Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

KillerbeeNL

Quote from: Xander32 on December 17, 2019, 18:54:37
Wat een trieste, kansloze opmerking van je  :-[
inderdaad [emoji850][emoji19]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Mitch--

Quote from: Xander32 on December 17, 2019, 18:54:37
Wat een trieste, kansloze opmerking van je  :-[

Holy crap!!  :o dat is nog zacht uitgedrukt...  :mad:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Tabcam

Quote from: Richi on December 17, 2019, 13:40:09
Niels is weer thuis (en wij dus ook)! Ben wel helemaal afgedraaid merk ik. Wilde met TabCam afspreken, maar deze week trek ik dat niet. Hopelijk heeft hij de komende twee weken ergens een gaatje.  :thumbs-up:
Geen probleem. Gewoon doen als het voor ons beiden uitkomt. En rust lekker uit, sterkte met alles en hoop in ieder geval dat het jou en je familie gegeven is met de feestdagen een fijne en rustige tijd te hebben.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.


RalphH

Gok dat baardmannetje doelde op tabcam en "ergens een gaatje hebben"
Dat gaat inderdaad compleet scheef als die opmerking op richi zijn thuissituatie legt.

Wat dat laatste betreft, heftig.., hoop voor jullie dat er wat rust komt de komende periode.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tabcam

Quote from: Baardmannetje on December 17, 2019, 13:51:29
Hij wordt een zij?
Heb jij geen gaatjes dan? We kunnen er wel eentje maken dan :devil:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.


Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

Jongens
Laten we even weer netjes doen tegen elkaar
Grap is enorm misplaatst dus aub verwijderen voor ik het doe, maar dan ga je zelf ook.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

op eigen verzoek verwijderd.

Mijn grapje bedoel je?

Dat mag je lekker zelf doen als je het zo enorm misplaatst vind.

Leeuwarden

Grapje is misschien niet goeie moment maar ook niet meer dan dat.... Get over it...

J.A.F._Doorhof

Baardmannetje als ik je een kans geef zou ik die gewoon pakken ipv zo arrogant naar een admin te doen ;)

Dus ik vraag het nog een keer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Wauw Richie, krijg eigenlijk nu pas mee hoe intensieve periode jullie meemaken.

Mij valt altijd vooral op hoeveel warmer de band tussen kinderen met down en hun ouders is en dit ook op volwassen leeftijd weten vast te houden.

Ze genieten overduidelijk opvallend méér van elkaars samenzijn.

Kunnen veel ouders met kinderen die "ogenschijnlijk" niks mankeren nog veel van leren.

Kan er altijd zeer van genieten.

Probeer te genieten van de feestdagen🎄

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 17, 2019, 21:13:28
Baardmannetje als ik je een kans geef zou ik die gewoon pakken ipv zo arrogant naar een admin te doen ;)

Dus ik vraag het nog een keer.

Je kan het blijven vragen.

Ik maak een grapje dat betrekking heeft op Tabcam. Richi vroeg zich af of HIJ (Tabcam) nog een gaatje zou hebben de komende weken...  Dat er blijkbaar idioot slecht wordt gelezen of dat er valse sentimenten opspelen. Dat is niet mijn probleem.

Succes ermee.

Richi

Ik krijg de commotie nu pas mee. Laten we het er op houden dat Baard een op zich wel leuke grap maakte, maar zeer onhandig getimed.

Graag terug on topic. Bedankt allemaal!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

beunky

De oproep van Richi is duidelijk dacht ik.
Alles daarna heb ik verwijderd. Graag on-topic.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Richi

Iets heel anders: het laatste Fink album "Bloom Innocent" is wel heel erg fijn zeg!  :inlove:  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on December 18, 2019, 21:26:26
Iets heel anders: het laatste Fink album "Bloom Innocent" is wel heel erg fijn zeg!  :inlove:  :clapping:
Bijzonder aangename verrassing na het ietswat teleurstellende "Horizontalism". Gelukkig is "Bloom Innocent" weer nieuw werk en luistert heerlijk weg :coffee: :pompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Hele fijne kerst gewenst allemaal en op naar 2020!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Ook fijne Kerstdagen en een geweldig, gezond en muzikaal 2020 voor jou en jouw dierbaren!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Richi

#1646
Na een aantal pittige weken is het leven hier weer een beetje aan het normaliseren, voor zover je van normaal kan spreken natuurlijk in onze situatie. Niels heeft vannacht voor het eerst in 3-4 weken een nacht doorgeslapen. Na gordelroos en influenza weten we weer wat bijwerkingen van medicatie allemaal aanricht. De laatste weken hebben we vooral geleerd geen verwachtingen te hebben (zoals: misschien kan ik vandaag even een uurtje lezen of misschien kan ik even een muziekje luisteren), want verwachtingen leiden tot teleurstelling. Dus nemen we het er van als het kan, maar meestal is dat nog niet het geval helaas.

Inmiddels weten we dat Niels 19 juni zijn laatste chemo zal krijgen. Dan zit het traject van ruim 2 jaar erop. Zo fijn voor hem, want de weerstand tegen de behandeling neemt steeds meer toe. Hij is inmiddels 4 jaar oud en hij begrijpt steeds beter wanneer er iets staat te gebeuren. Na de behandeling gaan we een controle traject in met eerst 3-wekelijkse en later 6-wekelijkse controles. Ook moet hij nog een keer onder het mes om zijn port-a-cat te laten verwijderen. Maar dan is het toch echt allemaal klaar.

Vorige week ben ik een avondje bij TabCam geweest. Dat was een super leuke avond. Luisteren naar een compleet andere set dan die van jezelf is hoe dan ook altijd leuk. Deze week ben ik bij een kennis met een Naim set wezen luisteren. Het werd een gezellige avond die begon met muziek en eindigde in gesprekken over werk en 'het leven'. Ieder huisje heeft zijn kruisje zullen we maar zeggen.

Deze week is Rob46 langs geweest met zijn Atlas Hyper 3.5 luidsprekerkabel. De Naim NAC A5 klonk erg lekker, maar voor mijn gevoel zou het midden opener moeten kunnen klinken en ook het laag was af en toe wat wollig. Toen zag ik Rob zijn kabel voorbij komen - terwijl die toch echt al een tijdje te koop stond - en ben ik eens wat gaan zoeken, ook op het Naim forum. Daar vond ik commentaren van meerdere mensen die waren overgestapt van de A5 naar de Atlas kabel, vaak met opmerkingen over beter gedefinieerd laag en een opener weergave zonder schel te worden. Rob was zo aardig met de kabel hier langs te komen en het werd een heel gezellige avond. Toen we met de A5 kabel speelden, klonk het al erg goed. Beide kregen we twijfels of het nog wel zo veel beter kon. Nou, dat kon dus wel. Na een paar seconden met de Atlas kabel werd al duidelijk dat het geluidsbeeld verder opentrok, zowel in de breedte als ook in de diepte. En dan met name naar ons toe. We hebben de nummers die we met de Naim kabel hadden beluisterd opnieuw langs laten komen en het was duidelijk een verbetering. Ook de laagweergave ging er flink op vooruit, met name hoorbaar in beter hoorbare basloopjes in Rock you Gently van Jennifer Warnes, maar ook nummers van Bliss kwamen beter uit de verf. Kortom, de Atlas kabel is gebleven en de Naim kabel staat te koop.

Eindelijk weer zin in en tijd gemaakt voor de hobby. Dat is erg fijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1647
Onze kleine knul
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Leuk om te lezen dat het op beide gebieden nu vooruit gaat. En fijn dat slapen voor jullie allemaal dan vooruit gaat. Geniet er lekker van, zowel de hobby als elkaar, het is jullie van harte gegund.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Marco66

Weet zo goed wat jullie doormaken, fijn dat het weer wat beter gaat!
En mocht je het leuk vinden en wat afleiding willen, je bent altijd welkom hier om even de zinnen te verzetten!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch