veel voorkomend probleem pioneer plasma's

Started by BORA, May 17, 2007, 13:09:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BORA

zoals in onderstaand topic duidelijk is, is er een probleem met de 7G serie.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

Hoe sterk sta je als consument met dit soort problemen als dit door Kebe en/of door pioneer onkent wordt ?

Na het problemen topic gevolgd te hebben is er (nog) geen oplossing voor dit probleem.

Kan je je zuur betaalde centen terug vragen aan de winkel ?
Is de winkel verplicht je een ander (merk) scherm aan te bieden ?

Ik denk dat veel pioneer 7G bezitters hier wel een antwoord op willen.

groeten,
Jurgen.




mlam

Pioneer KRP-500A | Pioneer BDP LX08 | NAD C162 Pre Amplifier | NAD 218THX Power Amplifier | NAD C521i | Popcorn Hour C-200 | Kef Reference 203.1 | Kef PSW 3000 | Nordost Blue Heaven | PS3 Slim 320GB

BORA

#3
Zo te zien is hier dus ook geen oplossing voor ons probleem.
Ben vandaag bij m'n Pioneer dealer geweest, ik krijg binnen een week te horen wat de mogelijkheden zijn.

Heb zelf aangegeven dat het vertrouwen in pioneer na 2 6G schermen en 1 7G scherm ver te zoeken is.

wordt vervolgd.........

jankees

Het lijkt erop dat veel Pioneer beeldschermen een gebrek vertonen. Dat kan met zich meebrengen dat de detailist die het scherm heeft verkocht toerekenbaar tekort komt. Tevens kan het betekenen (in het geval van fabrieksgarantie) dat de fabrikant of importeur moet instaan voor de schade die het gebrek met zich meebrengt.

Vervelend is dat de detailist, de fabrikant en/of de importeur hun verplichtingen op basis van het Burgerlijk Wetboek over het algemeen niet vrijwillig nakomen. Vaak zijn daarvoor sommaties of zelfs rechtsmaatregelen voor nodig.

Anders dan bij veel kwesties op het forum, zullen de kosten van rechtsbijstand in dit geval wel opwegen tegen de baten. Indien hierin interesse is kunnen we nagaan of er op het forum meer eigenaars van deze schermen aanwezig zijn. Indien zij kampen met dezelfde klachten kunnen we onderzoeken of het de moeite waard is om gezamelijke stappen te nemen.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

BORA

Het lijkt er niet alleen op, er zijn veel Pioneer 7G serie's met problemen.

Ik denk dat als Pioneer en/of  de winkel niet met een gepaste oplossing komt, dat het zeker de moeite waard is om gezamelijke stappen te ondernemen.

Ik hoop dan ook dat mede gedupeerde zich melden in deze topic.

Jurgen.

Domino

#6
* Domino meldt zich.

Maar ik denk dat het te vroeg is om daadwerkelijk stappen te zetten.

Pioneer heeft aangegeven eind deze week met een verklaring te komen. Laten we die eerst eens afwachten.
Hoewel het niet veel zoden aan de dijk zal zetten voor de meeste ben ik bang...
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.