Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: Richi on April 17, 2021, 23:30:27
Bedankt. Ben een toespraak aan het schrijven voor de uitvaart, maar dat is nog niet zo gemakkelijk.

Iets heel anders: vandaag bij H&C Hifi de laatste puntjes op de i besteld voor de set. Een Audioquest NRG-X3 netsnoer van 3 meter voor de sub, zodat ik deze op de Niagara kan aansluiten. En twee maal AudioQuest NRG-Z3 voor de Niagara en de Naim Atom. De Purifi schijnt ongevoelig te zijn voor andere netsnoeren, dus hou ik daar het ArtSpeak netsnoer op. Net als de CD speler, waar ook een ArtSpeak netsnoer op zit.

Dit zullen voorlopig de laatste veranderingen in de set zijn. Het klinkt super, ben er heel erg tevreden mee, maar deze netsnoeren wilde ik al een hele tijd toevoegen aan de set. De puntjes op de i dus.

Die ArtSpeak netsnoeren zijn denk ik ook helemaal niet slecht, Louis schijnt wel aardig te weten waar die mee bezig is. Zou dat sowieso redelijk op hetzelfde nivo inschatten als de Audioquest X3. Wil je meer dan wordt het een stuk prijziger. Ben altijd weer blij dat ik de meeste van mijn stroomkabels tweedehands op de kop heb weten te tikken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Quote from: fugazi_2009 on April 17, 2021, 23:40:57
Die ArtSpeak netsnoeren zijn denk ik ook helemaal niet slecht, Louis schijnt wel aardig te weten waar die mee bezig is. Zou dat sowieso redelijk op hetzelfde nivo inschatten als de Audioquest X3. Wil je meer dan wordt het een stuk prijziger. Ben altijd weer blij dat ik de meeste van mijn stroomkabels tweedehands op de kop heb weten te tikken.
Ja, dat dank ik ook. Ik ben dan ook heel benieuwd wat het nog extra gaat brengen. Het schijnt dat de X3 en de Z3 erg fijn combineren met de Niagara door het AudioQuest Ground Dispensation System. Of dat marketing bla bla is of dat het een echte verbetering brengt, zal snel blijken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Quote from: Richi on April 14, 2021, 09:13:46
Gisteren is onverwacht een buurman, goede vriend en luistermaatje overleden. Totaal uit het niets en hij was nog veel te jong. Onze subwoofer is nu ingericht als altaartje voor hem. Ik ga je enorm missen Robert.

Robert was een man vol passie. Voor zijn gezin, voor zijn werk en voor muziek. Hij had een prachtige audio set die volledig ten dienste stond van de muziek. Zoals het hoort. Hij heeft vele mooie nummers en albums ontdekt die ik graag draaide. Zijn vondsten van 2020 heeft hij gebundeld in een TIDAL playlist. Zeer aan te raden om die eens te beluisteren.

My 2020: https://tidal.com/browse/playlist/80e549d3-4d59-4e44-9e48-6991c5c0a9aa

Ook mooi van zijn hand:
- in a manner of speaking: https://tidal.com/browse/playlist/ddfeba62-aa9b-4d99-a840-3acea7942e54
- Free: https://tidal.com/browse/playlist/a99cdfdf-6374-46de-8be3-0221f6751bd2
- Bloodline: https://tidal.com/browse/playlist/92706b76-0b0c-402f-b135-1bc7813a6099
- No sanctuary here: https://tidal.com/browse/playlist/d7b3312f-c4b5-46c5-9b90-23edd7021b01

Hopelijk zijn deze playlists ook voor jullie toegankelijk.


Heel veel sterkte.........!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

brt

Quote from: Richi on April 18, 2021, 00:32:03
Ja, dat dank ik ook. Ik ben dan ook heel benieuwd wat het nog extra gaat brengen. Het schijnt dat de X3 en de Z3 erg fijn combineren met de Niagara door het AudioQuest Ground Dispensation System. Of dat marketing bla bla is of dat het een echte verbetering brengt, zal snel blijken.

Ja ik ben ook heel benieuwd of dit marketing gelul is. Diverse reviewers constateren dat echter ook, maar ja, of die de marketeers weer napraten is nog maar de vraag. Je zou nog kunnen overwegen om op de Niagara een wat duurder netsnoer te doen, want daar pak je alle apparatuur op mee. Maar volgens mij heb je al besteld... Ben benieuwd naar wat het doet in je set!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Raphie

#2029
Even los van het taalgebruik, maar "system" een kabel heeft 3 aders, isolatie en 2 stekkers, méér is het niet, hoezo "systeem"
Het is ook geen 99,9999999999971% OFC koper met nanobotjes of zo die de troep afvoeren :D

Even getriggerd door "system" zal ik me verder weer afwezig houden.
JBL PRX Power!

Richi

Quote from: Raphie on April 19, 2021, 10:06:52
Even los van het taalgebruik, maar "system" een kabel heeft 3 aders, isolatie en 2 stekkers, méér is het niet, hoezo "systeem"
Het is ook geen 99,9999999999971% OFC koper met nanobotjes of zo die de troep afvoeren :D

Even getriggerd door "system" zal ik me verder weer afwezig houden.
Ach ja, het blijven Amerikanen die jongens van AudioQuest. De klank is wat telt. Dus ben benieuwd wanneer de kabels arriveren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Quote from: Richi on April 19, 2021, 11:35:08
Ach ja, het blijven Amerikanen die jongens van AudioQuest. De klank is wat telt. Dus ben benieuwd wanneer de kabels arriveren.
heb in ver verleden de 3 ook gehad, prima afgewerkte kabel
JBL PRX Power!

Richi

De XLR kabels zijn binnen. Zo, dat gaat nog ff een stuk dieper dan de el cheapo RCA kabeltjes.  :ohmy: Wat een laag weergave!  :inlove:  En de brom is ook helemaal weg, zoals verwacht. Nu alleen de cable dressing nog doen en zorgen dat netsnoeren en signaalkabels beter gescheiden worden van elkaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Hoi Richi,

Even nieuwsgierig welke xlr kabels je gebruikt en waartussen.
Zelf maak ik ook xlr kabels met bijzonder mooie connectoren die het pin 1 probleem oplossen.
Vanwaar de interesse is omdat bij gebruik van xlr eerder een brom wordt veroorzaakt dan bij rca, vooral bij audioapparaten waar xlr en rca gemixed wordt.
Bij jou dus net andersom.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AudioEnZo

Quote from: Richi on April 21, 2021, 00:53:16
De XLR kabels zijn binnen. Zo, dat gaat nog ff een stuk dieper dan de el cheapo RCA kabeltjes.  :ohmy: Wat een laag weergave!  :inlove:  En de brom is ook helemaal weg, zoals verwacht. Nu alleen de cable dressing nog doen en zorgen dat netsnoeren en signaalkabels beter gescheiden worden van elkaar.
Mooi resultaat weer, mooi man  :clapping:

Raphie

Quote from: Richi on April 21, 2021, 00:53:16
De XLR kabels zijn binnen. Zo, dat gaat nog ff een stuk dieper dan de el cheapo RCA kabeltjes.  :ohmy: Wat een laag weergave!  :inlove:  En de brom is ook helemaal weg, zoals verwacht. Nu alleen de cable dressing nog doen en zorgen dat netsnoeren en signaalkabels beter gescheiden worden van elkaar.
WTF is cable dressing? Smeer je ze dan in met Bertolli extra vergine?
JBL PRX Power!

Ralf67

Denk bij cable dressing  meer aan aankleden, als in kabels netjes ordenen ofwel wegwerken.

Of zoiets.

Raphie

Quote from: Ralf67 on April 21, 2021, 10:23:45
Denk bij cable dressing  meer aan aankleden, als in kabels netjes ordenen ofwel wegwerken.

Of zoiets.
zeg dat dan gewoon, overdreven gedoe allemaal.
JBL PRX Power!

fugazi_2009

Quote from: Raphie on April 21, 2021, 10:28:56
zeg dat dan gewoon, overdreven gedoe allemaal.

Dat zei hij toch? cable dressing
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: Kingpin on April 21, 2021, 09:04:14
Hoi Richi,

Even nieuwsgierig welke xlr kabels je gebruikt en waartussen.
Zelf maak ik ook xlr kabels met bijzonder mooie connectoren die het pin 1 probleem oplossen.
Vanwaar de interesse is omdat bij gebruik van xlr eerder een brom wordt veroorzaakt dan bij rca, vooral bij audioapparaten waar xlr en rca gemixed wordt.
Bij jou dus net andersom.

Oh, hier ben ik wel benieuwd naar. Ik heb op mijn Sub (via XLR) ook wel een hele lichte brom. Vanaf de luisterplaats niet echt te horen, en hoe ouder ik wordt hoe minder ik er waarschijnlijk last van heb  ;D. Maar als het helemaal weg is, is misschien wel fijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

#2040
Quote from: Kingpin on April 21, 2021, 09:04:14
Hoi Richi,

Even nieuwsgierig welke xlr kabels je gebruikt en waartussen.
Zelf maak ik ook xlr kabels met bijzonder mooie connectoren die het pin 1 probleem oplossen.
Vanwaar de interesse is omdat bij gebruik van xlr eerder een brom wordt veroorzaakt dan bij rca, vooral bij audioapparaten waar xlr en rca gemixed wordt.
Bij jou dus net andersom.
Hoi Kingpin,

Ik gebruik de Canare L-4E6S. Dit is een Star Quad kabel. Ik bestel ze bij Ghent Audio in China. Met name de RCA-XLR kabel moet goed gesoldeerd worden, anders hoor je een brom. Ik had deze RCA-XLR kabel in de lengte van 1 meter. Maar nu heb ik een setje RCA-XLR van 4 meter liggen vanaf de pre-amp out van de Naim Atom naar de stereo sub XLR ingang. En dan weer 4 meter van de stereo sub XLR uitgang naar de stereo XLR input van de Purifi eindversterker. Dat werkt probleemloos.

Hopelijk beantwoord dit je vraag?

Groet,
Richard

edit: plaatjes toegevoegd
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#2041
Quote from: Raphie on April 21, 2021, 10:14:49
WTF is cable dressing? Smeer je ze dan in met Bertolli extra vergine?
Nee joh, is een engelse term die ik op het Naim forum heb opgepikt waarbij je netsnoeren en signaalkabels uit elkaar houdt en de signaalkabels en speakerkabels de grond niet laat raken.

Zoiets als dit:

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Oh, dat is wel heel goed aangepakt. Dat lukt bij mij nog niet echt gemakkelijk. Iemand heeft wel aangeboden om cable lifters voor mijn speakerkabels te gaan maken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Oeps...cablelifters.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Quote from: Richi on April 21, 2021, 14:01:12
Nee joh, is een engelse term die ik op het Naim forum heb opgepikt waarbij je netsnoeren en signaalkabels uit elkaar houdt en de signaalkabels en speakerkabels de grond niet laat raken.

Zoiets als dit:
Ahh ok  :D
JBL PRX Power!

Richi

Quote from: chansig on April 21, 2021, 14:25:08
Oeps...cablelifters.  :D

Gr. Hans
Ja, kabelhooghoudertjes klinkt toch minder sexy.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Staaled

kabeldrager, kabelstijger , kabelvork, kabelpoef, kabelsherpa. Het kan dus echt wel. :tounge2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Richi

Het 'cable dressing' project van gisteren was om even af te reageren. We hadden dinsdag de uitvaart van mijn audio maatje. Direct daarna konden we met Niels naar de huisarts en door naar het ziekenhuis vanwege ademhalingsproblemen door wat nu een venijnig virus blijkt te zijn.

Ik moest me gisteren dus even afreageren. Het gaat nu redelijk met hem en ik zit bij hem zijn handje vast te houden. Vandaar ook mijn profieltekst 'het is maar geluid'. Er zijn veel belangrijker zaken in het leven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarKath

Wow, gaat lekker bij jou.

Sterkte met het herstel van jouw/jullie Niels.

Pluk de dag!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Tabcam

Sterkte met Niels en helemaal met je eens, het wordt pas 'belangrijk(er)' als de andere zaken naar de achtergrond verdwijnen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i