koper betaalt niet (WAARSCHUWING: Spoilers m.b.t. The Usual Suspects)

Started by Martijn M, May 16, 2007, 11:30:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn M

Meer dan een jaar geleden (rond jaarwisseling 2005/2006) heb ik aan iemand die ook op de diverse hififorums aktief is een setje dure kabels verkocht. Hij woonde in Rotterdam, ik in Almelo. De afspraak was dat ik ze per post naar hem zou sturen, waarop hij ze een weekje kon proberen en daarna kon beslissen ze terug te sturen danwel ze van me te kopen.
Hij was heel enthousiast en wilde de kabels graag van me kopen. Na twee weken had ik het geld nog niet binnen, dus vroeg ik hem er naar. Het geld zou hij onmiddellijk overmaken. Vier weken later nog niets. Uiteindelijk vertelde hij me dat hij in geldproblemen zat en de eerste maanden niet zou kunnen betalen.
Omdat ik hem 'kende' via het forum, gaf ik hem wat ruimte. We spraken af dat hij in mei zou betalen. Uiteindelijk betaalde hij slechts een deel. Ik heb hem heel vaak gestimuleerd te betalen en inmiddels heeft hij bijna 1/3 deel betaald.
Helaas is hij sinds kort verhuist, heeft hij mijn msn geblokkeerd en reageert hij niet meer op mails. Zijn telefoon neemt hij ook niet af. Wat kan ik doen?
Help me, Jan-Kees Kenobi; you're my only hope
Dutch & Dutch

BernHardN

ik denk dat je via het kadaster z'n nieuwe adres wel kan achterhalen,
waneer je voor z'n deur staat, vriedelijk doch dringend te verzoeken te betalen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

LexiconLogan

ik ken mensen op dit forum die het bezoek voor je willen regelen >:D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Martijn M

Quote from: Kef-mania on May 16, 2007, 11:43:09
ik ken mensen op dit forum die het bezoek voor je willen regelen >:D

Verklaar u nader! Dat  >:D-tekentje er achter bevalt me wel geloof ik!  ;D
Dutch & Dutch

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Mauclau

Quote from: keyser on May 16, 2007, 11:53:39
Verklaar u nader! Dat  >:D-tekentje er achter bevalt me wel geloof ik!  ;D

jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee we mogen weer!!  ;D  ;D  ;D

R

;D... hoezo weer ??? :P

Quote from: Mauclau on May 16, 2007, 13:29:54
jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee we mogen weer!!  ;D  ;D  ;D

Mauclau

Quote from: Ruben on May 16, 2007, 13:34:49
;D... hoezo weer ??? :P

Kef-mania en ik willen graag een "meet & greet"  ;D.
De vorige is helaas afgezegd, dus vandaar "weer"  8)

LexiconLogan

Eerst het traject doorlopen zoals in het andere topic? IP adres, alias etc etc?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Erik

Was het iemand van hier dan? Zo ja wie dan  >:D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LexiconLogan

hij schijnt ''Davey'' te heten op dit forum...  ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Nahpets

Quote from: Mauclau on May 16, 2007, 13:37:40
Kef-mania en ik willen graag een "meet & greet"  ;D.

Volgens mij willen jullie geen 'meet & greet' maar een 'meet & swipe his feet'   ;D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mauclau

Quote from: Kef-mania on May 16, 2007, 13:38:13
Eerst het traject doorlopen zoals in het andere topic? IP adres, alias etc etc?
En / of aanmelden bij kopersbelangen.nl en / of internetoplichting.nl

Die moderators daar hebben erg veel kennis en kunnen binnen "no time" met veel informatie op de proppen komen....


Mauclau

Quote from: Enno on May 16, 2007, 13:59:57
Volgens mij willen jullie geen 'meet & greet' maar een 'meet & swipe his feet'   ;D
;D

Martijn M

Volgens mij is hij niet (meer) aktief op dit forum. Op hififorum wel. Hij heeft daar steeds een andere naam. Hij houdt van whisky.
Dutch & Dutch

LexiconLogan

wat was zijn naam hier en heb je een link naar het andere topic waar hij aktief was/is?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Martijn M

Ik weet niet zeker of hij hier aktief is geweest. De zoekfunctie leverde geen naam op, dus misschien vergis ik me.
Op hififorum heette hij eerst gewoon Martin. Hij heeft ook een tijd The Glenlivet geheten. Nu heet hij mktronics.
Dutch & Dutch

Mauclau

Quote from: keyser on May 16, 2007, 14:17:12
Ik weet niet zeker of hij hier aktief is geweest. De zoekfunctie leverde geen naam op, dus misschien vergis ik me.
Op hififorum heette hij eerst gewoon Martin. Hij heeft ook een tijd The Glenlivet geheten. Nu heet hij mktronics.
Echt hoor, open een topic bij de 2 sites die ik hierboven noem en binnen no-time heb je een IP, locatie etc.
je hebt dus zijn rekening nummer (hij heeft toch deel betaald?)
op basis daarvan kunnen ze ook veel natrekken daar......

Audiofiel

Quote from: keyser on May 16, 2007, 14:17:12
Hij heeft ook een tijd The Glenlivet geheten.

Hij heeft geen geld om jou terug te betalen, maar wel voor dure whiskey? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martijn M

Quote from: Mauclau on May 16, 2007, 14:19:41
Echt hoor, open een topic bij de 2 sites die ik hierboven noem en binnen no-time heb je een IP, locatie etc.
je hebt dus zijn rekening nummer (hij heeft toch deel betaald?)
op basis daarvan kunnen ze ook veel natrekken daar......

heb het topic over die sneue ventje met z'n pioneer net ook maar 's even doorgespit. Inderdaad goed werk wat de jongens van die site doen. Zal er later vandaag even een topic openen. De link zal ik hier posten.
Dutch & Dutch

LexiconLogan

Quote from: keyser on May 16, 2007, 14:30:55
heb het topic over die sneue ventje met z'n pioneer net ook maar 's even doorgespit. Inderdaad goed werk wat de jongens van die site doen. Zal er later vandaag even een topic openen. De link zal ik hier posten.
Doen, dan komt het allemaal goed
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Martijn M

http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=10450

Heb er nog niet te veel privégegevens in gezet. Mocht dat nodig zijn, dan moet dat maar.
Dutch & Dutch

Michel1980

Quote from: keyser on May 16, 2007, 11:30:53
Meer dan een jaar geleden (rond jaarwisseling 2005/2006) heb ik aan iemand die ook op de diverse hififorums aktief is een setje dure kabels verkocht. Hij woonde in Rotterdam, ik in Almelo. De afspraak was dat ik ze per post naar hem zou sturen, waarop hij ze een weekje kon proberen en daarna kon beslissen ze terug te sturen danwel ze van me te kopen.
Hij was heel enthousiast en wilde de kabels graag van me kopen. Na twee weken had ik het geld nog niet binnen, dus vroeg ik hem er naar. Het geld zou hij onmiddellijk overmaken. Vier weken later nog niets. Uiteindelijk vertelde hij me dat hij in geldproblemen zat en de eerste maanden niet zou kunnen betalen.
Omdat ik hem 'kende' via het forum, gaf ik hem wat ruimte. We spraken af dat hij in mei zou betalen. Uiteindelijk betaalde hij slechts een deel. Ik heb hem heel vaak gestimuleerd te betalen en inmiddels heeft hij bijna 1/3 deel betaald.
Helaas is hij sinds kort verhuist, heeft hij mijn msn geblokkeerd en reageert hij niet meer op mails. Zijn telefoon neemt hij ook niet af. Wat kan ik doen?
Help me, Jan-Kees Kenobi; you're my only hope

Ik ken beide heren in kwestie...martin en keyser. Ik ben ook goed op de hoogte van de handelswijze en de nodige irritatie omtrent dit dealtje.

Mocht Martin dit lezen...zonde jongen echt zonde. Je bent bij mij een keer op de vloer geweest. Je haalt je problemen op je nek omwille van een lullig kabeltje  :o
Ik vind dit topic iig geheel terecht hoe kru het oo moge klinken. Eigen schuld dikke bult  8)


LexiconLogan

Kun jij niet even bemiddelen dan?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Quote from: Kef-mania on May 16, 2007, 18:28:05
Kun jij niet even bemiddelen dan?

Goede suggestie, scheelt weer een hoop zoeken etc... op het web... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI