Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Even iets anders: de Schiit Eitr is een blijver. Het klinkt super goed en ik ben er tevreden mee. Vergelijken komt er nu niet van, maar de muziek klinkt erg goed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Daar is het om te doen he  :thumbs-up:.

Quote from: Richi on June  9, 2018, 10:36:51
Even iets anders: de Schiit Eitr is een blijver. Het klinkt super goed en ik ben er tevreden mee. Vergelijken komt er nu niet van, maar de muziek klinkt erg goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Quote from: Richi on June  9, 2018, 10:36:51
Even iets anders: de Schiit Eitr is een blijver. Het klinkt super goed en ik ben er tevreden mee. Vergelijken komt er nu niet van, maar de muziek klinkt erg goed.

Bij mij ook, erg goed ding!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Laat ik beginnen met een update over onze kleine man. We liggen sinds afgelopen maandag weer in het ziekenhuis vanwege diverse klachten. Hij knapt langzaam op, maar is nog geen 24 uur koortsvrij geweest vanwege ontstekingen. Dat alles als bijeffect van de chemo waardoor de weerstand vrijwel helemaal verdwijnt. Hopelijk gaat het snel beter en mogen we weer naar huis. Gemiddeld zitten we 2-3 dagen per week in het ziekenhuis nu, met tussendoor ongeplande opnames. Dat hakt er bij iedereen flink in.

Het maakt ook dat de audio beleving (wederom) in een ander daglicht komt te staan. Het is vooral belangrijk dat het allemaal soepel en probleemloos werkt, zodat de schaarse tijd thuis er van genoten kan worden. Muziek helpt mij erg goed om de zinnen te verzetten en alles (bijna) even te vergeten.

De keten is echter zodanig geworden dat het allemaal niet vanzelfsprekend soepel werkt. Dat is voor mij (op de ergernis na) geen probleem, maar wel voor de rest van de familie die de spullen vaak niet aan de praat krijgt. Alle apparatuur zit aangesloten op een stekkerdoos die aanschakelt als de Mac Mini aangaat. De DAC en eindversterkers schakelen dan in en Roon ziet de DAC. Sinds de Schiit er tussen zit, gaat dit regelmatig niet goed. Ik denk een timing probleem met inschakelen en herkennen door de Mac Mini, want als ik het handmatig doe of de Mac Mini reset, dan speelt het prima. Het leidt echter tot veel frustratie en onvrede bij mijn vrouw en de kinderen. En daardoor indirect ook bij mij.

Als het speelt is de klank super en ik ben er helemaal tevreden mee, maar ik merk dat ik dit gedoe (normaal zou ik het voor lief nemen) er nu niet bij kan hebben. We hebben teveel ander gedoe op dit moment en de hobby is ook in een ander daglicht komen te staan. Als je kind kanker heeft, maakt het verschil tussen kabeltje A en B niet echt meer uit.

Vandaar dat ik heb besloten een Naim Uniti Atom aan te schaffen. Ik ben op zoek gegaan naar een moderne all-in-one die tenminste Roon Ready is, internet radio ondersteunt en een goede hoofdtelefoonaansluiting heeft. De Naim doet dat en nog veel meer. De reviews zijn lovend en sinds ik bij een audio maatje de Naim heb kunnen zien en beluisteren, ben ik erg onder de indruk van het apparaat. Hij komt maandag binnen en dan mag hij de Dynaudios gaan aansturen.

Zelfs als de geluidskwaliteit minder (anders?) is, zal het gebruiksgemak opwegen tegen het klankverschil, dat is mijn stellige verwachting. De keten zal een stuk eenvoudiger worden: Mac Mini via ethernet naar de Naim en daaraan hangen de luidsprekers. Dat is het.

In potentie kunnen de Esoteric DAC, de AQ Water XLR kabels, de AQ Coffee USB kabel, de Schiit Eitr en de nCore eindversterkers er dan uit. Het CD loopwerk blijft. Misschien dat ik de spullen opsla, als het verschil in geluidskwaliteit erg groot is. Deze componenten klinken fantastisch en ik heb er jaren over gedaan om op deze set uit te komen. Met andere luidsprekers in de woonkamer, kan ik met de Dynaudios en deze componenten een set opbouwen voor op zolder. Dat zou dan de luisterkamer worden, maar ik denk dat ik hier maar weinig tijd zou doorbrengen.

Een andere optie is dat de eindversterkers blijven en aan de Naim komen te hangen, mocht het vermogen van de Naim toch wat krap blijken voor de Dynaudios. Dat verwacht ik niet en de klankkleur moet dan ook nog aanstaan.

Kortom, de komende week hoop ik de Naim aan te sluiten en te proberen. Daarna neem ik een besluiten over de andere componenten.

Meedenken is welkom trouwens, dus voel je vrij om te reageren.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

AudioEnZo

Goede keus om alle audio even te versimpelen en je aandacht beter kunt richten op wat echt belangrijk is.
Denk dat de Naim een prima keus is.
Veel sterkte gewenst!

bottlekiss

Interessante all-in-one.  Gebruiksgemak is een niet te onderschatten factor en brengt je soms tot nieuwe inzichten of een radicaal andere aanpak. Benieuwd naar je bevindingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Marco66

Begrijp je keuze, sterkte met alles!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sirius666

Klotesituatie zo zeg. Het is aan de andere kant echter ook mooi om zo close met elkaar te zijn. Echter liever in een volle gezondheid. Zo oneerlijk ook bij kinderen  :-[

Ik hoop dat de Atom iig rust op audiovlak geeft. Bij HuubF kwam deze tekort bij een setje ATC SCM11 dus ik ben zeker benieuwd hoe jouw Dynaudio's erop zullen presteren.

Richi

Quote from: Sirius666 on July 15, 2018, 16:25:50
Klotesituatie zo zeg. Het is aan de andere kant echter ook mooi om zo close met elkaar te zijn. Echter liever in een volle gezondheid. Zo oneerlijk ook bij kinderen  :-[

Ik hoop dat de Atom iig rust op audiovlak geeft. Bij HuubF kwam deze tekort bij een setje ATC SCM11 dus ik ben zeker benieuwd hoe jouw Dynaudio's erop zullen presteren.
Ja, dat las ik ook al. Maar Huub is wel op zoek naar een heel specifiek geluid en dat is bij mij denk ik minder het geval. Plus dat ik qua luidsprekers tevreden ben en die maken natuurlijk ook een groot deel van de klankkleur.

Al met al zie je dat we steeds verder van 'compromisloos high-end' afdrijven. Eerst de Pios eruit (beperkte WAF) en nu mogelijk de set op zijn kom (eigenlijk weer beperkte WAF of ook FAF - Family Acceptence Factor).

Ik moet ook zeggen dat het heel veel uitmaakt of het je 'persoonlijke' set is die in een luisterruimte opgesteld staat of dat de hele familie er gebruik van maakt. Mij maakt het niet uit dat ik de spullen in een bepaalde volgorde moet aan en uitschakelen en dat ik dat met de hand moet doen. Voor de vrouw en kids (17, 14 en 7) is dat een No-go. Daar staat gemak voorop.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Voor wie meer wil lezen over de ziekte en behandeling van onze zoon Niels is mijn vrouw een blog gestart. Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur me dan even een PM.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Fijn dat in deze donkere en zorgelijke tijden voor jullie, muziek enige verlichting kan brengen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Sterkte met je zoon en geniet af en toe van de muziek !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Richi

Zo, ik ben weer even thuis. Mijn vrouw is nu in het ziekenhuis. En er stond een mooi Naim pakketje op me te wachten. De Uniti Atom had door Apple gemaakt kunnen zijn, echt plug and play. Met 15 minuten hadden we muziek. En hoe! Hij is krachtig genoeg om de Dynaudios aan te sturen. En wat een lekkere klank, met drive en een flinke push. Niet helemaal audiofiel misschien, maar wel erg lekker. Ik ben er heel blij mee. Het speelt probleemloos en de Uniti Atom is volledig te bedienen met de app (Naïm en Roon) en de afstandsbediening.

Binnenkort in de verkoop:

  • Esoteric DA-07 DAC / voorversterker
  • Hypex nCore 400 mono eindversterkers
  • Schiit Eitr USB-RCA omzetter
  • AudioQuest Water XLR kabels
  • AudioQuest Coffee USB kabel
  • Cambridge Audio CXC CD transport

Die laatste wordt vervangen door een Cyrus DAD7 cd speler die ik als loopwerk ga inzetten. Helemaal op de Engelse toer dus qua apparatuur.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Zo dat ruimt dan lekker op. Mooi apparaat die Naim. En zo lang het maar lekker klinkt, dat is toch wel het belangrijkst.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

KillerbeeNL

nogmaals sterkte , en een goede keuze om het leven iets simpeler te maken met deze set.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

SV..S

Man, wat een verhaal, ik zag wat verkooptopics van je langskomen en heb nieuwsgierig verder gekeken wat er aan de hand is. Met een brok in mijn keel zitten lezen. Heel heftig dit, pracht jochie jullie Niels op de foto!  En dan loop ik vaak te mopperen op mijn puberende lapzwans van een zoon van 16 :-X we vergeten maar al te makkelijk hoe gezegend we zijn met ons gezond gezin! Heel veel sterkte en kracht in deze periode voor jullie gezin!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Richi

Bedankt! Ja, het is echt zwaar op het moment. Er komen veel mooie spullen in de verkoop. Iemand anders zal er veel meer van genieten. In ons leven past het even niet. We gaan voor gemak en eenvoud nu.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Zo, het merendeel van de spullen staat te koop. Er komt nog het een en ander qua bekabeling aan. Over een week zet ik de spullen ook op Marktplaats. Maar het zou leuk zijn als het binnen het forum blijft.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Martin!!!

Sterkte met alles, wat een heftige periode maken jullie door zeg.....
mainly British stuff

Richi

Quote from: Martin!!! on July 18, 2018, 20:49:36
Sterkte met alles, wat een heftige periode maken jullie door zeg.....
Dank je. Niels is gelukkig weer thuis sinds vanavond. Vrijdag weer naar Utrecht voor een chemo en dan zaterdag, zondag en maandag chemo in Nijmegen. En dat vier weken achter elkaar. Een nieuwe heftige periode. Hopelijk wordt het daarna iets rustiger.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Stef

Heel veel moed in deze moeilijke periode, Richi.

Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

fietser

Zo zie je maar back to basic hoeft niet per definitie minder te zijn.  Heb er ook al eens aan zitten denken ivm  de leefruimte in de kamer. Succes met de verkoop van je spullen en sterkte.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

bert50

Heel veel sterkte de komende tijd.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Roksan

Veel sterkte. Blijf ook goed aan jezelf denken!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO