-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Started by simsatit, May 16, 2007, 20:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra


simsatit

thanks allemaal, ik had gewoon mazzel dat deze ineens 2dehands aangeboden werd daar Papaleo voor de HD100 8) gaat, nu was ik dat zelf ook van plan en daarom heb ik mijn 808s ook verkocht, maar toen ik de HD1 2dehands zag had ik zoiets van deze is ook prachtig en de prijs komt mij nu gewoon even beter uit.. :D
Het enige jammere is dat ik nog tot zaterdag geduld moet hebben.. ;D
Pluspunt is dat ik nu wat centjes over houd voor 2 15" corner woofers + PR's in een LLT behuizing, daar ga ik dan maar eens rustig aan beginnen te bouwen en ontwerpen na mijn HD1 perfect te hebben hangen natuurlijk!
Greets,
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Quote from: simsatit on January 31, 2008, 22:36:09
thanks allemaal, ik had gewoon mazzel dat deze ineens 2dehands aangeboden werd daar Papaleo voor de HD100 8) gaat, nu was ik dat zelf ook van plan en daarom heb ik mijn 808s ook verkocht, maar toen ik de HD1 2dehands zag had ik zoiets van deze is ook prachtig en de prijs komt mij nu gewoon even beter uit.. :D
HD-1 is dan ook zonder meer een prachtding. Bovendien heb je nu meer om in de breedte te stralen.
QuoteHet enige jammere is dat ik nog tot zaterdag geduld moet hebben.. ;D
Ach, dat ga je wel redden.
QuotePluspunt is dat ik nu wat centjes over houd voor 2 15" corner woofers + PR's in een LLT behuizing, daar ga ik dan maar eens rustig aan beginnen te bouwen en ontwerpen na mijn HD1 perfect te hebben hangen natuurlijk!
Die PR's moet je gelukkig laten liggen. Houd je geld over, kun je in totaal 4 van die wooferkes kopen. >:D
Greets,
[/quote]
Take it or lease it

simsatit

Quote from: Interficior on January 31, 2008, 23:23:53
Die PR's moet je gelukkig laten liggen. Houd je geld over, kun je in totaal 4 van die wooferkes kopen. >:D

;D Wil je dat ik de woonwijk van de kaart veeg of zo? :o Lijkt me wel gaaf natuurlijk, in iedere hoek een 15" in een LLT kast O0..
Begin maar ff met 2 denk ;) moet ook nog een flinke amp aan...Is zo een Crown nog een beetje leuk?
Greets,
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Interficior

Het valt of staat bij het weerstaan van de lonkende verleiding van de volumeknop. >:D

Crown is leuk. QSC is leuk. Mackie, Crest en dergelijke allemaal mooie merken. Iets als een Lab Gruppen FP-7000 moet de kar toch wel trekken. ;D
Take it or lease it

simsatit

Quote from: Interficior on January 31, 2008, 23:43:00
Het valt of staat bij het weerstaan van de lonkende verleiding van de volumeknop. >:D

Crown is leuk. QSC is leuk. Mackie, Crest en dergelijke allemaal mooie merken. Iets als een Lab Gruppen FP-7000 moet de kar toch wel trekken. ;D

7000watt op 2 ohm :o :o :o

Wat wil je m'n buren aandoen, of beter gezegd, wat hebben zij jou aangedaan dat je zo een hekel aan ze hebt ;D
Wat gaat zo een speeltje kosten ::)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

Quote from: simsatit on January 31, 2008, 23:52:15
7000watt op 2 ohm :o :o :o

Wat wil je m'n buren aandoen, of beter gezegd, wat hebben zij jou aangedaan dat je zo een hekel aan ze hebt ;D
Wat gaat zo een speeltje kosten ::)


>:D jaja straks zak je nog door de zolder met die kabaal, moet ik ff komen STAMPUHHH >:D >:D!!

simsatit

Nee maar zonder gein, een LLT (large en low tuned ported) geeft een mooi homogeen geluid zonder boemerig of plaatsbaar te zijn. Het scheelt me idd kosten voor pr's daar ze dus idd ported zijn :-[ was ik ff vergeten ;D, iig 4 lijkt me wat veel maar 2 moet toch ook al heel gaaf zijn, kast word dan zo een 500 liter? (1000 in totaal dus >:D) gelukkig kan ik dat iig mooi wegwerken!
Zo een lab gruppen lijkt me dus wel mooi, kun je deze aanraden Interficior voor de 2 LLT's? Of zou iets minder ook al volstaan.. ff de prijs checken... OHHH kost MAAR +4000 euro, das geen geld Camiel ;D :o :o
Ok dat word dus een andere sub versterker ;) die is zeg maar net iets boven mijn budget :P


Labgruppen 7000:
The FP 7000 is the sister amplifier to the flagship FP 13000 model in the FP+ Series. At the core of the FP 7000's performance is a breakthrough advance in Lab.gruppen's patented Class TD output stage, an amplifier topology that approaches the exceptional efficiency of class D while retaining the sonic purity of proven class AB designs. Further contributing to the remarkable efficiency of the FP 7000 is a Regulated Switch Mode Power Supply (R.SMPS), which gives the added benefit of stabilizing rail voltages to the output even with wide fluctuations of mains voltage. A highly refined and updated circuit layout optimizes the interaction of R.SMPS and Class TD to produce the extraordinary power density of the FP 7000.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Misschien anders toch maar gewoon een andere BK450 erbij of voor 2 BK1000's gaan? Of zo een Crown module.. FF ebay en marktplaats in de gaten houden.
Camiel, had je wel al de 15"ers besteld? :)
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DJ-Foxx

Quote from: simsatit on February  1, 2008, 13:24:12
Nee maar zonder gein, een LLT (large en low tuned ported) geeft een mooi homogeen geluid zonder boemerig of plaatsbaar te zijn. Het scheelt me idd kosten voor pr's daar ze dus idd ported zijn :-[ was ik ff vergeten ;D, iig 4 lijkt me wat veel maar 2 moet toch ook al heel gaaf zijn, kast word dan zo een 500 liter? (1000 in totaal dus >:D) gelukkig kan ik dat iig mooi wegwerken!
Zo een lab gruppen lijkt me dus wel mooi, kun je deze aanraden Interficior voor de 2 LLT's? Of zou iets minder ook al volstaan.. ff de prijs checken... OHHH kost MAAR +4000 euro, das geen geld Camiel ;D :o :o
Ok dat word dus een andere sub versterker ;) die is zeg maar net iets boven mijn budget :P


Labgruppen 7000:
The FP 7000 is the sister amplifier to the flagship FP 13000 model in the FP+ Series. At the core of the FP 7000's performance is a breakthrough advance in Lab.gruppen's patented Class TD output stage, an amplifier topology that approaches the exceptional efficiency of class D while retaining the sonic purity of proven class AB designs. Further contributing to the remarkable efficiency of the FP 7000 is a Regulated Switch Mode Power Supply (R.SMPS), which gives the added benefit of stabilizing rail voltages to the output even with wide fluctuations of mains voltage. A highly refined and updated circuit layout optimizes the interaction of R.SMPS and Class TD to produce the extraordinary power density of the FP 7000.


zonder gekheid simsa maar met zo'n machine let je dan wel op met scheuren in de zoldermuren... ja ben ook maar een leek.. hoe is trouwens de akoestiek bijvoorbeeld op een zolder ??? ik bedoel, kan je op zolder een betere akoestiek bereiken dan beneden in de HK, vraag het even voor moi ;)

simsatit

Met de akoestiek heb ik mazzel op de zolder, toen we de speakers gingen meten konden we zien dat er zeer weinig reflecties waren, en je kunt ook wel horen dat het redelijk goed is.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het schuine dak, vloerbedekking, gordijntjes, meubels etc.
Nu de Barco weg is heb ik ook het idee dat ik daar wat reflectie door ben kwijtgeraakt, volgenst mij is de akoestiek daar door ook weer iets opgeknapt, of het klinkt gewoon beter omdat het er nu beter uit ziet ;D dat kan natuurlijk ook ;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Interficior

Je kunt - als ik twee drivers in 500 liter (één driver in 500 liter is niet mooi, die moet in 250 liter) er 2000 (drie nullen ja) watt erinstoppen. Hij gaat dan pas onder de 13 Hz over zijn lineaire Xmax heen. Op 20 Hz krijg je dan 120 dB zonder roomgain. Hoewel ik nu bijna denk dat WinISD met 28mm Peak bedoelt dat er nog veel meer headroom over is. Maarja, 120 dB níet in-room word nog wat meer. Met nog eentje aan de andere kant trek je 126 dB eruit dus op 20 Hz. Op 15 Hz zou dat 124 dB zijn. Maar in-room wordt het nog wat erger.

Je hebt niet snel dat er teveel watt op dit ding staat. Zo'n Lab Gruppen (is wel heel extreem, maargoed er zijn meer mooie merken natuurlijk) zal het extreem goed onder controle kunnen houden, en je TMREQ houd het in bedwang. Dat samen geeft een bas in films die ongeëvenaard is en voor muziek enorm strak en mooi blijft.
Take it or lease it

Spekkie99

Gefeliciteerd met je HD, erg mooi hoor.

En ik moet opschieten met de shootout tussen onze dpl12 combi's lees ik  ;D
Al zijn de plannen goed genoeg om daar voor eens langs te komen  8)
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

simsatit

De HD1 hangt inmiddels en staat te spelen op een 2.40 scherm. En bevalt ZEER goed!
Ik ga van het scherm een spanscherm maken, daar ben ik nog wel even mee bezig..
Een 5M Oyaide netkabel met Oyaide stekkers (mooi spul tov furutech) gemaakt voor de HD1 8) en bij forumsponsor hifisupply de Audioquest 4.5M hdmi1 kabel besteld.
Ook komt er nog een MIT CVT350 1M interlink aan (moet deze week binnen komen 8)) en misschien nog een Oyade 2M Tunami netkabel voor aan mijn Tagdvd32flr.
En dan is het wel weer even goed voor de volgenden maanden :P ;D... >:D
Eerdaags een paar mooie foto's van de HD1, scherm en lichte herinrichting van de zolder.
Greets.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

We willen foto's zien!
En gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd naar de MIT ervaringen. Mijn ervaring is dat MIT goed matcht op TAG.






p.s. Als je toch met MIT bezig gaat, ik heb nog wel wat voor je ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

#116
TSJA, als je niet meer reageert als je veel mooie spulletjes hebt aangeschaft kan dat van alles betekenen...
In mijn geval dat ik dus niet meer uit mijn HT te branden ben... ;D ;D O0

Die HD1 is 'aardig' leuk.. Ik heb nu zo een 40 a 50  hddvd's en vooral bbc planet earth is mesmarising :o
Wat een scherpte en natuurlijkheid.. te bizar..

Echt genieten dus, en de juiste upgrade van mijn 808s!

Sinds gisteren ook een nieuw scherm; Projecta HomeScreen 16x9 240cm spanscherm - ook echt een superscherm -snaarstraak gespannen- en het ruikt nu nog zo lekker chemisch he op zolder ;D

paarrrr fototjes;

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

scherm;

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

De wanden ga ik met panelen afwerken met zart skai, en daar dan achter stroken grijs fluweel achtig stofje of zoiets.. heb nog wel wat te doen dus..

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Interficior

Dat ziet er gaaf uit. 8)

Maar zit er nou een deuk/kreukel in je scherm of is het de foto?
Take it or lease it

simsatit

nog een paar pics.. ;D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#121
Quote from: Interficior on March  1, 2008, 11:28:02
Dat ziet er gaaf uit. 8)

Maar zit er nou een deuk/kreukel in je scherm of is het de foto?

thanks!
Het is de foto, het scherm is snaarstraak en het beeld is er echt op vooruit mee gegaan!!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#122
hddvd verzameling en sddvd
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Kabels achter mijn set;
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

De sub gaat eerdaags vervangen worden 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.