PLextor DVD-brander

Started by Davey, February 16, 2003, 10:30:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Davey

Leading Edge Performance

Plextor, one of the leading companies for the development and production of CD-ROM drives, CD-Recorders and CD-ReWriters is expanding its range with the PX-504A, which writes DVD's at 4-speed, rewrites at 2.4-speed and reads at 12-speed.

The PX-504A comes in internal version with a Tray load mechanism.
The Retail package includes: PX-504A (DVD Recorder), 1 DVD+R disc, 1 DVD+RW disc, E-IDE (ATAPI) cable, audio cable, Plextor CD/DVD Utility Software (PlexTools), Nero 5.5 and InCD recording software, Pinnacle Studio 8 software, PowerDVD software, 16-language manual.

The PX-504A is supported by a unique two-year On-Site Collect & Return** guarantee by Plextor, by which any inconveniences resulting from a defect are reduced to a minimum. The firmware is stored in FlashROM which makes it possible to quickly and easily upgrade to the latest version. CD TEXT is also completely supported.

With the PX-504A, the user has a perfect all-in-one product for creating own home videos, back-ups, composition of photograph collections, saving music...

Writing DVD: 4x
         CD: 16x
Rewriting DVD: 2.4x
            CD: 10x
Reading DVD: 12x
          CD: 40x
Eerste leveringen: begin maart
Verwachte prijs: € 399.00

Scarp

Hmm... ik heb sinds een aantal weken de 228 van Philips. Bevalt prima en kostte maar 299 euro.

Plextor is wel goed met hun garantie. Een oude cd brander van mij was kapot gegaan, ff via internet een RMA nummer aangevraagd en de TNT gebeld om mijn oude apparaat op te halen (klant nr van plextor doorgeven dus gratis). Dag later was ie opgehaald en een week later stonden ze voor de deur met een compleet nieuwe brander (ook gewoon in een nieuwe doos, dus weer 2 recordables erbij).

jeroen_B

Nadeel is echter dat je aan een plus of minus brander vast zit met deze dingen.
Ik zelf krijg deze week een sony combi brander binnen die beide formaten kan schrijven. Is wel iets duurder maar je kan nog een keer kiezen welk formaat je wilt gebruiken.

Je kunt hem voor dezelfde prijs krijgen ongeveer als de plextor.
Ik hoor steeds geruchten dat plextor ook met een combi brander komt in maart. Maar aan de specs te zien is het niet dit type!

grtz jeroen

Scarp

Tja, die van sony kan beide formaten. Er is trouwens redelijk een tekort aan die apparaten. Ik moest zelf 3 weken w88 op die philips.

En dat je aan een formaat vast zit maakt me niet uit. Voorlopig zijn beide er nog en is het grootste deel van de verkochte apparaten van Philips, oftewel dvd+r(w). Mocht het ernaar uitzien dat dvd+r(w) verdwijnt dan koop ik nog wel een zooi lege dvd+r(w)'s om een tijdje vooruit te kunnen :)

4x branden op een dvd+r is wel aardig, die van mij doet 2.4x.

jeroen_B

#4
Ik weet nog een adresje die de externe branders op voorraad heeft. (firewiren of usb2 ). Levertijd als je er nu een interne wil ik meer als 8 weken!
Die heb ikzelf ook besteld vorige week.Is helaas wel een stuk duurder dan de interne.
Persoonlijk vind ik de snelheid niet het belangrijkste eerlijk gezegd. Ik ga toch geen massa produktie doen en er bij zitten kijken .Hoe hij de dvd brand vind ik al helemaal niet interessant.Ik brand meestal als ik ga douchen of met het huishouden bezig ben, of tv aan het kijken ben.


Omdat de lege dvdr op het ogenblik al voor onder een euro per stuk worden verkocht wil iedereen op dit moment een brander hebben.
Ook doordat er nu programma,s op de markt komen die heel simpel copies van protected dvd,s kunnen maken word de vraag naar dvd branders groter denk ik.

Nou ja, als het goed is krijg ik hem deze week binnen in ieder geval.

grtz jeroen

Scarp

Copietjes maken wordt steeds simpeler inderdaad. Echte 1-op-1 copien of alleen met film lukt vaak op een enkel dvd+r'tje of anders 2. Als het net iets over de maximale grote is van 1 kant kan je altijd nog re-encoden. Na 20 minuten is er een GB af met nagenoeg dezelfde kwaliteit. Maar goed, je mag uiteraard alleen copieen maken van je eigen dvd's !!! :)

Davey

Als jullie nog een paar maandjes geduld op kunnen brengen dan komt LiteOn met een DVD-brander op de markt. Deze zal zowel plus als min ondersteunen. Verwachting is ongeveer in Mei.

Wanneer LiteOn komt met een product dan gaat dit altijd samen met zeer scherpe prijzen (anders komen ze niet). Ze willen het massaal wegzetten waardoor ze gaan stunten (zoals ze altijd doen). De te verwachten prijs voor hun brander zal dan ook rond de € 200,- zijn.

Groeten, Dave