Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vik

Fijn voor jullie dat dit punt eindelijk is bereikt.  :thumbs-up:

Quote from: HTip on June 25, 2017, 12:37:20
We hadden Nelson gewoon boven gelaten en kon vrij rondlopen in de keuken, bijkeuken en hal. Toen we boven kwamen was Nelson net wakker, dus die had heerlijk geslapen tijdens het oorstrelend geweld 8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on June 26, 2017, 08:01:08
Fijn voor jullie dat dit punt eindelijk is bereikt.  :thumbs-up:

Zijn we ook blij mee. Hij kan zich prima zelf vermaken of gaat lekker slapen. Maar als hij de deur naar de kelder hoort weet hij niet hoe snel hij daar moet zijn.

We nemen hem overigens voorlopig nog niet mee naar binnen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb even de handleiding van de Denon erbij gepakt en dit gevonden:



Nog iets om samen met Viktor naar te kijken. Voor Auro wordt aanbevolen Surround Height voor de beste Auro-3D-ervaring. Rear Height kan gelukkig wel. Atmos daarentegen kan alleen omgaan met Rear Height, dus daar moet ik dus de achterste hoogtespeakers op aansluiten. Voor DTS:X maakt het niets uit.

Ik moet dan alleen nog kijken naar de toewijzing van de versterkers. Dat kan Auro zijn, maar wellicht dat 9.1 beter is. Daar ga ik me nog verder in verdiepen. 
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

pvd_66

Pfff zo blijf je wel lekker bezig   ;)
Succes met instellen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

HTip

Quote from: pvd_66 on June 27, 2017, 20:04:31
Pfff zo blijf je wel lekker bezig   ;)
Succes met instellen  ;D
Dank je. Zover ben ik nog niet, maar ik ben graag voorbereid dus lees ik zoveel mogelijk vooraf. De opstelling ben ik al uit, dat wordt de Auro-opstelling, d.w.z. dat de hoogtespeakers recht boven de grondspeakers hangen. Het allemaal afstellen zodat het naadloos integreert in de bubble is inderdaad een uitdaging [emoji41]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#17130
Ben ik een weekje op vakantie geweest aan het stedentrippen in het zonnige België  :D is er weer veel gebeurd in huize Philip. : :clapping:. Zo zit je niet stil in de audio wereld, of voor jullie HT wereld ;).

Ik zie dat je voor de Io2 gekozen hebt, kan niets anders zeggen excellent choice  :pompom:.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on June 28, 2017, 20:10:46
Ben ik een weekje op vakantie geweest aan het stedentrippen in het zonnige België  :D is er weer veel gebeurd in huize Philip. : :clapping:. Zo zit je niet stil in de audio wereld, of voor jullie HT wereld ;).

Ik zie dat je voor de Io2 gekozen hebt, kan niets anders zeggen excellent choice  :pompom:.
Sorry hé, dat ik zomaar een beslissing neem zonder dat jij er bent :D Maar gelukkig hebben we de goede beslissing genomen die ook door de MaximusAurelius-commissie is goedgekeurd ;D

Even zonder gekheid, we zijn blij dat we de Io 2 hebben kunnen kiezen. Jouw advies heeft daar zeker aan bijgedragen. Bij Viktor de Eole 3 gehoord en dat klonk al niet verkeerd. In het achterhoofd houdend dat de Io 2 volgens jou echt nog een klap beter was, was de keuze snel gemaakt.

En nu rustig afwachten tot ze weer op voorraad zijn. Maar ik heb nog genoeg te doen voordat ze kunnen hangen, dus erg is het niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag de zolder op geweest en helaas heb ik te weinig VdH CS-122. Blijkbaar heb ik een stuk verkocht aan een collega, kwam ik deze week achter :unsure: Heb nu nog maar 8m en dat is veel te weinig. Viktor had de Eole 3 aangesloten met AQ X2. Is een niet al te dikke kabel, maar ik denk dat ik die niet onder de plafondrails door krijg. Misschien kijken voor nog een stuk CS122...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Anders misschien voor de goedkopere en iets dunnere Clearwater gaan, Philip?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on June 30, 2017, 23:16:16
Anders misschien voor de goedkopere en iets dunnere Clearwater gaan, Philip?
Dank je voor het meedenken Richard. Ik ga vandaag kijken of de CS-122 tussen de rails door kan. Zo ja, dan ga ik een aantal meter CS-122 bijbestellen. Zo nee, is de Clearwatee zeker een optie.

En als ik dan toch bezig ben de Denon uit de kelder halen voor de firmware update en (misschien meteen ook) de upgrade naar Auro.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on July  1, 2017, 09:44:38
Dank je voor het meedenken Richard. Ik ga vandaag kijken of de CS-122 tussen de rails door kan. Zo ja, dan ga ik een aantal meter CS-122 bijbestellen. Zo nee, is de Clearwatee zeker een optie.

En als ik dan toch bezig ben de Denon uit de kelder halen voor de firmware update en (misschien meteen ook) de upgrade naar Auro.
Hopelijk past de CS-122 inderdaad, in dat geval is er vast nog wel wat via marktplaats of eBay te krijgen. Gave plannen weer hoor, volg t weer met grote interesse.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on July  1, 2017, 10:50:22
Hopelijk past de CS-122 inderdaad, in dat geval is er vast nog wel wat via marktplaats of eBay te krijgen. Gave plannen weer hoor, volg t weer met grote interesse.
Leuk dat je me nog steeds met grote interesse volgt 8) Het aantal keer dat mijn topic per dag wordt gelezen verbaast me nog steeds...

Wordt overigens waarschijnlijk een andere kabel, waarvan ik bijna zeker weet dat die tussen de rails past en die veel goedkoper is dan de CS-122 of Clearwater.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#17137
Ik heb Alr Jordan kabel eraan hangen. Werkt prima en klinkt ook nog goed. Is dezelfde bekabeling wat intern gebruikt wordt bij de Note  serie. Is een platte kabel.

Een kennis heeft volgens mij nog heel meters liggen. Heeft toen ongeveer 30 meter besteld, zijn een paar meter vanaf die heeft hij gebruikt maar de overige meters zijn nooit gebruikt  :-X. Misschien als je interesse hebt kan ik wel eens vragen of hij deze verkoopt., mits voor jouw genoeg lengte is  plus genoegen meeneemt  ;).

Ik kan wel eens foto knippen?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maikel_audionerd

Quote from: Maximus_Aurelius on July  1, 2017, 17:56:56
Ik heb Alr Jordan kabel eraan hangen. Werkt prima en klinkt ook nog goed. Is dezelfde bekabeling wat intern gebruikt wordt bij de Note  serie. Is een platte kabel.

Een kennis heeft volgens mij nog heel meters liggen. Heeft toen ongeveer 30 meter besteld, zijn een paar meter vanaf die heeft hij gebruikt maar de overige meters zijn nooit gebruikt  :-X. Misschien als je interesse hebt kan ik wel eens vragen of hij deze verkoopt., mits voor jouw genoeg lengte is  plus genoegen meeneemt  ;).

Ik kan wel eens foto knippen?
Attent  ^^
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on July  1, 2017, 17:56:56
Ik heb Alr Jordan kabel eraan hangen. Werkt prima en klinkt ook nog goed. Is dezelfde bekabeling wat intern gebruikt wordt bij de Note  serie. Is een platte kabel.

Een kennis heeft volgens mij nog heel meters liggen. Heeft toen ongeveer 30 meter besteld, zijn een paar meter vanaf die heeft hij gebruikt maar de overige meters zijn nooit gebruikt  :-X. Misschien als je interesse hebt kan ik wel eens vragen of hij deze verkoopt., mits voor jouw genoeg lengte is  plus genoegen meeneemt  ;).

Ik kan wel eens foto knippen?
Had je me al eens verteld inderdaad dat je de interne kabel van de Note ook prima kunt gebruiken als speakerkabel. Thanks voor de reminder en het meedenken alweer!! :thumbs-up:

Interesse heb ik zeker, mits jouw kennis voldoende meters heeft en de prijs goed is. Ik heb nl. al een aantrekkelijk aanbod van Viktor. Foto is altijd welkom!

Quote from: Maikel_audionerd on July  1, 2017, 22:35:38
Attent  ^^
Zeker attent van Nico! Bovendien kent hij (als 1 van de weinigen) ALR/Jordan én Marantz én Cabasse en dan ook nog eens de Io 2. Dus als het op matching aankomt hoef ik eigenlijk alleen maar Nico te vragen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#17140
Ik kreeg bericht: Er is nog ruim 34 meter ALR/Jordan kabel beschikbaar?

Weet niet of het voor jouw voldoende meters zijn.

Edit:
Wanneer ik strakjes thuis ben knip ik even een foto.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on July  2, 2017, 14:45:06
Ik kreeg bericht: Er is nog ruim 34 meter ALR/Jordan kabel beschikbaar?

Weet niet of het voor jouw voldoende meters zijn.

Edit:
Wanneer ik strakjes thuis ben knip ik even een foto.
Ik heb vandaag gemeten en alles ruim genomen en kom dan op 24 meter. Had ik eerlijk gezegd niet gedacht en had ik dus nooit gehaald met de VdH CS-122. Vanaf de receiver gaan alle kabels de koof in en dan onder het plafond rechtstreeks naar de Io 2's.

Heb ook even een plafondplaat weggehaald en de dikte van de kabel maakt ook weinig uit. Wist niet meer dat er zoveel ruimte was tussen de rails en het plafond. Enige beperking is de 4 mm2 die de Io 2 maximaal in de terminal kwijt kan.

Ik zie graag de foto en hoor graag wat je kennis ervoor wil hebben. Thanks again!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on July  2, 2017, 20:33:44
Ik heb vandaag gemeten en alles ruim genomen en kom dan op 24 meter. Had ik eerlijk gezegd niet gedacht en had ik dus nooit gehaald met de VdH CS-122. Vanaf de receiver gaan alle kabels de koof in en dan onder het plafond rechtstreeks naar de Io 2's.

Heb ook even een plafondplaat weggehaald en de dikte van de kabel maakt ook weinig uit. Wist niet meer dat er zoveel ruimte was tussen de rails en het plafond. Enige beperking is de 4 mm2 die de Io 2 maximaal in de terminal kwijt kan.

Ik zie graag de foto en hoor graag wat je kennis ervoor wil hebben. Thanks again!

Foto's zijn verstuurd, zie je mail.

De kabel past perfect in de Io2. :headbanging: anders kon ik er ook niets mee :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on July  2, 2017, 23:24:21
Foto's zijn verstuurd, zie je mail.

De kabel past perfect in de Io2. :headbanging: anders kon ik er ook niets mee :D
Dank je Nico! En natuurlijk past die kabel in de Io2. Domme vraag van me :-X

Ik zag dat jij de Black Pearl hebt. Op foto's van Cabasse lijken deze meer antraciet dan zwart. Is dat ook zo? Ze lijken wel meer satijn/mat te zijn en minder te reflecteren. Kun je dat bevestigen of niet natuurlijk? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb de Denon naar boven gehaald en ben nu de firmware update(s) aan het installeren. De eerste stap op weg naar 3D-audio incl. Auro.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Nice! Het proces is op m'n Marantz zo gepiept, dus ik verwacht niet anders met je Denon. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maximus_Aurelius

#17146
Quote from: HTip on July  3, 2017, 13:45:30
Dank je Nico! En natuurlijk past die kabel in de Io2. Domme vraag van me :-X

Ik zag dat jij de Black Pearl hebt. Op foto's van Cabasse lijken deze meer antraciet dan zwart. Is dat ook zo? Ze lijken wel meer satijn/mat te zijn en minder te reflecteren. Kun je dat bevestigen of niet natuurlijk? :D

Ik heb inderdaad de Black Pearl, volledige Pirates of the Caribean schip staan :D.
Mijn Io2's zijn antraciet en ze blinken nauwelijks, reflecteren niet. Cabasse noemt de Black Pearl Mat Satijn, maar komt meer in de buurt van Antraciet. Eerst was er een (donker) grijze kleur te krijgen maar die is uit het assortiment gehaald. Toen adviseerde de dealer mij om Black Pearl te nemen omdat ik ook niet hou van dat blinkende ;).
Ik mail je vanavond even wat kiekjes 😉.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: skyfox on July  3, 2017, 15:07:55
Nice! Het proces is op m'n Marantz zo gepiept, dus ik verwacht niet anders met je Denon. :)
Het proces is bij mij iets ingewikkelder, omdat ik geen bekabeld netwerk in de kelder heb. Voor firmware updates wordt een bekabeld LAN aanbevolen. Over WiFi is het risico aanwezig dat de update niet goed wordt voltooid. Dus de receiver uit de kelder gehaald en in de keuken gezet. Een netwerkkabel opgesnord en die verbonden met mijn router die in de hal staat.

Nu is het mogelijk om de firmware updates uit te voeren met het front display. Maar voor de Auro upgrade wordt het Upgrade ID op de TV getoond. Dus die ook nog van stal gehaald en de Auro upgrade wordt op dit moment geïnstalleerd :pompom:

Volgens het display nog 14 minuten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on July  3, 2017, 15:09:27
Ik heb inderdaad de Black Pearl, volledige Pirates of the Caribean schip staan :D.
Mijn Io2's zijn antraciet en ze blinken nauwelijks, reflecteren niet. Cabasse noemt de Black Pearl Mat Satijn, maar komt meer in de buurt van Antraciet. Eerst was er een (donker) grijze kleur te krijgen maar die is uit het assortiment gehaald. Toen adviseerde de dealer mij om Black Pearl te nemen omdat ik ook niet hou van dat blinkende ;).
Ik mail je vanavond even wat kiekjes 😉.
Hahaha, leuk gevonden :D Dank je voor de extra info :worship: Op het eerste gezicht zou ik dan ook kiezen voor mat, maar ik ben bang dat ze dan juist zichtbaar zijn t.o.v. mijn zwarte plafond.

Alweer alvast bedankt voor de kiekjes :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Bij de Io2 is het speakerdoek wel zwart ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.