Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Peerless Monster

Quote from: Jean Sibelius on November 13, 2021, 13:29:36
Gezellig! :headbanging: Doe Philip de groeten  :colgate:

Inderdaad! Doe ze allebei maar de groetjes van ons forum 😊
En dat ze vreselijk gemist worden hier!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

Helemaal mee eens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RonG

Quote from: Peerless Monster on November 13, 2021, 14:07:20
Inderdaad! Doe ze allebei maar de groetjes van ons forum 😊
En dat ze vreselijk gemist worden hier!

Yep, idd :)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

Hey leven in een van de mooiste topics alhier! Veel plezier!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

Het bezoekje aan de COD was uit gesteld en heeft gister plaats gevonden.

Onwijs leuk om weer plaats te nemen in de COD waar het voor de meeste van ons allemaal is begonnen.  :pompom:

Annet, Philip en uiteraard ook Jefften (Jeffrey) bedankt voor de leuke dag en super om jullie allemaal weer te zien.  De set die Philip heeft staan is nog steeds van een ongekend hoog niveau dat hebben we gister weer kunnen ervaren. De X7000 CM JVC en de combinatie met de ST 130 G3 nog steeds om te smullen!   :wub:

Sdr blu ray met de E-shift aan doet niet veel onder voor de native 4K Jvc's en dit zonder ruis en of frame interpolatie, rag-en-rag scherp en vloeiende motion. Voor persoonlijk mij weer een leuke vergelijking met de huidige JVC generatie.

De Auro-3D® ervaring met de Cabasse IO2 speakers Yummy

Tot de volgende ronde!!  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Leuk dat het weer een suc6 was....moet ook wel in de cod.
Dus Philip heeft nog steeds dezelfde geweldige set staan?

Hopen dat hij hier ook weer even komt kijken.




vik

#17508
Zeker!  8)




Quote from: denoontje on March  6, 2022, 10:02:58
Leuk dat het weer een suc6 was....moet ook wel in de cod.
Dus Philip heeft nog steeds dezelfde geweldige set staan?

Hopen dat hij hier ook weer even komt kijken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Het was erg gezellig gisteren en ik had het eerlijk gezegd wel een beetje gemist. Ik was er ook een beetje uit wat het geven van een demo betreft :) Maar Vik en Jeffrey hebben me er doorheen gesleept. Dat Viktor nog steeds onder de indruk was na al die jaren (nog) betere sets en ruimtes te hebben ervaren was mooi om te horen. Wat ook erg mooi was dat Jeffrey meteen bij binnenkomst van de CoD onder de indruk was van de rust die in de ruimte heerst. En na de eerste klanken kreeg ik meteen een compliment over hoe mooi stereo klonk. Ik ben ook nog steeds erg blij met de tuning die CineMike speciaal voor ons had ontwikkeld, de XLR-tuning voor de UD7007 en natuurlijk de unieke PM11S3  :headbanging:, waardoor ik samen met de Note 9 een prachtige stereoset heb kunnen opbouwen.

Na diverse stereo-opnamen, waar oude klassiekers voorbij kwamen, Alison Kraus, Damien Rice (nog bedankt voor de tip Rens! 8)), Nils Lofgren (nog bedankt voor de tip Jan! 8)), etc en een geslaagde lunch was het tijd om de JVC weer eens voor langere tijd aan te slingeren. Het viel Vik meteen op dat het beeld niet meer optimaal was. Maar na wat met de remote gespeeld te hebben (MPC, iris, kleur), was het bijna weer als direct na de 1e calibratie. De JVC heeft eigenlijk een calibratie nodig, dus daar zal Vik naar kijken. Maar hoe dan ook elke schijf of het nou een concert, docu (Art of Flight kon niet ontbreken) of een film was, was elke keer weer heerlijk om te ervaren.

Ook nog een mooie tip van Jeffrey gekregen om vaker van de CoD te kunnen genieten. Een babyfoon app om Nelson in de gaten te kunnen houden, want elke keer als Nelson aansloeg vroeg je je af wat er was en waar het door kwam. Met die app kan ik dan vanuit de CoD even kijken wat er aan de hand is, eventueel Nelson kalmerende woorden toespreken en weer verder gaan met de film. Bedankt voor de tip Jeffrey, we gaan het binnenkort proberen.

Vik en Jeffrey, bedankt dat jullie de lange reis hebben gemaakt om mij weer een leuke dag te bezorgen  :pompom:

En jullie allemaal bedankt voor de berichtjes in mijn topic. Het voelt goed 👍
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Mooi Philip dat het weer aanwakkert.

Ben je de Ierse dames bespaard gebleven van Vik (net als revolverheld en die andere Duitse slager ;-) )?

HTip

#17511
Quote from: denoontje on March  6, 2022, 17:52:26
Mooi Philip dat het weer aanwakkert.

Ben je de Ierse dames bespaard gebleven van Vik (net als revolverheld en die andere Duitse slager ;-) )?
Het smaakt inderdaad naar meer. Celtic Women kon natuurlijk niet ontbreken als Jeffrey een vergelijk met zijn eigen ruimte wil maken. Er zitten mooie nummers en dames :wub: tussen. Voor Revolverheld geldt hetzelfde. Kende ik niet, maar ik merkte wel dat ik nog steeds kritisch kan luisteren. Ik vond dat de mix wat mij betreft beter had gekund :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PascalP

Mooi om te lezen mannen, klinkt als een topdag en leuk dat HTip ook weer van de partij is  :headbanging:
De Duitse heren van Vik en de dames ken ik ondertussen ook wel van buiten :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Valkyrie

Leuk om weer iets van je te horen Philip!  :)
Goed te horen dat je nog steeds zo tevreden bent met alle apparatuur. De CoD is wat dat betreft ook wel echt uniek. :worship:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

RonG

Leuk om te lezen en weer van je te horen Philip, ik heb nog goede herinneringen van de m&G destijds.... Wat gaat de tijd snel :)

anton

Super dat het goed bevallen is voor iedereen  :clapping: :clapping:, in het lijstje met demo materiaal mis ik natuurlijk nog wel "de snor"  :P

denoontje

Quote from: anton on March  6, 2022, 19:34:50
Super dat het goed bevallen is voor iedereen  :clapping: :clapping:, in het lijstje met demo materiaal mis ik natuurlijk nog wel "de snor"  :P
whoaaaa

HTip

Quote from: PascalP on March  6, 2022, 18:57:14
Mooi om te lezen mannen, klinkt als een topdag en leuk dat HTip ook weer van de partij is  :headbanging:
De Duitse heren van Vik en de dames ken ik ondertussen ook wel van buiten :P
Was het ook. En de dames komen natuurlijk ook in Simmerath vaker voorbij. De Duitse heren waren nieuw voor mij :)

Quote from: Valkyrie on March  6, 2022, 19:10:18
Leuk om weer iets van je te horen Philip!  :)
Goed te horen dat je nog steeds zo tevreden bent met alle apparatuur. De CoD is wat dat betreft ook wel echt uniek. :worship:
Dank je Jurian! Jij bent ook dedicated gegaan zag ik 8) En die nieuwe JVC ziet er ook erg gaaf uit :clapping:

Quote from: RonG on March  6, 2022, 19:12:12
Leuk om te lezen en weer van je te horen Philip, ik heb nog goede herinneringen van de m&G destijds.... Wat gaat de tijd snel :)
Dank je Ron! Tijd gaat zeker snel. Is alweer 10 jaar geleden :o

Quote from: anton on March  6, 2022, 19:34:50
Super dat het goed bevallen is voor iedereen  :clapping: :clapping:, in het lijstje met demo materiaal mis ik natuurlijk nog wel "de snor"  :P
Ik weet eerlijk gezegd even niet wat je bedoelt. Ik dacht eerst de vrouw met de baard, maar dat zal wel niet :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Lol.... Anton loopt te dollen over de snor van Tori Amos .. (blu ray concert)

:laugh: :laugh:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jefften

Zo daar gaan we dan.
Na kennis te hebben gemaakt met Philip tijdens een demo dag bij Vik en een ontmoeting tijdens de Cinemike Hausmesse twee jaar geleden is het er dan toch van gekomen.
Eindelijk mocht ik de YouTube knaller onder vele HT enthousiastelingen in levende lijve komen aanschouwen, de Chamber of Dreams :wub:

Na goede koffie en een overheerlijke bossche bol die uiteraard Vik mee had genomen zijn we vol spanning en verwachting naar de kelder (COD) gegaan.
Tja en dan zie je opeens de ruimte waardoor jijzelf met een dedicated HT op een zolderkamertje bent begonnen en wat uiteindelijk de motivatie is geweest om zelf een nieuwe ruimte te bouwen in de kelder. 

De afwerking van de (COD) is echt van hoog niveau en de akoestiek tja.. daar is zoveel zorg en aandacht naar gegaan dat je dit echt meteen bij binnenkomst hoort. Ik blijf erbij dat akoestiek de beste investering is dit je kunt doen om je set naar een hoger plan te tillen.
Na wat uitleg van de ruimte heb ik mezelf op de voorste rij neergezet en kreeg daarna wat overheerlijke muziek voorgeschoteld. Zelf luister ik bijna geen muziek in de HT dus dit was echt een aangename ervaring. Na de eerste klanten was ik meteen onder de indruk, die Note 9 klinken echt super mooi! Misschien moet ik zelf ook eens vaker muziek luisteren in de HT, babyfoon erbij. Je kent het wel Philip  :tongue2:

Na een overheerlijke en uitgebreide lunch zijn we verder gegaan met de AURO-3D demo disc en een paar muziek Blu-ray stukken die ik dan ook goed ken, Revolverheld en Celtic Women. Ook hier werd het meteen duidelijk dat je in een top HT ruimte zit. Heerlijk om naar te luisteren en kijken.. en wat een plaatje zet deze JVC X7000 CM neer.
Na verschillende Stukken film te hebben gekeken o.a James bond – No time to die, kregen we een overheerlijk bord pasta voorgeschoteld! Annet dit was smullen volgens mij zat hier ook een CM sausje overheen ?

Nou ja, na een goede maaltijd nog even naar beneden gegaan voor wat finale materiaal.
First Man uit 2018 met daarin de racket lancering was echt top om te luisteren en zien maar ook de scené uit The greatest showman waarin Janie Lynn begint te zingen op de buhne was erg mooi.
Deze laatste had ik de dag ervoor nog met Bjorn gehoord op mijn eigen set en waar ik toen kippenvel kreeg had ik dat nu weer.

Ik ben waarschijnlijk nog vele leuke/ mooie momenten vergeten te benoemen maar bij deze wil ik jou en Annet nog een keer bedanken voor de gastvrijheid het lekkere eten en deze mooie HT ervaring.

Tot de volgende ronde bij mij in de HT!!
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike


HTip

Quote from: Jefften on March  7, 2022, 16:40:04
Tja en dan zie je opeens de ruimte waardoor jijzelf met een dedicated HT op een zolderkamertje bent begonnen en wat uiteindelijk de motivatie is geweest om zelf een nieuwe ruimte te bouwen in de kelder. 
Dank je voor de leuk geschreven review en mooie complimenten :worship: Krijgt samen met het verhaaltje van Vik een mooi plaatsje in het grote reviewboek :thumbs-up: Dat de Chamber of Dreams jouw inspiratie is geweest om zelf jouw dedicated HT te realiseren is leuk om te horen. En dat je vindt dat akoestiek de beste investering is die je kunt doen onderschrijf ik volledig. Onze ruimtes die we van galmbak hebben omgetoverd tot aangename luister- en kijkruimtes is het levende bewijs hiervan.

Quote from: Jefften on March  7, 2022, 16:40:04
Zelf luister ik bijna geen muziek in de HT dus dit was echt een aangename ervaring. Na de eerste klanten was ik meteen onder de indruk, die Note 9 klinken echt super mooi! Misschien moet ik zelf ook eens vaker muziek luisteren in de HT, babyfoon erbij. Je kent het wel Philip  :tongue2:
Moet je zeker gaan doen. Het zou je best eens positief kunnen verrassen 8)

Quote from: Jefften on March  7, 2022, 16:40:04
Na verschillende Stukken film te hebben gekeken kregen we een overheerlijk bord pasta voorgeschoteld! Annet dit was smullen volgens mij zat hier ook een CM sausje overheen ?
CM saus over de pasta? Daar moesten Annet en ik erg om lachen :clapping: Het geheim zit ook hier onder de motorkap :)

Quote from: Jefften on March  7, 2022, 16:40:04
Tot de volgende ronde bij mij in de HT!!
Ik kijk nu al uit naar het bezoek aan jouw "Blue Room" waar denk ik weinig blauw is te vinden :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Goed om je weer online te zien Philip!
Zo te zien is er niet veel veranderd en leuk om te lezen hoe iedereen nog dolenthousiast is over beeld en geluid in COD. Een ware referentie. Toendertijd en nog steeds.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on March  8, 2022, 16:22:29
Goed om je weer online te zien Philip!
Zo te zien is er niet veel veranderd en leuk om te lezen hoe iedereen nog dolenthousiast is over beeld en geluid in COD. Een ware referentie. Toendertijd en nog steeds.
Dank je Rens! Het is alweer even geleden dat we elkaar gesproken hebben en dat je hier was. Wanneer ben je voor het laatst hier geweest? Volgens mij was dat 2013 en dan is er toch wel veel veranderd 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

 :worship:
Quote from: morca on March  7, 2022, 16:46:33
Mooie review!!
Goed je online te zien Philip 👌👌
Dank je Marco. Ik had je reactie gemist :unsure: Het voelt weer als vanouds in mijn topic :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive