Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

HTip

Even een paar foto's van onze schoothond [emoji2]



Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on May  2, 2017, 22:17:22
Even een paar foto's van onze schoothond [emoji2]





Hahaha wat een dotje!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

evilniek

Hey Philip, waarom heb je mij geblokkeerd?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skyfox

Wat een mooie hond is het toch! Hij ziet er ook echt heel lief uit <3
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: Peerless Monster on May  2, 2017, 22:36:51
Hahaha wat een dotje!
Quote from: skyfox on May  3, 2017, 13:44:05
Wat een mooie hond is het toch! Hij ziet er ook echt heel lief uit <3
Hij is ook heel lief als hij dat wil :D In het echt is hij volgens vik nog mooier. Foto's blijven moeilijk :unsure:

@evilniek: ik heb je een PM gestuurd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: evilniek on April 25, 2017, 18:32:05
Good luck with that! ;)
Ik snap nu wat je bedoelde en je hebt gelijk als je wil zeggen dat ik de CA Diamond platen niet zo snel zal vervangen. Ik heb namelijk met eigen oren ervaren wat die platen hebben gebracht in mijn set. Wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar spikes en de CineMike couplers.

Het is nog een keer de bedoeling dat ik de platen onder de Note 9 op spikes plaats om het beste van 2 werelden te verenigen. Het voordeel is dan sowieso dat de speakers stabiel en waterpas staan. Iets wat nu zeker niet het geval is. De spikes die ik daarvoor in gedachte heb zijn de SoundCare SuperSpikes, maar ook daar zouden de CineMike couplers hun werk kunnen doen. Dan zijn de CA platen in feite de grondplaat van de Note 9's.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo


Maximus_Aurelius

Schitterende hond  :clapping: :clapping: Omdat hij nog heel jong is kunnen we nog zeggen "wat een poepie" :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Mooie plannen Philip. Waar een M&G en een opmerking qua mogelijkheden voor implementatie toe kunnen leiden 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: LuPo on May  4, 2017, 14:40:24
Prachtige hond!
Quote from: Maximus_Aurelius on May  4, 2017, 15:19:51
Schitterende hond  :clapping: :clapping: Omdat hij nog heel jong is kunnen we nog zeggen "wat een poepie" :tongue2:
Thanks! [emoji106] Hij is dan wel jong met 14 weken, maar hij begint wel serieuze vormen aan te nemen [emoji2] Hij past liggend nog net tussen de deurpost [emoji23]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on May  4, 2017, 20:15:36
Mooie plannen Philip. Waar een M&G en een opmerking qua mogelijkheden voor implementatie toe kunnen leiden 8)
M&G's leiden vaak (voor mijn gasten) tot uitgaven. Is het niet voor nieuwe muziek of film, dan wel voor apparatuur of andere zaken. De afgelopen M&G was blijkbaar daarop geen uitzondering [emoji2]

De kans dat er dit jaar nog 3D-audio valt te beleven in de Chamber of Dreams is er de afgelopen weken in ieder geval niet kleiner op geworden. [emoji2]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Nu is dat voor mij ook duidelijk.  ^^

Zoals ik al zei Philip, we gaan het gewoon eens testen lijkt me leuk. Met en zonder de plates.  :thumbs-up:

Soundcare spikes gaan niet passen op de couplers. De mooiste oplossing is direct de spikes in de Note schroeven en deze water pas afstellen op de couplers. Dan heb je namelijk de beste koppeling en hebben ze ook het meeste effect.

De Notes worden ook geleverd met spikes als ik de site goed heb gelezen. En anders neem ik een set Aurum spikes mee. Die heb ik in M6 en M8.


Quote from: HTip on May  3, 2017, 21:30:23
Ik snap nu wat je bedoelde en je hebt gelijk als je wil zeggen dat ik de CA Diamond platen niet zo snel zal vervangen. Ik heb namelijk met eigen oren ervaren wat die platen hebben gebracht in mijn set. Wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar spikes en de CineMike couplers.

Het is nog een keer de bedoeling dat ik de platen onder de Note 9 op spikes plaats om het beste van 2 werelden te verenigen. Het voordeel is dan sowieso dat de speakers stabiel en waterpas staan. Iets wat nu zeker niet het geval is. De spikes die ik daarvoor in gedachte heb zijn de SoundCare SuperSpikes, maar ook daar zouden de CineMike couplers hun werk kunnen doen. Dan zijn de CA platen in feite de grondplaat van de Note 9's.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on May  5, 2017, 10:11:26
Nu is dat voor mij ook duidelijk.  ^^

Zoals ik al zei Philip, we gaan het gewoon eens testen lijkt me leuk. Met en zonder de plates.  :thumbs-up:

Soundcare spikes gaan niet passen op de couplers. De mooiste oplossing is direct de spikes in de Note schroeven en deze water pas afstellen op de couplers. Dan heb je namelijk de beste koppeling en hebben ze ook het meeste effect.

De Notes worden ook geleverd met spikes als ik de site goed heb gelezen. En anders neem ik een set Aurum spikes mee. Die heb ik in M6 en M8.
De Notes hebben inderdaad spikes. Zelfs hele goede, maar zijn helaas te kort om de oneffenheden van de vloer te compenseren. De SoundCare SuperSpikes zijn wel hoog genoeg. Daarom zou ik de CA Diamond 2 platen nog een keer graag op die SuperSpikes zetten.

Als de Aurum spikes lang genoeg zijn kunnen we het zeker een keer proberen. Kun je meteen jouw Eole 3 speakers meenemen [emoji23]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb vandaag mijn cadeaukaart die ik gekregen heb van mijn gasten van de laatste M&G verzilverd. Ik heb de BD van "Captain America: Civil War" ervan gekocht.

Jan, Luc, Nico en Ruben, nogmaals bedankt! Zo gauw we weer een film gaan kijken staat deze op het verlanglijstje :popcorn: 🎬
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on May  9, 2017, 19:28:31
Ik heb vandaag mijn cadeaukaart die ik gekregen heb van mijn gasten van de laatste M&G verzilverd. Ik heb de BD van "Captain America: Civil War" ervan gekocht.

Jan, Luc, Nico en Ruben, nogmaals bedankt! Zo gauw we weer een film gaan kijken staat deze op het verlanglijstje :popcorn: 🎬

Veel kijkplezier  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: HTip on May  9, 2017, 19:28:31
Ik heb vandaag mijn cadeaukaart die ik gekregen heb van mijn gasten van de laatste M&G verzilverd. Ik heb de BD van "Captain America: Civil War" ervan gekocht.

Jan, Luc, Nico en Ruben, nogmaals bedankt! Zo gauw we weer een film gaan kijken staat deze op het verlanglijstje :popcorn: 🎬

Enjoy! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Die Marvel schijfjes hebben top beeld en geluid! Ik heb ze dan ook bijna allemaal!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Kamidioblitz on May 10, 2017, 14:18:35
Die Marvel schijfjes hebben top beeld en geluid! Ik heb ze dan ook bijna allemaal!
Ik heb ze denk ik ook bijna allemaal om dezelfde reden en dat de Avenger-serie in mijn ogen de perfecte mix is van actie, humor en drama. Dat vond ik ook van de Lethal Weapon serie. Jammer dat die nooit fatsoenlijk op BD zijn uitgebracht.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on May 10, 2017, 22:15:39
Ik heb ze denk ik ook bijna allemaal om dezelfde reden en dat de Avenger-serie in mijn ogen de perfecte mix is van actie, humor en drama. Dat vond ik ook van de Lethal Weapon serie. Jammer dat die nooit fatsoenlijk op BD zijn uitgebracht.

Dat ook. Films zijn op alle vlakken top. Zelfs mijn vriendin krijg ik er al wat meer in mee... hebben veelal ook goede 3D.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

pvd_66

Leuk een Marvel Weekend Shoot Out  ;D
M'n vriendin kijkt ook graag, vooral naar Thor ...  :inlove:

Ik heb de eerste Marvel BR maar eens aangeschaft Guardians Of The Galaxy, al gezien maar vergeet soms snel  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

audio_stabilo

Beste htip.

Ik las dat er een nieuw interview afgenomen was van jou.
Waar is dit "filmpje" te vinden?

Gr.

Robert

HTip

Quote from: audiogek on June  4, 2017, 01:39:15
Beste htip.

Ik las dat er een nieuw interview afgenomen was van jou.
Waar is dit "filmpje" te vinden?

Gr.

Robert

Hoi Robert,

Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar ik weet van niets. Iemand vroeg mij een keer om een update te laten maken. Ik heb daarop gezegd dat er in de basis niets is veranderd, alleen de kwaliteit van het beeld en geluid is erg verbeterd. Als de foyer af zou zijn dan zou Tweakers willen terugkomen. Zelfs 3D(-audio) en 4K zijn volgens mij niet interessant genoeg voor een update ;)

Grtz, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Afgelopen week heb ik de trailers van Dolby Atmos, DTS:X en Auro 3D in de HT bekeken en beluisterd. Jammer genoeg kon ik van een aantal MKV's de audiotrack niet weergeven. Maar zeker met de demo van Auro-3D, waarbij afzonderlijk de hoogtelaag en grondlaag werden uitgeschakeld, was er hoogteinformatie beschikbaar. De ambiance in Amsterdam en het bos met de tractor waren duidelijk waarneembaar. Ook de helicopters kwamen echt "over". De DTS:X-trailers vond ik ook leuk om te ervaren, maar de Auro-3D demo vond ik wel indrukwekkender.

Afgelopen zaterdag bij forumgenoot audiomanagement native Auro-3D mogen ervaren. De scenes van Kung Fu Panda 3 en inferno waren erg indrukwekkend. De plaatsing was nog niet eens optimaal, omdat de fronts al bijna tot het plafond komen. En dan nog was het erg gaaf om die natuurlijkheid in overgang van grond- naar hoogtelaag en vice versa mee te maken.

Vanwege de tijd niet meer kunnen luisteren, maar dit krijgt nog een vervolg als we Nelson thuis laten :D

Leuke is dat ik nu de Auro-3D demoschijf van 2014 thuis mag uitproberen. Ben benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Wat leuk dat je 3D audio zo hebt mogen ervaren! Bij Jan heb ik audiomanagement leren kennen en hij heeft daar ook het een en ander verteld over Auro. Een erg interessante techniek erachter, die mogelijk beter is dan DTS:X en Atmos. We hebben thuis weer wat discussie over de 3D audio implementatie, helaas, maar dat zal vast goed komen ;) Ben benieuwd wanneer de CoD de upgrade gaat krijgen :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9