-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Started by simsatit, May 16, 2007, 20:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

En daarnaast ben ik niet zo te spreken over de TAG eindversterker, deze is zeker in verhouding met de pre / loopwerk / tuner van mindere kwaliteit.
Nu is dat niet helemaal eerlijk, ik vergelijk mijn huidige TAG versterker met mijn vorige eindversterkers van Mark Levinson.



De nieuwe geluidsformaten over de analoge bypass is leuk, maar ik wil dat in mijn pre decoderen! En dat gaat niet meer omdat de fabriek verkocht is, TAG niet meer bestaat.
Ik denk wel dat de TAG op stereo gebied, zeker in combi met het loopwerk nog jaren in CD lang mee kan komen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spekkie99

Goed bezig zeg en erg mooie apparatuur  ;D
En natuurlijk de beste wensen!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  1, 2008, 16:29:47
En daarnaast ben ik niet zo te spreken over de TAG eindversterker, deze is zeker in verhouding met de pre / loopwerk / tuner van mindere kwaliteit.
Nu is dat niet helemaal eerlijk, ik vergelijk mijn huidige TAG versterker met mijn vorige eindversterkers van Mark Levinson.

Het integreerd allemaal zo leuk met de Tag synchronisatie, dat vind ik iig wel fijn.
Maar ik kan mij voorstellen dat op versterkings gebied nog wel wat te winnen valt, misschien dat ik er in het komende jaar eens wat uitprobeer.

Quote from: Blue-Eyes on January  1, 2008, 16:29:47

De nieuwe geluidsformaten over de analoge bypass is leuk, maar ik wil dat in mijn pre decoderen! En dat gaat niet meer omdat de fabriek verkocht is, TAG niet meer bestaat.
Ik denk wel dat de TAG op stereo gebied, zeker in combi met het loopwerk nog jaren in CD lang mee kan komen.

Straks met de betere hd spelers met hele goede decodering aan boord zou dat niet zo een issue moeten zijn, Denon zou geloof ik een goede blu-ray op de markt brengen met wat uitgebreidere speaker instellingen hoop ik.
Voor dvd ga ik de Tag ook gebruiken daar ik al gehoord heb dat de audio kwaliteiten VER boven mijn Toshiba HD-DVD speler liggen.
De Tosh wil ik uitsluitend gebruiken voor HD-DVD met HD audio.
Ik heb nu nog een scaler om de Tag op mijn crt aan te sturen, als ik straks evt. een JVC HD1 of zoiets heb kan de scaler die daar inzit het Tag beeld mooi upscalen naar 1080P.
De toekomst is best nog wel te doen met deze apperatuur hoor.. Ik heb aardig wat muziek dvd's en sta echt versteld wat de Tag hier uit haalt op audio gebied tov mijn oude Denon dvd speler, beeld is trouwens ook goed.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Magura

Mooie set hoor ! en dat zelfbouw heeft toch ook weer wat  8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

simsatit

Quote from: Spekkie99 on January  1, 2008, 20:37:21
Goed bezig zeg en erg mooie apparatuur  ;D
En natuurlijk de beste wensen!

Thanx, same there! en we spreken nog wat af als je sub klaar is!

Quote from: Magura on January  1, 2008, 21:57:05
Mooie set hoor ! en dat zelfbouw heeft toch ook weer wat  8)

Thanx, hopelijk steek ik nog wat mensen aan hier met het zelfbouw virus, is iets moeilijker te krijgen dan het upgrade virus maar minstens net zo bevredigend!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Magura

Quote from: simsatit on January  1, 2008, 22:01:34
Thanx, same there! en we spreken nog wat af als je sub klaar is!

Thanx, hopelijk steek ik nog wat mensen aan hier met het zelfbouw virus, is iets moeilijker te krijgen dan het upgrade virus maar minstens net zo bevredigend!

Ik ben bezig met een amp6 van 41hz. Leuk om mee te beginnen!
Mooi alu kastje eromheen met ringkerntrafo erin.
Dit is mijn eerste "projectje" maar zeker niet de laatste!









Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

simsatit

Quote from: Magura on January  1, 2008, 22:22:01
Ik ben bezig met een amp6 van 41hz. Leuk om mee te beginnen!
Mooi alu kastje eromheen met ringkerntrafo erin.
Dit is mijn eerste "projectje" maar zeker niet de laatste!



Heel cool!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

blue-eyes

Quote from: simsatit on January  1, 2008, 21:51:43
Het integreerd allemaal zo leuk met de Tag synchronisatie, dat vind ik iig wel fijn.
Maar ik kan mij voorstellen dat op versterkings gebied nog wel wat te winnen valt, misschien dat ik er in het komende jaar eens wat uitprobeer.

1. Eens, heel erg fijn. Een van de redenen om alles van een merk te willen.
2. Zeker weten dat er meer in zit ;D

Quote from: simsatit on January  1, 2008, 21:51:43
Straks met de betere hd spelers met hele goede decodering aan boord zou dat niet zo een issue moeten zijn, Denon zou geloof ik een goede blu-ray op de markt brengen met wat uitgebreidere speaker instellingen hoop ik.
Voor dvd ga ik de Tag ook gebruiken daar ik al gehoord heb dat de audio kwaliteiten VER boven mijn Toshiba HD-DVD speler liggen.
De Tosh wil ik uitsluitend gebruiken voor HD-DVD met HD audio.
Ik heb nu nog een scaler om de Tag op mijn crt aan te sturen, als ik straks evt. een JVC HD1 of zoiets heb kan de scaler die daar inzit het Tag beeld mooi upscalen naar 1080P.
De toekomst is best nog wel te doen met deze apperatuur hoor.. Ik heb aardig wat muziek dvd's en sta echt versteld wat de Tag hier uit haalt op audio gebied tov mijn oude Denon dvd speler, beeld is trouwens ook goed.

Ik wil juist de decodering door de TAG laten doen. Ook door het gebruik van de analoge ingangen kan je bijv. ook geen TMREQ gebruiken, de analoge ingangen bypassed alles.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 15:57:09

Ik wil juist de decodering door de TAG laten doen. Ook door het gebruik van de analoge ingangen kan je bijv. ook geen TMREQ gebruiken, de analoge ingangen bypassed alles.


True, maar je weet een 'goede' prepro gaat heeeel wat pegels kosten..
Maar idd de bypass is just that, nothing more..(al kun je iig de sub met de AB gewoon afregelen)
Alleen ik kan je zeggen dat HD-audio echt ff wat anders is, het klinkt zo goed, dat ik wel weer even tevreden ben zo.
Gister avond de film 300 zitten kijken in dolby true hd, dat is echt heel gaaf, ik moet zeggen een veel heftiger beleving tov dd/dts.
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Ik weet wat een goede pre kost. Kijk maar in mijn showcase ;)


Ik geloof direct dat het al erg mooi is! Ik zal dat ook wel zelf meemaken. Ik ga mijn set component voor component aanpassen / veranderen naar een nieuwe merk. De pre niet als eerste vervangen worden ;) . En ook een HD DVD- of een BR player komt er vast wel eerder dan een nieuwe pre.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 16:27:31
Ik weet wat een goede pre kost. Kijk maar in mijn showcase ;)

Ziet er goed uit bij jou!
Die dvd32r is ook wel heel mooi.. (kwijl) haha
Ik vind het op zich wel jammer dat mijn dvd32flr in 't zilver is maar het staat toch nog wel goed gelukkig..
Ik ga het nu even rustig aan doen met upgraden           ....    hoop ik   ....






>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bovenlader voor het oog heb gekocht. Ik hoor geen verschil tussen de front- en bovenlader. Ik had hiervoor een frontlader. Ik hoefde maar 400 euro bij te leggen, tja. Dat kon ik niet laten lopen.


Ik heb nu wel problemen met de toploader. De lade sluit soms moeilijk. Afspelen etc. is geen probleem. Ik hoop niet dat dit het beruchte probleem van TAG is, dat gaat me 1500 euro kosten! En dat heb ik niet meer liggen /  ervoor over. Ik zal bionnenkort de speler schoonmaken en de stangen etc. eens goed smeren.


Ik komen nog bovenladers voor 2-2,5 duizend euro voorbij op audiomarkt.de
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M


simsatit

Ai, ik heb idd ook gehoord dat de bovenladers wel eens problemen konden hebben, ik hoop echt wel voor je dat je deze op een eenvoudige manier weer goed kunt krijgen!!
Het is gewoon een super mooie speler.
Van de week een NAIM toploader gezien (en gehoord, lang geen slechte sound trouwens) ook aardig sweet hoor daar niet van maar de tag is gewoon strakker!
Kan alleen Audiolab dit 'probleem' oplossen, of zou een technicien van een goede audiozaak dit misschien ook kunnen?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Als het idd het TAG DVD probleem is.... Tja. Dan wordt het sowiezo de fabriek (als ik het laat repareren). Er komt dan een nieuw loopwerk in.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Ik heb afgelopen weekend bij Simsasit mogen luisteren en mensen, dat klinkt absoluut niet verkeerd (understatement  ;D )
Wat een ontzettend gave zolder heb jij! speakers zien er erg gaaf uit in het echt en klinken ook nog eens super.

Écht een mooie combi zó!
JBL PRX Power!

simsatit

Thanx, ben er zeer blij mee 8)
Het was idd heel gezellig!
Je kabel doet het ook zeer goed in de set moet ik zeggen en de stat mat -is het geloof ik- is ook een blijfertje dus jij hebt nog 25 tegoed van mij ;)
En altijd welkom natuurlijk als je in de buurt bent!
Greets

Ohja welkom back trouwens op 't forum ;) EN de beste wensen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raphie

Quote from: simsatit on January  2, 2008, 23:15:53
Thanx, ben er zeer blij mee 8)
Het was idd heel gezellig!
Je kabel doet het ook zeer goed in de set moet ik zeggen en de stat mat -is het geloof ik- is ook een blijfertje dus jij hebt nog 25 tegoed van mij ;)
En altijd welkom natuurlijk als je in de buurt bent!
Greets

Ohja welkom back trouwens op 't forum ;) EN de beste wensen.

Jij natuurlijk ook de beste wensen!
Ik PM je wel even voor dé mat (doet het goed hé?)  ;D
JBL PRX Power!

simsatit

Eindelijk heb ik de software is een beetje ordentelijk neergezet.
Gisteren even een plank gemaakt;

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

De HD-DVD's hebben een eigen rekje gekregen ;D

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ik blijf nog wel aardig wat werk houden, heb een switcher gekocht voor de Barco, heb besloten de Barco toch maar ff te houden ::), en de scaler die nu op mijn Tosh staat (niet zo mooi maar goed) gaat dan de dvd32flr met 1080i aansturen en de Tosh via een nog aan te schaffen HDfury, de Moome word wat te donker, een soort 'blackcrunch' zeg maar.
Ik ga mijn scherm van 1.80 vervangen voor een 2.10 die ik ga maken door een doek dat ik nog heb op een plaat mdf te plakken, zodat ik een heel strak doek krijg, ik wil dat doen met glasvezel lijm, iemand ervaring mee?
Dan moet de Barco weer helemaal afgesteld worden, als iemand zich geroepen voelt met verstand van zaken mij te helpen met af/inslellen evt. tegen vergoeding, you're most welcome!!
Ohja en dan moet ik natuurlijk ook nog Temreq doen, iemand zin eens te helpen daarmee? ;D :P
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Heb net even je topic bekeken...

Heel mooi allemaal 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsatit

Quote from: htip on January  3, 2008, 14:22:15
Heb net even je topic bekeken...

Heel mooi allemaal 8)

Thanx!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Vind het erg knap wat je allemaal zelf bouwt. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Is nog onbekend terrein. Bouwen van wanden, plafond en vloeren vind ik voorlopig voldoende ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive