-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Started by simsatit, May 16, 2007, 20:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Quote from: htip on January  3, 2008, 18:05:31
Vind het erg knap wat je allemaal zelf bouwt. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Is nog onbekend terrein. Bouwen van wanden, plafond en vloeren vind ik voorlopig voldoende ;)

Als je dat kunt, kun je ook zelfbouw audio!!
greets, simsatit
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Ziet er erg mooi uit Simsatit :D 8)

Mooi dat zelf bouwen en benijd degene die dat kunnen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Joris1971

#77
Waarom zet je dat audio-meubel niet op de grond? Lijkt me veel mooier dan op zo een sub-achtige verhoging.  ::)

Interficior

Laat me een gok maken: Dan moet je bukken voor de ceedeespeler, en bovendien kun je dan je TAG voorversterker niet meer aflezen als je op de bank zit. En daardoor krijg je wellicht ook weer afstandbediening issues. Bovendien kan je er zo niet per ongeluk met je voet tegen de waardevolle versterker stoten. En eigenlijk vind ik het ook nog best fraai staan afgezien audiofiele beweegredenen.
Take it or lease it

simsatit

Nog een paar;

Kabels naar mijn Barco zou ik dan opnieuw moeten maken daar die nu precies de goede lengte hebben, vloerbedekking en apperatuur laag = meer stof, kabels hebben nu meer ruimte achter het meubel, en ik moet toch wat te bouwen hebben, dus als ik dan zo een gek ding eronder kan bouwen doe ik dat natuurlijk graag ;D
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

#80
hoi Simsatit,

ga je ook nog de binnenkant van je zolderdak bekleden en/of schilderen, ik heb mijn onderkant zolderdak ook laag kaal en wil er iets op doen maar heb geen idee!! :-\

je zolder vorm heeft veel weg van mijn zolder, hehe positief bedoelt natuurlijk ;D :)

simsatit

Quote from: DJ-Foxx on January 15, 2008, 14:23:48
hoi Simsatit,

ga je ook nog de binnenkant van je zolderdak bekleden en/of schilderen, ik heb mijn onderkant zolderdak ook laag kaal en wil er iets op doen maar heb geen idee!! :-\

je zolder vorm heeft veel weg van mijn zolder, hehe positief bedoelt natuurlijk ;D :)

Ik zal wellicht nog (donkere) panelen gaan maken maar das iets voor in de toekomst nog.
Ik moet nog een ontwerp maken.
Cool he een zolder voor je hobby, voor mij geen huis zonder, haha.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

#82
Quote from: simsatit on January 15, 2008, 14:50:59
Ik zal wellicht nog (donkere) panelen gaan maken maar das iets voor in de toekomst nog.
Ik moet nog een ontwerp maken.
Cool he een zolder voor je hobby, voor mij geen huis zonder, haha.

hahah als je je ontwerp klaar heb, geef mij dan een seintje ;D kan ik het "implementeren" lol 8)
gr

simsatit

He je bent niet toevallig een buurman van mij he ;D
In de zomer wel warm he zo'n zolder?
Ik denk nog wel aan airco, dat is helemaal optimaal 8)
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Joris1971

Reken maar dat het warm wordt!

Ik heb ook een HT zolder en die is nogwel goed geisoleerd (en gestucked), maar daar is het 's zomers niet om uit te houden.  ;D

simsatit

Quote from: Joris1971 on January 15, 2008, 15:35:51
Reken maar dat het warm wordt!

Ik heb ook een HT zolder en die is nogwel goed geisoleerd (en gestucked), maar daar is het 's zomers niet om uit te houden.  ;D

Zekers!
Regelmatig zitten zweten daar!! (je moet er wat voor over hebben he..)
Airco zou zeker niet verkeerd zijn!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

#86
JAHH warm, zeker als mijn vrouw beneden aan het stoken is...ffff >:(
LOL  ;D zo's airco zou ideaal zijn, aangezien ik veel tijd boven verblijf, buiten de huishoudelijke taken enzo..heh >:D

simsatit

Quote from: DJ-Foxx on January 15, 2008, 15:47:01
JAHH warm, zeker als mijn vrouw beneden aan het stoken is...ffff >:(
LOL  ;D zo's airco zou ideaal zijn, aangezien ik veel tijd boven verblijf, buiten de huishoudelijke taken enzo..heh >:D

haha das best wel fout!!
Maar ja zo gaat dat he, prioriteiten, prioriteiten...
Ga je zelf ook nog een beetje wat bouwen?
Subwoofer of speakers misschien?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

#88
Quote from: simsatit on January 15, 2008, 16:16:18
haha das best wel fout!!
Maar ja zo gaat dat he, prioriteiten, prioriteiten...
Ga je zelf ook nog een beetje wat bouwen?
Subwoofer of speakers misschien?

tja bouwen, mmmmmm... ook IK zit met ontwerpen in mijn hoofd, nee subwoofers of speakers bouwen is niet weggelegt aan mij..lol ik bouw alleen treinbaantjes (moet OOK nog gebeuren) hoe krijg ik alles in 1 hok, wahaha ;) keuzes, keuzes!!! :( 

DJ-Foxx

Quote from: simsatit on January 15, 2008, 16:16:18
Ga je zelf ook nog een beetje wat bouwen?

overigens denk ik wel misschien wat meubilair zelf te gaan bouwen, HT kastjes..enzo. :)

simsatit

Quote from: DJ-Foxx on January 15, 2008, 16:39:08
ik bouw alleen treinbaantjes (moet OOK nog gebeuren) hoe krijg ik alles in 1 hok, wahaha ;) keuzes, keuzes!!! :( 

Dan moet je van die treinbaantjes bouwen die je biertje en je chippies enzo langs brengen.
Makkelijk man! en dan het liefst vanaf beneden zodat je vrouw een koud biertje in de zomer kan inschenken beneden en een minuutje later komt ie zo bij je langs, top hoor!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

#91
Quote from: simsatit on January 15, 2008, 17:05:05
Dan moet je van die treinbaantjes bouwen die je biertje en je chippies enzo langs brengen.
Makkelijk man! en dan het liefst vanaf beneden zodat je vrouw een koud biertje in de zomer kan inschenken beneden en een minuutje later komt ie zo bij je langs, top hoor!

haha... maare hoe kom je op het idee je speakers zelf te gaan maken? niet tevreden met de gevestigde namen of last van geldgebrek, lol >:D zeker met zoo'n dure hobby! ;D

ben echt onder de indruk, ik blijf dit draadje zeker volgen :D, lol (ideeen kan ik namelijk ook goed gebruiken)  >:D

simsatit

Mijn speakers ben ik zeker niet ontevreden mee ;)
Zelf bouwen kan idd interessant zijn, een beetje kennis van meten van filters is een pre maar niet noodzakelijk, je kunt bv ook gewoon een ontwerp nabouwen, er zijn zelfs DIY speaker zaken (forumsponsors bv) die komplete bouwpakketen leveren, filter en alles al gemaakt, je hoeft het als het ware alleen maar in elkaar te lijmen dan.
Ik zou zeggen ga gewoon eens luisteren in zo een zaak, ze hebben meestal al hun ontwerpen ter demo staan en prijs kwaliteit verhouding is soms erg goed!
Echt van de grond af zelf ontwerpen is niet aan te raden zonder enige kennis van zaken.
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

Quote from: simsatit on January 15, 2008, 17:05:05
Dan moet je van die treinbaantjes bouwen die je biertje en je chippies enzo langs brengen.

tja  :) misschien ga ik dat ook maken >:D, ze rijden toch digitaal dus aanpassing baanplan moet kunnen, dan rijden ze maar een beetje om, zal ik ook gelijk een berg-lokje moet aanschaffen hhahah... bierliftje vanaf beneden zou ook ideaal zijn, gemak dient de man heh? of vrouw :P

DJ-Foxx

#94
Quote from: simsatit on January 15, 2008, 17:18:13
Mijn speakers ben ik zeker niet ontevreden mee ;)
Zelf bouwen kan idd interessant zijn, een beetje kennis van meten van filters is een pre maar niet noodzakelijk, je kunt bv ook gewoon een ontwerp nabouwen, er zijn zelfs DIY speaker zaken (forumsponsors bv) die komplete bouwpakketen leveren, filter en alles al gemaakt, je hoeft het als het ware alleen maar in elkaar te lijmen dan.
Ik zou zeggen ga gewoon eens luisteren in zo een zaak, ze hebben meestal al hun ontwerpen ter demo staan en prijs kwaliteit verhouding is soms erg goed!
Echt van de grond af zelf ontwerpen is niet aan te raden zonder enige kennis van zaken.
Greets

zelfbouw heb ik niet het geduld voor helaas, ik moet het meestal gelijk "hebben" lol ;D
maar respect voor de gene die dit voor elkaar krijgen!! mooi hoor :)

simsatit

#95
Er zit een mooie upgrade aan te komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! O0
Ik heb de HD1 van Papaleo overgekocht, ik kan deze alleen pas Zaterdag ophalen daar ik nu in Denemarken zit... dus moet ik nog ff 2 daagies geduld hebben aub :P
Ik ga dan meteen even een 2.40 16:9 spanscherm maken met een nieuw beamax doek dat ik nog heb en de Barco is verleden week verkocht.
Wat een ruimte geeft dat ineens op mijn zolder..
De HD1 komt tegen de achterwand in het midden op 1.60 van de vloer af boven het trapgat zodat lange mensen niet hun hoofd stoten tegen de HD1 dat zou namelijk zonde van de beamer zijn.
Nog even een nieuwe HDMI kabel voor de EP35, ik denk een audioquest hdmi1 3M.
En mijn Tasker RGBHV kabel even ombouwen tot 3M RGB kabel om mijn sd-dvd collectie via de TagDVD32flr up te laten scalen door de scaler van de HD1 naar 1080P.
En dan gaan de wanden van mijn zolder toch ook echt de contrast verbeterings gevende treatment krijgen, ik dacht aan een modderbadje en komkommer en avocado of zo.. maar waarschijnlijk toch maar gewoon zwarte panelen met een donker grijze achtergrond.. Zodra ik terug ben en het een en ander geinstaleerd is komen er natuurlijk weer de nodige foto's, dat lijkt me zo duidelijk als de HD1.
Nu gewoon nog ff geduld pfff tiktaktiktak....
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Interficior

Take it or lease it


HTip

Heel erg mooi inderdaad O0

Quote from: simsatit on January 31, 2008, 16:45:45
De HD1 komt tegen de achterwand in het midden op 1.60 van de vloer af boven het trapgat zodat lange mensen niet hun hoofd stoten tegen de HD1 dat zou namelijk zonde van de beamer zijn.

LOL ;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive