Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ramius

Quote from: HTip on December  3, 2008, 22:42:08
Ik wacht nu op de DVD van de nieuwe tour van de Eagles - Long road out of Eden. Kan nog even duren, want ze zijn nog steeds met de tour bezig :o Lijkt me helemaal te gek!!! Een concert waar je bent geweest op DVD te hebben 8)

Grappig, ik heb vandaag die cd tweemaal na mekaar opgezet en heb er echt van genoten  O0


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Quote from: Ramius on December  4, 2008, 00:36:25
Grappig, ik heb vandaag die cd tweemaal na mekaar opgezet en heb er echt van genoten  O0


O0 Fantastische CD inderdaad!! O0

Heb 'm in de auto en de special edition in de HT en dan nog op mp3 op de PC :D
Maakt niet uit hoevaak ik 'm hoor, wordt er niet moe van ;D

EDIT: Ook klankmatig (dynamiek, klankkleur, detaillering) vind ik 'm erg goed. Kan 'm natuurlijk niet vergelijken met een SACD, maar dat maakt niet uit.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL

Hmmm... 'Ouwelullenmuziek'.
Moet dus maar eens gaan luisteren... ;D

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Quote from: PjotrrrNL on December  6, 2008, 01:27:48
Hmmm... 'Ouwelullenmuziek'.
Moet dus maar eens gaan luisteren... ;D

;D Aan je muziekkeuze kan je zien hoe oud je wordt (bent) ;D



P.S. Leuke tekst heb je onder je avatar >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa


DJ-Foxx


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Kan weer een activiteit wegstrepen... De bekerhouders zijn gemonteerd

Verbeteringenlijstje ;)

  • akoestiek: diffusers verven, vloerkleed , panelen tegen flutter
  • constructie: pilaren vastzetten, spots monteren, stroompunten in pilaren, diffusers mobiel, bekerhouders monteren
  • audio/video: audiorack, audiofiele groep, misschien naar 7.1
  • cosmetisch: deur afwerken, ventilatieroosters, stroompunt voor gordijn, voorpodium opnieuw bekleden, stoelframes spuiten

Foto's volgen... :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Van welke doos gaat de stroom voor de pilaren vandaan komen?
Kan je eens wat meer vertellen over het elektra dat nog moet gebeuren, over de leidingen etc.?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on December  6, 2008, 14:02:21
Van welke doos gaat de stroom voor de pilaren vandaan komen?
Kan je eens wat meer vertellen over het elektra dat nog moet gebeuren, over de leidingen etc.?

De centrale "doos" bevindt zich in één van de kelderruimtes, waar nu de minste stroompunten aangesloten zijn. Van daaruit loopt een kabel naar de HT, die komt binnen door een gat in de muur in de kabelgoot achter het podium. Daar splitst de kabel zich naar de afzonderlijke pilaren. in elke pilaar zitten 2 contactdozen. Door de opzet van de HT, podia met kabelgoten en plinten heb ik geen leidingen hoeven leggen. Ook het verlaagde plafond heeft goed meegeholpen, daar kan je alles in verstoppen ;D

De spots op de pilaren krijgen ook de stroom via de contactdozen. De kabel wordt doorgelust met tussenin een KAKU minidimmer...

De verdeling ziet er dan zo uit:

  • groep 1 (audiofiel): apparatuur (receiver, DVD-speler, beamer)
  • groep 2: verlichting (HT-plafondspots) en nog 3 andere kelderruimtes) en ventilatie
  • groep 3: divers (Studiospots, PowerMid, Marantz AB, etc.)
Zo voldoe ik zelfs nog aan de AREI (Belgische reglement, vergelijkbaar met NEN-1010) :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Afgelopen weekend hadden we bezoek en een film gekeken. Nou ja, dat was de bedoeling. Het zijn uiteindelijk 2 films en een aantal concertfragmenten geworden ;D De films (The Incredibles en Cars) gaven mij wel aan, dat er nog wat te verbeteren valt in de afstelling van de sub. Aangezien ik daar al de nodige voor heb gedaan (plaatsing, calibratie DVD, dB-meter) en het resultaat nog niet helemaal naar wens is was ik op 't forum aan het zoeken geslagen voor tips en trucs.

In het aanwinstentopic las ik dat riwi een nieuwe sub (Velodyne DD-series) had gekocht en dat hij voorheen een andere sub het met een Velodyne SMS-1 (subwoofer management system) had, vroeg ik me af of dat de oplossing voor mijn probleem was. Bleek dat hij zijn SMS-1 had ingeruild bij BB&G. Met Bjorn gemaild over de beschikbaarheid en bruikbaarheid, maar ik was te langzaam, want hij was diezelfde dag nog verkocht :o aan forumlid teejoo (dus in de familie gebleven ;)).

Vond ik erg jammer, maar Bjorn kwam met een voorstel. Ik kan hun demomodel kon overnemen. Afijn... een paar PM's later... Ik mag die een week uitproberen 8) met, indien nodig, hulp op afstand van Bjorn om 'm goed in te stellen. Super service van BB&G!!

Volgende week donderdag stuurt Bjorn 'm op. Ik kan nu al niet wachten, maar dat is altijd als er een nieuw speeltje komt :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL

Leuk....Nieuw speelgoed!
Hoop dat deze sub het dan echt 'af' maakt...

Jean Sibelius

Da's een mooi nieuw speeltje (en waarschijnlijk een blijvertje) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: PjotrrrNL on December  8, 2008, 20:28:50
Leuk....Nieuw speelgoed!
Hoop dat deze sub het dan echt 'af' maakt...
Is altijd leuk :D Hoop ik ook. Verwachtingen zijn hooggespannen :P

Quote from: Jean Sibelius on December  8, 2008, 20:29:08
Da's een mooi nieuw speeltje (en waarschijnlijk een blijvertje) :)
Thanks! Ben ik ook bang voor :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Jullie hadden nog wat foto's te goed van de laatste vorderingen... de bekerhouders :D





Ze zijn van het weekend al getest en goed bevonden. Alleen een wijnglas is wat lastig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx

Quote from: HTip on December  8, 2008, 22:37:43
Jullie hadden nog wat foto's te goed van de laatste vorderingen... de bekerhouders :D





Ze zijn van het weekend al getest en goed bevonden. Alleen een wijnglas is wat lastig ;)

:'( :'( tuuk... maak me gek ;D... hou op met die mooie fotooooooosss ::) hehe.... wijnglazen lastig.. dan maar tafelwijn glaasjes doen ;)

HTip

Trouwens voor degenen die de Velodyne SMS-1 nog niet kennen. Het is hetzelfde systeem wat ingebouwd is in de Digital Drive-serie. Je kunt hiermee de sub instellen zodat de frequentiekarakteristiek vlakker wordt, dus minder pieken.


Velodyne SMS-1

Bjorn en Garmt kunnen het beter uitleggen...

Quote
Het is in de meeste luisteromgevingen moeilijk om de bas goed te krijgen , door de strikte relatie die er bestaat tussen de subwoofer en de kamer. Met de SMS-1 hoef je je daar echter geen zorgen meer om te maken. Met de ingebouwde Digital Drive kamerakoestiekaanpassing krijgt u alle mogelijkheden aangereikt om IEDER subwoofer aan de nukken van de kamer aan te passen! De SMS-1 bezit alle functies van de Digital Drive subwoofers, behalve de subwoofer zelf, maar inclusief volledige DSP-besturing, een on-screen display en 8-bands parametrische equalizer, zodat de metingen en kamerinvloeden 'live' zichtbaar zijn op uw TV, wat het afstellen sterk vereenvoudigt. Met de diverse presets is de subwoofer nog aan te passen aan de luisteromstandigheden en het bronmateriaal. De SMS-1 zal geen Digital Drive sub maken van uw huidige subwoofer, maar wel het optimale uit uw huidige model halen. En dat alles in een smalle, compacte behuizing inclusief meetmicrofoon.


  • Volautomatische of handmatige bascorrectie met meegeleverde microfoon
  • Volledig bestuurd door DSP
  • Afstandsbediening voor alle functies
  • Werkt met IEDERE subwoofer
  • 8-bands digitale parametrische equalizer
  • On-screen display

Er zijn verschillende reviews te vinden. O.a. deze op hometheaterhifi.com. Is eigenlijk ook een handleiding hoe je het best te werk kunt gaan. Maar met hulp van Bjorn en Garmt moet het denk ik wel lukken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: DJ-Foxx on December  8, 2008, 22:39:59
:'( :'( tuuk... maak me gek ;D... hou op met die mooie fotooooooosss ::) hehe.... wijnglazen lastig.. dan maar tafelwijn glaasjes doen ;)
;D of gewoon een tafeltje ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx

Quote from: HTip on December  8, 2008, 22:48:47
;D of gewoon een tafeltje ;)

jahh, kleine zwarte hockertjes... heb zelf 2 kleintjes gekocht bij de blokker en 1 grotere gekregen van de buren ;) zeer handig ook als voeten bankje :P

HTip

Ik heb mijn showcase weer bijgewerkt met de nieuwe foto's. Was weer een tijdje geleden ;)

Zie de link in mijn sig...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Prachtig HTip O0 O0

Heb je trouwens beide Marantz dvd spelers nog? Of heeft de 9500 al een nieuw baasje?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Quote from: -madison- on December  9, 2008, 06:27:19
Prachtig HTip O0 O0

Heb je trouwens beide Marantz dvd spelers nog? Of heeft de 9500 al een nieuw baasje?

Thanks! Ik heb ze inderdaad beide nog. De 9500 staat voorlopig op de slaapkamer (alleen nog niet aangesloten :-[). Wat ik met mijn oude apparatuur ga doen weet ik nog niet. Ik heb naast de DV9500 ook nog een Denon AVR3802, DVD2800, Mirage OM-14 speakers, Mordaunt Short 907W subwoofer en een hoop kabels ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive