Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

lees net het gebeuren met je kleine vent  :ohmy:, heb zelf 2 kleine kinderen en krijg de rillingen over mijn rug toen ik het las

heul veel sterkte en beterschap !!

blue-eyes

Sterkte, succes met junior, het zit ook niet mee.... Fijn dat er afleiding is!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

De opname van Niels liep toch weer uit naar bijna drie weken. Pfff, we hebben het wel weer gehad in het ziekenhuis. Gelukkig is hij al weer 2 weken thuis en het gaat naar omstandigheden goed met hem. Hij is lekker op het kinderdagverblijf vandaag en dat is voor iedereen zeer prettig: Niels kan lekker met leeftijdsgenootjes spelen en wij hebben even 'rust in de tent'.

Tussen de bedrijven door heb ik mijn Akai GX-75 laten reviseren. Dit cassettedeck heb ik ooit nieuw gekocht voor 999 gulden, maar na al die jaren was hij aan een revisie toe. Niet dat hij zo veel gebruikt is, maar de riempjes moesten vervangen en de tandwielen gesmeerd. Dat heb je met dat mechanische spul.  :smile:

Inmiddels heb ik drie Kenwood L-1000T tuners in mijn bezit. Één daarvan doet het prima en is nu aangesloten op de set. Optisch is deze tuner niet 100%. De andere twee zijn mooier, maar hebben gebreken: bij één doet het display het niet en bij de andere is de cinch aansluiting brak. Beide tuners worden nu gereviseerd en dan beslis ik welke ik hou en welke eruit gaan. Ik ben al jaren een 'tuner fetisjist'. ;D Heb er al heel wat versleten: Kenwood KT-5020, Kenwood KT-7020, Technics ST-G70 en de Kenwood L-1000T. Die laatste is toch wel de allermooiste, zowel qua design als qua mogelijkheden om het signaal goed af te stemmen.  :inlove:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Hoi Richi,

Goed om te horen dat het - onder omstandigheden - goed gaat met Niels en dat hij weer even gewoon kind kan zijn.

Waar laat jij je vintage apparatuur reviseren? Zijn die oude onderdelen nog steeds verkrijgbaar? Ik heb nog ergens een Sony cassettedeck liggen; ik ben benieuwd of die nog naar behoren werkt.

Groet,

WillyP

Richi

Quote from: WillyP on June 18, 2019, 23:10:32
Hoi Richi,

Goed om te horen dat het - onder omstandigheden - goed gaat met Niels en dat hij weer even gewoon kind kan zijn.

Waar laat jij je vintage apparatuur reviseren? Zijn die oude onderdelen nog steeds verkrijgbaar? Ik heb nog ergens een Sony cassettedeck liggen; ik ben benieuwd of die nog naar behoren werkt.

Groet,

WillyP
Hoi Willy,

Bij Hifi Centre Video in Wijchen hebben ze 'een mannetje' (gepensioneerd monteur) die dit voor me doet. Hij is een echte liefhebber: hij smulde van de Akai GX-75 en ook de Kenwood L-1000T tuners regelt hij graag af (want geheel discreet opgebouwd en dus leuk voor hem). Het cassettedeck kostte me 80 euro, dus valt alleszins mee.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

morca

Quote from: Richi on June 18, 2019, 10:58:14
De opname van Niels liep toch weer uit naar bijna drie weken. Pfff, we hebben het wel weer gehad in het ziekenhuis. Gelukkig is hij al weer 2 weken thuis en het gaat naar omstandigheden goed met hem. Hij is lekker op het kinderdagverblijf vandaag en dat is voor iedereen zeer prettig: Niels kan lekker met leeftijdsgenootjes spelen en wij hebben even 'rust in de tent'.

Tussen de bedrijven door heb ik mijn Akai GX-75 laten reviseren. Dit cassettedeck heb ik ooit nieuw gekocht voor 999 gulden, maar na al die jaren was hij aan een revisie toe. Niet dat hij zo veel gebruikt is, maar de riempjes moesten vervangen en de tandwielen gesmeerd. Dat heb je met dat mechanische spul.  :smile:

Inmiddels heb ik drie Kenwood L-1000T tuners in mijn bezit. Één daarvan doet het prima en is nu aangesloten op de set. Optisch is deze tuner niet 100%. De andere twee zijn mooier, maar hebben gebreken: bij één doet het display het niet en bij de andere is de cinch aansluiting brak. Beide tuners worden nu gereviseerd en dan beslis ik welke ik hou en welke eruit gaan. Ik ben al jaren een 'tuner fetisjist'. ;D Heb er al heel wat versleten: Kenwood KT-5020, Kenwood KT-7020, Technics ST-G70 en de Kenwood L-1000T. Die laatste is toch wel de allermooiste, zowel qua design als qua mogelijkheden om het signaal goed af te stemmen.  :inlove:
Ik heb hier nog een kt 5030. Ook erg goede tuner
Gebruik hem nooit hij staat op.zolder

Richi

Het heeft even geduurd, maar tussen de bedrijven door heb ik mijn Pronto TSU-9400 geprogrammeerd voor de Kenwood L-1000 set die op zolder staan, en ook voor de Akai GX-75 en de Yamaha WXA-50. Ik heb foto's gemaakt van de originele afstandsbedieningen en daar transparante knoppen 'overheen gelegd'. Ze werken allemaal - net getest - maar er moet vast nog wel wat fine-tuning plaatsvinden. De originele afstandsbedieningen kunnen nu zonder batterijen in de kast. Tja, op vintage spullen moet je zuinig zijn.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Quote from: Richi on June 19, 2019, 14:37:57
Hoi Willy,

Bij Hifi Centre Video in Wijchen hebben ze 'een mannetje' (gepensioneerd monteur) die dit voor me doet. Hij is een echte liefhebber: hij smulde van de Akai GX-75 en ook de Kenwood L-1000T tuners regelt hij graag af (want geheel discreet opgebouwd en dus leuk voor hem). Het cassettedeck kostte me 80 euro, dus valt alleszins mee.

Groet,
Richard

Richard, dank je wel.

WillyP

Richi

Tijd voor een kleine update: gisteren 2 sets Isoacoustics Gaia II isolators onder de luidsprekers geschroefd. Ben blij met het resultaat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

sjiek dat erg mooi erbij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WillyP

Vindt ze niet storend aanwezig. Wat is het bezwaar van je vrouw?

Groet,

WillyP

Richi

Quote from: WillyP on October  6, 2019, 10:59:26
Vindt ze niet storend aanwezig. Wat is het bezwaar van je vrouw?

Groet,

WillyP

Ze vindt ze niet mooi. Ik heb niet doorgevraagd.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: frank2 on October  6, 2019, 10:53:54
sjiek dat erg mooi erbij.
Dank je! Zoek de Naim Uniti Atom; hij staat op het plaatje.  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Quote from: Richi on October  6, 2019, 11:05:51
Ze vindt ze niet mooi. Ik heb niet doorgevraagd.  :D
OK, dank je. Rustig blijven zitten tot de storm is gaan liggen. Mijn vrouw vond de Superspikes ook niet mooi, maar ik hoor ze er niet meer over. Alleen vindt ze dat nu mijn set wel af is  :nowink:.

Groet,

WillyP

AudioEnZo

Quote from: Richi on October  6, 2019, 11:05:51
Ze vindt ze niet mooi. Ik heb niet doorgevraagd.  :D
Haha, doe je goed. Mijn vrouw vind ze prachtig, maar evengoed ook maar niet doorgevraagd  ;D

Maar mooi dat het een goed resultaat geeft!

chansig

Mooie set hoor...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bert de melker

Mooie set Richi zeker met de Dynaudio's. [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

Mooie opstelling zo 👍🏻

Jouw bevindingen zijn positief over deze ontkoppelaars las ik al elders. Heb je deze voordien kunnen uitproberen in het licht van de aanschafprijs?  Ik zou zelf niet snel zo'n gedrag 'op de gok' uitgeven aan een tweak als deze.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Ik heb ze tegen deze prijs niet vooraf kunnen proberen. Dus was het een gok. Ik dacht er al
Een jaar over om ze aan te schaffen en ik had er veel over gelezen. Dus het was een gok, maar met een gecalculeerd risico. Gelukkig pakt het goed uit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Pinda13

mooie speakers man!! Perfect zo :worship:
" no loss of fine detail "

Richi

Bedankt allemaal! We zijn er heel gelukkig mee. Een vrij compacte set die gemakkelijk te bedienen is en perfect integreert in ons interieur. Het heeft een paar jaar geduurd, maar we zijn op een mooie set uitgekomen die ook nog eens super goed klinkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Staaled

Quote from: Richi on October  6, 2019, 13:22:01
Ik heb ze tegen deze prijs niet vooraf kunnen proberen. Dus was het een gok. Ik dacht er al
Een jaar over om ze aan te schaffen en ik had er veel over gelezen. Dus het was een gok, maar met een gecalculeerd risico. Gelukkig pakt het goed uit.
Op laminaat was dat te verwachten.

Mooie set. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Richi

Quote from: Staaled on October  7, 2019, 13:11:22
Op laminaat was dat te verwachten.
Oh, hebben wij laminaat dan?  ???  Dacht altijd dat het PVC was.  >:D

Quote from: Staaled on October  7, 2019, 13:11:22
Mooie set. :thumbs-up:
Dank je! We zijn er blij mee.  :headbanging:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

Kan je de klanksignatuur eens omschrijven?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]