Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: gvy on June 16, 2007, 20:44:15
Hoy,

Hoe ga je de muren verder afwerken?
Ben je niet een beetje bang dat het tapijt er een ietje te vroeg op gaat.
Er is vermoedelijk nog heel wat Konstruktiewerk te doen en tapijt is niet zo gemakkelijk te reinigen als andere vloerbekledingen. (d'ondergrondse ligt ook vol tapijt, dus ik kan het weten  ;))
Ik heb eerst het plafond gespoten, de muren geisoleerd en afgewerkt met gyprok + bekleed met behangpapier en dan zuiltjes met verlichting en pas als laatste het tapijt

Pas op , ik wil niet demotiveren, want je bent goed bezig,  ;)

Het tapijt ligt er tijdelijk. Het doel is een goede basis te leggen voor een nagalmtest. Omdat tapijt zoveel dempt en het er uiteindelijk wel op komt, kan dat de uitkomst nogal beïnvloeden. We merken het nu al. Het galmt al veel minder.

Wat er op de muren en plafond komt is afhankelijk van de test. Verder worden alle holle ruimten in de podia nog gevuld met steenwol om de klankkastwerking tegen te gaan.

Je hebt gelijk. Er moet nog heel veel konstruktiewerk gebeuren. Maar wees niet bang. We zullen het tapijt op tijd weer verwijderen... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

OK da's klaar.

Nu , als het momenteel nogal galmt, maak je geen zorgen.
Eens je de zetels en ander materiaal in de ruimte begint te plaatsen, verandert het klankbeeld volledig.

Dat komt zeker goed.

Geert

HTip

Quote from: gvy on June 16, 2007, 23:05:36
OK da's klaar.

Nu , als het momenteel nogal galmt, maak je geen zorgen.
Eens je de zetels en ander materiaal in de ruimte begint te plaatsen, verandert het klankbeeld volledig.

Dat komt zeker goed.

Geert

Dat hopen wij ook 8) Want in de huidige staat zou ik bij de eerste klanken hard wegrennen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Stress!!!!!

Ziet er allemaal top uit!
Wordt zeker een mooie ruimte.
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

apollovenlo

Ziet er weer lekkeruit allemaal. maar welke optietiesheb je voor de muren dan ?
Ook tapijt of behang met een laagje verf ?

Mazzels ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

HTip

Thx :D Er zijn verschillende soorten bekleding, elk met specifieke eigenschappen m.b.t. absorptie en reflectie. We moeten daar echt rekening mee houden vanwege dat vloer, wanden en plafond van beton zijn. Tapijt schijnt weer teveel te dempen, gyproc reflecteert weer teveel, etc.

Eén ding is zeker... Er komt zeker verf op de muren ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

v-kevin

hallo

even iets achterlaten zodat ik het kan blijven volgen.
ziet er allemaal al zeer goed uit.

m.v.g. kevin

VlisChris

Zou je de nagalmtests niet pas uitvoeren als je HT zo goed als klaar is?
Omdat zoals al eerder geschreven je tapijt, behandelde muren en je zetels toch nog voor redelijk wat verschil gaan uitmaken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DeeCruise

Quote from: Christiaan Sauer on June 18, 2007, 19:05:50
Zou je de nagalmtests niet pas uitvoeren als je HT zo goed als klaar is?
Omdat zoals al eerder geschreven je tapijt, behandelde muren en je zetels toch nog voor redelijk wat verschil gaan uitmaken?


Ik denk dat een tussentijdse test al een hoop verschil uitmaakt. Je kunt een afwijking beter constateren tijdens de constructie, dan dat je een hoop moet gaan aanpassen als alles eenmaal af is.

@Ht4ever: Hele coole opzet, weet zeker dat dit een mooi eindresultaat gaat worden. Een droom van me is om ooit een huisje te bezitten waarin ik ruimte genoeg heb voor een dedicated HT, maar dat zal voorlopig nog wel bij dromen blijven  :( Ben benieuwd naar de volgende stappen!
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

HTip

Quote from: DeeCruise on June 19, 2007, 01:08:18
Ik denk dat een tussentijdse test al een hoop verschil uitmaakt. Je kunt een afwijking beter constateren tijdens de constructie, dan dat je een hoop moet gaan aanpassen als alles eenmaal af is.

Precies de reden waarom ik het doe. Ik wil proberen bij de bouw de juiste beslissingen te nemen.

Quote from: DeeCruise on June 19, 2007, 01:08:18
@Ht4ever: Hele coole opzet, weet zeker dat dit een mooi eindresultaat gaat worden. Een droom van me is om ooit een huisje te bezitten waarin ik ruimte genoeg heb voor een dedicated HT, maar dat zal voorlopig nog wel bij dromen blijven  :( Ben benieuwd naar de volgende stappen!

Thanks :D  Het is bij mij ook als een droom begonnen. Als iemand mij 5 jaar geleden had gezegd dat ik nu met een dedicated HT zou bezig zijn zou ik als een botsauto hebben aangekeken ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Je kunt met een dik structuur behang ook al veel bereiken..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on June 20, 2007, 13:22:18
Je kunt met een dik structuur behang ook al veel bereiken..

Je bedoelt als toplaag bovenop gyproc of zoiets?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: ht4ever on June 20, 2007, 16:45:27
Je bedoelt als toplaag bovenop gyproc of zoiets?

Ja precies! Dat werkt ook licht dempend. Maar het heeft een grote invloed op de complete ruimte!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Peter O

Quote from: LittleNinja on June 21, 2007, 13:29:52
Ja precies! Dat werkt ook licht dempend. Maar het heeft een grote invloed op de complete ruimte!

Licht dempend? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord, gedempt licht!!??  ;)

LittleNinja

Quote from: Peter O on June 21, 2007, 14:31:54
Licht dempend? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord, gedempt licht!!??  ;)

Ja... dat ook, afhankelijk van de kleur...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on June 21, 2007, 16:10:26
Ja... dat ook, afhankelijk van de kleur...  ;D

Verf ze maar eens zwart, dan zie je hoeveel licht ze dempen ;D

Weer serieus... ;)

Ik heb wat ontwerpen van ander forumleden bekeken en als er verhogingen in het spel zijn, worden deze dan altijd opgevuld met bijv. steenwol ???
In bijv. het 'Dream Theater' heeft GTDesign alle vakken in het podium voor het scherm opgevuld.

Ik hoop dat we binnenkort de offerte voor de deur krijgen, dan bestellen (tenminste als ik er geen rib voor hoef af te geven ;)) en installeren en we zijn klaar voor de eerste meting.

In de tussentijd ben ik op de achtergrond bezig met de apparatuur die er in de HT gaat komen.
Het virus begint aardig zijn (of haar ;D) kop op te steken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

apollovenlo

Quote from: ht4ever on June 21, 2007, 18:07:49
Verf ze maar eens zwart, dan zie je hoeveel licht ze dempen ;D

Dat heb ik zelf ook ondervonden. Heb een bouw lamp hangen van 300 watt en zie nog bijna niets  ;D


Maare heb je al hardware of moet je nog alles kopen ? enne word het dan nieuw of pre used :)
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

HTip

Quote from: apollovenlo on June 21, 2007, 19:18:15
Maare heb je al hardware of moet je nog alles kopen ? enne word het dan nieuw of pre used :)

Alles wat in mijn sig staat komt in de HT te staan. Alleen begint het upgradevirus te woeden als ik al het moois van Denon (3808 en 3930) zie. Dus of mijn huidige set de HT redt weet ik niet ;D

Daarnaast heb ik nog geen beamer en scherm, maar daar heb ik nog ruim de tijd voor...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: ht4ever on June 21, 2007, 19:33:38
Alles wat in mijn sig staat komt in de HT te staan. Alleen begint het upgradevirus te woeden als ik al het moois van Denon (3808 en 3930) zie. Dus of mijn huidige set de HT redt weet ik niet ;D

Daarnaast heb ik nog geen beamer en scherm, maar daar heb ik nog ruim de tijd voor...

Ik zou een bergje geld in mijn zak houden en voor de 2930 gaan... Is echt een monsterlijk goede dvd speler. En dan hou je ook nog geld over voor een HD DVD of BLU RAY speler...  ^-^
( En dan zou ik gaan voor een game console combi zoals de XBox 360 of de PS3.. als je van gamen houdt ben je echt meteen voorzien van alle formaten en alle aktie!! )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on June 22, 2007, 08:01:51
Ik zou een bergje geld in mijn zak houden en voor de 2930 gaan... Is echt een monsterlijk goede dvd speler. En dan hou je ook nog geld over voor een HD DVD of BLU RAY speler...  ^-^
( En dan zou ik gaan voor een game console combi zoals de XBox 360 of de PS3.. als je van gamen houdt ben je echt meteen voorzien van alle formaten en alle aktie!! )

Is goed advies :D  Scheelt in de adviesprijs € 600. Kun je hele leuke andere dingen mee doen inderdaad. ;D

Ik ben niet zo'n gamer, maar als ik spellen speelde was dat op de PC. Het nut voor een aparte console heb ik nooit gezien. Met de XBOX en de PS3, met hun HD hardware en spelers, is het natuurlijk wel schitterend om een spel te spelen in de HT. Tijd zal het leren... :D

Even nog iets anders...

Quote from: ht4ever on June 21, 2007, 18:07:49
Ik heb wat ontwerpen van ander forumleden bekeken en als er verhogingen in het spel zijn, worden deze dan altijd opgevuld met bijv. steenwol ???
In bijv. het 'Dream Theater' heeft GTDesign alle vakken in het podium voor het scherm opgevuld.

Iemand enig idee of dat altijd een goed idee is ???
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

peelke

Holle ruimten opvullen met een dempend materiaal is altijd een goed idee, of je moet ze willen gebruiken als extra resonator  :P
Steenwol is in de meeste gevallen het best hiervoor geschikt.

HTip

Quote from: peelke on June 22, 2007, 20:54:31
Holle ruimten opvullen met een dempend materiaal is altijd een goed idee, of je moet ze willen gebruiken als extra resonator  :P
Steenwol is in de meeste gevallen het best hiervoor geschikt.

Dank je! :D

Een extra resonator heb ik niet nodig. Genoeg beton in de ruimte ;D

Ik had ook gehoord dat zand goede eigenschappen had... Ik denk alleen dat steenwol makkelijker aan te brengen is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jeroen V

Waar blijven de foto's, al 5 dagen geen nieuwe plaatjes :)

HTip

Quote from: Jeroen V on June 23, 2007, 00:27:56
Waar blijven de foto's, al 5 dagen geen nieuwe plaatjes :)

We hebben het nogal druk gehad en door de week is er weinig tijd om grote klussen op te pakken :( Hebben natuurlijk niet stil gezeten. Bezig geweest met allerlei zaken rondom de HT. Morgen kan ik daar waarschijnlijk iets meer over zeggen... (even geduld dus ;D)

Dit weekend weer wat voortgang geboekt. Het kelderraampje is dichtgemetseld. De andere kant van de dichtgemetselde deur is nu ook af, je zag er niets van vanuit de HT, maar het moest natuurlijk nog wel gedaan worden :D

Verder hebben we geëxperimenteerd met de bevestiging van het tapijt op het podium. We zijn natuurlijk begonnen met een klein podium. En dat ziet er goed uit. Tot slot worden, op advies van jullie,  alle holle ruimten onder de podia opgevuld en we hadden nog wat glaswol liggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive