Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Jefften

Mocht er in de Chamber een plaatsje over zijn zou ik heel graag al dat geweld daar eens meemaken  :popcorn:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

MLCinema

Quote from: skyfox on September  8, 2017, 22:30:29
Lijkt me een heel leuk plan [emoji2]
Maar even plannen dan[emoji41]. Kunnen mooi samen rijden ook hahaha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: skyfox on September  8, 2017, 22:30:29
Lijkt me een heel leuk plan [emoji2]
Quote from: Kamidioblitz on September 10, 2017, 13:56:58
Maar even plannen dan[emoji41]. Kunnen mooi samen rijden ook hahaha.
Gaan we zeker doen! Wil alleen eerst het probleem met mijn Denon opgelost hebben. En dit weekend is er niets van gekomen, omdat ze in het dorp het netwerk aan het verbeteren zijn en af en toe het internet wegviel. Leek me niet handig als dat gebeurde tijdens de Auro-upgrade. :blink: Van het weekend komen mijn schoonouders Everest kijken met Dolby Atmos/Auro-3D. Dan wil ik natuurlijk wel dat Auro werkt.

Quote from: Jefften on September  9, 2017, 10:09:31
Mocht er in de Chamber een plaatsje over zijn zou ik heel graag al dat geweld daar eens meemaken  :popcorn:
Lijkt me leuk Jeffrey. Ik zet je op de lijst ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#17453
Afgelopen weekend trouwens 2 films gekeken. In de lijst met Atmos-films stond Minions en dat bleek ook op onze blu-ray te staan. Was echt genieten. Dit keer was het verschil met Auro minder groot of gelijkwaardig met Atmos. Blijf het nog steeds ongelooflijk vinden dat de TrueHD core middels de Auro-Matic gelijkwaardig of zelfs beter klinkt dan de native Atmos-track. Dit is natuurlijk bij uitstek geschikt om tijdens een M&G te testen.

We wilden ook de laatste X-Men: Apocalypse kijken. Toen bleek dat we Days of Future Past én First Class nog niet hadden gezien :o Dus die laatste is het geworden. Natuurlijk met Auro ;) En het was werkelijk geweldig wat Auro-Matic met de DTS-HDMA 5.1 track deed. Had zo een DTS:X track kunnen zijn. Heel erg ruimtelijk en de fly overs waren indrukwekkend. Volgende film is dus niet zo moeilijk kiezen, wordt Days of Future Past,  natuurlijk ook in Auro-3D :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on September 12, 2017, 21:02:36
Afgelopen weekend trouwens 2 films gekeken. In de lijst met Atmos-films stond Minions en dat bleek ook op onze blu-ray te staan. Was echt genieten. Dit keer was het verschil met Auro minder groot of gelijkwaardig met Atmos. Blijf het nog steeds ongelooflijk vinden dat de TrueHD core middels de Auro-Matic gelijkwaardig of zelfs beter klinkt dan de native Atmos-track. Dit is natuurlijk bij uitstek geschikt om tijdens een M&G te testen.

We wilden ook de laatste X-Men: Apocalypse kijken. Toen bleek dat we Days of Future Past én First Class nog niet hadden gezien :o Dus die laatste is het geworden. Natuurlijk met Auro ;) En het was werkelijk geweldig wat Auro-Matic met de DTS-HDMA 5.1 track deed. Had zo een DTS:X track kunnen zijn. Heel erg ruimtelijk en de fly overs waren indrukwekkend. Volgende film is dus niet zo moeilijk kiezen, wordt Days of Future Past,  natuurlijk ook in Auro-3D :popcorn:

Minions heeft een erg goede soundtrack en zeer goede 3D. De X-men films zijn smullen. Zeer vermakelijk en steken technisch goed in elkaar. Everest staat met mijn schoonouders ook nog op de planning binnenkort. Als ik de reviews moet geloven heeft die een zeer goede soundtrack. Je waant je midden in de sneeuwstorm.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Kamidioblitz on September 12, 2017, 22:43:05
Minions heeft een erg goede soundtrack en zeer goede 3D. De X-men films zijn smullen. Zeer vermakelijk en steken technisch goed in elkaar. Everest staat met mijn schoonouders ook nog op de planning binnenkort. Als ik de reviews moet geloven heeft die een zeer goede soundtrack. Je waant je midden in de sneeuwstorm.
Gisteren met mijn schoonouders Everest gekeken en de je mag inderdaad de reviews geloven. Ondanks dat Annet en ik op de 2e rij zaten, was het een heel indrukwekkende (vaak letterlijk) soundtrack. Zeker met de hoogtespeakers. Annet en ik gaan Everest nog een keer kijken, maar dan in 3D en natuurlijk op de 1e rij. Krijg het nu al warm van de dieptescenes :o

Nog iets anders wat ik niet wist. Er is nog een verschil in Atmos tracks. Op Everest staan niet 1 maar 3 Atmos tracks, Engels, Duits en Frans. Wat blijkt, Engels is True Atmos en Duits en Frans zijn DD+ Atmos. De Engelse track heeft dus een hogere bitrate (gebaseerd op Dolby TrueHD) dan de Duitse/Franse (gebaseerd op Dolby Digital Plus).

Vraag me dus nu af hoe dat zit met de Atmos tracks op NL-edities. Zijn die True Atmos of DD+ Atmos? :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Claudio

Veel zijn gewoon Dolby TrueHD, maar enkele Warner-titels (met name de 3D-versies) hebben DD+ en Franse TrueHD. Wat op het andere forum ook flink voer voor discussie is geweest. Om die reden haal ik de meeste Warner 3D-titels uit de UK. Met UHD BD is dat een issue minder, maar bij 3D blijft het opletten.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

HTip

#17457
Quote from: Claudio on September 29, 2017, 13:21:13
Veel zijn gewoon Dolby TrueHD, maar enkele Warner-titels (met name de 3D-versies) hebben DD+ en Franse TrueHD. Wat op het andere forum ook flink voer voor discussie is geweest. Om die reden haal ik de meeste Warner 3D-titels uit de UK. Met UHD BD is dat een issue minder, maar bij 3D blijft het opletten.
Dat is goed om te weten. De meeste van mijn 3D-titels komen gelukkig uit de UK.

Quote from: HTip on September 12, 2017, 20:59:46
Wil alleen eerst het probleem met mijn Denon opgelost hebben.
Na een weekje in de lappenmand te hebben gelegen kan ik melden dat het probleem met de Denon eindelijk is opgelost. Niet dankzij de inspanningen van Customer Support van D&M (als het aan hen had gelegen was het nu nog niet opgelost :nopompom:), maar door de vastberadenheid en het doorzettingsvermogen van Viktor van CineMike :clapping:

In eerste instantie vond ik de respons van D&M redelijk goed. Ik had de firmwarebestanden van de vorige en de laatste update gekregen, die ik dan via USB moest installeren. Echter later bleken dit de verkeerde bestanden (voor de X7200W en niet de X7200WA)) te zijn en gaf de Denon de verkeerde foutmelding (FilesNotFound i.p.v. NotMatchFirm). Afijn een hoop heen en weer gemail de juiste bestanden gekregen, maar die kreeg ik niet goed geïnstalleerd (Nog steeds foutmelding FilesNotFound). Toen werd de call doorgezet naar Audio Service. Die vroegen zich weer af waarom ik een downgrade via USB moest uitvoeren. Dus Viktor weer het hele verhaal uitgelegd (goede overdracht vanuit D&M, not), maar geen oplossing. Ik moest de Denon maar binnenbrengen, dan konden zij die nakijken. Daar had ik natuurlijk geen zin in en Viktor vond dat ook niet de juiste oplossing. Afijn, lang verhaal kort maken, na verschillende opties te hebben geprobeerd kwam Viktor met de suggestie om de optie HDMI control in de Denon X7200 én de Marantz UD7007 aan te zetten. Die had ik nog nooit nodig gehad, dus ook nooit aan gedacht. Echter, baat het niet, dan schaad het niet. En wat bleek, probleem opgelost!! :pompom:

Dus geen downgrade en opnieuw installeren van de laatste updates en Auro-upgrade, niet de Denon naar Audio Service, maar gewoon een optie in het menu welke blijkbaar nodig is als je de Auro-upgrade installeert. Viktor bedankt voor het volhouden en het meedenken!! :worship: :worship:

Nu kunnen we weer verder gaan met genieten van fantastisch geluid met Auro-Matic :headbanging:

Net nog een test gedaan met de BD Audio van Tiësto. Daar kregen we de vorige keer geen beeld op het scherm.



Nu dus wel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Wat is hdmi control Philip? Mooi dat het gewoon een knoppie was. 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on October  3, 2017, 19:22:39
Wat is hdmi control Philip? Mooi dat het gewoon een knoppie was. 😄
HDMI control is HDMI CEC (Consumer Electronics Control), waarmee je dus de besturing van een apparaat vanuit een ander apparaat kan doen. Wordt vaak gebruikt voor het aan en uit doen van alle apparaten tegelijk. Ik gebruik het dus niet, maar is blijkbaar nodig voor een goede handshake :unsure:

Ben ook erg blij dat het een instelling in het menu was. Respons van D&M was dat ze die optie niet hadden aangedragen, omdat alles voor de update gewoon werkte :crazy: Ze hadden ook kunnen navragen aan de ontwikkelaars of er een bepaalde optie verplicht was om de Auro-upgrade goed te laten werken. Maar dat was blijkbaar iets te veel moeite... :nopompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on October  3, 2017, 19:31:23
HDMI control is HDMI CEC (Consumer Electronics Control), waarmee je dus de besturing van een apparaat vanuit een ander apparaat kan doen. Wordt vaak gebruikt voor het aan en uit doen van alle apparaten tegelijk. Ik gebruik het dus niet, maar is blijkbaar nodig voor een goede handshake :unsure:

Ben ook erg blij dat het een instelling in het menu was. Respons van D&M was dat ze die optie niet hadden aangedragen, omdat alles voor de update gewoon werkte :crazy: Ze hadden ook kunnen navragen aan de ontwikkelaars of er een bepaalde optie verplicht was om de Auro-upgrade goed te laten werken. Maar dat was blijkbaar iets te veel moeite... :nopompom:

Ah joh. Je hebt het zelf gevonden. 😄 Aftersales is niet altijd de sterkste kant...
Maar nu in ieder geval heel plezier toegewenst Philip.
Over 3 weken heb ik een weekje vrij. Dan ga ik mijn bios 2.0 afbouwen. 😄
Foto's ga ik nog wel plaatsen in mijn topic tzt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

Mooi dat het is opgelost philip!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Gelukkig is het opgelost, Philip. Aftersales/de helpdesk was niet scherp, maar dat kan aan één personeelslid liggen die niet verder denkt of kijkt. Niet de gewenste situatie, wel de realiteit helaas. En nu weer lekker genieten [emoji2]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maikel_audionerd

Goed zeg dat t is opgelost. Slim bedacht van Vik [emoji1360][emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Het heeft even wat energie gekost (zacht uitgedrukt  :dry:) maar het resultaat is het enige wat telt.  :angel:

En nu  gewoon genieten.nl genieten.be :smile:


Quote from: HTip on October  3, 2017, 19:17:36
Dat is goed om te weten. De meeste van mijn 3D-titels komen gelukkig uit de UK.
Na een weekje in de lappenmand te hebben gelegen kan ik melden dat het probleem met de Denon eindelijk is opgelost. Niet dankzij de inspanningen van Customer Support van D&M (als het aan hen had gelegen was het nu nog niet opgelost :nopompom:), maar door de vastberadenheid en het doorzettingsvermogen van Viktor van CineMike :clapping:

In eerste instantie vond ik de respons van D&M redelijk goed. Ik had de firmwarebestanden van de vorige en de laatste update gekregen, die ik dan via USB moest installeren. Echter later bleken dit de verkeerde bestanden (voor de X7200W en niet de X7200WA)) te zijn en gaf de Denon de verkeerde foutmelding (FilesNotFound i.p.v. NotMatchFirm). Afijn een hoop heen en weer gemail de juiste bestanden gekregen, maar die kreeg ik niet goed geïnstalleerd (Nog steeds foutmelding FilesNotFound). Toen werd de call doorgezet naar Audio Service. Die vroegen zich weer af waarom ik een downgrade via USB moest uitvoeren. Dus Viktor weer het hele verhaal uitgelegd (goede overdracht vanuit D&M, not), maar geen oplossing. Ik moest de Denon maar binnenbrengen, dan konden zij die nakijken. Daar had ik natuurlijk geen zin in en Viktor vond dat ook niet de juiste oplossing. Afijn, lang verhaal kort maken, na verschillende opties te hebben geprobeerd kwam Viktor met de suggestie om de optie HDMI control in de Denon X7200 én de Marantz UD7007 aan te zetten. Die had ik nog nooit nodig gehad, dus ook nooit aan gedacht. Echter, baat het niet, dan schaad het niet. En wat bleek, probleem opgelost!! :pompom:

Dus geen downgrade en opnieuw installeren van de laatste updates en Auro-upgrade, niet de Denon naar Audio Service, maar gewoon een optie in het menu welke blijkbaar nodig is als je de Auro-upgrade installeert. Viktor bedankt voor het volhouden en het meedenken!! :worship: :worship:

Nu kunnen we weer verder gaan met genieten van fantastisch geluid met Auro-Matic :headbanging:

Net nog een test gedaan met de BD Audio van Tiësto. Daar kregen we de vorige keer geen beeld op het scherm.



Nu dus wel...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Peerless Monster on October  3, 2017, 19:50:51
Ah joh. Je hebt het zelf gevonden. 😄 Aftersales is niet altijd de sterkste kant...
Maar nu in ieder geval heel plezier toegewenst Philip.
Over 3 weken heb ik een weekje vrij. Dan ga ik mijn bios 2.0 afbouwen. 😄
Foto's ga ik nog wel plaatsen in mijn topic tzt.
Niet helemaal. Ik had veel hulp van Viktor, die aftersales wel hoog in het vaandel heeft staan. Alleen dat wordt moeilijk als de importeur/fabrikant niet wil meewerken. Maar hoe dan ook het is opgelost en kunnen we weer probleemvrij genieten :music: :popcorn:

Jij alvast succes met de afwerking van jouw HT. Ik zie in je topic wel hoe het is geworden :thumbs-up:

Quote from: denoontje on October  3, 2017, 20:32:49
Mooi dat het is opgelost philip!
Absoluut Thuur! Ik had natuurlijk wel een workaround, maar een schijfje in de machine stoppen en meteen beeld hebben is toch wel prettiger ;D

Quote from: skyfox on October  3, 2017, 23:27:56
Gelukkig is het opgelost, Philip. Aftersales/de helpdesk was niet scherp, maar dat kan aan één personeelslid liggen die niet verder denkt of kijkt. Niet de gewenste situatie, wel de realiteit helaas. En nu weer lekker genieten [emoji2]
Kan inderdaad aan 1 persoon binnen een organisatie liggen. Mag natuurlijk niet, maar dat is helaas de realiteit. Op het werk maak ik dat ook mee. Alleen dan heb ik er meer controle over ;D

Echter als je het topic van mariolino volgt, ben ik helaas niet alleen in mijn ervaringen met Customer Support van D&M :unsure:

Maar zoals je zegt nu weer lekker genieten en kan ik eindelijk de M&G gaan plannen. Even met Annet overleggen welke weekenden uitkomen.

Quote from: Maikel_audionerd on October  4, 2017, 03:42:06
Goed zeg dat t is opgelost. Slim bedacht van Vik [emoji1360][emoji1360]
Yep! En dat met alleen simpele instelling in de speler en receiver. Viktor heeft alle handleidingen van mijn apparatuur doorgespit om te kijken wat het mogelijk kon zijn. Ook in de JVC projector hebben we instellingen veranderd die bijdroegen aan de oplossing.

Quote from: vik on October  4, 2017, 08:14:54
Het heeft even wat energie gekost (zacht uitgedrukt  :dry:) maar het resultaat is het enige wat telt.  :angel:
Dat is inderdaad een understatement, maar we hebben er beiden ook veel van geleerd :thumbs-up: En het resultaat mag er wezen!

Quote
En nu  gewoon genieten.nl genieten.be :smile:
Hahaha, die is goed. Alleen is het genieten met een grote G ;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog iets anders, wat een leuk thema zou kunnen zijn voor een M&G. Viktor wees me op een video van GrobiTV die een vergelijking doen tussen de upmixers van Dolby (Dolby Surround), DTS (Neural X) en Auro (AuroMatic). Het is een vergelijking die goed hoorbaar is, zelfs op een smartphone ;)



Het is wel in het Duits, maar een zeer interessante video. Ik zou zeggen, oordeel zelf. De scene uit "Need for Speed" ga ik binnenkort ook uitproberen. Ben benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Franky P.

Quote from: HTip on October  5, 2017, 21:38:29
Nog iets anders, wat een leuk thema zou kunnen zijn voor een M&G. Viktor wees me op een video van GrobiTV die een vergelijking doen tussen de upmixers van Dolby (Dolby Surround), DTS (Neural X) en Auro (AuroMatic). Het is een vergelijking die goed hoorbaar is, zelfs op een smartphone ;)



Het is wel in het Duits, maar een zeer interessante video. Ik zou zeggen, oordeel zelf. De scene uit "Need for Speed" ga ik binnenkort ook uitproberen. Ben benieuwd...
Zeker interessant! Duidelijke verschillen, zelfs inderdaad via youtube op een koptelefoon.
Ik vraag me wel af of zoveel duidelijker / harder als alles klinkt met de Auro upmixer ook wenselijk is, kan me ook voorstellen dat bepaalde subtiliteit van effecten ook juist kan bijdragen aan het effect, maargoed dan moet je het zelf in de hele 3D omgeving meekrijgen.
Grappig inderdaad ook, omdat je al eerder aangaf dat de Auro Upmixer zo goed is
Meteen een vraagje van mij, wellicht iemand die dat weet
Ik heb de Denon X4200 gekocht. Deze is (lees ik) te upgraden naar Auro3D. Als je dit doet, heb je dan ook die upmixer?
Mvrgr
Frank

HTip

Quote from: Franky P. on October 10, 2017, 21:56:41
Zeker interessant! Duidelijke verschillen, zelfs inderdaad via youtube op een koptelefoon.
Ik vraag me wel af of zoveel duidelijker / harder als alles klinkt met de Auro upmixer ook wenselijk is, kan me ook voorstellen dat bepaalde subtiliteit van effecten ook juist kan bijdragen aan het effect, maargoed dan moet je het zelf in de hele 3D omgeving meekrijgen.
Grappig inderdaad ook, omdat je al eerder aangaf dat de Auro Upmixer zo goed is
Meteen een vraagje van mij, wellicht iemand die dat weet
Ik heb de Denon X4200 gekocht. Deze is (lees ik) te upgraden naar Auro3D. Als je dit doet, heb je dan ook die upmixer?
Mvrgr
Frank

Leuk dat je de test hebt gedaan Frank :thumbs-up: Hoe je de upmixer instelt is een kwestie van smaak en experimenteren. Het mooie is dat je dit zelf kunt regelen via de surround parameters. In eerste instantie heb ik alles standaard gehouden. Heb voor de test de in het filmpje geadviseerde instellingen gebruikt en afgelopen weekend hiermee Deadpool gekeken. Was erg gaaf en heel erg 3D. Met name de scenes op de autosnelweg en het vliegdekschip kregen hierdoor nog meer definitie. Verder niet mee geëxperimenteerd, weer iets voor een M&G :D

Heb het al meerdere keren ervaren dat de AuroMatic het beter doet (in ieder geval meer 3D) dan Dolby Atmos native. Leuke is dat de man van Grobi dit bevestigt :D

Wat betreft je vraag, als je de Auro-upgrade aanschaft krijg je alle mogelijkheden die Auro te bieden heeft, dus de native codec om Auro-tracks te spelen en de AuroMatic, die je zowel in 2D (vergelijkbaar met Dolby ProLogic) als 3D (vergelijkbaar met Dolby Surround en DTS: Neural X) kunt gebruiken. Welke opstelling heb je voor de speakers gekozen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Franky P.

Quote from: HTip on October 11, 2017, 10:51:47
Wat betreft je vraag, als je de Auro-upgrade aanschaft krijg je alle mogelijkheden die Auro te bieden heeft, dus de native codec om Auro-tracks te spelen en de AuroMatic, die je zowel in 2D (vergelijkbaar met Dolby ProLogic) als 3D (vergelijkbaar met Dolby Surround en DTS: Neural X) kunt gebruiken. Welke opstelling heb je voor de speakers gekozen?
Ik ben nog bezig met de aanbouw van m'n HT, het wordt een 5.4.1 opstelling, prima denk ik voor m'n ruimte 4x6.2m
:headbanging:

Richard70…

Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar de auro 3D.
Vraag me alleen af of dit zal werken.
Ik heb de Denon 7200WA met een 5,4.1 opstelling, maar de hoogte speakers zijn wel geplaatst voor atmos en zitten echt in het gips gezaagd :blush:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Franky P.

Quote from: rdebruin on October 11, 2017, 18:38:29
Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar de auro 3D.
Vraag me alleen af of dit zal werken.
Ik heb de Denon 7200WA met een 5,4.1 opstelling, maar de hoogte speakers zijn wel geplaatst voor atmos en zitten echt in het gips gezaagd :blush:
Ja goeie, mijn hoogte speakers zijn wel uitgetekend maar nog niet geplaatst.
Wat gebeurt er, wanneer je een auro-upmixer gebruikt bij 4 hoogtespeakers geplaatst volgens Atmos specificaties?

HTip

Ik heb ervaren dat Atmos over een Auro-opstelling (recht boven de grondspeaker) beter klinkt dan Auro(Matic) over een Atmos-opstelling. Als je nog de keuze hebt zou ik adviseren om de Auro-opstelling te kiezen. Is voor DTS:X ook beter.

@Frank: gaaf hoor! Succes met de bouw :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Franky P.

Quote from: HTip on October 11, 2017, 22:42:56
Ik heb ervaren dat Atmos over een Auro-opstelling (recht boven de grondspeaker) beter klinkt dan Auro(Matic) over een Atmos-opstelling. Als je nog de keuze hebt zou ik adviseren om de Auro-opstelling te kiezen. Is voor DTS:X ook beter.

@Frank: gaaf hoor! Succes met de bouw :popcorn:
Dank voor de tip Philip! Ja is een leuk project, heb mezelf wel veel werk op de hals gehaald maar het wordt wel vet, je kent het ongetwijfeld
Heb net even het Auro3D document er bij gepakt over speaker placement.
Scheelt voor mij weer, want dan vermijd ik het gekl**i dat jij hebt gehad om je height speakers mooi in je verlaagde plafond te krijgen, dat blijft me dan bespaard :)
Ik ga dan voor de Auro opstelling, is én makkelijker te doen, én als het niet bevalt kan ik alsnog terug naar Atmos. Van Atmos terug naar Auro wordt lastiger, dan zitten er al gaten in de panelen
:)

HTip

Quote from: rdebruin on October 11, 2017, 18:38:29
Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar de auro 3D.
Vraag me alleen af of dit zal werken.
Ik heb de Denon 7200WA met een 5,4.1 opstelling, maar de hoogte speakers zijn wel geplaatst voor atmos en zitten echt in het gips gezaagd :blush:
Ik heb Auro over een Atmos-opstelling gehoord en het was goed naar te luisteren. Zelfs beter dan Atmos over diezelfde opstelling :blink:

Echter komen Auro en DTS:X beter over op een Auro-opstelling. Atmos heeft zeer waarschijnlijk voor een andere opstelling gekozen om de concurrentie weg te drukken.

Heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat de ITU de bal heeft laten vallen door geen standaard te definiëren, zoals ze gedaan hebben met 5.1 en 7.1. Daardoor heb jij nu een probleem als je van een beter algoritme wil gaan genieten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive