36 PW 9527 contra DVD-kijken.

Started by cornermastino, February 17, 2003, 12:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cornermastino

Ik als leek wil toch nog even een (domme) vraag stellen.

Als ik nou de philips koop (36PW9527) en ik kijk een DVD, heb ik dan een volledig beeld?

Sommige mensen zeggen dat je dan toch nog zwarte balken houdt bij het kijken.

Vraag 2:

Een familielid van mij heeft een al wat oudere sony breedbeeld televisie.
Als ik bij hem tv kijk is de vervorming van vooral de personen lelijk om te zien.
Ik begrijp dat er altijd vervorming ontstaat bij 4:3 uitzendingen.
Is deze vervorming bij de huidige breedbeeld tv's (36 PW 9527) minder of nog steeds zo als bij de Sony's?

alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Ton.

Sullivan

#1
Hoi Ton,

1. Dit hangt af van het formaat wat op de DVD staat. Is het formaat echt 16:9 dan is het beeld vullend, maar is het formaat anders (b.v 2.77:1) dan zie je wel kleine zwarte randen boven en onder. Lees voor meer informatie eens de volgende link:
http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/Beeldformaten.PDF

2. Elke TV(merk) heeft een andere manier om deze vervormingen zo min mogelijk te laten zijn. Advies ga naar de winkel en vergelijk ze met elkaar. Ik vind dat Loewe het erg goed doet. Verder blijft er altijd wel de mogelijkheid om 4:3 te kijken (dit ga ik doen denk ik). Je ziet dan alleen zwarte randen aan de zijkant, maar geen vervorming.

mvg,
Frank

bryan vd B

Vervormingen houd je altijd. bij de nieuwere types is de vervorming afgenomen naar een aanvaartbaar niveau.
De zwarte balken hangt af van het formaat van de dvd.
Er zijn opties op deze tv om bijvoorbeeld voledig beeld te krijgen zelfs met behoud van de  ondertiteling. hierbij rekt hij het beeld uit en krijg je natuurlijk temaken met uitgerekte weergave wat bij sommige films best hinderlijk is.
De pixelplus reageert niet goed op slechte kabelontvangst, je moet het zo zien, zodra het signaal slecht is is het beeld echt verschrikkelijk omdat pixelplus dit erg goed laat zien(als je hem op 100hz zet is dat natuurlijk verholpen) maar als het sinaal goed is heb je een zeer gestoken plaatje. als je veel naar de kabel kijkt kan je beter een loewe kopen maar als je jiust veel dvd kijkt geef ik de voorkeur aan de pixelplus machine omdat dit systeem toch wel een toegevoegde waarde heeft t.o.v een normale 100 hz techniek.
wat ik probeer te zeggen is dat pixelplus erg afhankelijk is van het signaal maar sluit je dvd speler erop aan dan word je toch wel stil.

Vriendelijke groeten,

Bryan

PS: wat ik trouwens altijd zou doen is even je tv laten calibreren na     aankoop. dit is vooral aan te raden bij de pixelplus die uit de doos niet echt super is. Maar na calibratie valt alles op zijn plek en is het echt een top tv. ik spreek namelijk uit ervaring( ik heb ook deze tv)
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.