-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Started by simsatit, May 16, 2007, 20:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Geen dank hoor! Ikzelf vind het stiekem ook hartstikke leuk om te doen natuurlijk. En het is erg leuk dat je weer zo'n resultaat hoort van iets dat relatief goedkoop is. Het is zeker weer een mooie stap in de goede richting. Ikzelf vind dat er meer emotie in de muziek is gekomen, wat ik zeker als en voordeel zie.
Take it or lease it

simsatit

#26
Mijn nieuwe aanwinst:

De Toshiba ep-35 HD-DVD speler, zeer blij mee!
Batman begins die er op staat is echt een hele mooie uitgave  8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#27
Ook nog een paar foto's van mijn nieuwe tweeters in mijn speaker ontwerp, ik heb nu van alle speakers het filter ontwerp aangepast en de tweeters veranderd voor de hs1212 van seas, echt een enorme verbetering tov de peerless wa10 tweeters!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#28
Er komt waarschijnlijk nog een echt grote upgrade aan :-X
(nog even los van het feit dat ik ergenst in het nieuwe jaar een 21" sub wil bouwen ;D)

nog een paar foto's van mijn trotse speakers met de nieuwe tweeters, ze klinken echt behoorlijk goed 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Uiteindelijk zou ik naar een 2.94m of 2.80m scherm willen, denk dat ik dan donker grijze vloerbeddeking ga leggen en de wanden met donkere panelen ga bekleden, wel moet het er een beetje gaaf uit komen te zien, dus ga ik er even rustig over denken.
Om op zo een groot scherm te gaan projecteren ga ik dus een andere beamer aanschaffen das duidelijk..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Interficior

Quote from: simsatit on December 24, 2007, 18:28:57
Uiteindelijk zou ik naar een 2.94m of 2.80m scherm willen, denk dat ik dan donker grijze vloerbeddeking ga leggen en de wanden met donkere panelen ga bekleden, wel moet het er een beetje gaaf uit komen te zien, dus ga ik er even rustig over denken.
Om op zo een groot scherm te gaan projecteren ga ik dus een andere beamer aanschaffen das duidelijk..
2,80 :o 2,94 :o Dat is meer dan 126" diagonaal! ;D

Wat blinken de tweeters mooi zo hè ;)

Wat voor beamer gaat er komen?

Groet en prettige Kerst.
Take it or lease it

simsatit

He Interficior,

De tweeters blinken zekers mooi 8), ik wil mijn speakers ook nog behandelen met een donkere water beits of iets dergelijks om nog meer 'zwart' te krijgen wat het kontrast van mijn scherm uiteindelijk moet verhogen.
Ik heb nu een 2.40 scherm nog liggen en die ga ik eerst gebruiken.
Het word dus toch waarschijnlijk een jvc..
Dat word dan dus wel heel  O0 met HD..
Ben jij ook nog met van alles bezig?
Oh ja als je nog langs wou komen van de vakantie om mijn draaibank uit te proberen is dat goed hoor!
ZZZieje,
greetz
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Een hele mooie eindejaarsupgrade!!
TagDVD32flr 8) met MIT digital reference (kabel van Raphie gekocht).

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Deleted member


simsatit

Daar ik mijn NAD C542 als cd loopwerk gebruikte en mijn TagAV32dp als DAC fungeerde dacht ik dat ik toch al een 'goede' sound had.
Ik verwachte dan ook niet dat juist op cd gebied de TagDVD32flr ZO een verschil zou maken, dat doet het dus wel ;D 8).
Ik heb ook meteen maar even de kabel van Raphie de MIT Digital Reference erbij gekocht, een vls interlink voor de sync van de klok tussen de dac en het loopwerk, duidelijk verschil te horen tussen uit en aan (T2L).
Even langs de Audio fabriek gegaan voor een mooi netsnoer (was eindejaarsshow, wist ik veel, was wel HEEL gezellig, paar biertjes gedronken en uren blijven hangen ;D).
Netsnoer zelf in elkaar gezet, ook weer een geluidsverbetering ism het loopwerk.
Ook maar meteen even dvd gechecked, ook daar een ENORME verbetering tov mijn denon1910 (GEK HE ;))..
Al met al deelt mijn vriendin niet echt mijn hobby maar ze heeft toch echt uren zitten luisteren en moest toch echt beamen dat 'dit idd een hele goede upgrade was'.. toch een goede referentie dan, normaal word ze na een half uurtje luisteren al zenuwachtig en 'wilt wat gaan doen', nu kan ze er ook echt van genieten!
Ik kan nu mijn hele collectie weer lekker opnieuw gaan luisteren, altijd leuk!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

De tag sound zoals het nu tot zijn recht komt bevalt mij heel goed, het is heel gedaileerd en neutraal zonder vermoeiend te zijn en eerlijk gezegd behoorlijk verslavend moet ik zeggen!
Ik wil nog een mooie interlink voor de fronts, dan denk ik aan de Cardas Neutral Reference, volgens Raphie moet deze goed matchen met de tags.
Ik heb nog een netsnoer te vervangen, nl die van mijn AV32, maar denk dat ik even wacht omdat ik vooral aan mijn loopwerk een mooi snoer wil hangen, Shunyata bv, dan kan mijn net gemaakte DIY snoer met LAPP kabel naar de AV vehuizen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Bart_M


LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

simsatit

Quote from: Bart_M on December 31, 2007, 17:47:54
Mooie set, is volgens mij toch best snel gegaan?

Bedankt!

Snel gegaan; ja klopt,

1 jaar geleden had ik mijn pioneer ax3 nog met de denon als dvd en de nad als cd, dat was best wel ok hoor, maar dit is net even beter..
Mijn speakers zijn nu ook echt optimaal qua filter en componenten, hier haal ik niet veel meer uit.
Voor surround echt heel goed. (stereo ook hoor ;))
Raphie was ook echt wel te spreken over mijn speakers en zij dat hij kon horen dat het filter gedeelte nu toch wel optimaal is, gewoon een mooie brede rustige stage met veel detail, eigenlijk hoor je gewoon alles. (Interficior nogmaals bedankt voor je hulp he!)
Fijn ook dat de speakers ook alle upgrades feiloos laten horen, ook kabel changes dus.
Toch zal de meeste winst met deze set nog kunnen zitten in 'nog betere' speakers, want dat kan natuurlijk altijd beter he..  :P::) Ik heb nog een volledige set klaar liggen om te bouwen, incl. hout, filter en drivers.
Ik zit er aan te denken om deze toch maar te gaan bouwen, ik was eigenlijk van plan ze te koop te zetten als bouwpakket (is echt allemaal nog splinternieuw) maar wil deze 3 weg eton speaker nu misschien wel inzetten alleen voor stereo.
Dat zal voor stereo nog wel een leuke upgrade 'kunnen' zijn.. want mijn huidige speakers presteren gewoon zeer goed.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Pieter-Jan on December 31, 2007, 17:50:04
Welke verschillen ervaar jij tussen digitale interlinks?

Ik gebruikte de apogee wide eye, de MIT maakt dat de geluiden (instrumenten, stemmen etc) compacter zijn geworden, minder versmeerd zeg maar. wat gedetailleerdere geluiden en daardoor ook een rustiger geuids beeld geeft, immers de geluiden zijn meer op zich zelf gaan staan waardoor er meer ruimte over blijft waardoor je ook ineens weer meer hoort, zo hoor ik nu in een van mijn referentie cd's die ik nu al zo een 5 jaar gebruik en van haver tot gort ken een geluid dat ik nooit eerder gehoord heb en dat terwijl het door het hele nummer te horen is.. (boards of canada- a buitiful place in the country, track 2 - amo bishop roden)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

El Penumbra


simsatit

Quote from: El Penumbra on January  1, 2008, 13:38:49
Gefeliciteerd met je upgrade(s). Supermooie set zo!  8)

thanx!

nog een sfeer foto om het nieuwe jaar goed in te gaan

BESTE WENSEN VOOR HET NIEUWE JAAR
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Lexicon Logan on December 31, 2007, 17:49:22
Gaaf erg mooie set! Ziet er waanzinnig uit 8)

Thanx!

Op oudejaars avond toch nog maar weer is even batman begins HDDVD zitten kijken en nu met dolby digital true hd!
Ik had bij de Audiofabriek een paar sets interlinks gekocht en gisteren aangesloten via mijn Tosh HD-DVD speler naar de analoge bypass van de Tag.
Dat is dus echt wel behoorlijk vet moet ik zeggen!
Op de Tag kun je ook gewoon het sub nivo nog instellen met de AB dus helemaal goed zo 8)
Het geluid is toch gewoon beter dan standaard dd/dts, dynamischer heftigere sub, meer surround en meer aanwezig, op een gegeven ogenblik met een of andere explosie wapperde mijn broekspijpen, dat had ik geloof ik toch nog niet meegemaakt >:D of de buren dat zo leuk vonden.. :-X
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  1, 2008, 16:08:06
Mooi hoor!
Nu alleen nog de TAG tuner ;D

;D
Daar is volgenst mij nog niet eens zo makkelijk aan te komen..
Iig is radio niet zo mijn ding en zou ik er dan natuurlijk ook weer een etage bij moeten bouwen op mijn audiomeubel.. en het horizontale fineer dat ik nog over heb gaat naar mijn 'oude' speakers, dan kunnen die ook eens de verkoop in.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Die van mij komt wel eens te koop.
Ik ga tzt van TAG af (doodlopend spoor, geen nieuwe ontwikkelingen) en ik wil alles van een merk hebben. Dus bijv. geen Lexicon pre met een TAG tuner.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  1, 2008, 16:17:14
Die van mij komt wel eens te koop.
Ik ga tzt van TAG af (doodlopend spoor, geen nieuwe ontwikkelingen) en ik wil alles van een merk hebben. Dus bijv. geen Lexicon pre met een TAG tuner.

Ik snap wat je bedoelt..
Enige is dat HD audio toch wel erg leuk klinkt zo via de bypass op de tag, het kan tenminste wel gewoon nog :D
Stereo is idd heel mooi met het loopwerk en DAC, maar uiteindelijk loop je achter de feiten aan..
Aan de andere kant daarom juist zijn er nu hele mooie tag componenten te koop voor 'weinig' en voor sommige is dit dan wel weer een enorme trap omhoog vergeleken met waar ik bijvoorbeeld vanaf kom (pio receiver)..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.