Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Telkens als ik weer een update lees Richi, bedenk ik weer "hoe sterk kan een mens zijn?" Jullie laten wat dat aangaat pure kracht zien, top! Geniet van elkaar  ;D

Richi

Kleine toegift, omdat we zo trots zijn op onze Niels.  :inlove:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: AudioEnZo on November 13, 2019, 10:37:06
Telkens als ik weer een update lees Richi, bedenk ik weer "hoe sterk kan een mens zijn?" Jullie laten wat dat aangaat pure kracht zien, top! Geniet van elkaar  ;D
Dank je. Het is bijzonder hoeveel je aan kan. Maar ook hoe hard de klap komt als de druk van de ketel gaat. Mensen zijn bijzondere wezens.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on November 13, 2019, 09:48:08
Gisterenavond was TabCam hier en hebben we een gezellig muziek avondje gehad. Veel gekletst, maar ook geluisterd. Allerlei muziek passeerde de revue en het was leuk om te zien dat we onze hobby min of meer op dezelfde manier benaderen. We zijn serieus met onze sets bezig, maar we zijn geen 'audio fundamentalisten' en we proberen onze hobby te integreren in onze gezinnen. De WAF speelt daarbij een grote maar niet te dominante rol. :D

Ik vond het leuk om te zien hoe TabCom waarde hecht aan beeld bij het geluid. We hebben een aantal muziekvideos gekeken op YouTube en daar zaten enkele pareltjes tussen. ;) En de geluidskwaliteit van muziek op YouTube is nog helemaal niet zo slecht!

Het was een leuke avond die nog een vervolg gaat krijgen bij TabCam.  8)
Klopt helemaal! Je merkt vaak al dat er een muzikale klik is met commentaar en likes op muziekposts en de stijl van schrijven over de set.

Ben bang dat bij mij de WAF een iets grotere rol omdat mijn vriendin een vetorecht heeft :nopompom:. Tevens leuk om te zien dat de vrouwen beide goede kwaliteit stiekem toch erg kunnen waarderen :clapping:, vooral als het (tijdelijk) minder klinkt hebben ze het direct door, dan doen we toch iets goed :angel:.

Elke set is anders en ik vond het leuk om te horen hoeveel diepte er bij jou te horen is. De opstelling is bij mij ook iets lastiger zo kort op de muur, dus ik waardeer die ruimtelijkheid des te meer.

Mooi ook om te zien hoe jij je gezin een hoop warmte geeft en, nu het weer een beetje kan, de hobby er langzaam bij oppakt. Leukste muzikale ontdekking (voor mij) was de formatie Bliss. Heb vanochtend lekker het album Quiet Letters opgezet :headbanging:.

Kortom, het was een erg leuke avond en je bent van harte welkom voor het vervolg!


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Voor onze volgende afspraak zal ik eens een lijstje maken met albums waarvan ik denk dat je die ook wel kan waarderen. :D Er is nog zoveel moois te koop.  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Quote from: Richi on October  6, 2019, 10:51:54
Tijd voor een kleine update: gisteren 2 sets Isoacoustics Gaia II isolators onder de luidsprekers geschroefd. Ben blij met het resultaat.

Schitterend!

Waar heb je de IsoAcoustics gekocht?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

Quote from: cz79 on November 13, 2019, 12:18:21
Schitterend!

Waar heb je de IsoAcoustics gekocht?
Bij forumsponsor H&C Hifi.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vanavond bij Fietser geweest om zijn nieuwe set te beluisteren: Devialet, Manger en Crystal Cable bekabeling. Erg fraai hoor. Wat een detail en zo super strak van hoog tot laag, met een vleugje warmte (of zonder kil te klinken, net hoe je het wil zeggen). Een heel andere set dan hij voorheen had, maar ik begrijp goed waarom hij deze stap heeft gezet.

En bedankt weer voor de mooie tips: The Slow Show en Patrick Watson.  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

En hoe zou je jouw eigen set omschrijven t.o.v. die van Fietser?


Quote from: Richi on November 27, 2019, 23:31:18
Vanavond bij Fietser geweest om zijn nieuwe set te beluisteren: Devialet, Manger en Crystal Cable bekabeling. Erg fraai hoor. Wat een detail en zo super strak van hoog tot laag, met een vleugje warmte (of zonder kil te klinken, net hoe je het wil zeggen). Een heel andere set dan hij voorheen had, maar ik begrijp goed waarom hij deze stap heeft gezet.

En bedankt weer voor de mooie tips: The Slow Show en Patrick Watson.  :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on November 28, 2019, 06:42:22
En hoe zou je jouw eigen set omschrijven t.o.v. die van Fietser?
Goede vraag, daar zat ik vanochtend ook over na te denken. Mijn set past ons beter.  :hehe:  De set van fietster laat meer detail horen en klinkt 'strakker'. Bij ons klinkt het iets 'wolliger', maar daardoor ook meer vergevingsgezind. Op de set van fietser, wil je geen slecht opgenomen albums horen. Bij ons kom je daar wel mee weg. Het typische klasse D karakter hoor je terug bij de set van fietser, iets dat ik herken van de Hypex mono eindversterkers die wij ook hebben gehad. In absolute zin denk ik dat de set van fietser beter klinkt, maar hebben wij een iets 'zachtere' ruimte. Daardoor is het lastig vergelijken. Ook zou ik de set van fietser nog wel eens willen horen met de luidsprekers minder ingedraaid. Daardoor had ik het gevoel dat de plaatsing van stemmen en instrumenten niet zo goed was als zou kunnen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Ik zou jouw set absoluut niet als "wollig" of zelfs maar "wolliger'' omschrijven :P. Misschien hooguit ietsies pietsies minder gedetailleerd zonder de set van fietser natuurlijk te hebben gehoord :angel:. Maar zelfs ietsies pietsies wollig is naar mijn oren anders :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: TabCam on November 28, 2019, 07:52:57
Ik zou jouw set absoluut niet als "wollig" of zelfs maar "wolliger'' omschrijven :P. Misschien hooguit ietsies pietsies minder gedetailleerd zonder de set van fietser natuurlijk te hebben gehoord :angel:. Maar zelfs ietsies pietsies wollig is naar mijn oren anders :tongue2:.
Ja, het is lastig om de juiste woorden te vinden. De set van fietser is meer analytisch dan de onze, maar zonder dat je er hoofdpijn van krijgt. Al had ik dat wel, maar dat was door een plots opkomende verkoudheid. Dus hoeveel waarde je moet hechten aan mijn waarnemingen van gisteren, dat is nog maar de vraag.  :tounge2:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Ook maar even een reactie van fietser ;D. Voel mij gevleid door de reacties van Richi al is de keuze voor de set natuurlijk op eigen waarneming gemaakt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijzelf ook heb verbaasd met de uiteindelijke set. Komende van een set met met 7 kasten naar 1 plus draaitafel. In mijn draadje lees je hoe het e.e.a gegaan is. Dat Richi aan zijn eigen set de voorkeur geeft is natuurlijk niks mis mee. Zoveel sets zoveel smaken. Zijn huidige set u heb ik nog niet gehoord maar dat gaat vast nog gebeuren. Blijft leuk om elkaars ervaringen te delen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Na wederom een week in het Prinses Maxima Centrum, waarvan ruim één dag op de intensive care, gaat het gelukkig weer beter met Niels. Ik ben gisterenavond thuis gekomen na een lange en vermoeiende week. Mijn vrouw is nu bij Niels. Gisterenavond heb ik heerlijk muziek zitten luisteren en dat was erg ontspannend. Het album Mellow Gold van Beck kende ik nog niet, maar wat een schitterend album is dat (op een enkel nummer na). Het was erg fijn thuiskomen en genieten. Ondanks dat ik behoorlijk afgedraaid was, heb ik het tot 0:45 volgehouden met Beck.  :mellow:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Meneer de directeur in zijn 'room with a view'. Hij heeft het toch maar weer een volle week in zijn bed volgehouden. Ik geef het je te doen als je 4 jaar oud bent.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Zo te zien houdt hij van zijn varkentjes.

Sterkte allemaal.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LS2

Fijn dat je dan toch de rust kunt vinden in de muziek. Ik kan me niet voorstellen hoe zo'n situatie voor jullie allemaal moet zijn maar als ik die foto van Niels in het ziekenhuis bed zie dan zet me dat wel aan het denken. Ik hoop dat jullie steeds weer het positivisme vast kunnen houden  :thumbs-up:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Richi

Quote from: Nahpets on December  9, 2019, 12:32:01
Zo te zien houdt hij van zijn varkentjes.

Sterkte allemaal.
Dank je. Ja, Peppa en alle andere varkens zijn favoriet. Qua films zit hij nu in zijn Ice Age fase. Wat mij betreft veel beter dan Peppa Big.  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: LS2 on December  9, 2019, 13:16:32
Fijn dat je dan toch de rust kunt vinden in de muziek. Ik kan me niet voorstellen hoe zo'n situatie voor jullie allemaal moet zijn maar als ik die foto van Niels in het ziekenhuis bed zie dan zet me dat wel aan het denken. Ik hoop dat jullie steeds weer het positivisme vast kunnen houden  :thumbs-up:
Tja, leerpunt #1 in ons leven: geniet van elke dag en van de tijd die je gegeven is. Het is allemaal niet vanzelfsprekend. En we blijven positief: er is geen alternatief.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Hij ligt/zit erbij als een directeur :clapping:. Ziekenhuis als kind is nooit leuk. Heb wel gemerkt dat het eten een stuk beter was als toen ik er als kind in lag. 'T hielp ook niet dat ik aan mijn neus werd geopereerd :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Niels is weer thuis (en wij dus ook)! Ben wel helemaal afgedraaid merk ik. Wilde met TabCam afspreken, maar deze week trek ik dat niet. Hopelijk heeft hij de komende twee weken ergens een gaatje.  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.


Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerkhoffd

Quote from: Richi on December 17, 2019, 13:40:09
Niels is weer thuis (en wij dus ook)! Ben wel helemaal afgedraaid merk ik. Wilde met TabCam afspreken, maar deze week trek ik dat niet. Hopelijk heeft hij de komende twee weken ergens een gaatje.  :thumbs-up:

Fijn bericht zo net voor de kerstdagen. Het leven gaat niet over rozen voor jullie. Fijne kerstdagen Richi.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

Wat een trieste, kansloze opmerking van je  :-[

Quote from: Baardmannetje on December 17, 2019, 13:51:29
Hij wordt een zij?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT