Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: Richi on February 15, 2018, 15:22:21
De muziek die we gehoord hebben op de Nord Deutsche Hifi Tage staat nu ook in Roon.  8)

Zelf in Roon gezet of is er een download beschikbaar?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Pjotr27 on February 15, 2018, 15:26:41
Zelf in Roon gezet of is er een download beschikbaar?
Zelf in Roon gezet vanuit eigen bibliotheek en TIDAL. Volgens mijn kan ik een playlist niet delen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Pioneers hebben het pand verlaten. Gemengde gevoelens hier. Niet alleen bij mij. Vrouw blij. Ik ambivalent. Oudste zoon teleurgesteld. Rest van de familie maakt het niet uit.  :hehe:

Wees lief voor ze Maarten...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

take5

Quote from: Richi on March  3, 2018, 18:58:57
De Pioneers hebben het pand verlaten. Gemengde gevoelens hier. Niet alleen bij mij. Vrouw blij. Ik ambivalent. Oudste zoon teleurgesteld. Rest van de familie maakt het niet uit.  :hehe:

Wees lief voor ze Maarten...
Maak je geen zorgen, ze zijn in goede handen (vinden wij dan he :D)

:thumbs-up:

Richi

En eindelijk de tijd genomen om een lang gewenste upgrade uit te voeren: een nieuw hoogpolig vloerkleed. Wat een verschil qua akoestiek zeg. Klinkt nu al erg fijn. Hoe lang moet zo'n kleed inspelen?  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

edwin99

Als je er niet op loopt blijft het geluid zo, als de vezels inzakken door het lopen veranderd het altijd en raakt het nooit ingespeeld  ;D :hehe:
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Richi

Quote from: edwin99 on April 12, 2018, 14:56:06
Als je er niet op loopt blijft het geluid zo, als de vezels inzakken door het lopen veranderd het altijd en raakt het nooit ingespeeld  ;D :hehe:
Ai, heb ik dat weer.  :nopompom:   :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

VlisChris

Ligt eraan wie je het laat inlopen :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richi

En de laatste wijziging in de set voorlopig: een setje Audioquest Type 4 luidsprekerkabels 2,5m met zilveren banaanpluggen. Wat een fijne match zeg. Net wat opener dan de JKE kabel en gewoon een prima match met de Dynaudios. Ik ben erg tevreden over de klank nu.

De akoestiek wordt nog verder aangepakt, maar daar gaan we rustig een plannetje voor maken

Veel veranderingen dit jaar, maar het klinkt (weer) lekker nu. Helemaal blij en genieten maar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

take5

Goed om te horen Richard. Een kleed kan inderdaad aanzienlijk verschil maken. Al enig idee vwb akoestische aanpassingen? Mooi nieuw plafonnetje of eerst eens goed laten meten?

Richi

Quote from: take5 on April 18, 2018, 09:02:11
Al enig idee vwb akoestische aanpassingen? Mooi nieuw plafonnetje of eerst eens goed laten meten?
Eerst eens even goed laten meten, er ligt hier een folder van een bedrijf dat akoestische aanpassingen doet in woonruimtes, luisterruimtes en studio's. En daarna vermoed ik dat er een ander plafon in komt met daarin spotjes om het meteen af te maken. Maar dat kon wel eens volgend jaar worden.

Dit weekend voor de leuk nog een AudioQuest Niagara 1000 op proef. Ben heel benieuwd wat dat nog toevoegt (of wegneemt).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Quote from: Richi on April 18, 2018, 09:04:09
Eerst eens even goed laten meten, er ligt hier een folder van een bedrijf dat akoestische aanpassingen doet in woonruimtes, luisterruimtes en studio's. En daarna vermoed ik dat er een ander plafon in komt met daarin spotjes om het meteen af te maken. Maar dat kon wel eens volgend jaar worden.

Dit weekend voor de leuk nog een AudioQuest Niagara 1000 op proef. Ben heel benieuwd wat dat nog toevoegt (of wegneemt).

Leuk, ik gebruik de Niagara 1000 nu een half jaar, erg blij mee..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En hoe is het luisterweekeinde afgelopen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Pjotr27 on April 24, 2018, 13:11:19
En hoe is het luisterweekeinde afgelopen?
Ik heb de NRG-2 en de Niagara 1000 even aangesloten zondagochtend, maar toen hoorde ik weinig verschil. Dat viel me nogal tegen. De polariteit heb ik even op gehoor bepaald. Het ligt in de planning om het vanavond weer te proberen en dan meteen de polariteiten goed te zetten met een meetapparaat dat ik hiervoor heb meegekregen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Quote from: Richi on April 24, 2018, 14:12:09
Ik heb de NRG-2 en de Niagara 1000 even aangesloten zondagochtend, maar toen hoorde ik weinig verschil. Dat viel me nogal tegen. De polariteit heb ik even op gehoor bepaald. Het ligt in de planning om het vanavond weer te proberen en dan meteen de polariteiten goed te zetten met een meetapparaat dat ik hiervoor heb meegekregen.

Zorg wel dat de Niagara 1000 aan aarde zit, dat heeft hij voor een goede werking echt nodig!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Pjotr27 on April 24, 2018, 14:58:17
Zorg wel dat de Niagara 1000 aan aarde zit, dat heeft hij voor een goede werking echt nodig!
Zekers!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nou, vanavond was het zo ver. De Niagara 1000 is met een NRG-2 netsnoer verbonden aan de wandcontactdoos. ArtSpeak netsnoeren verbinden het loopwerk, de DAC/voorversterker en de eindversterkers met de stekkerdoos. Met behulp van een Monster polariteitsmeter zijn alle kabels in de juiste polariteit gezet.

De bevindingen na een avond luisteren, zijn verrassend en enigszins teleurstellend:
- lage tonen gaan dieper en klinken voller
- er zit meer rust in de weergave
- de openheid en helderheid van hoge tonen is beduidend minder

Door de combinatie van bovenstaande bevindingen, klinkt het allemaal wat donkerder via de AudioQuest stekkerdoos, in vergelijking met de ArtSpeak stekkerdoos en het ArtSpeak netfilter die ik al jaren gebruik. Ondanks de betere laag weergave en de toegenomen rust in de weergave, vind ik het per saldo geen verbetering als de AudioQuest wordt toegevoegd aan MIJN set.

Ik vermoed dat de AudioQuest Niagara 5000 wel de voordelen biedt, maar niet de nadelen. Mijn buurman speelt hiermee en in zijn set bracht het alleen maar voordelen. Echter, de aanschafprijs van de 5000 staat in geen verhouding tot wat mijn set heeft gekost.

Daarom blijf ik gewoon genieten van de set zoals hij nu is. Dit is zeker geen straf en ik zou zeggen dat ik mijn audio walhalla heb bereikt voorlopig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Goed dat je nuchter blijft en een rationeel besluit neemt.

Met dit blok/filter kan het in technische zin wellicht beter klinken, maar als het eindresultaat verder van jouw voorkeur/smaak komt af te staan, schiet je het doel voorbij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Quote from: Xander32 on April 26, 2018, 06:46:57
Goed dat je nuchter blijft en een rationeel besluit neemt.

Met dit blok/filter kan het in technische zin wellicht beter klinken, maar als het eindresultaat verder van jouw voorkeur/smaak komt af te staan, schiet je het doel voorbij.

Precies, ik ben juist blij met wat donkerder en ik kan me jouw argumentatie goed voorstellen.
Soms zijn spullen ongelofelijk set afhankelijk en doet het dingen in de ene set geweldig en in de andere set is het een drama.

System matching speelt een grotere rol als we denken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

op eigen verzoek verwijderd.

Nog een prima reden dus om vooral minder te denken.

;D

Richi

Een korte update over de situatie hier, maar niets schokkends. De set speelt naar volle tevredenheid. De Esoteric DAC bevalt zo goed, wat een fijn apparaat is dat. Een lekkere volle klank, met veel rust, veel detail en lekker dynamisch. Een heerlijke DAC, ook in vergelijking met de - niet misselijke - Chord Hugo blijft hij niet achter. De timing van de Hugo was erg goed, maar dit klinkt meer 'live'. Lastig uit te leggen, maar helemaal mijn smaak. De Dynaudios bevallen ook prima nu ik er aan gewend ben. Ze klinken erg open en ze spelen wat meer 'forward' in vergelijking met de Pioneers. De Pios speelden heel verfijnd, dat doen de Dynaudios wat minder, maar ze zijn wel lekker fel (dynamisch, open, kunnen meer knallen). De Pios gingen wel dieper als er om gevraagd werd, maar de kast was dan ook een flink stuk groter. Erg leuk om te ervaren welke (nuance) verschillen er zijn tussen de diverse apparaten en luidsprekers. De set die hier nu staat, matcht erg fijn en ik geniet er volop van.

De laatste kleine wijziging is de aanschaf van een set AudioQuest Type 4 luidsprekerkabel bij WifiMedia. Dit was een probeersel, maar gaat nog net iets dieper dan de JKE kabels die ik daarvoor had. Die laatste gaan t.z.t. in de verkoop, waarschijnlijk naar een audiovriendje.

Mocht je een keer zin hebben om af te zakken naar de regio Arnhem, dan ben je van harte welkom om te komen luisteren. Ik vind het erg leuk om nieuwe muziek te horen en ook om adviezen te krijgen over hoe het nog beter kan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Wederom een kleine aanpassing van de set: de Mac Mini hing via een Audioquest Coffee USB kabel aan de DAC, daar zit nu een Schiit Eitr USB naar RCA converter tussen. Tussen de Schiit en de DAC zit een JKE digitale coax kabel. Dit gaat wel een stapje verder hoor. Ik had in verschillende tests gelezen dat de RCA ingangen van de DAC beter klinken dan de USB ingang en voor 200 euro wilde ik het experiment wel aangaan.

Echt serieus luisteren, is er nog niet van gekomen, maar de eerste indrukken zijn erg goed. Er lijkt meer rust in de weergave te zitten en het klinkt gewoon erg goed. De komende dagen ga ik er eens beter voor zitten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on June  1, 2018, 21:26:13
Wederom een kleine aanpassing van de set: de Mac Mini hing via een Audioquest Coffee USB kabel aan de DAC, daar zit nu een Schiit Eitr USB naar RCA converter tussen. Tussen de Schiit en de DAC zit een JKE digitale coax kabel. Dit gaat wel een stapje verder hoor. Ik had in verschillende tests gelezen dat de RCA ingangen van de DAC beter klinken dan de USB ingang en voor 200 euro wilde ik het experiment wel aangaan.

Echt serieus luisteren, is er nog niet van gekomen, maar de eerste indrukken zijn erg goed. Er lijkt meer rust in de weergave te zitten en het klinkt gewoon erg goed. De komende dagen ga ik er eens beter voor zitten.

Mooi he, zelfde ervaring met de Schiit. Gewoon erg prettig luisteren met deze er tussen!
Zou het leuk vinden keertje jouw set te bewonderen!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Over een tijdje ben je van harte welkom. Op dit moment gaat onze aandacht uit naar onze jongste zoon die met een ernstige aandoening plotseling is opgenomen in het ziekenhuis.   :(
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Bah, sterkte met jullie kleine man.

Quote from: Richi on June  2, 2018, 22:24:44
Over een tijdje ben je van harte welkom. Op dit moment gaat onze aandacht uit naar onze jongste zoon die met een ernstige aandoening plotseling is opgenomen in het ziekenhuis.   :(
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT