Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Quote from: Richi on July  1, 2020, 10:22:01
En wat te denken van onze kleine man, nu zonder de sonde en vrij van chemo?!  :inlove:

Lekker aan het spelen met de Bat mobiel, want het blijft natuurlijk toch het HT Forum.

Mooi om te zien man.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J o e p

Quote from: Richi on July  1, 2020, 10:22:01
En wat te denken van onze kleine man, nu zonder de sonde en vrij van chemo?!  :inlove:

Proficiat!
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

De Alientek D8 versterker is binnen. Wat een klein ding is dat zeg! Maar in combinatie met de PI speelt het erg fraai over USB. Roon werkt perfect. Het is een mooi compact systeem dat super klinkt. De Denon set gaat in de verkoop.  ;D

Een paar fotootjes...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En nog een paar...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Oh ja: het netsnoer is ruk. Dat is een US snoer met een heel slap en goedkoop verloop naar een EU stekker. Die heb ik meteen vervangen door een goed EU snoer, voordat er sluiting ontstaat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on July  1, 2020, 22:52:25
En nog een paar...
Zo, inderdaad klein zeg. Leuk dat het super speelt :pompom:. Ben benieuwd wat eruit te halen is!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: TabCam on July  1, 2020, 23:18:04
Zo, inderdaad klein zeg. Leuk dat het super speelt :pompom:. Ben benieuwd wat eruit te halen is!
Binnenkort laat ik je horen hoe het nu klinkt. En er zal inderdaad nog meer uit te halen zijn, maar voor de werkkamer vind ik het goed genoeg zo.  :tounge:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Heb de luisteravond op jouw set bij de Purifiversterkertopic neergezet omdat het meer over de versterker(s) gaat dan over de gehele set. Nogmaal bedankt voor de meer dan gezellige avomd en je bent hier van harte welkom!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Dank je Douwe. Ik heb nog niet de rust gevonden om er een stukje over te schrijven. Maar dat komt nog!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on July 11, 2020, 08:57:05
Dank je Douwe. Ik heb nog niet de rust gevonden om er een stukje over te schrijven. Maar dat komt nog!
Heb het ook druk en heb het uitgesteld tot ik er lekker voor kon gaan zitten. Zoals ze hier in Twente zeggen; "Doe heinig an"!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Grappig, zit een beetje online te snuffelen en kom uit bij CoolBlue waar ze blijkbaar ook de Audioquest Jitterbug verkopen. En ze hebben een mooie combi aanbieding.  :devil: Kijk maar eens hieronder...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

SV..S

Lol, geen ruis meer te horen met die combi!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kingpin

"Hierdoor klinkt je muziek warmer en gedetaileerder" ... ook iets wat niet samengaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

Quote from: Kingpin on July 22, 2020, 09:01:34
"Hierdoor klinkt je muziek warmer en gedetaileerder" ... ook iets wat niet samengaat.
Dat zijn statements waar niet alleen CB zich schuldig aan maakt  :D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on July 22, 2020, 09:18:30
Dat zijn statements waar niet alleen CB zich schuldig aan maakt  :D

DE JITTERBUG THUIS-TESTER: DOET 'IE HET OF DOET 'IE HET NIET?

https://hifi.nl/artikel/23804/De-Jitterbug-Thuis-tester-Doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet.html
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Net de eerste pagina van dit topic weer eens bijgewerkt:

Augustus 2020

De set is redelijk stabiel de laatste tijd. Alleen een andere luidsprekerkabel gekocht begin dit jaar, de Atlas Hyper 3.5 en een AudioQuest Niagara 1200 toegevoegd, beide met zeer goede resultaten. Daarbij gebruik ik nu ArtSpeak netsnoeren. Dat werkt prima vooralsnog, maar ik wil wel volledig naar AudioQuest voor de netsnoeren. De set klinkt uitmuntend. Ik ben er heel erg tevreden mee. De NAP200 is er uit gegaan: zonder vind ik het coherenter klinken en de toevoeging van de Niagara 1200 compenseert ruimschoots de NAP200.

Dus:
Naim Uniti Atom
Mac Mini met Roon en TIDAL
Cambridge Audio CXC - CD loopwerk
Dynaudio Contour S 3.4 LE luidsprekers
AudioQuest Niagara 1200 power conditioner
Atlas Hyper 3.5 single wire luidsprekerkabel 4m
ArtSpeak netsnoeren
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1766
Gisteren ben ik voor het eerst met REW in de weer geweest. Met deze gratis software in combinatie met een UMIK-1 USB microfoon heb ik Room EQ metingen uitgevoerd waarvan de resultaten in het 'convolution filter' in Roon zijn geladen. Bijgaand de foto van de eerste meting. Inmiddels ben ik er iets handiger in geworden, maar de kamer meet gewoon erg goed. Geen gekke dips of zo. En dat sluit ook mooi aan bij de ervaringen: het klinkt gewoon erg goed. Met de Room EQ filters in Roon klinkt het net nog iets strakker, maar niet noodzakelijk beter. We gaan hier nog maar eens mee verder experimenteren binnenkort.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dirk

met zo'n schaalverdeling meet je natuurlijk altijd "vlak"  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

#1768
Ja, die 65dB dip op 42Hz is bijzonder strak te noemen  :D
JBL PRX Power!

Nahpets

De y as zal toch geen db-tjes zijn?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

JBL PRX Power!

Dirk

even voor alle duidelijkheid, ik vind het lovenswaardig dat Richi tenminste zelf op onderzoek uit gaat en dus met REW aan de slag gaat, dat zouden er meer moeten doen ipv te blijven beweren denken dat het bij hen allemaal best goed klinkt en het dus tijd is voor een nieuwe kabel die de puntjes op de i zal zetten  :-X

Zoals 'ie zelf schrijft is het z'n allereerste poging met REW, dus dit soort "foutjes" zijn dan doodnormaal, 't is alleen grappig om te lezen dat hij zo tevreden is met z'n meting, that's all...maar vooral doorgaan en je bevindingen blijven posten, hulp is immers nooit ver af  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

Quote from: Dirk on August 22, 2020, 14:30:30
even voor alle duidelijkheid, ik vind het lovenswaardig dat Richi tenminste zelf op onderzoek uit gaat en dus met REW aan de slag gaat, dat zouden er meer moeten doen ipv te blijven beweren denken dat het bij hen allemaal best goed klinkt en het dus tijd is voor een nieuwe kabel die de puntjes op de i zal zetten  :-X

Zoals 'ie zelf schrijft is het z'n allereerste poging met REW, dus dit soort "foutjes" zijn dan doodnormaal, 't is alleen grappig om te lezen dat hij zo tevreden is met z'n meting, that's all...maar vooral doorgaan en je bevindingen blijven posten, hulp is immers nooit ver af  ;)
Eens!
JBL PRX Power!

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vergeerr72

Quote from: Richi on August 22, 2020, 12:55:59
Gisteren ben ik voor het eerst met REW in de weer geweest. Met deze gratis software in combinatie met een UMIK-1 USB microfoon heb ik Room EQ metingen uitgevoerd waarvan de resultaten in het 'convolution filter' in Roon zijn geladen. Bijgaand de foto van de eerste meting. Inmiddels ben ik er iets handiger in geworden, maar de kamer meet gewoon erg goed. Geen gekke dips of zo. En dat sluit ook mooi aan bij de ervaringen: het klinkt gewoon erg goed. Met de Room EQ filters in Roon klinkt het net nog iets strakker, maar niet noodzakelijk beter. We gaan hier nog maar eens mee verder experimenteren binnenkort.
Volgens mij moet je wel op een iets hoger volume meten, dan gaat de ruimte wat meer meedoen. Op de minidsp website staat wel een goede uitleg om te beginnen mocht jij die nog niet gevonden hebben.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL