B&W cm4

Started by blackball147, February 16, 2003, 15:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

ik krijg de kans om B&W cm4 te kopen voor 500 euro.

volgens reviews toch redelijk goeie luidsprekers, die zich tussen de 600 en cdm reeks zou bevinden.

graag een aantal gebruikerservaringen ( moet er misschien snel bij zijn!!)

Vincent

Ik vind het persoonlijk niks vind er te weinig leven inzitten (lees niet muziekaal genoeg)


Zou eerder dorosparen voor de CDM1NT of de 604S3

Greetz


Vincent

blackball147

hoe komt het dan dat ze in prijs ( officieel ) duurder zijn dan de 600 of cdm reeks? nu, ik weet ook dat dit geen referentie is naar de kwaliteit, maar toch....... ( officiele prijs 1500 euro voor cm4)?

waar zit hem het verschil onderling? aan de specs kan ik het zo niet in 1-2-3 zien.

ik zou ze trouwens gebruiken voor HT, en niet zozeer voor muziek.

Scarp

Duurder omdat ze misschien betere (=duurdere) componenten gebruiken? Betere montage, etc. Maar duur betekend niet perse ook beter klinkend. Waarschijnlijk voornamelijk anders klinkend en niet iedereen hoeft dat dan ook goed te vinden klinken.

Als ik de folder goed lees, dan is de CM serie eigenlijk iets meer aandacht aan het uiterlijk ipv verbeteringen aan het geluid.

blackball147

hmmmmmmmm.... een moeilijk geval.

@scarp:

ik heb gezien dat je zowat de hele 600 reeks onder je dak hebt.

als je een vergelijking zou moeten maken met de cm reeks, waarom zou de 600 reeks ( in jouw ogen en ervaring ) beter zijn?

al bij al vind ik 500 euro een mooi bedrag voor zulke luidsprekers ( een beetje afhankelijk van de staat waarin ze zich bevinden ).

pffff
ik weet het niet meer ??? ??? ???

Scarp

Voor mij is de 600 series beter omdat ik in 1x de hele surround set wilde en aangezien je dan op geld limieten komt heb ik ze van de 600 serie genomen. Ik heb de CM serie nooit geluisterd, die was bij voorbaat voor mij buiten mijn budget en dus niet geluisterd. 2e hands had gekunt, maar ik wilde gewoon nieuw.

Of ze beter zijn of niet zou ik niet weten. Wat ik wel lees in de folder is dat bij de CM serie veel aandacht is besteed aan het uiterlijk.

Qua specificaties onlopen ze elkaar niet zoveel, voornamelijk bij het frequentie bereik zijn ze anders (CM4 is 29 Hz tot 30 kHz; en de 603s3 is 34 Hz tot 42 kHz).

Een slechte koop zal het zeker niet zijn. Nieuwe is een CM4 799 euro per stuk. Die 500 euro die je noemt is per stuk? Of voor beide?

Voor speakers moet je gewoon eigenlijk altijd van te voren luisteren, en eigenlijk naar verschillende binnen je prijsklasse.

blackball147

ik had begrepen dat het voor de beide zou zijn, vandaar dat het toch interessant lijkt, of er moet een addertje onder het gras zitten.....

-V-

Ik heb de hele reeks van B&W reeds verschillende malen beluisterd ...
Heb zelf de DM 600 reeks S2 en S3 in bezit gehad, en heb momenteel
CDM7-NT als fronts staan ...

En ik vind de CM reeks de minste uit de hele reeks, hij valt zo'n beetje uit de boot ... Naar mijn oren is het geen B&W, hij klinkt kil , scherp en soms dood ...

IK beluisterde ze op Denon & Marantz , beiden gekend als 'warmere' versterkers...

Nu is 500 € wel niet veel geld , maar voor mij hoeft het niet , liever een DM 603 S3 of doorsparen en een CDM7-NT :)

Hope this helps ... 8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

blackball147

na mails blijkt er een vergissing te zijn, en moet het 800 euro zijn... ::)

ik denk het zo maar te laten en gewoon verder te zoeken en te sparen...


zucht

;D

Erik

Misschien moet je hier achteraf wel blij mee zijn :)
2 maal de 602s3 is ook erg leuk en kost hetzelfde (500 euor)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill