Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerre

Quote from: Richi on October  5, 2021, 10:36:08
Het zijn AudioQuest Fog Lifters (https://www.audioquest.com/accessories/audio-enhancements/fog-lifters) die in theorie helpen RF interferentie te verminderen. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of het echt verschil maakt in mijn set. Het is meer dat de AudioQuest luidsprekerkabels die ik heb nogal zwaar zijn en door gingen hangen omdat de aansluitingen op de luidsprekers een paar centimeter van de grond zitten. Met deze lifters hangen de kabels niet door. Als ik ze er onderuit haal, raakt de kabel nog niet de grond, mede omdat ik ze achter de kast heb opgehangen.

Verhelderend. Duidelijk verhaal.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Rowdy

#2351
Quote from: Richi on October  5, 2021, 10:36:08
Het zijn AudioQuest Fog Lifters (https://www.audioquest.com/accessories/audio-enhancements/fog-lifters) die in theorie helpen RF interferentie te verminderen. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of het echt verschil maakt in mijn set. Het is meer dat de AudioQuest luidsprekerkabels die ik heb nogal zwaar zijn en door gingen hangen omdat de aansluitingen op de luidsprekers een paar centimeter van de grond zitten. Met deze lifters hangen de kabels niet door. Als ik ze er onderuit haal, raakt de kabel nog niet de grond, mede omdat ik ze achter de kast heb opgehangen.
Had een topic gemaakt over de AudioQuest Fog Lifters (https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180101.0), maar hoe zit het bij jou met het omvallen van de Fog Lifters?

Richi

Quote from: Rowdy on October  5, 2021, 17:11:23
Had een topic gemaakt over de AudioQuest Fog Lifters (https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180101.0), maar hoe zit het bij jou met het omvallen van de Fog Lifters?
Ze vallen snel om inderdaad. Ik heb er maar twee, aan elke zijde één, maar als je er meerdere op een rij hebt staan, dan zal het heel lastig zijn om er langs op te zuigen zonder ze om te stoten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#2353
Voor mijn verjaardagsgeld heb ik een Philips hoofdtelefoon aangeschaft: de X2HR. Sinds de X1 zit ik er al over te denken een keer zo'n hoofdtelefoon uit te proberen, maar het kwam er niet van. Een paar jaar terug heb ik een AKG K702 aangeschaft. Die doet het prima, maar echt warm word ik er niet van. Toen de Naim Atom Headphone Edition arriveerde heb ik meteen de AKG eraan gehangen, maar ook toen deed het met niet zo veel. Vorige week heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de laatste incarnatie van de X1 aangeschaft, de X2HR. Voor 129 euro gekocht na het lezen van diverse positieve en een enkele negatieve review. Maar wat een gave hoofdtelefoon is dat zeg! Het draagcomfort is zeer hoog en de klank om van te smullen. Wat een genot om muziek te luisteren. Voor mij precies de juiste balans tussen warmte en detail in de weergave, veel ruimtelijkheid (veel beter dan ik ooit heb gehoord bij een hoofdtelefoon) en wat een dynamiek. :crazy: Het laag gaat zo diep en is zo strak, de stemmen worden zo fraai en open weergegeven en de hoge tonen vind ik ook super mooi. Wat mij betreft echt een aanrader. Het is een flink zware hoofdtelefoon, maar gek genoeg merk je daar niets van als je hem op hebt. Mocht je op zoek zijn naar een hoofdtelefoon en wel van een beetje 'vette' klank houden, dan zou ik deze zeker proberen.

Groet,
Richard

Edit: X2HD gewijzigd naar X2HR.  :satisfied:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Trabuca

Ik heb hem ook al wat jaren en bevalt me zeer goed. Wordt voornamelijk gebruikt tijdens gaming en muziek tijdens thuiswerken.

Het is trouwens X2HR (ipv HD)
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Richi

Quote from: Trabuca on October  7, 2021, 21:29:35
Ik heb hem ook al wat jaren en bevalt me zeer goed. Wordt voornamelijk gebruikt tijdens gaming en muziek tijdens thuiswerken.

Het is trouwens X2HR (ipv HD)
Je hebt gelijk! De X2HR!!!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Het wordt een leuke week!

Vandaag komt de Fosi Audio DA2120A binnen, een versterkertje voor op de werkkamer. En morgen als het meezit een AudioQuest Monsoon netsnoer voor aan de Niagara 1200. De Z3 komt dan aan de eindversterker te hangen.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

drees62

Quote from: Richi on December  6, 2021, 12:36:41
Het wordt een leuke week!

Vandaag komt de Fosi Audio DA2120A binnen, een versterkertje voor op de werkkamer. En morgen als het meezit een AudioQuest Monsoon netsnoer voor aan de Niagara 1200. De Z3 komt dan aan de eindversterker te hangen.

Hier een vergelijkbare swap. Op Black Friday nog een AQ Monsoon op de kop getikt voor een leuke prijs, is net vanmiddag bezorgd. De AQ NRG Z3 gaat dan dienst doen als powercord voor de geintegreerde versterker, de Monsoon mag dan de Niagara 1200 gaan voeden. Ben benieuwd naar je ervaringen!

fugazi_2009

#2358
Mooie uitersten. Die Monsoon is waarschijnlijk net zo zwaar als de Fosi Audio  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Quote from: drees62 on December  6, 2021, 14:47:14
Hier een vergelijkbare swap. Op Black Friday nog een AQ Monsoon op de kop getikt voor een leuke prijs, is net vanmiddag bezorgd. De AQ NRG Z3 gaat dan dienst doen als powercord voor de geintegreerde versterker, de Monsoon mag dan de Niagara 1200 gaan voeden. Ben benieuwd naar je ervaringen!
Leuk en idem! Volgens sommigen maakt de Z3 op een Purifi versterker weinig verschil, maar dan nog hoop ik dat de Monsoon op de Niagara 1200 wel verschil maakt. We gaan het zien.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: fugazi_2009 on December  6, 2021, 15:04:30
Mooie uitersten. Die Monsoon is waarschijnlijk net zo zwaar als de Fosi Audio  ;D
Ja, die Fosi versterker is zo klein, de ienieminie speakerkabels laten 'm al bijna steigeren. Maar klinkt helemaal niet onaardig via AptX Bluetooth. Beetje dunnig, maar dat kan ook maar zo aan de luidsprekers liggen. Er zit een subwoofer aansluiting op, dus wie weet.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pathos

Quote from: Richi on December  6, 2021, 15:04:59
Leuk en idem! Volgens sommigen maakt de Z3 op een Purifi versterker weinig verschil, maar dan nog hoop ik dat de Monsoon op de Niagara 1200 wel verschil maakt. We gaan het zien.

Ik vermoed dat er binnenkort wel een mooie review geplaatst word? :D
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Richi

Quote from: Pathos on December  6, 2021, 17:40:00
Ik vermoed dat er binnenkort wel een mooie review geplaatst word? :D
Die kans bestaat inderdaad  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nou, de Monsoon is vandaag aangekomen. De kast was al voorbereid, dus inpluggen en spelen maar. Het blijft toch bijzonder hoe de stap van een Z3 naar een Monsoon van de wandcontactdoos naar de Niagara 1200 weer een verschil kan maken. Ik zal alle superlatieven achterwege laten, maar het klinkt nog weer dynamischer en de stemweergave is wat prominenter, wat in mijn situatie een verbetering is. De Z3 zit nu tussen de Niagara en de eindversterker. Hieronder staan een paar foto's van hoe het TV meubel er nu van binnen uit ziet.

De Niagara staat onderin, gevoed vanuit een aparte groep in de meterkast, met de Purifi eindversterker (NRG-Z3) en de subwoofer (NRG-X3) op de high current aansluitingen en de Atom HE (NRG-Z3) en het CD loopwerk (ArtSpeak) op de Source aansluitingen.

De stekkerdoos die tegen de bovenkant van de kast is vastgemaakt, is aangesloten op een afzonderlijke wandcontactdoos en voedt alle andere apparatuur in en rond de kast, zoals de Apple TV, de Playstation, verlichting en de switch. De TV is aangesloten op een afzonderlijke wandcontactdoos.

Vanavond kan ik uitgebreid luisteren. Ik zal later nog wat meer luisterindrukken plaatsen.

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En nu wordt er niets meer aan de set uitgegeven, totdat er een mooie Dynaudio Confidence 30 voor weinig op mijn pad komt.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerkhoffd

Ook mijn ervaring. De stroomtoevoer én dus zelfs netsnoeren hebben verrassend veel impact op de uiteindelijke geluidskwaliteit.

Moet ook eens een keer zo'n Niagara ter demo thuis proberen. Benieuwd of die ook in mijn set een positief effect heeft.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

fugazi_2009

Quote from: Richi on December  7, 2021, 16:14:29
En nu wordt er niets meer aan de set uitgegeven

Famous last words  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

drees62

Quote from: Richi on December  7, 2021, 15:56:21
Nou, de Monsoon is vandaag aangekomen. De kast was al voorbereid, dus inpluggen en spelen maar. Het blijft toch bijzonder hoe de stap van een Z3 naar een Monsoon van de wandcontactdoos naar de Niagara 1200 weer een verschil kan maken. Ik zal alle superlatieven achterwege laten, maar het klinkt nog weer dynamischer en de stemweergave is wat prominenter, wat in mijn situatie een verbetering is. De Z3 zit nu tussen de Niagara en de eindversterker. Hieronder staan een paar foto's van hoe het TV meubel er nu van binnen uit ziet.

De Niagara staat onderin, gevoed vanuit een aparte groep in de meterkast, met de Purifi eindversterker (NRG-Z3) en de subwoofer (NRG-X3) op de high current aansluitingen en de Atom HE (NRG-Z3) en het CD loopwerk (ArtSpeak) op de Source aansluitingen.

De stekkerdoos die tegen de bovenkant van de kast is vastgemaakt, is aangesloten op een afzonderlijke wandcontactdoos en voedt alle andere apparatuur in en rond de kast, zoals de Apple TV, de Playstation, verlichting en de switch. De TV is aangesloten op een afzonderlijke wandcontactdoos.

Vanavond kan ik uitgebreid luisteren. Ik zal later nog wat meer luisterindrukken plaatsen.

Mvg,
Richard

Hier nu dezelfde configuratie en ervaring. Vooral de betere gelaagdheid van het laag en de betere focus in het algemeen zijn opvallend zodra je de set aanzet. Ook de punch neemt nog wat toe, echt heerlijk luisteren zo.
Ik zou trouwens ook eens proberen om de switch ook over een (gefilterde) aansluiting van de Niagara laten lopen als je toch nog ruimte hebt. Werkt bij mij ook heel positief.

Richi

Quote from: drees62 on December  7, 2021, 17:03:42
Hier nu dezelfde configuratie en ervaring. Vooral de betere gelaagdheid van het laag en de betere focus in het algemeen zijn opvallend zodra je de set aanzet. Ook de punch neemt nog wat toe, echt heerlijk luisteren zo.
Je hebt het beter omschreven dan ik heb gedaan, maar ik ben het helemaal met je eens.

Quote from: drees62 on December  7, 2021, 17:03:42
Ik zou trouwens ook eens proberen om de switch ook over een (gefilterde) aansluiting van de Niagara laten lopen als je toch nog ruimte hebt. Werkt bij mij ook heel positief.
Goede tip, is snel te regelen. Ga eerst eens zo spelen en dan zal ik hem omhangen. Kijken of ik verschil merk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: fugazi_2009 on December  7, 2021, 16:29:23
Quote from: Richi on December  7, 2021, 16:14:29
En nu wordt er niets meer aan de set uitgegeven, totdat er een mooie Dynaudio Confidence 30 voor weinig op mijn pad komt.  :D
Famous last words  ;D
Een like voor een onvolledige quote :wacko:!  Wel echt van deze tijd :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: Tabcam on December  7, 2021, 20:45:06
Famous last words  ;D
Een like voor een onvolledige quote :wacko:!  Wel echt van deze tijd :nopompom:.
Ach, ik had die reactie wel verwacht. En helemaal terecht, want houden we ons dit niet allemaal voor om bij het eerste beste mooie nieuwe apparaat de verleiding niet te kunnen weerstaan?  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Het huis begint langzaam tot rust te komen. Vrouw weg, kinderen (bijna) naar bed en dus lekker muziek luisteren. Ik ben nu een paar nummers onderweg en wat vooral opvalt is de toename in ruimtelijkheid, meer druk in het midlaag (vanuit de luidsprekers, niet de sub (denk ik)) en de openheid van de stemmen. Het klinkt erg goed. Heel er goed. En vooral beter dan gisteren en de dagen ervoor.

Dit is de playlist die ik nu beluister: https://open.qobuz.com/playlist/7193853

De luidsprekers verdwijnen meer dan voorheen. Het laag zet meer druk, dat valt vooral op. En ik ken deze playlist erg goed, dus de verschillen vallen snel op. Dat allemaal door een heel goed netsnoer te vervangen door een nog betere. Rare hobby is het toch.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Quote from: Richi on December  7, 2021, 20:51:12
Ach, ik had die reactie wel verwacht. En helemaal terecht, want houden we ons dit niet allemaal voor om bij het eerste beste mooie nieuwe apparaat de verleiding niet te kunnen weerstaan?  :D

Precies,  ik zeg ook al 20 jaar daar het nu echt klaar is.  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kwabbernoot

Quote from: Tabcam on December  7, 2021, 20:45:06
Famous last words  ;D
Een like voor een onvolledige quote :wacko:!  Wel echt van deze tijd :nopompom:.
Kan ik je weer een beetje  :pompom: maken als ik de mijne weghaal?  :unsure:

Rowdy

#2374
Quote from: Richi on December  7, 2021, 15:56:21
Nou, de Monsoon is vandaag aangekomen. De kast was al voorbereid, dus inpluggen en spelen maar. Het blijft toch bijzonder hoe de stap van een Z3 naar een Monsoon van de wandcontactdoos naar de Niagara 1200 weer een verschil kan maken. Ik zal alle superlatieven achterwege laten, maar het klinkt nog weer dynamischer en de stemweergave is wat prominenter, wat in mijn situatie een verbetering is. De Z3 zit nu tussen de Niagara en de eindversterker. Hieronder staan een paar foto's van hoe het TV meubel er nu van binnen uit ziet.

De Niagara staat onderin, gevoed vanuit een aparte groep in de meterkast, met de Purifi eindversterker (NRG-Z3) en de subwoofer (NRG-X3) op de high current aansluitingen en de Atom HE (NRG-Z3) en het CD loopwerk (ArtSpeak) op de Source aansluitingen.

De stekkerdoos die tegen de bovenkant van de kast is vastgemaakt, is aangesloten op een afzonderlijke wandcontactdoos en voedt alle andere apparatuur in en rond de kast, zoals de Apple TV, de Playstation, verlichting en de switch. De TV is aangesloten op een afzonderlijke wandcontactdoos.

Vanavond kan ik uitgebreid luisteren. Ik zal later nog wat meer luisterindrukken plaatsen.

Mvg,
Richard
De adapters in de stekkerdoos kun je vastzetten met een ty-wrap door de stekkerdoos iets losschroeven ty-wrap doorheen steken en vastschroeven. Zo kunnen de adapters niet door hun eigen gewicht naar beneden vallen.


De ty-wrap om de blauwe patchsnoeren zou ik weghalen en de bekabeling achter de kast wegleggen. Elke bocht geeft een hogere capaciteitswaarde, waardoor de kwaliteit van het signaal verslechterd.


Het is nu wel een rommeltje.