Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Morgen gaan we beginnen met het dichtmetselen van een kelderraam en een deuropening (zonder deur ;)) Verder nog shoppen voor een degelijke deur voor de ingang. Als er dan nog tijd over is (een dag heeft jammer genoeg slechts 24 uur ;D) nog kijken waar de podia van gemaakt gaan worden...

Tenminste als het een beetje meezit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

#26
Weer een dedicated HT project van start gegaan.. Ik zit er zo langzamerhand aan te denken om mijn kids weg te doen zodat ik een ruimte vrij kan maken..  ;D ;D  ( Onzin natuurlijk!! )

Slechts een paar posten jong op het forum.. en meteen zo'n plan neerleggen!  8)  Van nul naar beroemd in 10 posts!!  ;D  Je hebt de plannen mooi in beeld gebracht. Dat voorspeld veel goeds voor het uiteindelijke resultaat. ;)

Even vraagjes in schieten.. Waar komt de apparatuur te staan? En als tweede vraag, wat komt er allemaal te staan?

Succes!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Mooie plannen zeg, erg gaaf. Prima schetswerk ook, dat heb je vaker gedaan denk ik. Succes!!

HTip

Dank jullie voor de complimenten :D Ik krijg er nog rooie wangetjes van... ;D

Vandaag niets gemetseld, maar wel het hout voor het podium besteld. Wordt op maat gezaagd en a.s. woensdag bezorgd. Tevens worden dan de deuren opgemeten i.v.m. de afwijkende afmetingen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on May 31, 2007, 22:27:21
Weer een dedicated HT project van start gegaan.. Ik zit er zo langzamerhand aan te denken om mijn kids weg te doen zodat ik een ruimte vrij kan maken..  ;D ;D  ( Onzin natuurlijk!! )

Wij hebben zelf geen kids, maar wel veel vrienden met kids, dus hebben we de nodige ruimte over voor zo'n "projectje"... ;)

Quote from: LittleNinja on May 31, 2007, 22:27:21
Even vraagjes in schieten.. Waar komt de apparatuur te staan?

De apparatuur komt heel waarschijnlijk aan de achterwand te hangen. Ben nog bezig met het ontwerp daarvan en de voormuur. Zijn bijna klaar. Ik post het wel als ik zover ben... Verder zou ik nog een 3D ontwerp willen maken, maar daar gaat veel tijd in zitten.

Quote from: LittleNinja on May 31, 2007, 22:27:21
En als tweede vraag, wat komt er allemaal te staan?

Een en ander staat ook in mijn handtekening, maar voor de volledigheid...

Apparatuur

  • Receiver: Denon AVR-3802
  • DVD: Denon DVD-2800
  • Projector: Nog niet bekend
  • Scherm: Waarschijnlijk Beamax spanscherm A-serie 16:9 102"
  • Satelliet: Dreambox 7020S

Speakers

  • Fronts: ALR-Jordan Note 5
  • Center: ALR-Jordan Classic
  • Surround: Mirage OM-14
  • Surround back: Mirage OM-C3
  • Sub: Mordaunt Short 907W

De fronts zijn door zilverkabel (merk weet ik niet meer) verbonden. Klinken fantastisch. Verder is de DVD coaxiaal digitaal verbonden met de receiver met een Monstercable (zou even moeten opzoeken welke precies)

Op het verlanglijstje staan de opvolgers van onze Denon apparatuur (AVR-3806/3807? en DVD-3930). Voor de projector weten we nog niet of we nu al voor HD moeten gaan, of nog even moeten wachten en een goede XGA versie moeten nemen. We hebben op het moment nog geen. Ook op het verlanglijstje (ik kan het misschien beter kwijllijstje noemen ;D) staat de vervanging van de center, surround en surround back speakers door speakers van de Note serie van ALR-Jordan. En als we dan toch bezig zijn een SVS subwoofer?

Dan moeten we nog eerst een leuke prijs in een loterij winnen ;D :D ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: R on June  1, 2007, 12:27:52
Prima schetswerk ook, dat heb je vaker gedaan denk ik.

Thx. Nog niet op deze schaal, maar ik kan wel redelijk overweg met Visio. Voor mijn werk voor processchema's, e.d. gebruikt, maar het kan blijkbaar nog veel meer.

Voor alle verbouwingen in huis maak ik eigenlijk altijd eerst een tekening, vroeger meestal op papier, maar dat is sinds ik dit project ben begonnen verleden tijd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Ben zwaar anti MS >:D, maar Visio is echt een prima pakket, die maatvoeringen en zo, zitten die er ook in? Lekker praktisch.

Quote from: HT4ever on June  1, 2007, 14:59:31
Thx. Nog niet op deze schaal, maar ik kan wel redelijk overweg met Visio. Voor mijn werk voor processchema's, e.d. gebruikt, maar het kan blijkbaar nog veel meer.

HTip

Quote from: R on June  1, 2007, 15:04:13
Ben zwaar anti MS >:D, maar Visio is echt een prima pakket, die maatvoeringen en zo, zitten die er ook in? Lekker praktisch.

Me too, MS sucks >:D, maar niet voor alles. En inderdaad alle maatvoeringen, hoeken, e.d. heb ik erin zitten. Mooie van Visio 2003 is dat het in aparte lagen kan. Eén tekening voor alles, speaker opstelling speakers, kijkpostitie, apparatuur, vloeren, wanden, etc...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#33
Quote from: HT4ever on June  1, 2007, 14:51:13
De apparatuur komt heel waarschijnlijk aan de achterwand te hangen. Ben nog bezig met het ontwerp daarvan en de voormuur. Zijn bijna klaar. Ik post het wel als ik zover ben...

Bij deze de achterwand...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De voormuur is kwa ontwerp iets minder uitdagend, maar het geeft een aardige indruk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

HTip

Thx Sven... :)

Het zal jouw "Pitch Black" moeilijk kunnen evenaren, maar ik doe mijn best.

Nu nog gerealiseerd krijgen  ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb het ontwerp van de podia nog verder uitgewerkt.

Degene die het hout levert en op maat zaagt had nog een paar tips. Omdat bij ons de kabels en snoeren over de grond en langs de muren gaan lopen, moeten ze natuurlijk wel makkelijk bereikbaar zijn.

Rondom de podia wordt 10 cm ruimte overgehouden. Hierop komen planken te liggen die bekleed worden met hetzelfde tapijt, dus ze zijn onzichtbaar. Moet ik onder vloer zijn, hoef ik alleen de planken op te tillen.

Het ronde podium aan de voorkant is vervangen door een rechthoekige variant. Zou te moeilijk zijn voor ons.

Voor de duidelijkheid ook nog het nieuwe plaatje...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

Hoy,

Dit zijn inderdaad heel duidelijke schetsen, mooi werk.
Ik vind het ook belangrijk om vooraf over alles na te denken. Dat geeft een veel homogener eindresultaat.

Quote from: HT4ever on June  2, 2007, 11:37:10
Thx Sven... :)

Het zal jouw "Pitch Black" moeilijk kunnen evenaren, maar ik doe mijn best.

Nu nog gerealiseerd krijgen  ::)

Niet te bescheiden ;D Je bent op weg naar een heel mooie HT, en ik ben zeker dat Molle dat ook vindt

Quote from: HT4ever on June  2, 2007, 11:38:24
Heb het ontwerp van de podia nog verder uitgewerkt.

Degene die het hout levert en op maat zaagt had nog een paar tips. Omdat bij ons de kabels en snoeren over de grond en langs de muren gaan lopen, moeten ze natuurlijk wel makkelijk bereikbaar zijn.

Rondom de podia wordt 10 cm ruimte overgehouden. Hierop komen planken te liggen die bekleed worden met hetzelfde tapijt, dus ze zijn onzichtbaar. Moet ik onder vloer zijn, hoef ik alleen de planken op te tillen.


Daar doe je heel goed aan.
In d'ondergrondse heb ik dat opgelost met de gyprokwanden rondom ongeveer 5 cm boven de vloer te laten ophouden. Zo heb ik rondom een verborgen ruime kabelruimte, die netjes afgedekt is door de afschroefbare muurplinten. En dat is al van pas gekomen.

Quote from: HT4ever on June  2, 2007, 11:38:24
Het ronde podium aan de voorkant is vervangen door een rechthoekige variant. Zou te moeilijk zijn voor ons.


De rechthoekige variant zal op zijn minst even mooi zijn ;).
Nu als je echt liever rond wil, dat valt wel mee om te bouwen hoor. Kijk hiervoor eens in mijn Topic op pg7.
Daar bouw ik een ,weliswaar heel eenvoudig, halfrond podium met 3 spotjes en zwart tapijt bekleed.
Maar ah.. ga gewoon voor rechthoekig, De schetsen zijn veelbelovend :D

Quote from: HT4ever on June  1, 2007, 14:51:13

... Verder zou ik nog een 3D ontwerp willen maken, maar daar gaat veel tijd in zitten.


Wees daar maar zeker van >:D
Vermits ik heel mijn woning 3D getekend heb in autocad, ben ik op diezelfde tekening in de kelder gaan verder ontwerpen in 3D. Zo heb ik dus mijn HT ook eerst 3D uitgewerkt. Heel erg leuk, dat wel , maar als ik jou was zou ik daar nu niet meer aan beginnen.
Je hebt reeds prachtige bouwschetsen en je kan misschien beter alle tijd steken in de eigenlijke bouw.
Zien wij ook sneller nieuwe foto's ;D ;D ;D.


Afijn ,
Veel succes met de verdere bouw en keep us posted.

vriendelijke groet
Geert

molle

Quote from: HT4ever on June  2, 2007, 11:37:10
Thx Sven... :)

Het zal jouw "Pitch Black" moeilijk kunnen evenaren, maar ik doe mijn best.

Nu nog gerealiseerd krijgen  ::)

Waarom niet?
Je hebt praktisch dezelfde afmetingen. Koop dezelfde apparatuur en maak hem akoustisch hetzelfde en je hebt een 2e PB ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

LittleNinja

Is het wellicht mogelijk om de center wat hoger te plaatsen? Of ga je hem kantelen om het geluid te richten? ( In het laatste geval hebben de "achter passagiers" er het minste profijt van.. )  :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on June  4, 2007, 13:11:54
Is het wellicht mogelijk om de center wat hoger te plaatsen? Of ga je hem kantelen om het geluid te richten? ( In het laatste geval hebben de "achter passagiers" er het minste profijt van.. )  :)

In het ontwerp ben ik dat vergeten mee te nemen... :-\ Gelukkig let jij goed op :D

Wat is de optimale hoogte? Hij moet natuurlijk niet op het doek zichtbaar zijn tijdens het kijken van een film.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: molle on June  2, 2007, 20:35:52
Waarom niet?
Je hebt praktisch dezelfde afmetingen. Koop dezelfde apparatuur en maak hem akoustisch hetzelfde en je hebt een 2e PB ;)

LOL :D ;D 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

LittleNinja

Quote from: HT4ever on June  4, 2007, 19:05:31
In het ontwerp ben ik dat vergeten mee te nemen... :-\ Gelukkig let jij goed op :D

Wat is de optimale hoogte? Hij moet natuurlijk niet op het doek zichtbaar zijn tijdens het kijken van een film.

Optimaal? Oorhoogte, maar dat zal niet gaan ben ik bang. Maar zo hoog mogelijk is denk ik wel het beste. Wat voor een kleur heeft de center? Als hij zwart is heb je het minste last van (beeld)reflecties. ( Tenzij het hoogglans pianolak is....  ::) )

Je kan hem ook "hoger" plaatsen en alsnog een stukje kantelen...  ;)
Maar 10 cm lijkt me echt te laag..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

apollovenlo

ziet er allemaal goed uit !!

Die center zo hoog mogelijk, Maar let goed op reflecties.
Ik had ook zwarte vloerstaanders die links en rechts ca 20 cm van het scherm af stonden.
Deze waren gewoon zwart, maar toch gaf het hinderlijke reflecties.

Anders meschien iets maken waar hij in kan. En dat met vilt oid bekleden ?
Ik moet ook nog zien hoe ik dat allemaal op ga lossen, denk maar gewoon de center op de grond.

Keep on dat prachtig werk. mazzels ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

HTip

Quote from: gvy on June  2, 2007, 12:50:47
Daar doe je heel goed aan.
In d'ondergrondse heb ik dat opgelost met de gyprokwanden rondom ongeveer 5 cm boven de vloer te laten ophouden. Zo heb ik rondom een verborgen ruime kabelruimte, die netjes afgedekt is door de afschroefbare muurplinten. En dat is al van pas gekomen.
Hoe we het met de voorzetwand gaan oplossen weten we nog niet, maar jouw oplossing is iets wat ik het achterhoofd zal houden

Quote from: gvy on June  2, 2007, 12:50:47
De rechthoekige variant zal op zijn minst even mooi zijn ;).
Nu als je echt liever rond wil, dat valt wel mee om te bouwen hoor. Kijk hiervoor eens in mijn Topic op pg7.
Daar bouw ik een ,weliswaar heel eenvoudig, halfrond podium met 3 spotjes en zwart tapijt bekleed. Maar ah.. ga gewoon voor rechthoekig, De schetsen zijn veelbelovend :D
Ik heb naar je ontwerp gekeken, maar nog niet het eindresultaat (moet nog wat lezen ;)). Heel mooi !! Heb gezien hoe je het ronde podium hebt gemaakt. Ziet er goed uit en op het eerste oog niet moeilijk, maar de lattenconstructie aan de onderkant is denk ik het moeilijkst... Ik denk wat we inderdaad een rechthoekig podium gaan maken, kan de kabelgoot ook doorlopen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit...

Quote from: gvy on June  2, 2007, 12:50:47
Wees daar maar zeker van >:D
Vermits ik heel mijn woning 3D getekend heb in autocad, ben ik op diezelfde tekening in de kelder gaan verder ontwerpen in 3D. Zo heb ik dus mijn HT ook eerst 3D uitgewerkt. Heel erg leuk, dat wel , maar als ik jou was zou ik daar nu niet meer aan beginnen.
Je hebt reeds prachtige bouwschetsen en je kan misschien beter alle tijd steken in de eigenlijke bouw.
Jouw schetsen in 3D zijn wel erg mooi, geven een goed beeld over het eindresultaat. Er zijn goeie programma's (bij Google Sketchup) die het vrij snel moeten kunnen (zeggen de handleidingen ;D). Als ik nog een verdwaald uurtje over heb (zal wel niet ;)), kan ik het altijd nog doen. Ik denk ook dat we beter de spaarzame vrije tijd in de bouw kunnen steken... Gaat toch lang genoeg duren. Streven is einde van dit jaar klaar ::)

Quote from: gvy on June  2, 2007, 12:50:47
Zien wij ook sneller nieuwe foto's ;D ;D ;D.

LOL ;D ;D; ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on June  4, 2007, 20:41:45
Optimaal? Oorhoogte, maar dat zal niet gaan ben ik bang. Maar zo hoog mogelijk is denk ik wel het beste. Wat voor een kleur heeft de center? Als hij zwart is heb je het minste last van (beeld)reflecties. ( Tenzij het hoogglans pianolak is....  ::) )

Je kan hem ook "hoger" plaatsen en alsnog een stukje kantelen...  ;)
Maar 10 cm lijkt me echt te laag..

De center is mat zwart, dus last van reflecties zal ik hopenlijk niet hebben. Ik kan het scherm tegen het verlaagd plafond hangen en dan heb ik weer wat meer ruimte aan de onderkant... Het zal wel trial-and-error worden wat het beste klinkt en niet stoort in beeld ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: apollovenlo on June  4, 2007, 23:41:31
ziet er allemaal goed uit !!

Die center zo hoog mogelijk, Maar let goed op reflecties.
Ik had ook zwarte vloerstaanders die links en rechts ca 20 cm van het scherm af stonden.
Deze waren gewoon zwart, maar toch gaf het hinderlijke reflecties.

Anders meschien iets maken waar hij in kan. En dat met vilt oid bekleden ?
Ik moet ook nog zien hoe ik dat allemaal op ga lossen, denk maar gewoon de center op de grond.

Keep on dat prachtig werk. mazzels ciel

Bedankt voor de tip.

Zowel de center als de fronts zijn zwart. Ik zal bij de plaatsing van de speakers met zoveel mogelijk rekening houden, goede luisterpostitie zonder reflecties. Ik hou van een uitdaging ::)

Wordt waarschijnlijk een standaard voor de center. Moet ik nog eens goed naar kijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb het ontwerp voor de plaatsing van de center aangepast. Het scherm hangt nu aan het (verlaagde) plafond en de center staat nu op een standaard (welke weet ik nog niet)

Is waarschijnlijk ook beter voor de achterste rij ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive