Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: celerontje op juli 15, 2010, 23:31:47
Eeeeehhh, hoe wil de de bovenkant doen? de horizontale ''laten'' bereiken muur niet eens. ;)
Citaat van: jaco op juli 16, 2010, 07:51:37
Iets ertussen zetten en vastkitten ?
Dat idee had ik ook. Ik zit aan latten te denken die je met kit vastklemt. Daarna de kieren dichtkitten en klaar.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: djaxx op juli 15, 2010, 23:33:45
Ziet er weer prachtig uit makker!
Bedankt Stefan! Ik zal met de nieuwe lens ook nog een paar foto's maken zodat de hele muur zichtbaar is...

Citaat van: Christiaan S op juli 16, 2010, 10:22:45
;)
Ik zal jullie weer lekker verder laten vergaderen over de indrukwekkende bouwwerkzaamheden in de Chamber of Dreams 8)
Thanks! Het voelt overigens wel anders ander vergaderen op het werk :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Lees ik nou net in Hoekie's topic goed dat je gaat upgraden naar een DD-18?
Dat is, met alle respect, 1 van de beste upgrades die je in je huidige setup kunt doen denk ik. Gaaf zeg!

celerontje

Citaat van: Sonic Circle op juli 23, 2010, 23:33:13
Lees ik nou net in Hoekie's topic goed dat je gaat upgraden naar een DD-18?
Duidelijk dit topic niet gevolgd! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 23, 2010, 23:33:13
Lees ik nou net in Hoekie's topic goed dat je gaat upgraden naar een DD-18?
Dat is, met alle respect, 1 van de beste upgrades die je in je huidige setup kunt doen denk ik. Gaaf zeg!
Dat heb je goed gelezen :thumbs-up:

Ik vind het ook erg gaaf. Nooit gedacht dat ie zo snel binnen bereik zou komen. Met de 20% korting, de verkoop van de SMS-1 en SVS gaat het dan toch gebeuren :pompom:

Citaat van: celerontje op juli 23, 2010, 23:38:37
Duidelijk dit topic niet gevolgd! :P
Er gebeurt zoveel in mijn topic dat volgen soms een dagelijkse bezigheid is :D En die tijd heeft niet iedereen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Mijn HTForum bezoek is drastisch vermindert, heb het enorm druk met o.a. mijn bedrijf.
Dan schiet het volgen van mijn favoriete topics er helaas ook bij in.

Goed nieuws Philip! Ben enorm benieuwd wat die upgrade (zo mogen we het toch wel noemen) samen met de verandering in je ruimte teweeg gaat brengen.
En gefeliciteerd natuurlijk!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 24, 2010, 10:45:57
Mijn HTForum bezoek is drastisch vermindert, heb het enorm druk met o.a. mijn bedrijf.
Dan schiet het volgen van mijn favoriete topics er helaas ook bij in.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Nergens voor nodig. Hoe gaat het met je bedrijf?

Citaat van: Sonic Circle op juli 24, 2010, 10:45:57
Goed nieuws Philip! Ben enorm benieuwd wat die upgrade (zo mogen we het toch wel noemen) samen met de verandering in je ruimte teweeg gaat brengen.
En gefeliciteerd natuurlijk!
Bedankt SC! Het is zeker een upgrade en hoe het allemaal uitpakt weet ik over een maandje of zo. Spannend :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Citaat van: HTip op juli 24, 2010, 15:33:37
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Nergens voor nodig. Hoe gaat het met je bedrijf?

We hebben een lastige tijd gehad met een aantal commerciele mensen die zijn vertrokken en moeilijke marktomstandigheden in onze branche.
Gelukkig hebben we goed vervangend personeel gevonden, is de sfeer en samenwerking in ons bedrijf fantastisch en beginnen ook de resultaten duidelijk te verbeteren. We gaan de goede kant weer op!

Daarnaast hebben we het afgelopen half jaar met één van onze diensten (zakelijk audiovisueel) een aantal supergave projecten gedaan die zeker als referentie dienen voor ons. Met videowalls, digital signage systemen en touchscreens. Wat ik natuurlijk zelf erg gaaf vind om van de grond te krijgen!

CitaatBedankt SC! Het is zeker een upgrade en hoe het allemaal uitpakt weet ik over een maandje of zo. Spannend :music:
Het laag zal ongetwijfeld gecontroleerder en strakker zijn en daarom nog indrukwekkender. Als je weer een keer een M&G organiseert, houd ik me aanbevolen!

Davey

Citaat van: Sonic Circle op juli 24, 2010, 10:45:57
Mijn HTForum bezoek is drastisch vermindert, heb het enorm druk met o.a. mijn bedrijf.
Dan schiet het volgen van mijn favoriete topics er helaas ook bij in.

Goed nieuws Philip! Ben enorm benieuwd wat die upgrade (zo mogen we het toch wel noemen) samen met de verandering in je ruimte teweeg gaat brengen.
En gefeliciteerd natuurlijk!

Hey leuk, weer back in town  :thumbs-up:. Jouw HT zie ik nog steeds als 1 van de mooiste hier op het forum, op die van HTip na uiteraard  :D

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 24, 2010, 16:10:38
We hebben een lastige tijd gehad met een aantal commerciele mensen die zijn vertrokken en moeilijke marktomstandigheden in onze branche.
Gelukkig hebben we goed vervangend personeel gevonden, is de sfeer en samenwerking in ons bedrijf fantastisch en beginnen ook de resultaten duidelijk te verbeteren. We gaan de goede kant weer op!

Daarnaast hebben we het afgelopen half jaar met één van onze diensten (zakelijk audiovisueel) een aantal supergave projecten gedaan die zeker als referentie dienen voor ons. Met videowalls, digital signage systemen en touchscreens. Wat ik natuurlijk zelf erg gaaf vind om van de grond te krijgen!
Goed om te horen dat goed gaat. In deze tijden een eigen bedrijf hebben is een hele prestatie!

Citaat van: Sonic Circle op juli 24, 2010, 16:10:38
Het laag zal ongetwijfeld gecontroleerder en strakker zijn en daarom nog indrukwekkender. Als je weer een keer een M&G organiseert, houd ik me aanbevolen!
Ik was erg onder de indruk van het laag in jouw ruimte, erg strak en volledig onder controle. Vanaf toen heeft een Velodyne sub hoog op mijn verlanglijstje gestaan. Nu is het binnenkort dus zover.

Het lijkt me leuk je weer te ontmoeten op een volgende M&G!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Davey op juli 24, 2010, 20:50:38
Hey leuk, weer back in town  :thumbs-up:. Jouw HT zie ik nog steeds als 1 van de mooiste hier op het forum, op die van HTip na uiteraard  :D
Dank je! Maar dat is écht teveel eer :D

De HT van Sonic vind ik ook 1 van de allermooiste hier op het forum. Foto's doen de ruimte al eer aan. In het echt is het nóg veel mooier. Het plafond is prachtig. Het kamerbrede scherm is erg gaaf en de inrichting is perfect afgestemd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Maar dat alles overtreft nergens jouw fantastische gordijn! *gordijntje open, dicht, open, dicht, open, dicht, open, dicht* PRACHTIG! :clapping: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Citaat van: celerontje op juli 27, 2010, 00:55:16
Maar dat alles overtreft nergens jouw fantastische gordijn! *gordijntje open, dicht, open, dicht, open, dicht, open, dicht* PRACHTIG! :clapping: :D

hihi. daar doe je het allemaal voor he..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op juli 27, 2010, 16:12:07
hihi. daar doe je het allemaal voor he..
Niet alleen daarvoor, maar heeft er wel mee te maken. Het gordijn heeft veel voordelen:
- Het beschermt het scherm tegen stof, vuil, e.d.
- Tijdens muziekluisteren leidt het witte scherm niet af
- Het gordijn heeft bovendien ook nog een positief effect op de akoestiek

Genoeg redenen dus :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Citaat van: Davey op juli 24, 2010, 20:50:38Hey leuk, weer back in town  :thumbs-up:. Jouw HT zie ik nog steeds als 1 van de mooiste hier op het forum, op die van HTip na uiteraard  :D
Ik browse af en toe snel door het forum. Bloed kruipt waar het niet gaan kan, zelfs als er eigenlijk te weinig tijd voor is.
Bedankt voor het compliment. HTip's ruimte is voor mij een inspiratie geweest vóór de bouw van onze ruimte. Zie je misschien niet direct terug in onze kleurstelling en vorm, maar de mate van afwerking en sfeer bij HTip vind ik fantastisch. Zijn set is daarnaast met zorg samengesteld.

Citaat van: HTip op juli 26, 2010, 06:47:57
Goed om te horen dat goed gaat. In deze tijden een eigen bedrijf hebben is een hele prestatie!
Een hele uitdaging ook soms. Maar vooral leuk.
Binnenkort gaat onze nieuwe site live. Wil wel eens kijken of het voor ons interessant is om forumsponsor te worden.

CitaatIk was erg onder de indruk van het laag in jouw ruimte, erg strak en volledig onder controle. Vanaf toen heeft een Velodyne sub hoog op mijn verlanglijstje gestaan. Nu is het binnenkort dus zover.
Wanneer is het zover? Volgens mij heb je een fantastische upgrade gedaan. Is je setup nóg meer in balans.

CitaatHet lijkt me leuk je weer te ontmoeten op een volgende M&G!
Laat maar weten wanneer we weer kunnen inschrijven ;). Gezellig!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 28, 2010, 23:14:06
Bedankt voor het compliment. HTip's ruimte is voor mij een inspiratie geweest vóór de bouw van onze ruimte. Zie je misschien niet direct terug in onze kleurstelling en vorm, maar de mate van afwerking en sfeer bij HTip vind ik fantastisch. Zijn set is daarnaast met zorg samengesteld.
Bedankt voor het compliment :thumbs-up:

Citaat van: Sonic Circle op juli 28, 2010, 23:14:06
Een hele uitdaging ook soms. Maar vooral leuk.
Binnenkort gaat onze nieuwe site live. Wil wel eens kijken of het voor ons interessant is om forumsponsor te worden.
Dat geloof ik graag. Ik ben benieuwd naar jullie website.

Citaat van: Sonic Circle op juli 28, 2010, 23:14:06
Wanneer is het zover? Volgens mij heb je een fantastische upgrade gedaan. Is je setup nóg meer in balans.
Als alles meezit, eind augustus, want dan zou Bjorn de DD18 komen installeren. Heb de laatste tijd een aantal grote upgrades gedaan, waarvan ik verwacht dat ze de totale set op een hoger nivo krijgen. De DD18 brengt zeker nog meer balans is de set 8)

Citaat van: Sonic Circle op juli 28, 2010, 23:14:06
Laat maar weten wanneer we weer kunnen inschrijven ;). Gezellig!
Doe ik zeker!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Wordt weer tijd voor een update. Mijn topic stond op pag. 3 :o

Ben weinig op het forum geweest, maar dat zal snel weer veranderen. Ben op vakantie geweest (morgen weer beginnen met werk) en in de aanloop naar de vakantie was het erg druk op het werk. Vorige week weer verder gegaan met de projectiewand. Heb nu eindelijk weer wat voortgang geboekt. De ruimte tussen de basstraps en de muur heb ik opgevuld met steenwol. Basstraps zijn nu helemaal klaar en op zijn plaats gezet. Was nog niet zo eenvoudig, maar het is gelukt. Tot slot de kieren gekit, zodat ze luchtdicht zijn. Ook het snijden van de Akotherm ging erg lastig. Mes tussendoor slijpen bleek de oplossing. Het is echt heel erg stug spul. Heb veel foto's gemaakt met het nieuwe objectief (eindelijk groothoek :P). Niet allemaal even interessant, maar  ik zal een aantal posten...

De rechter basstrap met Akotherm bevestigd


De linker basstrap met de steenwol goed zichtbaar. Ook Akotherm bevestigd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ook vandaag een mail van Bjorn gehad met de vraag wanneer hij kan langskomen om de Velodyne DD18 te installeren. Volgende week maandag was de streefdatum, maar dat is door wat tegenslagen niet gelukt. Ga nu zo snel mogelijk de wand proberen af te krijgen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

IT'S ALIVE!!





:D


Goede vakantie gehad??

bouwprojectje ziet er weer goed uit!

nou hopen dat de DD je hele kunstwerk niet met 1 dreun sloopt :-X ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zij:


stond trouwens bij de zoekopdracht dr. Frankenstein :blink: :blink: :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op augustus 24, 2010, 17:27:15
IT'S ALIVE!!


Je vergelijkt me toch niet met Frankenstein :-X :D

Citaat van: The Vampire op augustus 24, 2010, 17:28:30
zij:


stond trouwens bij de zoekopdracht dr. Frankenstein :blink: :blink: :blink:
lijkt sprekend... :P misschien moet je in Google het Safe Filter aanzetten :unsure: :D

Citaat van: The Vampire op augustus 24, 2010, 17:27:15
Goede vakantie gehad??
Heerlijke vakantie gehad. Weer was niet helemaal super, maar toch elke dag de bergen in gekund. Hoogte en lengterecord weer gebroken, dus flink bezig geweest. Lekker gegeten en toch afgevallen :D

Citaat van: The Vampire op augustus 24, 2010, 17:27:15
bouwprojectje ziet er weer goed uit!

nou hopen dat de DD je hele kunstwerk niet met 1 dreun sloopt :-X ;D
Thanks! De basstraps zitten zo vast dat je er met je volledige gewicht aan kan gaan hangen, dus dat zit wel goed. Ik vermoed overigens dat de DD zijn werk een stuk subtieler zal gaan doen dan de SVS, ondanks de grotere woofer (18 tov 12 inch) en versterker (1250 tov 525W). Maar dat zal ik hopelijk snel zelf kunnen ervaren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

ik zou niet durven! :angel: :D

mooi dat je een goede vakantie hebt gehad, dan kun je nu weer hard aan het werk ;)

waar staan je hoogte en lengte record momenteel op?


van wat ik hoor over de DD zal hij idd een stuk subtieler en strakker zijn. ben iig erg benieuwd!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ben benieuwd! Welcome back!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

eddy135

Citaat van: HTip op augustus 24, 2010, 16:55:04
Wordt weer tijd voor een update. Mijn topic stond op pag. 3 :o

Ook het snijden van de Akotherm ging erg lastig. Mes tussendoor slijpen bleek de oplossing. Het is echt heel erg stug spul...

Grote stappen vooruit weer, mooi.
Wist niet dat je afbreekmesjes kon slijpen... ??? :D

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jean Sibelius

Welkom terug Philip! Akotherm kun je met een gekarteld mes overigens prima snijden :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)