Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: clockwork on February 27, 2012, 08:50:02
Mooie verslag!

Beetje jammer dat zelfs zo'n verslag (op termijn) geld kost.  :crazy:
Maar eens even onderzoeken wat zo'n plate dan wel kost en wanneer ik een calibratie afspraak kan maken. :butbut:



Zo'n CA-plate is te vinden op de Crusade site:
http://www.crusade-audio.nl/?cat=pm_menu&m=CA%20Electronics&p=accessoires
Let wel dit is de Diamond 1 die is beluisterd (gelijk natuurlijk de duurste).
De Base en de gewone CA-plate hebben een iets mindere uitwerking.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

clockwork

Quote from: Peerless Monster on February 27, 2012, 08:54:34
Zo'n CA-plate is te vinden op de Crusade site:
http://www.crusade-audio.nl/?cat=pm_menu&m=CA%20Electronics&p=accessoires
Let wel dit is de Diamond 1 die is beluisterd (gelijk natuurlijk de duurste).
De Base en de gewone CA-plate hebben een iets mindere uitwerking.


Dankje!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Shorkan

Erg leuk om te lezen!

Daarna nieuwsgierig gewoorden naar die CA-plate om vervolgens te schrikken van de prijs  :D
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

LittleNinja

Hmmm... Het lijkt mij onzinnig om een CA plate onder mijn Oppo te gaan plaatsen. Kan ik beter dat geld gebruiken voor een betere BD speler of een andere upgrade..

( Past trouwens niet eens onder mijn Oppo in mijn huidige kast... Kan het ding zijn warmte niet meer kwijt.. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Peerless Monster

Quote from: LittleNinja on February 27, 2012, 09:57:22
Hmmm... Het lijkt mij onzinnig om een CA plate onder mijn Oppo te gaan plaatsen. Kan ik beter dat geld gebruiken voor een betere BD speler of een andere upgrade..

( Past trouwens niet eens onder mijn Oppo in mijn huidige kast... Kan het ding zijn warmte niet meer kwijt.. )

Hee Dennis,

Ik denk dat je daar op terug komt als je dat naast elkaar kan horen!
Ik zeg altijd al, als er er geen stekker aanzit wordt het niet gekocht. Vooral niet als je het niet hebt gehoord, want zoiets kan toch niet?
Een passieve "tweak" wordt zo uitgemeten door non-believers dat je het perse moet kunnen meten.
Nou mijn oren laten mij niet in de steek als het daar om gaat.
Zo'n CA-plate hoef je nooit meer te upgraden, je haalt er gewoon uit wat er in je component zit...
Mensen vergeten dat die kosten echt eenmalig zijn en je de rest van je leven ermee kan doen...
Maar goed overtuig jezelf door een luistersessie en door de ervaring nu ook van Philip die je ook kent.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Shorkan on February 27, 2012, 09:53:34
Erg leuk om te lezen!

Daarna nieuwsgierig gewoorden naar die CA-plate om vervolgens te schrikken van de prijs  :D

Ook als je geen dure modificaties aan moet gaan op de Oppo om hetzelfde effect of zelfs beter (durf ik te beweren en in een blind test eruit te halen ;D) te laten draaien?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Zefanja

Erg leuke verslagen.
Doet me gelijk weer terugdenken aan het moment dat ik The Chamber binnen stapte.
Wanneer was de reunie ook alweer?  :P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Shorkan

Quote from: Peerless Monster on February 27, 2012, 11:07:30
Ook als je geen dure modificaties aan moet gaan op de Oppo om hetzelfde effect of zelfs beter (durf ik te beweren en in een blind test eruit te halen ;D) te laten draaien?

Tja daar zit wat in..

Maar eens kijken of ik het verschil ergens kan beluisteren.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Peerless Monster

Quote from: Shorkan on February 27, 2012, 11:19:26
Tja daar zit wat in..

Maar eens kijken of ik het verschil ergens kan beluisteren.

Waar woon je?
Wellicht dat ik kan demonstreren in je eigen set als je niet ver woont... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Shorkan

Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Peerless Monster

Quote from: Shorkan on February 27, 2012, 11:30:52
Schagen.

Hmmm dat is best een eind. Mijn vrouw is zwanger dus afgelopen zaterdag was gelijk de laatste dag dat ik niet de buurt was...
Wellicht dat je contact op kan nemen met Crusade Audio die ze maakt. Ik denk dat een demo altijd mogelijk moet zijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Shorkan

Quote from: Peerless Monster on February 27, 2012, 11:38:43
Hmmm dat is best een eind. Mijn vrouw is zwanger dus afgelopen zaterdag was gelijk de laatste dag dat ik niet de buurt was...
Wellicht dat je contact op kan nemen met Crusade Audio die ze maakt. Ik denk dat een demo altijd mogelijk moet zijn...

Ik zal eens horen, maar ga 24 maart eerst naar een andere receiver luisteren  :)

Nu maar weer on topic sorry Philip  8)

Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Martijnst1990

Wat een leuke verslagen weer, altijd leuk om te lezen :) Zoals Zefenja ook al zo mooi zegt, je beleeft gelijk je eigen bezoek weer :D

@Philip, zag dat je je stuur en pedalen had gekalibreerd, heeft het nog verschil gemaakt?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Goed argument Rens dat je zo'n plate nooit meer hoeft te vervangen. En dat kan je niet zeggen van een component. Bedankt voor de link.

@clockwork: M&G's zijn gevaarlijk voor alle deelnemers, dus ook voor mij. Marc en Ron zijn aan het kijken naar Gramma's en zelfs DD-subs ;D En voor ons is die CA Diamond 1 iets waar Annet en ik erg van onder de indruk waren. Wat er op de website staat hebben wij ook zo beleefd.

@LN: Niet gaan vergelijken, want je bent zo verkocht. Rens heeft niets overdreven. Of je het geld eraan wilt uitgeven is natuurlijk een tweede ;)

@skyfox: Nog iets minder dan 3 weken en dan mag je zelf een verslag schrijven ;D

@Shorkan: Geen probleem hoor. Ik leer weer veel van de discussie...

@Zefanja: Reünie's zijn iets voor 2013. Jij hebt alleen de PM niet gehoord, dus dat valt nog mee ;)

@Martijn: Sinds ik de G27 heb geselecteerd lijkt het dat het allemaal iets nauwkeuriger reageert. En het gaspedaal heeft nu de volle uitslag. Of dat vantevoren ook zo was heb ik niet meer gezien.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Dat hij in ieder geval nu de volle uitslag heeft is het belangrijkste, dan rij je in ieder geval gewoon vol gas :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Martijn90 on February 27, 2012, 22:45:02
Dat hij in ieder geval nu de volle uitslag heeft is het belangrijkste, dan rij je in ieder geval gewoon vol gas :)
Dan rest me nu alleen nog jouw tijd te evenaren :unsure: Moet ik nog meer dan 1,5 sec sneller :o Maar ik weet nu wel waar ik tijd verlies, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien deze week eens proberen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: WickedGame on February  1, 2012, 10:49:25
Wel de winnende motivatie hier posten he ;)
Gisteren was de laatste mogelijkheid om deel te nemen aan de M&G van 17 maart. Echter door omstandigheden kon Valkyrie er afgelopen zaterdag helaas niet bij zijn. En aangezien zich verder niemand heeft aangemeld (afgezien van een aantal leden die niet konden) heb ik Jurian aangegeven dat hij 17 maart welkom is.

Dus 17 maart is vol! Dus over iets minder dan 3 weken weer een M&G :o Als ie net zo gezellig wordt als afgelopen zaterdag wordt het weer een feest :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Openingspost is bijgewerkt en aangepast met een verwijzing naar de leuke verslagen. Kan iedereen ze weer makkelijk vinden :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on February 27, 2012, 22:49:08
Dan rest me nu alleen nog jouw tijd te evenaren :unsure: Moet ik nog meer dan 1,5 sec sneller :o Maar ik weet nu wel waar ik tijd verlies, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien deze week eens proberen...
Met een beetje oefenen moet dat geen probleem zijn hoor ;) Zelfs mijn ronde was nog lang niet perfect, dus mijn tijd moet zeker te halen zijn :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Hele leuke verslagen hebben Rens en Ron geschreven. Ik vond het heel erg jammer dat ik er niet bij kon zijn! Erg leuk om al die ervaringen uit te wisselen. Ik had jullie graag ontmoet. :(
Afgelopen zaterdag aan het eind van de middag heb ik de nieuwe auto opgehaald. :) Je weet pas dat je auto mist als je hem niet meer hebt. Autorijden voelt soms nog een beetje onwennig. Met de nieuwe auto kan ik het ongeluk hopelijk snel weer vergeten...

Gelukkig kan ik 17 maart komen voor de herkansing!! :pompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Chamber of Dreams: Meet & Greet bij Philip en Annet

*Tring* *Tring* de wekker ging om 7:15 op een zaterdag. Dat zijn toch tijden dat ik normaliter mijn roes nog uitslaap van een te gezellig feestje of borreltje op vrijdag. Maar vandaag was alles anders! Er stond een rit voor de boeg richting het Belgische landschap. Dus om 8:00 in de auto en op naar Rens dit uiteraard op gepaste snelheid want om 8:00 stonden ze al doodleuk te controleren bij ons.

Om 8:30 stond de taxi voor de deur bij Rens en dat was nodig. Want meneer was geblesseerd aan zijn duim. Goed na 2 uur (vloog voorbij) en een sightseeing tour door Maastricht kwamen we aan bij Htip (H-tip, HT-IP?, nee Home-Theater in Progress...). Vanaf nu Full-HT of HT-Ready toch?

Aangekomen bij het huis worden we zeer hartelijk begroet door de gastheer. Al snel worden we voorzien van een kopje koffie en is het wachten op de warme bakker Ron. Deze arriveerde en zo kon het smullen beginnen. Na wat gebabbel over HT-ruimtes, audio en aanverwante zaken was het tijd om op de mooie lente dag als mollen onder de grond te gaan.

Dat we als mollen onder de grond gaan werd even erg letterlijk met een gangenstelsel, putten, waterkeringen en een bijl!? Euhm bijl?  Bij een deur aankomen waarop een plaat op gemonteerd zit waar het vermoeden doet bestaan dat achter deze deur de Chamber of Dreams zich bevindt.

De entree

Rens heeft het al gemeld maar er heerst een zeer groot WOW-effect als je de Chamber of Dreams binnenstapt. Je weet op dat moment niet goed waar je allemaal naar moet kijken. Van de prachtige beamer tot de mooie bioscoopstoelen en de apparatuur in het rek. Overal is veel zorg en aandacht aan besteed en dat is zeer goed zichtbaar. Er heerst ook veel rust in de ruimte welke is te verklaren door de akoestische aanpassingen.

Na wat gebabbeld te hebben over de ruimte en akoestiek werd het tijd voor de test die wat forumleden hadden gevraagd. Ben best bereid wat dingen te testen en deed dus mee in het geheel.

De test!

Dat er plotseling een oud topic omhoog wordt geschopt in het forum verbaasde mij al. Wat mij nog meer verbaasde was de hele discussie over wetenschappelijk wel en niet verantwoord product. Ik meng mij nooit in deze discussies want het is altijd een "wellus", "nietus" verhaal. Maar goed om dan toch maar de discussie te laten voeden hebben we de Nespa test uitgevoerd. De test was om te ontdekken over er verschil is tussen een behandelde cd en een onbehandelde cd. De gastheer had netjes A4tjes voorbereid waar wij onze keuzes voor A of B konden neerzetten.

Nu ben ik ten eerste geen technisch luisteraar maar meer een emotionele luisteraar die ervoor gaat om muziek zo weer te geven dat het wat met mij doet. En niet dat muziek zo weergegeven moet worden als het bedoeld is volgens sommige (het analytische).

Na eerst de referentie gesteld te hebben door een paar keer de onbehandelde en de behandelde cd te hebben beluisterd werd het tijd om 10x de muziek te her beluisteren. Het werd dan ook doodstil in de ruimte en er moest aandachtig beluisterd worden, en dat valt in de praktijk wel heel zwaar tegen. Ik zou zeggen tegen alle sceptische mensen en wetenschappelijk mensen doe het zelf een keer i.p.v. aan de zijlijn te staan roepen. Het lijkt gemakkelijker dan dat het is, en na 5x raakte ik dan ook compleet mijn referentie kwijt.

Rens noemt ook nog wat factoren die meespelen. Ik kan mij voorstellen dat dit ook meespelt. Misschien wel onderbewust, wat wel heel erg meespeelt is de gedachten. Je kent het wel van vroeger als je multiple choice toetsen had en plots op je blaadje staan er achter elkaar alleen maar A'tjes. Je gaat dan toch twijfelen of dit wel juist is. En zeker na de 5e keer omdat ik de referentie verloor kreeg ik deze twijfel ook.

Een ding weet ik wel na deze test, ik draai voorlopig geen: "Dire Straits - Your latest trick" van de SACD "Brothers in Arms" meer.

CD's

Na de test rustig over audio gebabbeld en wat cd's de revue laten passeren. De Oppo zet een zeer mooi stereobeeld neer op de ALR Jordan Speakers en dat is best een compliment voor de Oppo. Technisch en muziekaal zal mijn Classe het wat beter doen, maar ik was wel enigszins verbaasd over de kwaliteiten. Het zal ook ermee te maken hebben dat de set heel overwogen is samengesteld in ook nog een ruimte die compleet aangepakt is. Het resulteert in iedergeval voor mij een zeer prettige luisterervaring in stereo wat Htip zijn set en ruimte levert.

Angus & Julia Stone ging vervolgens in de speler waar ik in iedergeval weer een heel warm gevoel bij kreeg. De set leverde een heel mooi klankbeeld op en heb echt zitten genieten van de cd. Het wekte in iedergeval hetzelfde gevoel op als dat ik heb bij mijn eigen set.

We hebben ook de CA-plate getest onder de Oppo. Ik blijf van mening zoals ik al eens eerder heb ervaren met de CA-plate onder mijn speler dat de verandering die het teweeg brengt niet mijn ding is. Ja, het wordt strakker en luchtiger maar ik vind het zelf nogal klinisch worden. Het staat in iedergeval mijlenver van wat ik prettig vind. Betekent overigens niet dat de ontkoppelplaat slecht is.

Nu ben ik bij sommige tweaks ook sceptisch. En heb de discussie van de papiertjes met vetertjes aangeslingerd in de M&G. Sommige tweaks gaan mij namelijk veel te ver.

Na het cd geweld was het tijd voor ons om te gaan racen.

De Race!

Er werd een mooi stuurtje klaar gezet en GT5 werd gestart. De race in de Honda CR-Z over het Top Gear circuit was dan nu echt gestart. Na een referentietijd die gezet werd door de gastheer zelf was het onze beurt om de CR-Z over het circuit te jagen. Let wel! We hadden een passagier met blessure dus we deden het wat rustiger aan ;)

Nee, alle gekheid op een stokje ik vond het heel leuk om te doen en bewees maar weer dat ik een echte non-gamer ben. Wat een drama, en het viel ook nog eens zwaar tegen. Een spelletje als dit werkt zo averechts op wat je zelf ervaart in een auto dat zeker het begin lastig is.

Surround

Aan dit onderdeel ga ik niet zoveel woorden besteden want dit is een ervaring die je moet beleven. Het geheel is zo goed afgestemd dat de surround bubble fenomenaal is. De ALR Jordan's in combinatie met de center leveren een perfect geluidsbeeld op. En dit verhoogt het belevingsgevoel enorm.

Om maar te zwijgen over DD18 van Velodyne die subtiel is met muziek maar zijn ware aard laat horen bij film. Wat een geweld kan dat ding produceren. Het is voor mij in een huiskamer een sub die er niet gaat komen vanwege zijn afmetingen. Maar een DD15 of DD15+ is mogelijk wel een kanshebber om mijn Rel Stadium III ooit eens te vervangen. Wel is mijn eerste upgrade/verbeter stap de Auralex Gramma.

Op de terugweg met Rens er nog over gehad dat ik niet luistermoe was van de set. En dat dit toch wel een van mijn hoogte punten is geweest in mijn audio carrière.

Ik was overigens zo enthousiast over deze M&G dat mijn vader zelfs geïnteresseerd is geraakt. Helemaal na het zien van de foto's die Christiaan heeft geschoten.

Dankwoord

Ik wil Philip en zijn vrouw hartelijk danken voor deze beleving. En uiteraard ook voor de lasagne die ons is voorgeschoteld. De Chamber of Dreams doet op alle fronten zijn naam eer aan. Het was op alle fronten genieten! Bedankt hiervoor!

Peerless Monster

Quote from: Valkyrie on February 28, 2012, 10:23:12
Hele leuke verslagen hebben Rens en Ron geschreven. Ik vond het heel erg jammer dat ik er niet bij kon zijn! Erg leuk om al die ervaringen uit te wisselen. Ik had jullie graag ontmoet. :(
Afgelopen zaterdag aan het eind van de middag heb ik de nieuwe auto opgehaald. :) Je weet pas dat je auto mist als je hem niet meer hebt. Autorijden voelt soms nog een beetje onwennig. Met de nieuwe auto kan ik het ongeluk hopelijk snel weer vergeten...

Gelukkig kan ik 17 maart komen voor de herkansing!! :pompom:

Veel plezier!! Uit eigen ervaring kan alleen maar zeggen dat zo'n dag echt je leven lang bij blijft ;)

Zo nog een verslag voor in het boek van Philip! Het is nu weer compleet...
Ik ben benieuwd wat voor toevoegingen gaan komen na andere meet & greets en of er nog echt iets substantieels te verbeteren valt in zo'n dedicated ruimte...
Meer vrouwen zat ik aan te denken ;D.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RonG


skyfox

Quote from: Peerless Monster on February 28, 2012, 10:29:44
of er nog echt iets substantieels te verbeteren valt in zo'n dedicated ruimte...
Meer vrouwen zat ik aan te denken ;D.

Hahahahaha!! Ik lag hier op kantoor ff onder het bureau van het lachen. En collega's maar raar kijken...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9