Trojan Dropper

Started by haVu, May 29, 2007, 09:26:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haVu


HELP HELP HELP

Ik heb een Trojan Dropper opgelopen.
Norton vindt hem, en staat delete: maar komt telkens weer.
Ik heb alle drive gescan maar niets te vinden.
De HD blijft rattelen...
Wat moet ik doen om deze weg zien te halen??
Al vast bedankt.

Sk

#1
Deze stappen volgen

http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2002-082718-3007-99&tabid=3

Overigens kun je beter Norton er zo snel mogelijk afgooien en b.v. NOD32 installeren. Je kunt een 30 dagen trail versie downloaden op www.nod32.nl Norton is gigantisch systeemvertragend en het laat heel veel virussen door en op update's moet je soms dagen wachten.
Nod32 is een heel licht programma en je merkt er niks van dat hij op de achtergrond meedraait. Momenteel is dit de beste virusscanner die er is. Mocht je toch niks willen betalen voor een virusscanner kun je b.v. AVG installeren. Deze is zowieso stukken beter als Norton.

suc6

Edit: De volgende link kun je ook gebruiken

http://www.spywareremove.com/removeTrojanDropper.html
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Raphie

#2
Eens! Symantec is zelf de grootste Spyware leverancier en Norton an sich is één grote Trojan!
JBL PRX Power!

haVu

 Bedankt Sk,
Ik ga nu proberen.

haVu


Ik krijg het niet weg!!!
deze heet : dodolook 327.exe

  ???   ???

Sk

#5
Quote from: haVu on May 29, 2007, 12:52:05
Ik krijg het niet weg!!!
deze heet : dodolook 327.exe

  ???   ???

start in veilige modus op klik dan op start en dan uitvoeren typ hier in %WINDIR%\SYSTEM32\
Zoek vervolgens het bestand DODOLOOK327.EXE en verwijder deze. Daarna kun je weer normaal opnieuw opstarten.

eventueel kun je het ook hiermee doen

http://spywarefiles.prevx.com/RRIJIJ041803148/DODOLOOK327%2EEXE.html
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

haVu

1- Ik heb geprobeerd maar heb niets gevonden in sytem32
2- Pvevx vindt deze dodolook327 niet
3- Trojan Remover ook niet.
4- Computer gestart in veilige modus: alle drive laten scannen: ook niets gevonden!
5- Back up terug zetten: dezelfde probleem.

Ik vraag me af: zou deze TrojanDropper zelf in de Norton zitten?
Of in de MBR?

Please Help  :(

Sk

sla het volgende bestand op op je desktop

http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=5554&file=1&evp=4122712c2af084c815e5fd4f2b249d83

Start dit programma en kies voor scan en save een logfile. Vervolgens post je de log hier en ga ik er eens naar kijken of ik iets vinden kan.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Paul Landsmeer

Quote from: Sk on May 29, 2007, 09:32:02
Nod32 is een heel licht programma en je merkt er niks van dat hij op de achtergrond meedraait. Momenteel is dit de beste virusscanner die er is.

Uit recent onderzoek (maar ik weet niet meer welk) meende ik begrepen te hebben dat Kaspersky Labs momenteel de beste virusscanners maakt, niet Norton. Dit onderzoek was gebaseerd op de hoeveelheid virussen die de scanners oppikten en tegenhielden, de 'hit rate' als het ware. Anyway, misschien is dat ook nog een optie voor je.

Sk

Quote from: Paull on June  1, 2007, 11:56:28
Uit recent onderzoek (maar ik weet niet meer welk) meende ik begrepen te hebben dat Kaspersky Labs momenteel de beste virusscanners maakt, niet Norton. Dit onderzoek was gebaseerd op de hoeveelheid virussen die de scanners oppikten en tegenhielden, de 'hit rate' als het ware. Anyway, misschien is dat ook nog een optie voor je.

Uit ervaringen en dat van vele anderen is NOD32 buitengewoon de beste. Kaspersky komt op de 2de plek te staan.

Als je op de site van Norton gaat kijken kijken zul je zien dat Norton de beste is. Als je op de site van panda kijkt zul je zien dat Panda de beste is en ga zo maar door. Ik geloof niet in testen maar alleen op eigen gebruikerservaringen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

B.J.

Quote from: Paull on June  1, 2007, 11:56:28
Uit recent onderzoek (maar ik weet niet meer welk) meende ik begrepen te hebben dat Kaspersky Labs momenteel de beste virusscanners maakt, niet Norton. Dit onderzoek was gebaseerd op de hoeveelheid virussen die de scanners oppikten en tegenhielden, de 'hit rate' als het ware. Anyway, misschien is dat ook nog een optie voor je.

Kaspersky en NOD32 staan beiden eenzaam aan de top.

Quote from: Sk on June  1, 2007, 12:00:06
Uit ervaringen en dat van vele anderen is NOD32 buitengewoon de beste. Kaspersky komt op de 2de plek te staan.

Als je op de site van Norton gaat kijken kijken zul je zien dat Norton de beste is. Als je op de site van panda kijkt zul je zien dat Panda de beste is en ga zo maar door. Ik geloof niet in testen maar alleen op eigen gebruikerservaringen.

NOD32 en Kaspersky 6 waren evengoed. Versie 7 (nu nog beta) schijnt nog veel beter te zijn!

haVu


Ik wil iedereen bedanken.
Mischien heb ik de oorzaak gevonden:ik weet niet hoe het kan,
maar nij het overschakelen naar een andere versie van Norton AV heb ik het
probleem niet meer.

Bedankt
  :)

Sk

Quote from: haVu on June  1, 2007, 21:54:57
Ik wil iedereen bedanken.
Mischien heb ik de oorzaak gevonden:ik weet niet hoe het kan,
maar nij het overschakelen naar een andere versie van Norton AV heb ik het
probleem niet meer.

Bedankt
  :)

Denk nu maar niet dat je er bent. Norton is één grote BAGGER. Het vertraagd je systeem ENORM, laat de meeste virussen en spam en rotzooi door, en vaak moet je daaaagen wachten op een update.

Ik zou nog graag een logfile van je willen zien. (zie mijn bericht boven)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

haVu

 De logfile.

Sk

Quote from: haVu on June  3, 2007, 21:15:13
De logfile.

Je log ziet er goed uit op Norton antivirus na. Zie mijn eerste post.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Audiotwin

Quote from: haVu on June  3, 2007, 21:15:13
De logfile.

Verwijder de oudere versie van Java,installeer versie 1.6.0_01


Tevredenheid!!!