Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Vannacht geen puf meer gehad om te posten. Rens blijkbaar wel :o

Was weer een erg leuke en gezellige dag. Inderdaad laat geworden, maar het was dan ook zaterdag ;)

Marc, Rens en Ron, erg leuk om jullie (weer) ontmoet te hebben. Veel geleerd over audio, hoe ik een aantal bochten op het Top Gear track moet nemen :D en hoe jullie kijken naar alles wat met onze hobby te maken heeft.

Ook namens Annet bedankt voor de cadeau's en vlaai :wub:

P.S. In het Nespa topic kunnen jullie in de loop van de dag de uitslag van de test lezen :unsure: ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Het was geweldig gisteren, veel geleerd en ook erg genoten. Ook het ontmoeten van andere forumgenoten zoals nu Rens, Marc en Philip was super. Man man wat kunnen die gasten lullen over Audio. Dan sta ik als leek met de oren te flapperen. Ik heb eigenlijk niet zoveel met stereo maar kan er wel van genieten. De luistersessies waren geweldig.

Bedankt voor en gastvrijheid, de lasagne was super :headbanging:. Ik zal straks proberen een uitgebreider verslag neer te zetten.

HTip

Ik ben benieuwd Ron 8)

De testresultaten heb ik het Nespa topic geplaatst. En nu maar afwachten wat er gebeurd :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on February 26, 2012, 14:30:26
Ik ben benieuwd Ron 8)

De testresultaten heb ik het Nespa topic geplaatst. En nu maar afwachten wat er gebeurd :-X

Hahaha geweldig. Op dit moment al 12 lezers... Waarvan 2 gasten (ook altijd verdacht ;D).
Ik ga nu lekker bezig met mijn verslag.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on February 26, 2012, 15:21:21
't had al klaar moeten zijn rens, dat kan best sneller.... ;D

Hee schavuit! Ik wil wel wat moois afleveren ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Nou ja dan moet ik maar wachten, ben benieuwd hoe je het daar ervaren hebt. Ik ben er ook geweest en was impressed.
Maak er wat moois van Rens.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Chamber of Dreams: Meet & Greet bij Philip en Annet


Marc en ik in de Audi op weg naar een M&G bij HTip. 1 groot feest.
Bijna 2 uur lang lullen over het werk, Audi(o), en natuurlijk het forum...
Aldaar de lekkerste vlaai door Ron meegenomen: rijstevlaai! Thanks Ron voor deze wonderbaarlijke lekkernij. Met als toefje de lekkerste slagroom volgens onze gastheer, Philip alias HTip, niet uit te spreken H-tip, maar als HT integration product. Oh nee, HT Nearly Ready. Oh nee het staat voor Home Theater In Progress... (je had erbij moeten zijn om de grap wellicht te snappen). Een vrij achterhaalde naam inmiddels, want Phillip met zijn vrouw Annet zijn alles behalve in progress... Het is af! En dat zie je.
Tot in de puntjes verzorgd Belgen huis, waar de Nederlanders in wonen. Een dungeon met een doolhof aan gangenstelsels, putten, waterkeringen en om de horror nog meer aan te scherpen een foto van shrek en een bijl... om hout te hakken wordt vriendelijk vermeld...
Om jullie gerust te stellen: ze hebben een haard. Geen Open Haard, want hij blijft gesloten.

Wij gaan onszelf opsluiten tijdens een vrij fijne, bijna lente dag. Een dag leven als een mol in Belgenland. Ik vind het niet erg.

Het entree

Het WOW-effect is groot als je binnen komt lopen in deze Chamber of Dreams.
Niet alleen vanwege de vele apparatuur of de prachtige bioscoop relikwieën, maar vanwege de rustige tonen uit de speakers, de geur van statische elektriciteit (om verliefd op te worden!) en de non-acoustiek in de kamer. Rust, rust en rust in de kamer. Lekker is dat als je muziek te luisteren en je zo kan wegdompelen. Hmmm ik hoop dat die verse bonen koffie gaat helpen om me wakker te houden... Maar ja, hij heet nu eenmaal Chamber of Dreams ;D

De test!

Hier zal wel lekker over gediscussieerd gaan worden op het forum. De Nespa. Hoor ik verschil: ja hoor. De verschillen zijn kleiner als je van de behandelde CD naar de onbehandelde CD gaat (dat zie je ook terug in mijn uitslag). Andersom is mijn ervaring dat je het beter hoort. Vreemde constatering, maar ik heb dit vaker meegemaakt. Dat beïnvloedt de test ook wel een beetje, want de verschillen zijn subtiel en niet substantieel groot. Dan ook nog dat de gekozen muziek niet de makkelijkste was. Maar goed de statistici onder ons nemen schijnbaar dat soort verzachtende omstandigheden niet in acht ;D. Er zijn nog veel meer factoren.
Onrust in de ruimte, vanwege meerdere mensen in de ruimte; je kent elkaar niet echt, stress, je kent de apparatuur niet, je kent de muziek niet (of juist wel), etc.
Allemaal factoren waarbij onze heren statistici niet meetellen.
En eigenlijk ben ik er niet van onder de indruk van de test aan zich. Ik ben er meer van onder de indruk dat wij met zijn drietjes, Ron, Marc en ik die test zo maar ondergaan. Spanning was te snijden in ieder geval. Zelfs bij de gastheer. Hij had prachtige A4tjes gemaakt , waar we onze score op mochten noteren. Net een echt examen, waarbij het ook stil is. In dit geval werd de stilte doorbroken door steeds herhalende muziek van "Dire Straits - Your latest trick" van de SACD "Brothers in Arms". Ik durf dit nummer nooit meer aan te zetten in mijn CD-speler. Bang dat ik weer moet aangeven of de SACD is behandeld met de Nespa of niet...

CD's

Uiteraard lekker zitten luisteren naar wat CD's voor het stereo gedeelte. Een Oppootje speelt zeker niet slecht. Het is en blijft muziekaal. Maar ook de meeste gemodificeerde Oppo heb ik mijn Levinson 390s nooit horen evenaren. Niet in de verste verte. Zowel technisch als muziekaal.
Maar goed. Dat is weer een mening. Want er zijn natuurlijk bashers op de loer, dus laat ik me maar bij de set van Philip houden. Ik vond het indrukwekkend. ALR Jordan speakers. Nooit gehoord, maar potentie! Het midlaag had wel wat issues op de achterrij (vooral na een Nespa behandeling flink aanwezig zeg maar). Maar ik heb genoten van Julia. En natuurlijk Angus. Ik geloof dat hij de minst favorietje was van de dag ;). Julia Stone heeft nu haar laatste CD opgenomen overigens, waarbij Angus geloof ik een keertje zijn mond houdt... Dus sla je slag met "The memory Machine": http://www.jbhifionline.com.au/music/pop-rock/memory-machine-the/539562
"s avonds hebben we met Annet de vrouw van Philip de CA-plate nog aan de kaak gesteld. Daarbij zijn een aantal mooie dingen naar boven gekomen, die we eigenlijk niet eens durven te noemen in het kader van non-believing (its a way of live). De verschillen waren duidelijk. Ik hoop dat anderen dit nog mooi kunnen beschrijven, want de verschillen zijn niet zo subtiel als met een Nepsa... Alles heeft een prijs en dat is altijd een beetje de terughoudendheid. We blijven Nederlanders en als er geen stekker aanzit kan het niet veel soeps zijn...
Nou ik draai momenteel met 7 CA-plates en bij iedere plate was er een significante verbetering...
Ik ben er niet voor om een review te schrijven over de plate. Dat laat ik graag over aan mijn gastheer en zijn vrouw!

Racing!

Na een intermezzo werd er een race ingang gezet met Grand Terrisimo? Zegt me als non-gamer niet heel veel en ondanks mijn duimblessure kon ik wel genieten van de 3 kinderen die elke keer naast me plaatsnamen. Ik zat op de passagiersstoel... Het stuur nonchalant in de linkerhand, onderuit liggend met de rechterhand op de pook was er niet bij. Ik zag bij Ron wat zweetdruppels verschijnen rondom zijn neus. Een inspannende klus zo'n race. Ik hoop dat ik het kan verkopen aan mijn vrouw om zo'n stuurinrichting te kopen met een PS3. 420 euro... en dan nog wel een PS3 en het spel... Je bent zo een klein fortuin verder. Of kan ik het verkopen als een sport, zodat ik mijn afvalrace (qua gewicht) aan kan met een PS3 spel... Hmmm Ik race wel in mijn audi op de weg.

Surroundgeluiden!!

Wat zal ik zeggen? Ultiem. Prachtige dynamieken met een mooie integratie van voor en achterspeakers. De Velo. Blijft indrukwekkend laag en strak. De center was duidelijk goed aanwezig.
Ik had niet echt mitsen en maaren met mijn tweede zicht in een huisbioscoopje. Vond de ALR's echt prachtig voor film. Geen luistermoeheid (wat ontzettend opviel voor Marc en mij op de weg terug).
Geen scherpte, maar ongelofelijk sprankelend hoog. Die THX Teufels van mij krijgen het moeilijk ;D
Wat hebben we ongelofelijk veel genoten van allerlei stukjes film, visueel, surround en LFE. Ik ga dat ook niet beschrijven. Het is een beleving dat je mee moet maken. Ik denk dat ik met mijn biosje al ver op weg ben, een nieuwe Chamber of Dreams of HT in progress, maar (h-) tippen zal ik nooit aan dat bioscoopje van Philip. Bedankt jullie beiden voor de gastvrijheid en Ron en Marc ook uiteraard voor de ontzettend leuke en fijne dag. Zeker omdat dit waarschijnlijk de laatste is voor de geboorte van onze zoon. Naast deze ervaring in de Chamber of Dreams, mijn volgende top ervaring van het jaar 2012!!


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

AbZ


RonG

M&G 25-2-2012

Op weg

Gezien ik niet zover hoefde te rijden ging bij mij om 9 uur de wekker en kon rustig beginnen aan de dag welke ik van te voren wist dat het bijzonder zou gaan worden.
Rond 10:15 uur vertrokken, eerst naar de bakker om een lekkere Limburgse vlaai op te halen en dan door naar XXXXXX, gezien het Zaterdagmorgen erg druk was bij de bakker en kwam ik pas rond 11:15 uur aan bij Philip.
Marc en Rens waren al aanwezig, even kennis gemaakt onder het genot van een bak koffie met vlaai.
Beide mannen kwamen direct positief over bij mij, erg leuke gasten.

Chamber of Dreams

Na wat geklets gingen we dan naar de Chamber of Dreams. Het moment van binnenstappen was, ook al was ik er al een keer kort geweest, bijzonder.
Net zoals toen viel me meteen zoals ook meerdere keren beschreven hier de rust op welke in deze kamer heerst. Op de achtergrond draaide (net zoals toen) muziek van Dire Straits.
De ruimte voor het oog is ook prachtig, je ziet gewoon dat er zoveel werk in zit en erg veel details.
Ik heb de hele dag goed rond zitten kijken en probeerde het zo goed mogelijk in me op te nemen.

Luistersessies,

Ik heb zelf geen cd's meegenomen om te luisteren gezien ik geheel niets met stereo heb. Ik kan er wel van genieten en dat heb ik ook gedaan.
Ik vond het ook geweldig wanneer de anderen audiofiele gesprekken voerden, ik kon alleen maar luisteren maar vond het prachtig hoe ieder precies wist waar hij het over had, tenminste dat dacht ik dan.
Ik ben echt voor het HT gedeelte aanwezig en boy o boy wat heb ik genoten O0.

Nespa test

Tja, nu die nespa test. Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten. Ik heb helemaal geen getraind oor en had moet ik bekennen eerst mijn twijfels.
Maar ik dacht, waarom niet, ik was dan denk ik een meer neutrale deelnemer. Na test nummer 6 of 7 (weet ik niet meer zeker) wist ik het gewoon niet meer.
Ik had geen referentiepunt meer en moest gokken welke de nespa versie was of de gewone.
Dus ik luisterde alleen of ik verschil hoorde of niet en maakt hier de keus uit. Wat opviel uit mijn uitslag is dat waar 4x achter elkaar de nespa versie werd afgespeeld ik hier 3x A had ingevuld.
Ik ben erg benieuwd wanneer de test bij de volgende M&G gedaan wordt de uitkomst is.

Racen

Het racen was erg gaaf, de tijd welke Philip had neergezet dacht ik wel te kunnen halen, had ik maar een half uur tot een uur meer tijd gehad :D.
Rens zat naast ons als zijnde bijrijder, jammer dat hij niet mee kon doen.

HT Demo

Ik had mijn dune meegenomen waarop de AVS BR demodisk stond en hebben hier verschillende stukjes film afgespeeld, zowel voor surround en LFE. Veel surround gedeeltes hadden ook gemakkelijk in het LFE gedeelte gekund.
Iedereen had toch volgens mij iets van WOW. Dit belooft veel voor de HSDD.
Ook heeft Philip nog verschillende stukjes laten horen welke niet op de AVS demo disk stonden maar wel op de HSDD disk komen. Ik ben nog steeds onder de indruk.

The End

Aan alles komt een einde helaas en het was redelijk laat geworden.
Philipe en Anette, bedankt voor jullie gastvrijheid, ik heb heel erg genoten.
Ook Marc en Rens bedankt voor deze geslaagde dag. Rens!!! op naar je volgende upgrade in Maart :thumbs-up:.

LittleNinja

Lekker eerlijk.....!

Philip heeft die tijd neergezet met slechts hij alleen als bestuurder in de auto. Jullie moesten het doen met het extra gewicht van de passagier. Ik weet niet wat hij weegt, maar dat heeft natuurlijk wel invloed op jullie rondetijden!! :D

Daarnaast weet ik toevallig dat Philip jullie met de onbehandelde Gran Tursimo heeft laten spelen, terwijl hij heeft gespeeld na de Nespa behandeling. Kortom: jullie hadden geen schijn van kans!

:tongue2:  :tongue2:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Peerless Monster

Quote from: LittleNinja on February 26, 2012, 19:35:58
Lekker eerlijk.....!

Philip heeft die tijd neergezet met slechts hij alleen als bestuurder in de auto. Jullie moesten het doen met het extra gewicht van de passagier. Ik weet niet wat hij weegt, maar dat heeft natuurlijk wel invloed op jullie rondetijden!! :D

Daarnaast weet ik toevallig dat Philip jullie met de onbehandelde Gran Tursimo heeft laten spelen, terwijl hij heeft gespeeld na de Nespa behandeling. Kortom: jullie hadden geen schijn van kans!

:tongue2:  :tongue2:

Verdorie is het mijn schuld!!! Kost bij psych weer een halve dag om dit recht te trekken...
;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frankp

Leuk om de verslagen te lezen. Krijg zo steeds meer zin in mei!
@RonG
Leuk dat je de HSDD nog even noemt! (sluikreclame  ;) )

WickedGame

Mijn verslag komt nog, neem daar rustig altijd de tijd voor  ;D

Net wel even gepeild voor een Auralex Gramma. Toch maar eens kijken of ik de trillingen kan reduceren in de woonkamer ermee die de sub teweeg brengt.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on February 26, 2012, 20:34:16
Mijn verslag komt nog, neem daar rustig altijd de tijd voor  ;D

Net wel even gepeild voor een Auralex Gramma. Toch maar eens kijken of ik de trillingen kan reduceren in de woonkamer ermee die de sub teweeg brengt.

Ik heb ook zon ding. Je kan hem lenen om hem te proberen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

We, Annet en ik, hebben met een grote glimlach de verhalen gelezen. Prachtig gewoon en zoals Jan zegt prima aanwinsten voor het grote M&G-boek wat ik nog steeds moet beginnen :-X

Voor mij begon de M&G iets eerder, namelijk donderdag met het uitzoeken en voorbereiden van de Nespa test, het kalibreren van het stuur voor de Top Gear Challenge en een tijd zetten in de Honda CR-Z :D

De dag zelf begint eigenlijk altijd hetzelfde, verwarming in de HT aanzetten, apparatuur warmspelen en demagnetiseren met Densen DeMagic (ook een leuke discussie? :tongue2:), Dire Straits op repeat in de Oppo, terug naar boven en in de keuken alles klaarzetten voor het natje en droogje. Ik was net klaar toen ik Marc en Rens zag uitstappen om klokslag 11.00 uur :thumbs-up: De kennismaking was erg aangenaam en snel ging het over van alles en nog wat in afwachting van de warme bakker, Ron, die een ovenheerlijke vlaai zou meenemen. Even later was Ron gearriveerd en was de groep compleet, want Jurian (Valkyrie) was helaas verhinderd.

De stemming was erg gemoedelijk en gezellig, maar dat zou spoedig veranderen... Want we zouden een test gaan met de Nespa die we nog niet eerder op die manier hadden gedaan. Ik had samen met Kjelt en AbZ een opzet voor de test gemaakt en nu was het tijd om deze in praktijk te brengen. De test ga ik niet lang over door, want daar staat al veel over geschreven in het Nespa topic :-X Enige wat ik nog kwijt wil is dat de spanning voelbaar was, omdat het grote HTforum zou meekijken. Dus no pressure, no pressure... Yeah right! :D

Rens had ook iets meegenomen om te testen, maar daar waren ze snel mee klaar. Het ging over de CA Plate, waar Rens en ik vantevoren over van gedachte hadden gewisseld. Ik had de reviews (ook die van Rens) over de CA Plate gelezen, maar ik had niet kunnen bedenken dat het zo'n grote en zware plaat was. Afijn met een kleine inspanning lag de plate onder de Oppo i.p.v. de Ceraballs. Waarom waren we hier snel klaar mee? Nou, dat verschil was niet subtiel meer te noemen. Nog een keer kwam het nummer van de Nespatest (Dire Straits - Your Latest Trick) voorbij en het was mij direct duidelijk. Het geluid was nóg gedetailleerder geworden, maar ook sneller, waardoor er weer meer lucht tussen de instrumenten was gekomen en daardoor in mijn ogen muzikaler. Geluid kwam verder de ruimte in en het was schoner. Daarna nog een referentienummer geluisterd op de stoel waar ik normaal zit en toen was het helemaal duidelijk. De CA Plate mocht de rest van de dag onder de Oppo blijven liggen. Navraag bij Rens over de prijs deed me wel even slikken en ik dacht meteen dat Annet dat nooit goed zou vinden ;)

De rest van de dag is al uitgebreid door Rens en Ron beschreven, dus dat gedeelte sla ik even over. Op één ding na. Rens vroeg zich af of het uitmaakte dat zijn JVC HD750 niet was gekalibreerd. Nou dat heeft ie geweten :D Ik heb "even" laten zien wat de verschillen zijn tussen de out-of-the-box instellingen, THX en de ISF-calibratie. Daar zaten trouwens een paar prachtige setups tussen. Met name Dynamic was iedereen het over eens. Prachtig beeld (Morning Workout uit Monsters Inc) stond op het scherm als je van zuurstokken houdt :D Zelfs de THX-setup was minder indrukwekkend dan de ISF-setup. Daarna iedereen nog even overdonderd met de 131 :o instellingen van mijn JVC HD950. Rens, ik heb je toegang gegeven tot die instellingen, dus je kan kijken of deze instellingen ook verschil bij jou maken.

Wat ik ook nog wel leuk vind om te vertellen is de thuiskomst van Annet. Zij had mij via de telefoon aangegeven dat ze moe was en direct naar bed zou gaan. Prima dacht ik, maar bij aankomst zaten we (nog steeds) in de huiskamer. Annet mengde zich in de leuke groep en al gauw zat ze in het gesprek. En hoe Rens het voor mekaar kreeg weet ik niet (volgens hem was het zijn charme :P) maar hij wist Annet over te halen om nog even mee te gaan naar de kelder voor het meemaken van de CA Plate :o

Even later stond haar favoriete DVD-A op en wel "Turn of a friendly card" van Alan Parson Project. Het nummer wat we vaker gebruiken voor een test (I don't wanna go home - no pun intended ;)) stond nog geen 30 seconden op of Annet haar mond viel open. Ze beleefde precies wat ik al eerder had meegemaakt, alleen beschreef ze het anders. Het nummer kwam compleet anders op haar over. Ze vond het prachtig :wub: Daarna nog een andere favoriet (ook van Rens bleek later) van APP en wel "Eye in the Sky". Zelfde verhaal ook hier. Na het horen van de prijs was het voor haar ook even slikken en zoals verwacht vond ze het, ondanks dat ze de muziek erg mooi vond, de aanschaf niet waard. Het moet ergens ophouden. En gelijk heeft ze... Of niet?*

Nadat Annet afscheid had genomen was het al laat en aan alle goeds komt ook een einde. Bovendien was de weg naar huis nog lang voor Marc en Rens, dus was het tijd om deze leuke, gezellige, leerzame, spannende, indrukwekkende, gave dag af te sluiten.

*Leuk detail! Vandaag is de CA Plate al 4 keer voorbijgekomen... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even iets over het racen. Ik moest de Challenge openen mét passagier. En na 3 rondjes :tongue2: had ik op 0,3sec na mijn tijd van donderdag evenaart. Dus zoveel scheelde de passagier niet :D

Top Gear Challenge - Een audiofiel in een redelijk geprijsde automobiel


HTip-1:36.939
RonG-1:39.439
WickedGame-1:42.929

RonG en WickedGame hadden nog snellere tijden gereden, maar helaas niet binnen de lijnen gebleven... Mijn tijd zonder passagier was 1:36.677 :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Grappig dat je elkaar zo kan aanvullen!
Die plate komt denk ik nog wel vaker voorbij... ;D
Totdat hij is gekocht en dat je dan gewoon net als ik alles voorziet van die ca-plates! ;D

Doe de groetjes in ieder geval aan Annet! Jullie zijn een fijn stel!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on February 26, 2012, 23:19:30
Grappig dat je elkaar zo kan aanvullen!
Die plate komt denk ik nog wel vaker voorbij... ;D
Totdat hij is gekocht en dat je dan gewoon net als ik alles voorziet van die ca-plates! ;D
Dat laatste weet ik nog zo net niet, maar dat de plate nog vaker zal worden genoemd twijfel ik niet aan.
Ik moet sowieso eens gaan kijken wat ik allemaal aan apparatuur en kabels niet gebruik en die verkopen.
Wie weet is dat genoeg voor 2 Plates :D

Quote
Doe de groetjes in ieder geval aan Annet! Jullie zijn een fijn stel!
:wub: Zal ik (morgen) doen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

clockwork

Mooie verslag!

Beetje jammer dat zelfs zo'n verslag (op termijn) geld kost.  :crazy:
Maar eens even onderzoeken wat zo'n plate dan wel kost en wanneer ik een calibratie afspraak kan maken. :butbut:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling