Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kempenaartjes

Je slaat de spijker op de kop en verwoordt het prima.

Als beginneling zijn wij op aeen ander forum direct te kakken gezet omdat wij een audiofiele zekering wilden proberen. Harde woorden die ons deden besluiten daar afscheid te nemen.
Helaas proeven wij hier de laatste tijd dezelfde sfeer.

Heel erg jammer dat deze personen harde woorden gebruiken en anderen 'hun wil' op willen leggen. Daar heb je andere fora of andere type media voor.
Haal jouw plezier uit ervaringen van anderen die jou aanspreken en van adviezen van personen die echt bestand van zaken hebben. Maar vergal topics van anderen niet.

Wij genieten net als jullie van een hobby: Muziek luisteren en beleven.

Richard, je hebt jezelf voor de Coronatijd uitgenodigd om onze set te willen beluisteren.
Je bent de eerste die wij graag ontmoeten en zijn jullie in de buurt? Welkom.

Geniet van het leven en veel luisterplezier.

mijkie

Het laatste wat je laat zien, is het aller belangrijkste en is de audio-hobby maar bijzaak imo

Dat de lol van het forum wegebt, ken ik heel goed, hier het zelfde........

Is geen ruimte voor andere mening of inzichten en dat wordt niet altijd op een normale manier gebracht en dat zijn vaak dezelfde

Ik lees je verhalen over audio altijd graag, is altijd wat te beleven en je bent ook iemand die graag out-of-the-box denkt en kijkt

Dat je een stukje over je privé verteld, lees ik ook graag en heb bewondering voor jullie als ouders het, hoe lastig en moeilijk ook, toch weer positief bekijken en dat delen!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

vergeerr72

#2802
Jammer Richi dat je het forum verlaat. Jouw topic is/was altijd een van de positievere hangplaatsen. Maar ik begrijp helaas heel goed hoe je tot deze keuze gekomen bent, want ik herken het gedrag wat je beschrijft.

Ronald
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

blue-eyes

Ik vind het jammer Richi! Ik kan jou in de redenen goed volgen, en daarnaast, je eigen mening is altijd waar, prive belangrijker dan andere zaken zoals werk, laat staan een forum!

Heel veel succes, geluk met de "andere zaken" en GAVE FOTO! :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mediator

Eigenlijk speelt dit al veel langer op diverse fora. Wellicht al wel zo'n vijftien jaar. Het is een audiohobby en muziekhobby maar volgens sommigen mag dat allemaal niet zo zijn. Daardoor zijn veel fora nu geworden tot een statisch geheel. Er is bijna geen activiteit meer in vergelijking met de jaren negentig. Ik herken je verhaal Richi als dat nog iets helpt.

Pathos

Jammer Richi dat/als je weggaat. Zo lang zit ik nog niet op dit forum en ken je helemaal niet maar is las graag je berichten. Voor mijn gevoel bracht je altijd een positieve bijdrage en een eerlijk advies.

Zonde als we je moeten missen...
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Dura

Ik vind het ook jammer dat sommige  mensen hier het verschil tussen vorm en inhoud niet goed begrijpen; bijvoorbeeld als iemand iets wil met een dure kabel of een zekering kan ik me best voorstellen dat een reageerder dat onzinnige geldverspilling vind. 
Dat is de inhoud, en dat mag gemeld worden.
Maar wel met respect en op de bal gespeeld.
De vorm neemt hier helaas vaak een onnodige sarcastische en op de man spelende toon aan.
En dan blijven doordrammen, terwijl het al lang bekend is hoe de reageerder erover denkt.
En bij kritiek verontwaardigd dat dat irritatie opwekt, want de reageerder heeft immers gelijk?

C'est le ton qui fait la musique.



Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Richi

Toch nog even reageren. Allereerst, nogmaals bedankt voor jullie reacties. Wat betreft de sfeer op het forum: ik denk dat het samenhangt met [1] een maatschappelijke ontwikkeling in Nederland (iedereen moet alles kunnen zeggen, waar ik het mee eens ben, maar de toon doet er ook toe), maar ook met [2] hoe er op dit forum wordt gemodereerd.

Ten aanzien van dat laatste: allereerst waardeer ik de tijd en energie die onze moderators hier in steken! Maar als een foto plaatsen bij een advertentie niet direct lukt, dan krijg je al heel snel een reactie van een moderator. Als iemand een (oké, in mijn ogen) zuigende opmerking plaatst of iemand (in mijn ogen) agressief wordt bejegend, dan blijft een reactie vaak uit. Als een mede forumlid daar dan een opmerking over maakt, dan laat men dit vaak niet over zijn kant gaan en zijn de rapen weer gaar. Zo gaat het topic na topic en ik heb respect voor diverse mede forummers die ondanks dit alles gewoon blijven posten.

Hoe anders is het Naim forum, waar zeer strikt wordt gemodereerd. Als iemand uit de bocht vliegt of volledig off-topic gaat en daar door een moderator op wordt aangesproken, dan worden 9 van de 10 keer excuses aangeboden. Dat heb ik hier nog maar zelden gezien. Men lijkt zich (in andere culturen?) veel beter te realiseren dat men ergens te gast is en dat daar regels gelden. Hou je je daar niet aan, dan is het einde oefening.

Het hoeft hier echt geen Noord Koreaans forum te worden, maar mede door de reacties hier in dit topic n.a.v. mijn aankondiging, raak ik er van overtuigd dat door strengere moderatie we het kaf van het koren kunnen scheiden. Laat de asocialen, de zuigers, de betweters en de ruzie zoekers hun heil maar elders gaan zoeken, als dat maakt dat de stille meerderheid (want die lijkt er te zijn) zich dan weer laat horen. Dat gaat er m.i. toe leiden dat er weer met meer plezier over de hobby kan worden gedeeld.

Dit alles is natuurlijk mijn mening en ik kan het mis hebben.  :hehe:

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mediator

Eens met je verhaal Richi alleen ben ik het niet eens met je opmerking dat je de vrijheid hebt alles te mogen zeggen hierin dit forum of elders. Dat is één van de problemen in Nederland. Je moet ook weten wanneer je je 'kop' moet houden en dat is niet alleen op een forum een probleem maar in heel Nederland. Men beroept zich al snel op de vrijheid van meningsuiting en anderen vrijheden. Maar vrijheid gaat hand in hand met verantwoordelijkheid. Soms moet je gewoon doen wat gezegd wordt. Dat geldt bijvoorbeeld bij een crisis, bij het opvoeden van je kinderen maar beslist ook in een aantal andere situaties.

Tabcam

Quote from: Mediator on May 30, 2022, 17:10:26
Eens met je verhaal Richi alleen ben ik het niet eens met je opmerking dat je de vrijheid hebt alles te mogen zeggen hierin dit forum of elders. Dat is één van de problemen in Nederland. Je moet ook weten wanneer je je 'kop' moet houden en dat is niet alleen op een forum een probleem maar in heel Nederland. Men beroept zich al snel op de vrijheid van meningsuiting en anderen vrijheden. Maar vrijheid gaat hand in hand met verantwoordelijkheid. Soms moet je gewoon doen wat gezegd wordt. Dat geldt bijvoorbeeld bij een crisis, bij het opvoeden van je kinderen maar beslist ook in een aantal andere situaties.
Het heeft mijns inziens niks met crisis e.d. te maken, eerder met normaal gedrag. De vrijheid om te zeggen wat je denkt eindigt waar je die van een ander inperkt.

Ik ben het eens met Richi dat artikel 13 en 15 van het forumreglement wel door de moderators actief gehandhaafd mag worden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Ik vind een andere mening dan die van jezelf wegzetten als 'dogmatiserend' forum-ontwrichtend en helemaal om daar een heel draadje aan te wijden, en jij kijkt daar vast heel anders tegenaan Tabcam. En ik snap dat we het hier niet met elkaar eens zullen worden, en ook dat ik niet per se gelijk heb. Of jij. En ik snap dat je je ergert aan mij - ik erger me soms ook aan jou. Zo gaat dat op een forum. En wie heeft er gelijk? Wie is er irritant of wie zuigt? Het is maar hoe je het bekijkt. Voor mij geldt dan: je mag er best wat van zeggen en daar mag ook begrip voor zijn zonder persoonlijk te worden. Hoe moet een mod daarop "handhaven"? En waarom zou hij? Ik vind het best jammer dat je de weg inslaat waarin jij wel mag roepen wat je wilt maar anderen blijkbaar weggemoderated moeten worden. De tolerantie voor dingen die niet in je straatje passen neemt af. Ik merk dat niet alleen bij jou maar ook bij een aantal die steeds met je meeposten en jij met hun. Ik heb zo ook mijn ideeën over bepaalde posters.. Maar ik zal niet snel roepen dat hen de mond gesnoerd moet worden.

Leven en laten leven en gewoon je ding doen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Daarbij: Ik heb nog nooit iemand beperkt. Men beperkt zichzelf om vervolgens de schuld neer te leggen bij de ander. Ik vind het allemaal prima.

Ik maak mijn keuzes op wie ik wel of niet reageer. Anderen doen dit ook bij mij. Prima toch ? Irl ga ik ook niet met iedereen even goed om. Net zoals irl, scheld ik ook hier niemand uit. En wanneer ik het nodig vind om dingen 100 keer te zeggen doe ik dat ook irl.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kempenaartjes

Misschien een idee om deze topic verder niet te vervuilen en een topic voor deze discussies elders te openen.

Ik doe daar in ieder geval niet aan mee en omdat ik (net als anderen) graag plezierige ervaringen lees.




kermy

#2813
Hoewel ik Richi zijn inbreng erg kan waarderen kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er door mensen al snel gezocht word naar een zogenaamde echokamer, en iedereen die niet mee galmt met de echo is een dissonant.

Maar zo werkt een forum natuurlijk niet. Het aangehaalde voorbeeld van een Naim forum, wat ik overigens niet ken, ik denk dat daar al mensen zitten die eensluidend zijn in hun keuze van apparatuur, daardoor ook een stuk minder problemen.

We zijn allemaal volwassen, en in het dagelijks leven worden we allemaal waarschijnlijk geconfronteerd met heel wat ernstiger zaken, en manieren van doen die ons niet aanstaan, dan hier op het forum.

Waar mensen stellig hun mening verkondigen, daar kun je evenzogoed een contra mening verwachten, ingenomen met dezelfde stelligheid. Laat het gaan, een discussie over bepaalde zaken gaat mensen nooit bij elkaar brengen, zaken omtrent religie is een dergelijk onderwerp. Laat je niet uit je tent lokken, negeer, lees verder, leven en laten leven is het devies.

Jammer dat je gaat, maar het is jouw keuze, die moeten we dan ook respecteren, maar om nu de vinger naar mensen te wijzen, gaat denk ik wat ver.

Het gedonder in de glazen is pas goed begonnen toen jullie gezellig versterkers gingen vergelijken, en toen subjectieve zaken als hele en halve waarheden gingen poneren. Daar werd mijns inziens terecht op gereageerd, en toen was de opeens het huis te klein.

Gewoon even slikken en weer doorgaan, zou beter zijn voor jou, en gezien je bijdrages, voor het forum.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Mediator

#2814
Quote from: Kempenaartjes on May 30, 2022, 19:05:07
Misschien een idee om deze topic verder niet te vervuilen en een topic voor deze discussies elders te openen.

Ik doe daar in ieder geval niet aan mee en omdat ik (net als anderen) graag plezierige ervaringen lees.

Prima voorstel. Wellicht kunnen de moderators daar ook wat mee? In ieder geval geeft Richi aan wat hem bezig houdt en hij koppelt daar zelfs een vertrek aan. Ik denk dat dit genoeg zegt en dat we dit respecteren. Vooral dat deel wat Richi aangeeft over negativiteit en daar geen behoefte meer aan hebben spreekt voor mij boekdelen. Daar laat ik mijn verdere inbreng trouwens bij.

Rob_Dingen

Quote from: kermy on May 30, 2022, 20:27:25
Het gedonder in de glazen is pas goed begonnen toen jullie gezellig versterkers gingen vergelijken, en toen subjectieve zaken als hele en halve waarheden gingen poneren. Daar werd mijns inziens terecht op gereageerd, en toen was de opeens het huis te klein.
Juist daar zit een deel van het probleem.
Dit was zelfs een groepje mensen die subjectief hetzelfde constateerde.
Waarom zou je daar op moeten reageren en dat als onzin wegzetten.
Indirect beledig je meteen die personen door de indruk te geven dat ze het verzinnen door wat voor reden dan ook.

Rob

kermy

Quote from: Rob_Dingen on May 30, 2022, 20:57:09
Juist daar zit een deel van het probleem.
Dit was zelfs een groepje mensen die subjectief hetzelfde constateerde.
Waarom zou je daar op moeten reageren en dat als onzin wegzetten.
Indirect beledig je meteen die personen door de indruk te geven dat ze het verzinnen door wat voor reden dan ook.

Rob

Ik denk dat de sleutel het woord "moet" is, er moet niets, er mag veel, zo lang het maar met respect gebeurt. En om nu iemand die iets ter discussie stelt meteen weg te zetten als iemand die de ander niet respecteert, dat is voor mij een brug te ver.


Met vriendelijke groet,

Kermy

minplus

Richard heeft volgens mij momenteel dringender dingen aan zijn hoofd dan geneuzel over zijn set op een forum.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Rob_Dingen

Quote from: kermy on May 30, 2022, 21:06:36
Ik denk dat de sleutel het woord "moet" is, er moet niets, er mag veel, zo lang het maar met respect gebeurt. En om nu iemand die iets ter discussie stelt meteen weg te zetten als iemand die de ander niet respecteert, dat is voor mij een brug te ver.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Ook daar ben ik het volledig mee eens, zonder discussie word het forum saai.
Ook heb ik het nergens over iemand wel of niet respecteren dat heeft niets met een discussie te maken en maakt in deze ook helemaal niets uit.
Maar hoe kun je ter discussie stellen dat een groepje mensen iets hoort?
En dat je hun subjectieve indrukken als onwaar bestempeld.
Dan zeg je indirect dat ze uit hun nek l*ll*n en dat staat ver van een discussie af.
En start ook geen discussie op.
Dus wat voegt het dan voor het forum toe.

Rob

HuubF

Na een jaar of 20 forummen ben ik gaan vinden dat mensen die iets menen te moeten zeggen vooral oprecht moeten zijn. Ik heb een hekel ontwikkeld aan dubbele bodems en vileine opmerkinkjes. Als iedereen gewoon zou opschrijven wat hij echt denkt is er niets aan de hand.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#2820
Quote from: HuubF on May 31, 2022, 09:08:41
Als iedereen gewoon zou opschrijven wat hij echt denkt is er niets aan de hand.

Dan zou ik overal een ban hebben. :D

Quote from: HuubF on May 31, 2022, 09:08:41
k heb een hekel ontwikkeld aan dubbele bodems en vileine opmerkinkjes.

Ik moet zeggen dat ik jou daar heel bedreven in vindt.

Mijn moeite zit hem er in dat mensen iets verwachten van anderen zodat zij door kunnen doen wat ze doen. En vervolgens roepen: Leven en laten leven.

Ik een beetje meer dan jij vergeten ze dan gemakshalve.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#2821
Quote from: chansig on May 31, 2022, 09:13:09
Ik moet zeggen dat ik jou daar heel bedreven in vindt...

ik blijf voornamelijk in eigen topic, dus moet me af en toe een beetje verdedigen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Voor mij geen probleem hoor Huub. Ik kan de dubbele bodems wel waarderen. Jij hebt er zelf schijnbaar een issue mee, behalve in je eigen topic, als jij je moet verdedigen etc. Koekoek.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 31, 2022, 10:10:55
:D

Voor mij geen probleem hoor Huub. Ik kan de dubbele bodems wel waarderen. Jij hebt er zelf schijnbaar een issue mee, behalve in je eigen topic, als jij je moet verdedigen etc. Koekoek.  :D

Gr. Hans

Je mist toch mijn punt een beetje. De dubbele bodem die ik bedoel zit hem meer in de nooit aflatende drang om in topics van anderen te peuren en trekken met een boodschap die in mijn ogen altijd hetzelfde is.

Een beetje de Hollandse ziekte om vooral tegen dingen te zijn. Dat is gemakkelijker want om ergens tegen te zijn heb je minder tekst nodig.

Terwijl een forum er toch voornamelijk is om ervaringen uit te wisselen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Quote from: kermy on May 30, 2022, 20:27:25
Jammer dat je gaat, maar het is jouw keuze, die moeten we dan ook respecteren, maar om nu de vinger naar mensen te wijzen, gaat denk ik wat ver.
Waarom gaat dat te ver? Het zijn toch anderen die mijn (en andermans) plezier hier verpesten? Ik doe dat niet zelf.

Quote from: kermy on May 30, 2022, 20:27:25
Het gedonder in de glazen is pas goed begonnen toen jullie gezellig versterkers gingen vergelijken, en toen subjectieve zaken als hele en halve waarheden gingen poneren. Daar werd mijns inziens terecht op gereageerd, en toen was de opeens het huis te klein.
Ik ben 3 keer begonnen aan een reactie hierop. Uiteindelijk heb ik toch besloten te reageren...

Die subjectieve en halve waarheden zoals jij ze noemt, dat zijn MIJN ervaringen en zo is het ook opgeschreven. Iedereen mag daar iets van vinden, maar ga niet zeggen dat mijn ervaringen niet kloppen. Want dan gaat men precies doen wat mij wordt verweten: subjectieve en halve waarheden verkondigen. En daar was het toch allemaal om begonnen?

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a