Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mtissink

Quote from: HTip on September 27, 2011, 13:59:51
Ik heb nog wat informatie over de Limited Editions van Marantz gevonden. Dit staat er op hifi.nl over de PM:
Marantz heeft ook een mini-website opgezet: http://www.marantz.eu/15series/
En ook een extra handige product-sheet...: http://marantz.co.uk/DocumentMaster/UK/PM-15S2-LE_EN_XL.PDF
Een gewicht van een nette 18 kg. Doen ze goed!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: mtissink on September 27, 2011, 14:04:32
En ook een extra handige product-sheet...: http://marantz.co.uk/DocumentMaster/UK/PM-15S2-LE_EN_XL.PDF
Een gewicht van een nette 18 kg. Doen ze goed!
Er komt steeds meer info over de LE-versie :thumbs-up:

Ik heb in ieder geval de juiste keuze gemaakt :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

Quote from: HTip on September 27, 2011, 13:54:53
Nog niet. Ik heb het geprobeerd, maar wist niet wat ik verder moest doen. Aan de SR9600 kant denk ik te weten hoe het moet. Aan de DD-kant weet ik het niet.
Op de 9600 zul je iets van triggers aan moeten zetten als dat niet automatisch gaat. Bij de Velodyne moet je in het system settings menu bij AUTO ON/OFF MODE kiezen voor 12V TRIGGER. 

HTip

Quote from: jowi on September 27, 2011, 18:21:08
Op de 9600 zul je iets van triggers aan moeten zetten als dat niet automatisch gaat. Bij de Velodyne moet je in het system settings menu bij AUTO ON/OFF MODE kiezen voor 12V TRIGGER. 
Bedankt jowi! Uitleg in de handleiding van de Velodyne was niet zo duidelijk. Bij de SR9600 heb ik 4 triggeruitgangen en kan ik per uitgang aangeven bij welke bron de trigger actief moet zijn. En vanaf de AB kan ik dan de trigger aan of uit zetten. Wordt even puzzelen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Quote from: HTip on September 27, 2011, 19:37:44
Bedankt jowi! Uitleg in de handleiding van de Velodyne was niet zo duidelijk. Bij de SR9600 heb ik 4 triggeruitgangen en kan ik per uitgang aangeven bij welke bron de trigger actief moet zijn. En vanaf de AB kan ik dan de trigger aan of uit zetten. Wordt even puzzelen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken...
Op mijn Pioneer gaat het op de zelfde manier, op de Velodyne hoef ik niks te doen  ;)

HTip

Quote from: CoSo on September 28, 2011, 19:27:08
Op mijn Pioneer gaat het op de zelfde manier, op de Velodyne hoef ik niks te doen  ;)
Dan kom ik er denk ik wel uit. Iets voor het weekend misschien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb zojuist bericht gekregen van Marcel van H&C Hifi. De uitlevering van de PM-15S2LE in Europa is uitgesteld tot eind oktober. In Japan zijn ze nog niet klaar met de productie.

Het is natuurlijk erg jammer, maar dit is overmacht...

Voor de M&G moet ik het dus zonder verbetering in stereo doen, tenzij denoontje zijn Primare wil meeslepen ;) Aan de andere kant hebben we dan meer tijd voor de rest van het programma :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on September 28, 2011, 20:32:17
Heb zojuist bericht gekregen van Marcel van H&C Hifi. De uitlevering van de PM-15S2LE in Europa is uitgesteld tot eind oktober. In Japan zijn ze nog niet klaar met de productie.

Het is natuurlijk erg jammer, maar dit is overmacht...



Dat is balen maar inderdaad overmacht. Ik verwacht zelfs dat hij nog niet klaar is eind oktober omdat hij in Japan nog niet eens klaar is.

Let je even niet op dan schrik je je een hoedje hoeveel reacties er weer zijn in dit topic.
Zo zie je dat je toch weer wat mist als je vol ijver bezig bent met nieuw speelgoed :D. Gelukkig ook reactie(s) die je wel kunt missen omdat je ze nauwelijks (meer) serieus kunt nemen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maro

4 pagina's over een te verwachten versterker...kun je na gaan als ie binnen is met luister ervaringen...het lijkt wel of de heilige graal in bestelling staat maar het is volgens mij gewoon een Marantz versterker toch... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maximus_Aurelius

Quote from: Maro on September 28, 2011, 21:22:50
4 pagina's over een te verwachten versterker...kun je na gaan als ie binnen is met luister ervaringen...het lijkt wel of de heilige graal in bestelling staat maar het is volgens mij gewoon een Marantz versterker toch... :D

Ik doel niet op de Marantz versterker maar op iets heel anders  ;).
Dat is nu het mooie van onze hobby, zo mooi begaan met iets en dat je ook verheugt op een aanwinst. Met één woord "Schitterend"
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on September 28, 2011, 21:11:17
Dat is balen maar inderdaad overmacht. Ik verwacht zelfs dat hij nog niet klaar is eind oktober omdat hij in Japan nog niet eens klaar is.
Ik hoop dat je ongelijk krijgt...

Quote
Let je even niet op dan schrik je je een hoedje hoeveel reacties er weer zijn in dit topic.
Zo zie je dat je toch weer wat mist als je vol ijver bezig bent met nieuw speelgoed :D. Gelukkig ook reactie(s) die je wel kunt missen omdat je ze nauwelijks (meer) serieus kunt nemen.
:D Tja, het kan hard gaan in mijn topic ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maro on September 28, 2011, 21:22:50
4 pagina's over een te verwachten versterker...kun je na gaan als ie binnen is met luister ervaringen...het lijkt wel of de heilige graal in bestelling staat maar het is volgens mij gewoon een Marantz versterker toch... :D
LOL Het gaat vaak zo in mijn topic... Wees blij dat het over HT gaat ;) en dat je weet waarover het gaat, in dit geval dus de nieuwe stereoversterker :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on September 28, 2011, 21:30:10
Ik doel niet op de Marantz versterker maar op iets heel anders  ;).
Dat is nu het mooie van onze hobby, zo mooi begaan met iets en dat je ook verheugt op een aanwinst. Met één woord "Schitterend"
Als een kind zo blij als je weer een nieuw speeltje mag verwelkomen. Hoe klein of groot dan ook, het gevoel is altijd hetzelfde. Heerlijk gewoon...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on September 28, 2011, 23:22:23
Als een kind zo blij als je weer een nieuw speeltje mag verwelkomen. Hoe klein of groot dan ook, het gevoel is altijd hetzelfde. Heerlijk gewoon...

Helemaal mee eens. Ondanks het feit dat je nu even geduld moet hebben, is ook het gevoel om naar iets toe te leven ook heel fijn. Als het maar niet TE lang duurt ....  :angel:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Madhouse

Quote from: HTip on September 28, 2011, 23:22:23
Als een kind zo blij als je weer een nieuw speeltje mag verwelkomen. Hoe klein of groot dan ook, het gevoel is altijd hetzelfde. Heerlijk gewoon...

Zo herkenbaar!!!!!!  :D (kan niet wachten tot zaterdag)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Quote from: HTip on September 28, 2011, 23:22:23
Als een kind zo blij als je weer een nieuw speeltje mag verwelkomen. Hoe klein of groot dan ook, het gevoel is altijd hetzelfde. Heerlijk gewoon...


Je hebt het meeste lol aan het verkrijgen, je kan niet wachten......... Eenmaal in bezit is het gevoel weg. Moet je weer op jacht :D :D


De engelsen hebben daar een mooie uitdrukking voor, ben'm even kwijt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Quote from: high-q on September 29, 2011, 15:29:10
Helemaal mee eens. Ondanks het feit dat je nu even geduld moet hebben, is ook het gevoel om naar iets toe te leven ook heel fijn. Als het maar niet TE lang duurt ....  :angel:
Een maandje overleef ik wel. Heb nog genoeg te doen. Ziek zijn heeft (naast de vele nadelen) ook het voordeel dat je tijd hebt om aan dingen te werken, waar je anders niet aan toe komt. Ik ben begonnen met de nieuwe AB. Heb wat leuke ideëen die ik wil uitproberen ;)

Quote from: Madhouse on September 29, 2011, 16:07:38
Zo herkenbaar!!!!!!  :D (kan niet wachten tot zaterdag)
Dat is weer plezier van hele andere orde. Nieuwe auto is iets heel speciaals. Veel plezier :pompom:

Quote from: Blue-Eyes on September 29, 2011, 16:59:06

Je hebt het meeste lol aan het verkrijgen, je kan niet wachten......... Eenmaal in bezit is het gevoel weg. Moet je weer op jacht :D :D


De engelsen hebben daar een mooie uitdrukking voor, ben'm even kwijt.

"The thrill is in the chase" is volgens mij die uitdrukking. Is inderdaad een groot deel van de aanwinst. Maar het genieten daarna is het andere deel. En ik raak nooit gewend aan het gevoel dat we een eigen bioscoop hebben :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even iets anders... Ik heb zojuist met enige moeite (ik heb niet zoveel energie) de kabel vanuit de meterkast aangepast en het Rittalblok er tussenuit gehaald. Het eerste wat ik merkte was dat het volume lager moest. Voor mijn gevoel was het allemaal een stuk harder. Het is in ieder geval een groot verschil. Moet daar natuurlijk nog het nodige voor luisteren, maar ik denk dat je gelijk hebt Frank, het Rittalblok doet iets met het signaal wat het geluid niet goed doet.

Even voor de duidelijkheid, de kabel vanuit de audiogroep is nu rechtstreeks aangesloten op de PPP. Word vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

oplettend luisteraartje

"Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak" is de Nederlandse benadering.

HTip

Quote from: oplettend luisteraartje on September 29, 2011, 17:10:42
"Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak" is de Nederlandse benadering.
In mijn geval begint het vermaak dan pas ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

oplettend luisteraartje

Quote from: HTip on September 29, 2011, 17:11:32
In mijn geval begint het vermaak dan pas ;)
Dan geldt het aloude: "De uitzondering bevestigt de regel".  ;)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September 29, 2011, 17:05:57
Dat is weer plezier van hele andere orde. Nieuwe auto is iets heel speciaals. Veel plezier :pompom:

Klopt! Mijn grootste aanschaf van de afgelopen paar jaar. Maar ik zal je topic er niet verder mee vervuilen.

Is het echt zo dat je Rital blok zoveel tegenhoud doordat je nu de kabel rechtstreeks op de PPP gedaan? Wist wel dat stroom invloed heeft, ben benieuwd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

frank2

Gelukkig Philip, en dit is nog maar het eerste begin, als je eens wist waar Snowmaster nu mee bezig is.... maar als je al hebt wat ik heb, deus de hifi tuning kabel rechtstreeks op een goed blok zonder PP, zou je al een heel aardig eind op weg zijn.

Maar heb je nu minder "deken" over je speakers? Is alles al wat sprankelender? Ook iets meer dynamiek en detaillering? Je zou dat eigenlijk "makkelijk" moeten kunnen horen.

Ben benieuwd
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blue-eyes

Quote from: HTip on September 29, 2011, 17:05:57
"The thrill is in the chase" is volgens mij die uitdrukking. Is inderdaad een groot deel van de aanwinst. Maar het genieten daarna is het andere deel. En ik raak nooit gewend aan het gevoel dat we een eigen bioscoop hebben :popcorn:


Dat zou dan ook wel erg snobistisch zijn :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey