Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: Jefften on July 30, 2017, 08:31:55
Ziet er goed uit Philip! Ben benieuwd naar het eind resultaat.  :popcorn:
Dank je Jeffrey! Het is jouw idee wat mij op deze oplossing heeft gebracht :thumbs-up:

Quote
Nog bedankt dat je de tijd hebt genomen mijn topic te bezoeken. ;D
Was geen moeite. Ik was erg benieuwd naar jouw kamer-in-kamer project en na het lezen erg onder de indruk. Ik weet niet hoeveel forumleden jouw topic hebben gezien, maar het verdient alle credits. Helemaal zelf een kamer-in-kamer realiseren zie je niet elke dag :worship:

Quote from: Maikel_audionerd on July 30, 2017, 12:35:42
Oh wat een goed idee zeg!
Succes ermee, gaat goed komen.
Haha zelfs t logo omdraaien; aan alles wordt gedacht  :thumbs-up:
Dank je Maikel. Annet heeft tijdens de bouw wel vaker hele goede ideeën en die zorgen regelmatig voor een eenvoudigere oplossing :worship:
Het logo viel ook weer Annet meteen op. Ik keek alleen of ik geen MDF zag doorschijnen of nog erger tussen de plaat door kon kijken. Annet let blijkbaar daarnaast nog op andere dingen... ;D

Quote from: edgnoj on July 30, 2017, 12:57:41
Logo omdraaien gaat niet lukken vrees ik. Mij is het niet gelukt in elk geval  :(
Grappig dat in dit topic zoveel aandacht is voor de Io2's. Laat ik nu toevalllig net een verkooptopic hebben over dit onderwerp...
Dank je voor jouw ervaring. Als het niet lukt dan is het voor mij geen ramp, maar het zou het wel afmaken.

Dank zij het advies van MaximusAurelius ben ik op Cabasse gekomen, gezien de match met mijn speakers (ALR/Jordan) en apparatuur (Marantz/Denon). De Io2 is een prachtige, bovendien compacte speaker die in mijn ruimte heel goed kan worden geïntegreerd. Jij hebt dan wel een ouder model te koop, maar de klankeigenschappen zijn denk ik vergelijkbaar en dus makkelijk te integreren in menig set/ruimte. Ik heb de Eole3 gehoord op een Marantz/Advance Acoustic-set met Quadral/Elac-speakers en dat klonk fantastisch. En dan is de Io2 nog een klasse beter. Dus ik ben heel benieuwd als ik de eerste klanken mag ervaren.

Succes met de verkoop van jouw Io2's. Kans is aanwezig dat je wat meer hits hebt nu :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag niet veel voortgang anders dan dat we nu weten waar we wel en niet kunnen boren. Verschillende testen gedaan en er is blijkbaar beton waar zelfs een DeWalt boorhamer met Xtreme SDS niet doorheen komt :unsure: Als het een beetje meezit komen de gaten op plaatsen waar de boorhamer geen moeite heeft.

Nu al het onderzoekswerk is gedaan kunnen we verder met de plankjes. Ik ben morgen vrij en hopelijk kan ik weer een stap maken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vanmiddag weer wat kunnen doen. De plankjes zijn gezaagd, gaatjes geboord en kabeltoevoer gemaakt.


Nu bezig met de speakerkabel onder het verlaagde plafond te plaatsen. Daarvoor moet eerst de pilaar van zijn plaats en daarvoor moet eerst de middelste plafondplaat van zijn plaats. Foto's daarvan volgen nog...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on July 31, 2017, 16:01:44
Vanmiddag weer wat kunnen doen. De plankjes zijn gezaagd, gaatjes geboord en kabeltoevoer gemaakt.


Nu bezig met de speakerkabel onder het verlaagde plafond te plaatsen. Daarvoor moet eerst de pilaar van zijn plaats en daarvoor moet eerst de middelste plafondplaat van zijn plaats. Foto's daarvan volgen nog...
Succes Philip  :clapping:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on July 31, 2017, 16:15:43
Succes Philip  :clapping:
Dank je Maikel! Het heeft geholpen. Kijk maar...

De koof achter het audiorack losgemaakt en opzij gezet met alleen de stroom- en HDMI-kabel voor de projector én alvast 1 speakerkabel voor de surround height rechts.


De hele rechterkant van het plafond open om de kabel door te kunnen voeren...


... die uitkomt boven de Note 9 rechtsvoor


Uiteindelijk lag bijna het hele plafond open...


om linksachter en linksvoor te komen



Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Plafond weer dicht...


En iets meer kabels in de pilaar ;)


Inmiddels ook weer de pilaar op zijn plaats en de rest van het plafond dicht, dus alle speakerkabels liggen onder het plafond. :thumbs-up:

Al met al mooie stap gedaan vandaag. Nu komt de grootste uitdaging, het ophangen van de plankjes waar uiteindelijk de Io2's aan komen te hangen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skyfox

Lekker bezig, Philip! Komend weekend afstellen en de eerste 3D audio ervaring in de CoD?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: VlisChris on July 31, 2017, 21:31:24
:o
Korte maar alleszeggende reactie :D

Quote from: skyfox on July 31, 2017, 22:32:40
Lekker bezig, Philip! Komend weekend afstellen en de eerste 3D audio ervaring in de CoD?
Hahaha grapjas :D Het moeilijkste gaat nu komen. Ik probeer altijd de eenvoudige activiteiten eerst te doen, om zo voortgang te houden. Het motiveert ook dat een (groot) deel van de werkzaamheden al is afgerond.

Wat nog leuk is om te vermelden, ik had gisteren muziek op staan en naar mate het plafond verder open ging, het slechter ging klinken en de rust weer terug kwam toen ik de plafondplaten weer terug legde. Weer een bewijs wat akoestiek doet en hoe krachtig het Ecophon Sombra Ds-plafond is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Wel heel gaaf om dat te merken inderdaad. Ik heb eenzelfde ervaring deze week. De akoestische platen voor in de voorzetwandjes zijn geleverd en ik heb er 11 van de 26 in de woonkamer opgesteld. Gisteravond kwamen er vrienden over de vloer en je merkte al dat de akoestiek rustiger was geworden, minder galm. En dat terwijl er nog niet de helft van de platen stonden. Erg gaaf! Ik kan niet wachten totdat we de wandjes echt gaan bouwen en de akoestische spullen allemaal verwerkt worden!  :inlove:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Leuk dat je nu in je eigen huis al hebt kunnen ervaren wat akoestiek doet. Het is en blijft een ondergewaarde component, waar je naar mijn mening veel meer aan hebt dan welke apparatuur- en/of speakerupgrade ook. En met DSP kun je wel bijsturen maar echt structurele problemen met de ruimte kun je hiermee niet oplossen, tenminste dat is mijn ervaring.

Ik ben nog altijd blij dat ik zo vroeg in mijn project Thingman ben tegengekomen en daardoor onze ruimte in de basis al zo goed klinkt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Ik vind het wel altijd horror als je iets gaat toevoegen waarvoor de hele kamer op de schop moet. Vreselijk. Dan had ik alle spullen verplaatst en kijk je om je heen. Waar begin ik aan denk ik dan.

Maar eerlijk is eerlijk. Je pakt het weer mooi aan! Vordert ook goed zo. Fijn dat die grote grove klus geklaard is. Nu het nette afhangen en monteren. Heel strak hoor! Dat wordt genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Kamidioblitz on August  1, 2017, 22:48:13
Ik vind het wel altijd horror als je iets gaat toevoegen waarvoor de hele kamer op de schop moet. Vreselijk. Dan had ik alle spullen verplaatst en kijk je om je heen. Waar begin ik aan denk ik dan.

Maar eerlijk is eerlijk. Je pakt het weer mooi aan! Vordert ook goed zo. Fijn dat die grote grove klus geklaard is. Nu het nette afhangen en monteren. Heel strak hoor! Dat wordt genieten.
Dank je Marc! Eerlijk gezegd vond ik het ook een beetje eng om het plafond open te maken, omdat de plafondplaten zo fragiel zijn en makkelijk kunnen beschadigen. Maar het is allemaal goed gegaan, dus die klus zit erop. Nu op naar het moeilijkste en hopelijk kunnen we daar van het weekend aan beginnen.

Als dat allemaal klaar is komt Viktor en dan hangen we samen de Io2's op en stellen de set optimaal af en dan........ Genieten!!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on August  2, 2017, 17:22:33
Dank je Marc! Eerlijk gezegd vond ik het ook een beetje eng om het plafond open te maken, omdat de plafondplaten zo fragiel zijn en makkelijk kunnen beschadigen. Maar het is allemaal goed gegaan, dus die klus zit erop. Nu op naar het moeilijkste en hopelijk kunnen we daar van het weekend aan beginnen.

Als dat allemaal klaar is komt Viktor en dan hangen we samen de Io2's op en stellen de set optimaal af en dan........ Genieten!!!

Zo lang je het met beleid doet gaat het allemaal goed[emoji4]. Maar toch. Het is dan zo'n mooie ruimte. Alles overhoop voelt gewoon niet goed.

Veel succes met afstellen. Komt vast goed met Victor erbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Kamidioblitz on August  2, 2017, 20:04:32
Zo lang je het met beleid doet gaat het allemaal goed[emoji4]. Maar toch. Het is dan zo'n mooie ruimte. Alles overhoop voelt gewoon niet goed.
We hebben het zeker met moed, beleid en trouw ;) gedaan. De beschadigingen konden op heel veel momenten gebeuren en dat maakte het zo spannend. Het verwijderen, het op de grond zetten en bij het terughangen weer in omgekeerde richting. We hebben wel ervoor gezorgd dat de platen die verwijderd werden niet in de weg stonden. Toen het plafond grotendeels weer dicht was viel een grote last van ons af.

Quote
Veel succes met afstellen. Komt vast goed met Victor erbij.
Dank je! Gaat zeker goed komen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag verder gegaan met de ophangconstructie. Zoals gedacht blijkt het niet zo eenvoudig. Maar het goede nieuws is dat we nu kunnen zien dat, mits alles goed wordt uitgevoerd, de oplossing gaat werken. Zelfs het aanmerken van het plankje op de plafondplaat hebben we goede hoop dat dat gaat lukken.

Nu al 2 uur bezig geweest met 1 plankje :o, maar de volgende gaan zeker sneller, want dan weten we hoe het moet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: astonmartin on July 28, 2017, 19:35:16
Passengers met Auro soundtrack is gewoon bij de mediamarkt te vinden.

Eindelijk even tijd gehad om langs de MM te gaan. Wel weer bijzonder dat Auro alleen op de bluray staat en dat de 4k schijf een Atmos track heeft...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on August  4, 2017, 13:30:50
Eindelijk even tijd gehad om langs de MM te gaan. Wel weer bijzonder dat Auro alleen op de bluray staat en dat de 4k schijf een Atmos track heeft...
Bijzonder vreemd is dat. Kost dan ook nog eens meer moeite om een native Auro-track om te zetten naar een Atmos-track. Onbegrijpelijk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Waarom denk ik toch steeds dat Auro de betamax van de nieuwe audio formaten gaat worden?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maikel_audionerd

Quote from: skyfox on August  4, 2017, 13:30:50
Eindelijk even tijd gehad om langs de MM te gaan. Wel weer bijzonder dat Auro alleen op de bluray staat en dat de 4k schijf een Atmos track heeft...
Zou dat kunnen zijn omdat een auro-track meer ruimte/GBytes op de disk nodig heeft, en t dus samen met 4K video niet op een disk past? #wildguess
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Ik heb al een hele tijd niets meer gepost over onze trouwe viervoeter. We zijn net terug van de dierenkliniek en Nelson heeft een kleine chirurgische ingreep gehad om een grashaar te verwijderen. Arme Nelson!

Aangezien Nelson boven de Formule 1 staat :D wat weer boven de HT staat, gaat er dit weekend waarschijnlijk niets meer van komen om verder te gaan met de ophangconstructie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maro on August  4, 2017, 17:08:41
Waarom denk ik toch steeds dat Auro de betamax van de nieuwe audio formaten gaat worden?
Ik hoop het niet want het is echt beter dan Atmos en DTS:X. Wordt misschien tijd voor een consumentenoffensief ;D

Quote from: Maikel_audionerd on August  4, 2017, 17:10:02
Zou dat kunnen zijn omdat een auro-track meer ruimte/GBytes op de disk nodig heeft, en t dus samen met 4K video niet op een disk past? #wildguess
Geen idee, maar een 4K-schijf (66GB) heeft sowieso 16GB meer ruimte voor de extra informatie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on August  4, 2017, 17:42:56
Ik hoop het niet want het is echt beter dan Atmos en DTS:X. Wordt misschien tijd voor een consumentenoffensief ;D

Ik ben vóór. Alleen... wat gaan we doen? Massaal de blu-ray van Passengers en Pixels kopen lijkt me ook niet de oplossing. Een handtekeningen actie? Ik vraag me af of dat opweegt tegen de kapitalen van Dolby. Misschien heeft Audiomanagement nog goede ideeën?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on August  4, 2017, 18:21:48
Ik ben vóór. Alleen... wat gaan we doen? Massaal de blu-ray van Passengers en Pixels kopen lijkt me ook niet de oplossing. Een handtekeningen actie? Ik vraag me af of dat opweegt tegen de kapitalen van Dolby. Misschien heeft Audiomanagement nog goede ideeën?
Geen idee wat we kunnen doen? Aanschrijven van de productiemaatschappijen van Blu-rays misschien. Ik neem aan dat Auro zelf ook hiermee bezig is, maar de stem van consumenten kan natuurlijk geen kwaad. Wie is de producent van Passengers?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Geheel tegen de verwachtingen in gaat Nelson goed om met de ongemakken van de operatie en de kraag die hij nu om heeft. Dus vanmiddag toch wat kunnen doen. Zijn weer bijna 2 uur bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn. De ophangconstructie voor de FHL is klaar, de plaat ligt op zijn plaats en de speaker zou kunnen worden opgehangen. :pompom:

Foto's volgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive