Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

HTip

Verslag testdag CineMike - deel 2

Zoals beloofd hebben jullie nog het 2e deel van de test tegoed. Ik zal jullie niet verder laten wachten...

CineMike stroomkabels vs CoD stroomkabels

Viktor wilde stap voor stap naar de absolute referentie toewerken. Helaas was dat met de versterker niet gelukt, dus nu was het de beurt aan de CineMike stroomkabels. De kabel en de stekkers zijn speciaal uitgezocht zodat elk apparaat optimaal van de nodige stroom wordt voorzien. Zo is er een speciale kabel voor een bron, een voor een processor, voor een eindversterker, etc.

De CoD-kabels zijn ook niet de eerste de beste, maar Viktor wilde graag de uitdaging aan gaan. Voor de volledigheid, de CoD-kabels zijn:
- inakustik Referenz AC-2502 (bron)
- Furutech Alpha-3 (receiver en versterker)

De kabels van CineMike zijn de opvolger van de Alpha-3 voor de versterker en (merk ben ik even vergeten) voor de processor en bron.

Wisselen van de kabels is niet even kabel eruit en andere kabel erin. Dat komt omdat de PPP niet onder spanning mag staan. Dus ik voor de beweging elke keer naar de meterkast om de groep uit te zetten, dan de kabel erin, ik weer terug om de groep aan te zetten en de fase checken. Indien niet goed weer opnieuw. Tot ik erachter kwam dat ik ook gewoon de stekker van de PPP eruit kan halen :-X

Afijn, alle kabels in de juiste groepen van de PPP, fase correct, PPP en alle apparatuur weer aan en luisteren maar. In theorie zijn de kabels beter, dus volgens de regels van de psycho-akoestiek ervaar je dan ook een beter geluid. Weer dezelfde nummers, ik vroeg me hardop af of Viktor niet gek werd van dezelfde nummers, maar dat was (nog) niet het geval.

Normaliter zit Viktor rustig naast mij te luisteren, maar niets was minder waar. Hij was druk bezig met zijn telefoon en door foto's en appjes aan het bladeren. Dit is meestal een teken dat de weergave niet volgens verwachting is. Heb ik de juiste kabels in de juiste apparaten? Staat de fase goed? Zijn er andere dingen die ik mogelijk verkeerd heb gedaan? Blijkbaar was het inderdaad niet volgens verwachting. Ik wist niet wat de verwachting zou moeten zijn. Enige wat ik kon zeggen was dat de muziek minder danste, minder sprankelend was en meer aan de speakers bleef plakken, maar wel met een strakker laag. Dus er was wel een winstpuntje.

Mijn ervaringen werden door Viktor bevestigd. Hij vond het ook minder klinken dan voorheen. Voorzichtige conclusie was dat de nieuwe kabels geen match waren in mijn set. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de Furutechkabels slechts een paar dagen oud waren en dus nog niet ingespeeld waren. Dus toch de kabels nog een kans geven met...


PS Audio PPP vs Zelfbouw bamboe stekkerblok

... een werkelijk prachtig stekkerblok. Heel zwaar uitgevoerd, perfect afgewerkt met goede componenten en kabels.

We hadden inmiddels ervaring gekregen met het wisselen van stroomkabels, dus ging het steeds soepeler. Na alle kabels in de juiste kontaktdozen met de juiste fase gestoken, weer luisteren. De verwachtingen waren bij mij hoog gespannen gezien de ervaringen met dit blok (zie het topic van Onder013 op het stereoforum).

De testnummers kwamen weer voorbij en in plaats van de bewegende voetjes was er enige spanning in de CoD te bespeuren. Het sprankelende was er nog steeds niet. Het was wel beter dan met de kabels in de PPP, maar het klonk nog altijd minder dan met de CoD-kabels via de PPP.

Bij een andere shootout met dit blok had dit de duidelijke voorkeur, dus ook nu zou het theoretisch in mijn set beter moeten klinken dan het nu deed. Waar kon dat aan liggen? Waren we misschien luistermoe? Waren we toe aan een pauze?

Dat laatste hebben we toen maar gedaan. Naar boven en even aan iets anders denken dan muziek. Annet was inmiddels weer iets lekkers in de keuken aan het fabriceren. Het rook heerlijk, maar we moesten nog even geduld hebben. Na het eten weer terug naar de kelder. Dit keer met Annet om haar mening te horen.

Begonnen met dezelfde nummers die ze eerder op de dag had gehoord, maar het was haar ook snel duidelijk dat ze iets anders hoorde dan een aantal uren eerder. Enerzijds gelukkig dat het niet aan (luister)moeheid lag, maar anderzijds toch jammer dat het blok in mijn set zijn verwachtingen niet waarmaakte. Want dan kan ik nog steeds niet de DD-18 op de audiofiele groep aansluiten. Maar ja, liever dat dan de sprankeling en ruimtelijke weergave opgeven.

Omdat we de hele dag alleen maar stereo hadden geluisterd waren we nu toch wel toe aan wat meer omgevend geluid, in audiotermen ook wel surround genoemd ;D En nog leuker zou dat zijn in combinatie met wat verwenning van de ogen, maar daar kom ik in deel 3 op terug en wat we uiteindelijk besloten hebben....
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on February  3, 2017, 22:53:35
Verslag testdag CineMike - deel 2

Zoals beloofd hebben jullie nog het 2e deel van de test tegoed. Ik zal jullie niet verder laten wachten...

CineMike stroomkabels vs CoD stroomkabels

Viktor wilde stap voor stap naar de absolute referentie toewerken. Helaas was dat met de versterker niet gelukt, dus nu was het de beurt aan de CineMike stroomkabels. De kabel en de stekkers zijn speciaal uitgezocht zodat elk apparaat optimaal van de nodige stroom wordt voorzien. Zo is er een speciale kabel voor een bron, een voor een processor, voor een eindversterker, etc.

De CoD-kabels zijn ook niet de eerste de beste, maar Viktor wilde graag de uitdaging aan gaan. Voor de volledigheid, de CoD-kabels zijn:
- inakustik Referenz AC-2502 (bron)
- Furutech Alpha-3 (receiver en versterker)

De kabels van CineMike zijn de opvolger van de Alpha-3 voor de versterker en (merk ben ik even vergeten) voor de processor en bron.

Wisselen van de kabels is niet even kabel eruit en andere kabel erin. Dat komt omdat de PPP niet onder spanning mag staan. Dus ik voor de beweging elke keer naar de meterkast om de groep uit te zetten, dan de kabel erin, ik weer terug om de groep aan te zetten en de fase checken. Indien niet goed weer opnieuw. Tot ik erachter kwam dat ik ook gewoon de stekker van de PPP eruit kan halen :-X

Afijn, alle kabels in de juiste groepen van de PPP, fase correct, PPP en alle apparatuur weer aan en luisteren maar. In theorie zijn de kabels beter, dus volgens de regels van de psycho-akoestiek ervaar je dan ook een beter geluid. Weer dezelfde nummers, ik vroeg me hardop af of Viktor niet gek werd van dezelfde nummers, maar dat was (nog) niet het geval.

Normaliter zit Viktor rustig naast mij te luisteren, maar niets was minder waar. Hij was druk bezig met zijn telefoon en door foto's en appjes aan het bladeren. Dit is meestal een teken dat de weergave niet volgens verwachting is. Heb ik de juiste kabels in de juiste apparaten? Staat de fase goed? Zijn er andere dingen die ik mogelijk verkeerd heb gedaan? Blijkbaar was het inderdaad niet volgens verwachting. Ik wist niet wat de verwachting zou moeten zijn. Enige wat ik kon zeggen was dat de muziek minder danste, minder sprankelend was en meer aan de speakers bleef plakken, maar wel met een strakker laag. Dus er was wel een winstpuntje.

Mijn ervaringen werden door Viktor bevestigd. Hij vond het ook minder klinken dan voorheen. Voorzichtige conclusie was dat de nieuwe kabels geen match waren in mijn set. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de Furutechkabels slechts een paar dagen oud waren en dus nog niet ingespeeld waren. Dus toch de kabels nog een kans geven met...


PS Audio PPP vs Zelfbouw bamboe stekkerblok

... een werkelijk prachtig stekkerblok. Heel zwaar uitgevoerd, perfect afgewerkt met goede componenten en kabels.

We hadden inmiddels ervaring gekregen met het wisselen van stroomkabels, dus ging het steeds soepeler. Na alle kabels in de juiste kontaktdozen met de juiste fase gestoken, weer luisteren. De verwachtingen waren bij mij hoog gespannen gezien de ervaringen met dit blok (zie het topic van Onder013 op het stereoforum).

De testnummers kwamen weer voorbij en in plaats van de bewegende voetjes was er enige spanning in de CoD te bespeuren. Het sprankelende was er nog steeds niet. Het was wel beter dan met de kabels in de PPP, maar het klonk nog altijd minder dan met de CoD-kabels via de PPP.

Bij een andere shootout met dit blok had dit de duidelijke voorkeur, dus ook nu zou het theoretisch in mijn set beter moeten klinken dan het nu deed. Waar kon dat aan liggen? Waren we misschien luistermoe? Waren we toe aan een pauze?

Dat laatste hebben we toen maar gedaan. Naar boven en even aan iets anders denken dan muziek. Annet was inmiddels weer iets lekkers in de keuken aan het fabriceren. Het rook heerlijk, maar we moesten nog even geduld hebben. Na het eten weer terug naar de kelder. Dit keer met Annet om haar mening te horen.

Begonnen met dezelfde nummers die ze eerder op de dag had gehoord, maar het was haar ook snel duidelijk dat ze iets anders hoorde dan een aantal uren eerder. Enerzijds gelukkig dat het niet aan (luister)moeheid lag, maar anderzijds toch jammer dat het blok in mijn set zijn verwachtingen niet waarmaakte. Want dan kan ik nog steeds niet de DD-18 op de audiofiele groep aansluiten. Maar ja, liever dat dan de sprankeling en ruimtelijke weergave opgeven.

Omdat we de hele dag alleen maar stereo hadden geluisterd waren we nu toch wel toe aan wat meer omgevend geluid, in audiotermen ook wel surround genoemd ;D En nog leuker zou dat zijn in combinatie met wat verwenning van de ogen, maar daar kom ik in deel 3 op terug en wat we uiteindelijk besloten hebben....
Het lijkt in ieder geval wel dat de PPP incl jouw eigen kabels goed op hun plek zijn in de CoD  :headbanging:
Quote from: HTip on January 31, 2017, 07:44:50
Verslag testdag CineMike

Afgelopen zaterdag wilde Viktor weer komen eten 😃 en dat betekent dat hij het een en ander moet meenemen :D Of was het nu juist andersom? :unsure:

In ieder geval kwam Viktor weer niet met lege handen. Na aankomst eerst de auto uitgepakt en wat kwam daaruit?
- Denon DBT-3313CM stufe 4
- Advanced Acoustics X-A160 CM
- Diverse netkabels van CineMike
- Stekkerblok zelfbouw Bamboe

Na weer het nodige geklets, we hadden elkaar al meer dan een maand niet gezien en zeker 5 dagen niet geappt, was het tijd voor de eerste test.

Marantz UD-7007CM stufe 2 vs Denon DBT-3313CM stufe 4
Zoals altijd test ik slechts 1 verandering tegelijk, omdat je anders niet weet waardoor de eventuele verandering (verbetering/verslechtering) wordt veroorzaakt. Om het verschil tussen beide spelers en dus modificatieniveau's te kunnen testen hebben we tijdens de test alleen de speler gewisseld.

Om een eerlijk vergelijk te kunnen maken hebben we alle muziek geluisterd via HDMI met de Denon AVR-X7200WA CM stufe 3 als stereo VV met de Marantz PM-11S3 als stereo EV. De Denon DBT-3313 heeft namelijk niet de XLR-uitgang, die de Marantz UD-7007 wel heeft.
Help, ik snap je niet. In blauw volgens mij de CoD apparatuur. In rood volgens mij wat Vik meenam. Is de Marantz UD-7007 ook van jou?
Ook even een noob-vraag, maar als je stufe 3 hebt, wat is dan het voordeel bij HDMI aansluiten, behalve de voeding?
Quote
Natuurlijk eerst samen een referentie vastgesteld met diverse muziek. Viktor weet nu waarom we bepaalde nummers gebruiken bij het testen. Bijvoorbeeld "Allison Krauss & Union Station – It Doesn't Matter", waarbij je heel snel een indruk krijgt over de weergave van het laag en de weergave van de details.

Over de test kan ik heel veel schrijven, maar het risico bestaat dat ik in herhaling val, dus ik hou het bij de conclusie. Het klopt helemaal wat CineMike op de website schrijft dat je het moeilijk kunt beschrijven, maar zelf moet beleven. En wat voor beleving was het? Prachtig! Viktor en ik zaten allebei te genieten. Het was alsof de muziek danste in de ruimte en de Notes het heel erg naar hun zin hadden.

Op enig moment kwam Annet vragen of we kwamen eten. Zonder er erg in te hebben waren we al meer dan anderhalf uur aan het luisteren :o

Na de lunch Annet gevraagd om ook te komen luisteren. Bij de eerste klanken van Mammagamma van Alan Parsons Project (192/24) zag ik dat ze het net zo beleefde als ik. Wie het nummer kent, weet dat het een bijzondere beleving is, waarbij het geluid snel afwisselend (als het ware staccato) door de linker en rechter speaker wordt afgespeeld met vederlichte en luchtige bekkens.

Een paar nummers later, was Annet om. Later zei ze dat eigenlijk bij de eerste klanken al heel erg onder de indruk was. Wat een vrouw :wub:

Maar er stond nog veel meer op het programma, dus we gingen verder met de volgende stap, waar ik eerlijk gezegd nog meer naar uitkeek dan naar de speler...

Marantz PM-11S3 vs Advanced Acoustics X-A160 CM
Omdat we mooie referentie hadden opgebouwd met de Denon-speler en met de Marantz PM-11S3, zou een vergelijk met de gemodificeerde AA X-A160 goed mogelijk zijn.

Dus de Marantz werd verruild voor de AA. Ondanks dat we met behoorlijk volume hadden gespeeld was de Marantz niet eens handwarm, hooguit een beetje lauw. Blijf ik bijzonder vinden.

Na alles aangesloten te hebben was het moment aangebroken om te luisteren. Maar er gebeurde niets, alleen een heel klein beetje geluid uit de DD-18. Meteen alles uit om te kijken of we geen fout hadden gemaakt. Viktor liep alles na en op het eerste gezicht was er geen probleem, maar nog steeds geen geluid. De versterker speelt in de set van Viktor altijd balanced, maar dat kan de Denon AVR niet, dus moest de AA unbalanced worden aangesloten. En daar zat waarschijnlijk het probleem. Ondanks allerlei pogingen om het probleem te verhelpen (iedereen bij CineMike werd gemobiliseerd, de kast is zelfs open geweest) mocht het niet baten. Helaas! Ik zal dus moeten wachten totdat mijn PM gemodificeerd is.
Maar kon je de Marantz UD-7007 niet rechtstreeks op de AA aansluiten balanced? Dan had je de AA in ieder geval kunnen testen.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

LuPo

Conclusie; de Amazing Chamber of Dreams is nu Ultimate. Kan niet beter meer :D

Maikel_audionerd

Quote from: LuPo on February  4, 2017, 09:03:20
Conclusie; de Amazing Chamber of Dreams is nu Ultimate. Kan niet beter meer :D
:colgate: Yep, oh nee, check deel drie  :P
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Het was voor mij ook weer leerzaam deze test en bovendien ook leuk!

Mijn conclusie is dat jij vanwege het extreem fluctueren van het voltage met de Power Plant Premier de juiste keuze hebt gemaakt, en dat hoor je ook terug. Maar deze conclusie is voor jou natuurlijk al langer bekend.

Het enige waar ik geen invloed op uit kon oefenen was de lange Belden aanvoer kabel vanuit de meter kast direct op het stekker blok. Wat in België dus gewoon is toegestaan.

Ik ken een aantal eigenaren in NL die er juist op vooruit zijn gegaan door het verwijderen van een PPP maar op jouw lokatie in België is het dus anders.

Alles draait om synergie en match en daar hoef jij niets meer aan te veranderen.

De eindversterker was jammer maar dat gevoel was op de terug reis al weer verdwenen Philip.  :angel:


Quote from: HTip on February  3, 2017, 22:53:35
Verslag testdag CineMike - deel 2

Zoals beloofd hebben jullie nog het 2e deel van de test tegoed. Ik zal jullie niet verder laten wachten...

CineMike stroomkabels vs CoD stroomkabels
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De UD 7007 heeft geen voor-versterker functie of volume regeling, en al zou dat werken is dat niet de route die HTip wil bewandelen.

Hij heeft de PM 11S3 in een HT passthrough configuratie aangesloten vanaf de front RCA pre outs van de AVR-X7200.


Quote from: Maikel_audionerd on February  4, 2017, 03:42:19
Maar kon je de Marantz UD-7007 niet rechtstreeks op de AA aansluiten balanced? Dan had je de AA in ieder geval kunnen testen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

michel69

#16706
Quote from: HTip on January 25, 2017, 21:00:08
Een tijdje geleden had ik iets geschreven over een niet-stereo/niet-HT-aanwinst. Gisteren is dat definitief geworden en worden Annet en ik de trotse eigenaren van een prachtige Zwitserse Witte Herder. Gisteravond (nog geen dag na de geboorte) hebben we de pupjes op de hand mogen hebben en het was vertederend, schattig en gewoonweg fantastisch. Over 9 weken is het zover en dan wordt de Chamber of Dreams wat minder vaak bezocht ;D

Hoi Philip gefelicteerd met buiten een kind het leukste wat er is ;D zoveel plezier van een trouwe viervoeter dat is echt onbetaalbaar! is het jullie eerste hond/pup zo ja zet je maar schrap want het zijn zeker de eerste maanden een potje druktemakers die onvermoeibaar zijn en ook nog eens een potje eigenwijs....denk aan de eigenwijste persoon die je ooit hebt gekend en dan maal 10 ;D.

Onze Shiva is vorige week alweer 2 geworden en zit nu in de pubertijd  :omg: en is dus vrolijk weer alles aan het proberen wat we haar in het eerste jaar hebben afgeleerd  :tongue2:

Hier was ze een maand of 3

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Jean Sibelius

Mooie ontwikkelingen weer Philip en gaaf dat jullie een hond(je) krijgen :colgate: Mijn schoonzus heeft ook een Zwitserse herder... als het karakter van jullie hondje hetzelfde is, dan heb je voorlopig geen tijd meer voor de audiohobby  ;) :)

Volgende maand is het alweer zover.. eindelijk weer ervaren hoe de Chamber of Dreams klinkt en kijkt en natuurlijk weer 'oude' bekenden ontmoeten.
Heb er enorm veel zin in :headbanging:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maikel_audionerd

Quote from: vik on February  4, 2017, 11:22:17
De UD 7007 heeft geen voor-versterker functie of volume regeling, en al zou dat werken is dat niet de route die HTip wil bewandelen.

Hij heeft de PM 11S3 in een HT passthrough configuratie aangesloten vanaf de front RCA pre outs van de AVR-X7200.
Klinkt logisch Vik, dan snap ik t wel wat meer

Quote from: michel69 on February  4, 2017, 13:04:16
Hoi Philip gefelicteerd met buiten een kind het leukste wat er is ;D zoveel plezier van een trouwe viervoeter dat is echt onbetaalbaar! is het jullie eerste hond/pup zo ja zet je maar schrap want het zijn zeker de eerste maanden een potje druktemakers die onvermoeibaar zijn en ook nog eens een potje eigenwijs....denk aan de eigenwijste persoon die je ooit hebt gekend en dan maal 10 ;D.

Onze Shiva is vorige week alweer 2 geworden en zit nu in de pubertijd  :omg: en is dus vrolijk weer alles aan het proberen wat we haar in het eerste jaar hebben afgeleerd  :tongue2:

Hier was ze een maand of 3


Mooie pup zeg. Je verhaal doet me erg denken aan wat jaren geleden toen m'n katten nog kittens waren. Energie voor vier en altijd zo heerlijk irritant en jaja eigenwijs haha. Inmiddels (broertjes zijn nu 6) zijn ze wat rustiger maar soms nog wel eigenwijs, maar dat noem ik "karakter", t zijn geen saaie beestjes (krijgen ook speciaal voer)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maximus_Aurelius

Mooi verslag Philip  :clapping: :clapping:. En iets zei ik al tegen mijzelf dat de ppp bijna niet uit jouw set te halen is. Teveel nadelige klank gevolgen.
Noem het ook maar iets ervaring ;). En anders intuïtie :D.

Nog minder dan 4 weken en dan op naar de Chamber  :headbanging:.
Mooie demo cd's maken en ik hoop dat dan weer een aantal Analogue production cd's binnen zijn. Heb weer wat pareltjes gevonden  :blush:.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

MLCinema

Ontzettend leuk om de ontwikkeling hier te kunnen volgen. Wanneer staat de modificatie van de PM11 op de planning?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on February  4, 2017, 03:42:19
Het lijkt in ieder geval wel dat de PPP incl jouw eigen kabels goed op hun plek zijn in de CoD  :headbanging:
Klopt helemaal. Het is allemaal een kwestie van de juiste match vinden.

Quote
Help, ik snap je niet. In blauw volgens mij de CoD apparatuur. In rood volgens mij wat Vik meenam. Is de Marantz UD-7007 ook van jou?
Ook even een noob-vraag, maar als je stufe 3 hebt, wat is dan het voordeel bij HDMI aansluiten, behalve de voeding?
Klopt ook. Misschien een beetje moeilijk uit te leggen wat er precies allemaal is aangepast, dus dat laat ik over aan CineMike zelf ;)

Hoe is je Duits?

Quote
Das Tuning beinhltet den Umbau des Schaltnetzteils, Der HDMI Platine und der DA-Wandlerplatine. Insgesamt ca 200 Änderungen. Das Gerät legt dabei deutlich in der Klangqualität zu und ist damit unsere Referenz in Sachen AV Receiver.

Bei der Stufe 2 überarbeiten wir die 9 Endstufenmodule des Gerätes ( siehe auch X5200 ) und machen ihn zum klanglich wohl besten integrierten AV Receiver zur Zeit.

Bei der Stufe 3 übernehmen wir sämtliche Änderungen am DA-Wandlerboard, die wir bei unserer Referenzvorstufe, der Marantz AV8802 vornehmen. Dieses Gerät basiert ja auf dem Digitalblock des AVR-X7200.... Nur auf dieser einen Platine sprechen wir dann schon von ca 250 Änderungen. Das Resultat lässt sich nur schwer in Worte fassen und muss erlebt werden....
Dat laatste hebben we dus gedaan met de test bij CineMike. Het resultaat van die test is inmiddels bekend :D

Quote
Maar kon je de Marantz UD-7007 niet rechtstreeks op de AA aansluiten balanced? Dan had je de AA in ieder geval kunnen testen.
Vik heeft de vraag al beantwoord.

We hebben met de UD-7007 2 opties:
- digitaal: via de Denon X7200 met HDMI aangesloten op de PM-11 (unbalanced)
- analoog: rechtstreeks met XLR op de PM-11 (balanced)

Dat laatste om een dedicated stereo-opstelling te hebben. De PM-11 is in dat geval zowel voor- als eindversterker. De AA is alleen een eindversterker, dus is alleen de optie om digitaal te luisteren. Wat overigens helemaal geen straf is met de gemodificeerde Denon X7200.

Mocht de AA wel een voorversterker hebben dan zou onze referentie van de testdag opnieuw moeten worden vastgesteld.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LuPo on February  4, 2017, 09:03:20
Conclusie; de Amazing Chamber of Dreams is nu Ultimate. Kan niet beter meer :D
;D

Quote from: Maikel_audionerd on February  4, 2017, 10:07:51
:colgate: Yep, oh nee, check deel drie  :P
Deel 3 moet ik nog schrijven. We zijn druk bezig met de voorbereidingen op de pup dus dat daar moeten jullie nog een beetje geduld mee hebben...

Quote from: Maximus_Aurelius on February  5, 2017, 00:46:04
Mooi verslag Philip  :clapping: :clapping:. En iets zei ik al tegen mijzelf dat de ppp bijna niet uit jouw set te halen is. Teveel nadelige klank gevolgen.
Noem het ook maar iets ervaring ;). En anders intuïtie :D.
Dank je Nico! Uitgebreid testen heeft inderdaad uitgewezen dat de PPP een belangrijk onderdeel uitmaakt van mijn set. Wellicht doet de experimentele CA-plaat (speciaal voor de PPP gemaakt) ook nog iets ;D ;D ;D

Quote from: Kamidioblitz on February  5, 2017, 09:55:09
Ontzettend leuk om de ontwikkeling hier te kunnen volgen. Wanneer staat de modificatie van de PM11 op de planning?
Dank je Marc! Je loopt een beetje vooruit op de conclusie, maar ik had volgens mij toch al een hint in die richting gegeven ;)

In de week van 13-17 februari gaat de PM-11 op de CineMike operatietafel. Dus ruim op tijd voor de M&G. Kan ik de nieuwe elektronica nog even goed inspelen :-X De rest van de conclusie bewaar ik nog even... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: michel69 on February  4, 2017, 13:04:16
Hoi Philip gefelicteerd met buiten een kind het leukste wat er is ;D zoveel plezier van een trouwe viervoeter dat is echt onbetaalbaar! is het jullie eerste hond/pup zo ja zet je maar schrap want het zijn zeker de eerste maanden een potje druktemakers die onvermoeibaar zijn en ook nog eens een potje eigenwijs....denk aan de eigenwijste persoon die je ooit hebt gekend en dan maal 10 ;D.

Onze Shiva is vorige week alweer 2 geworden en zit nu in de pubertijd  :omg: en is dus vrolijk weer alles aan het proberen wat we haar in het eerste jaar hebben afgeleerd  :tongue2:

Hier was ze een maand of 3


Wat een schattige foto. We zijn voorbereid op wat kan gaan komen. De eerste weken nemen we vrij om zoveel mogelijk tijd met de pup te besteden. We krijgen veel tips van de fokker, we zijn veel aan het lezen over gedrag en hoe je dat gedrag kan beïnvloeden. We gaan het zien... (ik lijk wel een F1-coureur die de voorbeschouwing geeft op een race ;D)

Quote from: Jean Sibelius on February  4, 2017, 19:48:57
Mooie ontwikkelingen weer Philip en gaaf dat jullie een hond(je) krijgen :colgate: Mijn schoonzus heeft ook een Zwitserse herder... als het karakter van jullie hondje hetzelfde is, dan heb je voorlopig geen tijd meer voor de audiohobby  ;) :)
Ook daar zijn we op voorbereid ;D De fokker heeft veel moeite gedaan om het karakter van hun hartenhond te benaderen. Alles schijnt te liggen aan stambomen en ouders. De moeder van onze pup is een dochter van die hond, dus het zou zo maar kunnen. De vader schijnt ook een lief en rustig karakter te hebben, dus wie weet... :wub:

Quote from: Maikel_audionerd on February  4, 2017, 20:46:20
Mooie pup zeg. Je verhaal doet me erg denken aan wat jaren geleden toen m'n katten nog kittens waren. Energie voor vier en altijd zo heerlijk irritant en jaja eigenwijs haha. Inmiddels (broertjes zijn nu 6) zijn ze wat rustiger maar soms nog wel eigenwijs, maar dat noem ik "karakter", t zijn geen saaie beestjes (krijgen ook speciaal voer)
Onze pup gaat ook speciale voeding krijgen, zgn. BARF en KVV. En brokken mag, mits ze niet door de grote concerns worden gemaakt, want als je leest wat daar in zit... :-X

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on February  4, 2017, 19:48:57
Volgende maand is het alweer zover.. eindelijk weer ervaren hoe de Chamber of Dreams klinkt en kijkt en natuurlijk weer 'oude' bekenden ontmoeten.
Heb er enorm veel zin in :headbanging:

Groeten, Jan
Tijd is toch weer snel gegaan. Het is over 4 weken al de day after ;D Ik heb er ook veel zin in :popcorn: :music:
Ben ook benieuwd wat je wat mijn nieuwe geluid vind...

Quote from: Maximus_Aurelius on February  5, 2017, 00:46:04
Nog minder dan 4 weken en dan op naar de Chamber  :headbanging:.
Mooie demo cd's maken en ik hoop dat dan weer een aantal Analogue production cd's binnen zijn. Heb weer wat pareltjes gevonden  :blush:.
Je weet dat het niet een herhaling van jouw privé-test wordt hé Nico? ;D ;D ;D

Ben benieuwd naar jouw pareltjes en vooral hoe die hier klinken :music:

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: vik on February  4, 2017, 11:03:04
Het was voor mij ook weer leerzaam deze test en bovendien ook leuk!

Mijn conclusie is dat jij vanwege het extreem fluctueren van het voltage met de Power Plant Premier de juiste keuze hebt gemaakt, en dat hoor je ook terug. Maar deze conclusie is voor jou natuurlijk al langer bekend.

Het enige waar ik geen invloed op uit kon oefenen was de lange Belden aanvoer kabel vanuit de meter kast direct op het stekker blok. Wat in België dus gewoon is toegestaan.

Ik ken een aantal eigenaren in NL die er juist op vooruit zijn gegaan door het verwijderen van een PPP maar op jouw lokatie in België is het dus anders.

Alles draait om synergie en match en daar hoef jij niets meer aan te veranderen.

De eindversterker was jammer maar dat gevoel was op de terug reis al weer verdwenen Philip.  :angel:
Blijkbaar is de match tussen apparatuur, kabels en speakers goed. Ik wist inderdaad al wat mijn PPP bracht, maar ik wist natuurlijk niet wat er anders kon. Door de test weet ik dat we de goede keuze hebben gemaakt.

Goed dat het gevoel van EV op de weg terug al was verdwenen :thumbs-up: Hoe dan ook is het weer een superdag geweest!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on February  5, 2017, 10:52:53
Je weet dat het niet een herhaling van jouw privé-test wordt hé Nico? ;D ;D ;D

:D :D Dat weet ik, geen zorgen hoor ;)
Je komt met een stapeltje cd's aangewandeld en je draait maar 1 song van de cd. Daarom maak ik meestal een mooie demo cd waar vele nummers al opstaan, alleen klassiek wilt het wel eens niet passen omdat ze altijd de nummers zo lang maken  ;D. Voordeel van demo cd(s) maken is dat je fysiek niet zoveel hoeft mee te slepen ;). Met streamen hoef je alleen een USB stick mee te nemen  :D
En de zelf gemaakte demo cd's kunnen voor mijzelf ook goed van pas komen, vooral waar ze nog niet doen streamen(Via DAC of streamer). Wanneer ik voor mijzelf eventueel nieuwe versterkers ga beluisteren.

Quote from: HTip on February  5, 2017, 10:52:53
Ben benieuwd naar jouw pareltjes en vooral hoe die hier klinken :music:

Ik ben ook benieuwd hoe het klinkt maar ook bij mij  ;)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on February  5, 2017, 10:49:18
Onze pup gaat ook speciale voeding krijgen, zgn. BARF en KVV. En brokken mag, mits ze niet door de grote concerns worden gemaakt, want als je leest wat daar in zit... :-X
Heel goed om te horen. Dat was inderdaad al mijn hoop. Een mooi en lief beest verdient ook goede voeding. Doet me goed dat jullie daar goed over nagedacht hebben  :worship:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

VlisChris

Is KVV een vervanger voor zowel de brokken overdag als voor het blikvoer in de avond?

Mijn hond eet wanneer ze honger heeft, en is daar keurig zelfregulerend in. Al zolang ik haar heb (7+ jaar) blijft ze op ongeveer de halve kg gelijk op de weegschaal. Terwijl er altijd eten voor d'er klaar staat.
Al is dat uiteraard niet het idee achter KVV vraag ik me dat een beetje af.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on February  5, 2017, 13:18:27
:D :D Dat weet ik, geen zorgen hoor ;)
Je komt met een stapeltje cd's aangewandeld en je draait maar 1 song van de cd. Daarom maak ik meestal een mooie demo cd waar vele nummers al opstaan, alleen klassiek wilt het wel eens niet passen omdat ze altijd de nummers zo lang maken  ;D. Voordeel van demo cd(s) maken is dat je fysiek niet zoveel hoeft mee te slepen ;). Met streamen hoef je alleen een USB stick mee te nemen  :D
En de zelf gemaakte demo cd's kunnen voor mijzelf ook goed van pas komen, vooral waar ze nog niet doen streamen(Via DAC of streamer). Wanneer ik voor mijzelf eventueel nieuwe versterkers ga beluisteren.

Ik ben ook benieuwd hoe het klinkt maar ook bij mij  ;)
Ik maak me geen zorgen, hoor ;) Herinner me alleen nog de "testdag" met de PM-15S2... jouw verslag :o daarvan en de bijbehorende playlist :o

Een USB-stick is inderdaad handig, maar eerlijk gezegd gaat er wat ons betreft niets boven de originele schijf. Streamen via een NAS is natuurlijk ook een optie, maar de USB-stick klinkt in onze oren minder dan de originele schijf. Dat is natuurlijk gevaarlijk dat ik dat zeg, maar het zij onze waarnemingen met onze set in onze ruimte, de standaard disclaimer die ik elk verslag zou moeten plaatsen :D

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on February  5, 2017, 14:24:22
Heel goed om te horen. Dat was inderdaad al mijn hoop. Een mooi en lief beest verdient ook goede voeding. Doet me goed dat jullie daar goed over nagedacht hebben  :worship:
Aardig dat je zegt. Mensen willen ook goed eten en waarom dan niet het dier in huis. De fokker geeft tijdens de eerst 9 weken ook dat voedsel en raad aan dit te blijven doen, dus dat doen we dan ook ;)

Quote from: Christiaan S on February  5, 2017, 15:51:24
Is KVV een vervanger voor zowel de brokken overdag als voor het blikvoer in de avond?

Mijn hond eet wanneer ze honger heeft, en is daar keurig zelfregulerend in. Al zolang ik haar heb (7+ jaar) blijft ze op ongeveer de halve kg gelijk op de weegschaal. Terwijl er altijd eten voor d'er klaar staat.
Al is dat uiteraard niet het idee achter KVV vraag ik me dat een beetje af.

Geen idee eerlijk gezegd. We krijgen nog een hoop informatie de komende tijd. We hoeven het nu ook nog niet te weten ;) Op dit moment is het belangrijk te weten hoe groot de bench moet worden, waar die het beste geplaatst kan worden. Vandaar dat we de bijkeuken aan het "verbouwen" zijn. ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on February  5, 2017, 15:56:50
Ik maak me geen zorgen, hoor ;) Herinner me alleen nog de "testdag" met de PM-15S2... jouw verslag :o daarvan en de bijbehorende playlist :o

Een USB-stick is inderdaad handig, maar eerlijk gezegd gaat er wat ons betreft niets boven de originele schijf. Streamen via een NAS is natuurlijk ook een optie, maar de USB-stick klinkt in onze oren minder dan de originele schijf. Dat is natuurlijk gevaarlijk dat ik dat zeg, maar het zij onze waarnemingen met onze set in onze ruimte, de standaard disclaimer die ik elk verslag zou moeten plaatsen :D



Streamen via USB bedoelde ik ook niet ;). Bedoel het meer qua meeslepen. :D. Via USB stick afspelen is voor mij ook een " No Go";)
De files op een NAS kopiëren en dan streamen via streamer of via DAC en renderer.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on February  5, 2017, 19:06:10
Streamen via USB bedoelde ik ook niet ;). Bedoel het meer qua meeslepen. :D. Via USB stick afspelen is voor mij ook een " No Go";)
De files op een NAS kopiëren en dan streamen via streamer of via DAC en renderer.
Dan zitten we op 1 lijn. [emoji106] Ik gebruik de USB-stick voor het opwarmen van de set. Scheelt weer voor het loopwerk [emoji106]

Trouwens ook in de Consolette in de woonkamer en in de auto [emoji6]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on February  3, 2017, 22:49:06
De afgelopen week heeft voornamelijk in het teken gestaan van de komst van onze hond. Dus al het overige schiet er een beetje bij in, zo ook het forum. Dinsdag weer de pups mogen knuffelen en verder zijn we de bijkeuken aan het aanpassen zodat de hond een plekje, nou ja, zeg maar beter plek kan krijgen. Als we klaar zijn is de bijkeuken a great room, not too big, but still great, it's gonna be fantastic, it's true :D :D :D
De bijkeuken vordert goed. De bench krijgt een mooi plaatsje met een koof eromheen, er komt een grote vrieskast, die de huidige vrieskast en -kist vervangt, zodat we genoeg ruimte hebben voor het voedsel van de hond én dat van ons ;D

We zijn nu een hele leuke DVD aan het kijken van Martin Rütter. Zowel humoristisch als leerzaam. Alles wat je bijvoorbeeld niet moet doen met een pup komt op een hilarische wijze aan bod.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on February  5, 2017, 10:39:44
Deel 3 moet ik nog schrijven. We zijn druk bezig met de voorbereidingen op de pup dus dat daar moeten jullie nog een beetje geduld mee hebben...

In de week van 13-17 februari gaat de PM-11 op de CineMike operatietafel. Dus ruim op tijd voor de M&G. Kan ik de nieuwe elektronica nog even goed inspelen :-X De rest van de conclusie bewaar ik nog even... ;D
Ik ben de laatste hand aan het verslag aan het leggen, want anders is het niet af voordat de PM-11 naar Duitsland vertrekt. Vanavond zou moeten lukken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive