Microsoft doet iPod in de 'ban'

Started by Audiofiel, May 25, 2007, 22:44:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Microsoft laat zien dat zij ook best een 'bepaald soort' gevoel voor humor hebben. Kennelijk is de 'Zune' MP3 speler van hen dusdanig interessant voor de huidige iPod bezitters (onder de Microsoft medewerkers) dat ze hem bij het 'vuil' zetten...



Overigens zijn veel reacties op deze 'heksen-op-de-brandstapel'-actie van Microsoft vooral in de trant van 'kinderachtig'. Ik sluit me daar bij aan. ;)

Kennelijk zijn ze zelf niet zo super enthousiast over de laatste verkoopcijfers van de Zune ten opzichte van Vista:

QuoteMuch of this poor performance was attributed to the Zune, say reports. While the Xbox 360 is doing well and will have sold as many as 12 million units from the 2005 launch until June, the new media player's expensive launch campaign and relatively flat sales are said to have taken away some of the profit from the entertainment group.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

ajbeefde

Beetje onprofessionele houding tegenover de concurrentie.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hanky Panky

Ik kan de humor er wel van in zien en vind het wel lachen ;D

Misschien moeten mensen zich eerst eens wat meer in de Amerikaanse concurrentie- en marketingcultuur verdiepen waarin het de normaalste zaak van de wereld is om de competitie met naam en toenaam af te fikken in commercials en reclame uitingen. In NL zijn we kennelijk nogal snel geshockeerd als het op dit soort intercompanyhumor aankomt.

Kennelijk hebben we hier nogal lange Ipodjes waar anderen makkelijk op gaan staan  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Peppi

QuoteMisschien moeten mensen zich eerst eens wat meer in de Amerikaanse concurrentie- en marketingcultuur verdiepen waarin het de normaalste zaak van de wereld is om de competitie met naam en toenaam af te fikken in commercials en reclame uitingen. In NL zijn we kennelijk nogal snel geshockeerd als het op dit soort intercompanyhumor aankomt.

Klopt daar werkt het anders dan hier, als je naar de Keynotes van Steve Jobs kijkt laat hij ook af en toe van Microsoft geen spaan heel, dus microsoft kaatst de bal eens een keer terug.

PEter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Audiofiel

Niets mis met de bal terugkaatsen, maar doe het dan in stijl.  ::)


Ik zie niet in hoe een afvalbak voor een iPod mensen aan moet zetten tot het kopen van een Zune... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member


Raphie

JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Antoine on May 26, 2007, 17:24:29
Huh? De trant van bedoel je?  ;)

Dank je wel. Ik heb mijn foutje al veranderd. ;)

Of zal ik nu ook gaan zeggen dat ik er een toets naast zat? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peppi

QuoteIk zie niet in hoe een afvalbak voor een iPod mensen aan moet zetten tot het kopen van een Zune... Tongue

De bak is ook nog vrij leeg ;D
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

ajbeefde

Quote from: Peppi on May 26, 2007, 17:49:13
De bak is ook nog vrij leeg ;D


MS stuurt wel wat mensen op pad om een ipod aan te schaffen welke ze dan meteen in de bak kunnen gooien...  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Automaat

Dat is dan voor Apple makkelijk verkopen ..............
Reading the HTForum is learning every day!!

Raphie

Nee, de Apple moet minimaal een jaar oud zijn, dan is de batterij namelijk dood en is die tevens uit de garantie  ;D ;D
JBL PRX Power!

Don_Paul

In usa krijg je zelfs maar 90 dagen garantie, dus mag-ie al eerder sterven.

Geinige actie, beetje in de stijl zoals Apple dat zelf ook altijd doet. Denk maar aan die bekende reclame's met de PC- en de Apple-man, blinken ook niet uit in subtiliteit. Overigens kan ik me wel voorstellen dat het voor zo'n product Manager van de Zune niet leuk is over zijn afdeling te lopen en daar allemaal medewerkers met Ipods te zien... Maar we zullen zien wat de Zune 2 gaat doen.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Audiofiel

Quote from: Don_Paul on May 27, 2007, 00:11:28
Overigens kan ik me wel voorstellen dat het voor zo'n product Manager van de Zune niet leuk is over zijn afdeling te lopen en daar allemaal medewerkers met Ipods te zien... Maar we zullen zien wat de Zune 2 gaat doen.

Mischien heb je hier de werkelijke reden van die 'iPod-bin' wel gevonden. De werknemers die op 'heterdaad' worden betrapt, krijgen de keuze: of de iPod in de ton of zelf de laan uit... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Quote from: Audiofiel on May 27, 2007, 11:02:24
Mischien heb je hier de werkelijke reden van die 'iPod-bin' wel gevonden. De werknemers die op 'heterdaad' worden betrapt, krijgen de keuze: of de iPod in de ton of zelf de laan uit... ;D

:)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Don_Paul

Ik kan me overigens nog herinneren dat ik zelf bij een groot duits automerk gewerkt heb. Daar was het toch ook niet de bedoeling dat je met de auto van de concurrent aan kwam zetten, werd je toch gek aangekeken. En een buurman van mij werkte bij Shell en tankte ook alleen bij Shell, want stel dat zijn chef hem bij een Texaco zou zien ...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

stoffels

Quote from: Peppi on May 26, 2007, 16:46:56
Klopt daar werkt het anders dan hier, als je naar de Keynotes van Steve Jobs kijkt laat hij ook af en toe van Microsoft geen spaan heel, dus microsoft kaatst de bal eens een keer terug.

yep

De wereld beroemde dokter( in Belgie dan toch) zegt...  there is no such thing as bad publicity  O0