aanschaf hoofdtelefoon: Grado?

Started by boezeroen, May 23, 2007, 22:37:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

boezeroen

Hoi,

ik wil dit weekend een goede hoofdtelefoon kopen en nu heb ik me laten vertellen dat Grado erg goede hoofdtelefoons maakt. Ik heb een budget van 125 euro, dus ik zat te denken aan een Grado SR-60.

Waar kan ik Grado in de buurt van Rotterdam beluisteren en eventueel aanschaffen? Zijn er voor mijn budget ook nog andere goede hoofdtelefoons te koop?

ik hoor graag jullie reactie....    O0

Denon AVR 3802
Pioneer DV 717 with region modification by audiovision
Tannoy sensys series
REL Strata5
Monsterbass subwoofer cables

mikekiwi

Als volgens jouw definitie Leiden ook in de buurt van R'dam ligt: www.senseofmusic.nl


sultankat

Ik denk dat met jouw budget de Grado inderdaad een hele goede keuze is. Heeft Snijders Rotterdam hem niet in het assortiment?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

J.S.

Grado staat in het algemeen bekend als prima voor rock en metal. Niet al te grote stage, vrij aanwezig hoog, goede bas.

Zo uit m'n hoofd vallen de Sennheiser HD-555 en de Ultrasone DJ1 ook ongeveer binnen je budget.
Verder heeft Hificompany in Uitgeest flinke opruiming (Grado SR-125 en AKG K501 binnen je budget; let wel op dat ze nog aan te sturen zijn als je geen aparte hoofdtelefoonversterker gebruikt).

Voor heel veel informatie en nog veel meer meningen kun je ook eens op www.head-fi.org kijken.

Joep

De SR-60 is inderdaad erg goed en beter geschikt als je hem gebruikt voor een mindere bron dan CD (mp3 bijvoorbeeld). Anders is de SR-80 of SR-125 een betere keus. Maar dat is enkel proefondervindelijk vast te stellen. De SR-60 is al vanaf 99 euro te koop.

Andere persoonlijk favoriet in die prijsklassen is de AKG K-701. De Sennheisers vind ik zelf veel te donker en heb dan liever het geluid van Grado, dat is mij iets te helder, maar dan is mij minder kleurend dan Sennheiser.

garmtz

De K-701 is erg mooi, maar beduidend duurder dan 125 euro.

Joep

Quote from: garmtz on June 27, 2007, 16:32:37
De K-701 is erg mooi, maar beduidend duurder dan 125 euro.

Oh, in dat geval heb ik niks gezegd en heb ik verkeerde info. Thanks! :)

August

Ik zou iets doorsparen voor de SR-80, die is een klasse beter dan de 60. Ik heb zelf al 7 jaar de 80, bevalt mij uitstekend. Ik zou misschien nog wel eens naar een 325i willen of iets in die geest. Dan nog wel een losse hoofdtelefoonversterker erbij.

peterrr

Hoi, ik heb zelf de grado sr60 mooi, hoofdtelefoontje goed laag en helder.....alleen comfoor is wat minder.
Na een uur "MOET" hij af.

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

SisterOfMercy

Audio Gallery op de Nieuwe Binnenweg verkoopt die dingen ook, of verkocht.. Ik weet niet of ik sinds de verbouwing er nog geweest ben.

Er schijnen nieuwere modellen te zijn waarbij de kussens OM de oren vallen in plaats van dat ze op je oren duwen. Dat was destijds voor mij een goede reden om geen Grado te kiezen, aangezien ik bij de Sennheiser van een vriend (tijdens starcraft op de LAN aldaar) vreselijke pijn aan m'n oren kreeg. Dat ding plette ook je oren namelijk. :(
The kissing and the colour come crashing down

Ejorne

#10
/edit...

laat maar... in het weekend van 23 mei heeft de aankoop kennelijk al plaatsgevonden.