Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: stoffels on September  2, 2007, 00:38:39
wat voor tegels zijn dat ? Geeft dat niet teveel reflectie van geluid en beeld.

Het zijn keramische tegels, met een mattte finish. Dus beeldreflectie zal denk ik geen probleem zijn.

We wilden eigenlijk parket, maar dat werd bij het onderzoek naar het vochtprobleem afgeraden. Blijft vloerbedekking en tegels over. Volledig vloerbedekking zou denk ik teveel het geluid dempen, want er mag best wat reflectie overblijven. De verhogingen worden allemaal al bekleed, dus demping op dat vlak is er voldoende.

Er komt wel een kleed in de luisterdriehoek te liggen. Hoe groot dat moet worden moeten we nog bekijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

stoffels

Quote from: htip on September  2, 2007, 07:58:48
Het zijn keramische tegels, met een mattte finish. Dus beeldreflectie zal denk ik geen probleem zijn.


Is dat moeilijk om die zelf te leggen ?

HTip

Quote from: stoffels on September  2, 2007, 12:27:47
Is dat moeilijk om die zelf te leggen ?

Het valt best mee. Ik heb het al vaker gedaan. Belangrijk is een egale vloer, kan je eventueel met egaline voor elkaar krijgen. In onze keuken hadden we na het verwijderen van de oude vloer en het invrezen van de vloerverwarming een enorm ongelijke vloer. Dat hebben we toen opgelost met het varieëren van dikte van de tegellijm. Voor een gelijke afstand tussen de tegels zijn kruisjes handig. Zijn de witte vlekjes op de foto... :)

Daarnaast is de dikte en homogeniteit van de lijm ook heel belangrijk. Doen wij altijd met een z'n tweetjes ;). De een schept lijm (in poedervorm) in een cementkuip met water en de ander mengt. Voor het mengen gebruiken we een boormachine met variabel toerental met een mixhulpstuk. Werkt als een tierelier...

Verder is het kwestie van doen en het goede gereedschap :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#278
Het upgradevirus waarde hier weer rond ;)

Het is definitief. De Denon set die gepland was voor de kelder komt er uiteindelijk niet te staan. Het wordt nu een Marantz set :D

Het was niet gepland, maar als er een mooie kans voorbij komt... ::)

De Marantz DV9500 (vervanger van de Denon DVD2800) krijgt binnenkort gezelschap van de 26kg :o zware Marantz SR9600. Deze vervangt de Denon AVR3802 en ga ik overnemen van forumlid NickS. Duurt nog wel even voordat ie hier is, maar 22 september ga ik 'm ophalen. Moet er wel een "stukje" (230km) voor rijden, maar dat is het helemaal waard :D

Denk wel dat de plannen voor de Pronto even in de ijskast worden gezet. Bij de Marantz zit een mooie programmeerbare AB. In de reviews (o.a. van Bjorn op hifi.nl) wordt ie goed bevonden. Dus eerst even afwachten...

De apparatuur is nu compleet 8), of er moet nog iets voorbijkomen wat ik weer niet kan laten liggen ;)

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#279
Foto van de nieuwe aanwinst...

De voorkant. Mooi strak ontwerp, past perfect bij de DV9500.


De achterkant. Aansluitingen genoeg zou ik zeggen ;)


En tot slot de binnenkant.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

stoffels

mooi stuk,

Gefeliciteerd.

en met zoveel kilo's zou ik maar vast een stevig rack maken. ;D

Its The Dude

Gefeli! Mooi ding. Betekend dat de Denon nu te koop gaat staan? Hint, hint... ;D
Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

Ramius

De DV9500 krijgt nu wel heel mooi gezelschap.  8)  Dat is wel een fameuze upgrade naar een heel andere klasse hoor, hier zal je zeker en vast heel veel plezier aan beleven!!!  ;) Feli  ;D

Grtz
Gunter
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

R


El Penumbra

Prachtige versterker en mooie combinatie!  8)

De SR9600 heeft wel aan de Sonja Bakker voeding gezeten want deze weegt volgens mij 'slechts' 26kg ipv de 35 die je noemde.  ;)


HTip

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en felicitaties :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: stoffels on September  7, 2007, 11:13:22
en met zoveel kilo's zou ik maar vast een stevig rack maken. ;D

Dat wordt nog een uitdaging ;)
Zeker omdat de receiver op een muurplank moet komen te staan.
Maar we hebben al iets op het oog ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Its The Dude on September  7, 2007, 14:40:32
Gefeli! Mooi ding. Betekend dat de Denon nu te koop gaat staan? Hint, hint... ;D

Ik denk het (nog) niet...

Omdat de HT nog even op zich laat wachten staat de Denon op de slaapkamer. Klinkt daar ook wel erg lekker nu. Dus ik denk dat ie daar blijft ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#288
Quote from: Ramius on September  7, 2007, 15:44:45
De DV9500 krijgt nu wel heel mooi gezelschap.  8)
Dat is wel een fameuze upgrade naar een heel andere klasse hoor, hier zal je zeker en vast heel veel plezier aan beleven!!!  ;) Feli  ;D

Inderdaad :D. Dat had ik niet kunnen denken toen ik jouw DV9500 kocht. Altijd gedacht dat deze klasse buiten bereik zou blijven. ::)

Ik weet zeker dat we hier heeeeeeel veel plezier aan gaan beleven 8). Weer een reden om de kelder HT zo snel mogelijk te realiseren ;)

Heb jij al een keuze kunnen maken voor je nieuwe receiver en speler? Wordt het de nieuwe Denon? Of wacht je nog?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: R on September  7, 2007, 15:53:15
Wat een apparaat zeg!!!! klasse 8) O0

Een hele andere klasse ;) dan ik tot nu toe gewend was...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: El Penumbra on September  7, 2007, 16:15:28
Prachtige versterker en mooie combinatie!  8)

De SR9600 heeft wel aan de Sonja Bakker voeding gezeten want deze weegt volgens mij 'slechts' 26kg ipv de 35 die je noemde.  ;)

Je hebt gelijk :D Ik dacht het gelezen te hebben in een review op areadvd.de. Echter ze hadden het over de vergelijking met de Denon AVC-A11XV, die 35 kg is. Maar 26kg vind ik nog altijd erg veel. Mijn huidige Denon komt net tot 17,5 ;)

Link naar de review
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Das zeker een beest van een versterker zeg!! Gefeliciteerd met je nog aan te kopen up-grade ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Quote from: reza on September  7, 2007, 19:09:07
Das zeker een beest van een versterker zeg!! Gefeliciteerd met je nog aan te kopen up-grade ;)

Thanks :D

Ik ben blij dat ik een aparte groep ga aanleggen. Want 7*140W aan 8 Ohm is al bijna 1 kW :o. Wat moet dat wel niet zijn met 6 Ohm... 8)

Moeilijkste zal zijn het wachten tot 22 september ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

Quote from: htip on September  7, 2007, 18:15:55
Dat wordt nog een uitdaging ;)
Zeker omdat de receiver op een muurplank moet komen te staan.
Maar we hebben al iets op het oog ::)

getver, je mag niet dromen dat zoveel moois naar beneden zou komen.
Geert

HTip

Quote from: gvy on September  7, 2007, 23:55:42
getver, je mag niet dromen dat zoveel moois naar beneden zou komen.
Geert

Helemaal gelijk ;)

Er zijn oplossingen die de receiver kunnen houden, maar je moet die natuurlijk altijd zeer goed verankeren in de muur. Ik moet er niet aan denken dat ik op een dag de HT binnen kom en dat ik denk: "Hé, waar is de receiver gebleven?" en dat dit dan achter de stoelen ligt... ::)

Goede constructies aan de muur zijn schaars :(
Dus misschien moeten we toch nog aan andere oplossingen denken.

Advies hierbij is natuurlijk altijd welkom :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Een paar daagjes heb ik het te druk gehad om veel online te zijn en nu zie ik deze UPgrade!!  :o
Dat is echt een dikke bak! Wordt een prettige combi met de DV9500.

Is er een plank die dat kan dragen???? Dat apparaat is ook nog eens een halve meter diep.. Dus de kracht die op de bevestigingen komt te staan is vele malen groter dan 35kg!!!  :o  :o  Ik zou continu bang zijn dat hij straks op de grond ligt..  ::) :-X

In ieder geval proficiat!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on September  8, 2007, 09:09:43
Een paar daagjes heb ik het te druk gehad om veel online te zijn en nu zie ik deze UPgrade!!  :o
Dat is echt een dikke bak! Wordt een prettige combi met de DV9500.

Is er een plank die dat kan dragen???? Dat apparaat is ook nog eens een halve meter diep.. Dus de kracht die op de bevestigingen komt te staan is vele malen groter dan 35kg!!!  :o  :o  Ik zou continu bang zijn dat hij straks op de grond ligt..  ::) :-X

In ieder geval proficiat!!

Thanks !! :D

Zou het ook erg zonde vinden als dat gebeurt :( Moet ik nu natuurlijk voorkomen...
Ik ben al aan 't denken over een andere oplossing. Misschien wel een DIY rack. Kan ik weer een nieuw topic beginnen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ramius

Quote from: htip on September  7, 2007, 18:21:37
Inderdaad :D. Dat had ik niet kunnen denken toen ik jouw DV9500 kocht. Altijd gedacht dat deze klasse buiten bereik zou blijven. ::)

Gevaarlijke plek dit forum  >:D >:D

Quote from: htip on September  7, 2007, 18:21:37
Heb jij al een keuze kunnen maken voor je nieuwe receiver en speler? Wordt het de nieuwe Denon? Of wacht je nog?

Nee, nog geen keuze tot nog toe. Het zal nog even duren want ik heb vanmorgen een telefoontje gehad van Guillaume (Poulissen) met de prijzen die LookandListen zal hanteren in Nederland en ja ze zullen weer een heel stuk duurder zijn dan in Duitsland (dan nog te zwijgen over de Belgische richtprijzen...) Eerste leveringen zijn pas voorzien binnen 2 à 3 weken... En dan heb ik ergens gelezen dat lancering van de BD-spelers van Denon uitgesteld zou zijn (misschien een gevolg van de BD-HD DVD oorlog :P). Wat betreft de Full HD Pioneers zijn de prijzen ook al een stuk boven mijn voorziene budget en zouden ook pas binnen een maand leverbaar zijn :-X

Dus blijft mijn woonkamer voorlopig nog tamelijk leeg en verlaten zo zonder HT-spulletjes... maar geduld is een schone deugd ;) :D ;D

Grtz

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

LittleNinja

Quote from: htip on September  8, 2007, 12:37:00
Thanks !! :D

Zou het ook erg zonde vinden als dat gebeurt :( Moet ik nu natuurlijk voorkomen...
Ik ben al aan 't denken over een andere oplossing. Misschien wel een DIY rack. Kan ik weer een nieuw topic beginnen ;)

Ik zou het wel doen... slapeloze nachten zou ik er van hebben....  :-[

En we kunnen best nog een topicje er bij hebben hoor...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"