Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pjotr27

Quote from: Richi on February 21, 2019, 00:41:15
Eerder vanavond, op mijn zolderkamer...

En hoe klinkt zo'n Kenwood set? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Pjotr27 on February 21, 2019, 10:20:26
En hoe klinkt zo'n Kenwood set? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...
Naar mijn mening klinkt deze set erg goed. Op dit moment heb ik er niet de beste luidsprekers aan hangen (B&W DM302) maar in het verleden had ik er Tannoy TD-8 luidsprekers bij en dat klonk echt geweldig goed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Nog niet op je Dynaudio set beluisterd? Wie weet.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Pjotr27 on February 21, 2019, 11:04:05
Nog niet op je Dynaudio set beluisterd? Wie weet.....
Haha, het gebruiksgemak van de Naim Uniti Atom wil ik niet meer kwijt in de woonkamer. Zelfs de jongste van 8 streamt zijn muziek vanaf Spotify. De Kenwood is echt papa's speelgoed. Daar blijft iedereen vanaf. Daarom staat het ook op zolder op mijn werkkamer.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

Voor mij nostalgie. Mooi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rob46

Quote from: Richi on February 21, 2019, 11:05:57
Haha, het gebruiksgemak van de Naim Uniti Atom wil ik niet meer kwijt in de woonkamer. Zelfs de jongste van 8 streamt zijn muziek vanaf Spotify. De Kenwood is echt papa's speelgoed. Daar blijft iedereen vanaf. Daarom staat het ook op zolder op mijn werkkamer.

Ik heb sinds kort ook de ATOM. ik ben hier zeer, zeer tevreden over. Verbluffend goede kwaliteit. Ik heb er een set NEAT MOTIVE SX 2 aan hangen. Gaat prima, maar ik ben nog wel aan het oriënteren wat nog meer een goede match zou kunnen zijn. SX1 zie ik niet gelijk een meerwaarde in?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

De SX1 heeft een extra speaker. Qua gevoeligheid zou het voor de ATOM geen probleem moeten zijn.



NEAT / NAIM gaat wel erg goed. Klein, maar groots geluid.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Mitch--

Quote from: Rob46 on February 22, 2019, 13:54:19
De SX1 heeft een extra speaker. Qua gevoeligheid zou het voor de ATOM geen probleem moeten zijn.



NEAT / NAIM gaat wel erg goed. Klein, maar groots geluid.

Echt een geweldige speakers die SX1, misschien komen die hier ook nog eens!  :wub:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Richi

Quote from: Rob46 on February 22, 2019, 13:54:19
De SX1 heeft een extra speaker. Qua gevoeligheid zou het voor de ATOM geen probleem moeten zijn.
Aha, die ken ik niet. Die zien er erg mooi uit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Gisteren heb ik de Sony SCD-XE800 aangesloten op de Kenwood set. Dit is de laatste SACD speler die Sony heeft gemaakt. Deze speler deelt veel van zijn interne componenten met de Sony SCD-XA5400ES en volgens diverse reviews zijn de klankverschillen te verwaarlozen. Hoe dan ook, ik speel hier mijn vele SACDs af en het klinkt errug lekker allemaal. Ik ben heel tevreden met de set.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De zolder set nadert voltooiing. Zojuist een set B&W 685s2 luidsprekers opgehaald bij mijn vaste dealer inclusief een setje STAV24 stands van B&W. Aangesloten op de L1000 set en inspelen maar. De stands zet ik vanavond in elkaar, dat klinkt vast beter dan de luidsprekers op de vloer, zoals nu.  :hehe:

Nog een fatsoenlijk kabeltje ertussen en dan is het klaar op zolder. Genieten maar!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Het lijkt me leuk om met room correction in Roon te gaan spelen. Ik kwam dit artikel tegen, wat een aardige introductie lijkt te zijn: https://blog.roonlabs.com/digital-room-correction/
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Goedemorgen,

De Kenwood L-1000 set op zolder speelt naar volle tevredenheid. De Yamaha WXA-50 die er op staat, gebruik ik puur als streamer en voor internet radio. Dat werkt erg fijn en het klinkt super goed. Vanuit Roon speel ik naar de Yamaha via Airplay. Vanaf de Yamaha kan ik rechtstreeks bestanden vanaf de Mac Mini afspelen tot en met DSD formaat. En afgelopen dinsdag heb ik alle cd's naar boven gehaald, dus ik heb nu ook alle cd's bij de hand.

Alleen de L-1000T tuner was niet zo netjes als ik had gehoopt. Technisch prima in orde, maar toch wel wat krasjes bovenop en de afstandsbediening ontbrak. Dus heb ik er nog een gekocht in Italië. Die kwam gisteren binnen: verkeert in uitstekende staat, inclusief originele doos en alle papieren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Zoals jullie uit mijn vorige bericht kunnen lezen, is er weer wat meer rust bij ons thuis. Hieronder een kleine update. Het is namelijk erg fijn om te horen dat mensen meeleven. Gelukkig is de situatie rondom Niels verbeterd. We zitten nu in het 'onderhoudstraject' wat inhoudt dat hij elke vrijdag zijn chemo krijgt. Meestal is hij daar twee dagen moe van en elke derde week heeft hij daar een week flink last van. Het doel is nu om zijn bloedwaarden te stabiliseren. Hij krijgt voldoende chemo om de kankercellen te blijven bestrijden, maar minder dan voorheen waardoor zijn weerstand minder in de gevarenzone zit. Dit gaat door tot en met mei 2020. En zijn haar komt langzaam terug, dus dat is ook erg fijn!

Met de rest van de familie gaat het redelijk. We hebben flink wat te verstouwen gekregen het afgelopen jaar en dat laat zijn sporen na. Maar gelukkig zijn we een hecht gezin en we zijn allemaal erg sterk (denken we  ;) ) dus we redden het wel met de nodige hulp van mensen in onze omgeving.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Quote from: Richi on May  9, 2019, 13:09:39
Zoals jullie uit mijn vorige bericht kunnen lezen, is er weer wat meer rust bij ons thuis. Hieronder een kleine update. Het is namelijk erg fijn om te horen dat mensen meeleven. Gelukkig is de situatie rondom Niels verbeterd. We zitten nu in het 'onderhoudstraject' wat inhoudt dat hij elke vrijdag zijn chemo krijgt. Meestal is hij daar twee dagen moe van en elke derde week heeft hij daar een week flink last van. Het doel is nu om zijn bloedwaarden te stabiliseren. Hij krijgt voldoende chemo om de kankercellen te blijven bestrijden, maar minder dan voorheen waardoor zijn weerstand minder in de gevarenzone zit. Dit gaat door tot en met mei 2020. En zijn haar komt langzaam terug, dus dat is ook erg fijn!

Met de rest van de familie gaat het redelijk. We hebben flink wat te verstouwen gekregen het afgelopen jaar en dat laat zijn sporen na. Maar gelukkig zijn we een hecht gezin en we zijn allemaal erg sterk (denken we  ;) ) dus we redden het wel met de nodige hulp van mensen in onze omgeving.

Groet,
Richard

:)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Top. Goed om te lezen dat er progressie is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Fijn zeg! blijf vooral van elkaar genieten zolang het kan!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Nou, het kan verkeren. Afgelopen woensdag eerder dan gepland terug gekomen uit Polen omdat Niels koorts had en moest worden opgenomen in het Prinses Maxima Centrum. Mijn vrouw had er al een paar zware nachten op zitten, dus van Schiphol direct naar Utrecht om bij Niels te blijven. Gelukkig lijkt het allemaal de goede kant uit te gaan. Hij is koortsvrij en de antibiotica lijken aan te slaan. Er is een ontsteking in zijn bloed gevonden (zijn ontstekingswaarden waren ook flink hoog) en middels doorkweken, moet duidelijk worden wat voor ontsteking het is en hoe deze behandeld kan worden. Niels voelt zich inmiddels al weer veel beter en hij zit vrolijk in zijn bed te spelen/tv kijken/ipad kijken of hij ligt te slapen. Gelukkig mag hij elke dag wel een uurtje van het infuus af en dan gaan we lekker buiten wandelen. Er ligt een prachtig natuurgebied achter het ziekenhuis waar we dankbaar gebruik van maken.

Sinds een paar uur ben ik weer thuis en is mijn vrouw bij Niels. Kan ik even bijtanken, want het blijft pittig in het ziekenhuis. Er kwamen veel emoties terug van de periode rond kerst, want toen begon het ook allemaal onschuldig. Maar ik heb goede hoop dat het nu echt meevalt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Bah, wederom een onzekere tijd. Sterkte met jullie kleine man.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Afgelopen week nog wel op Marktplaats een zo goed als nieuwe L-1000T tuner op de kop getikt, waarvan het display het niet doet. Compleet met originele doos, handleiding, garantiebewijs en afstandsbediening. En dat alles voor 40 euro. Daar kan ik de gok nog eens voor wagen.

Als je de tuner aanzet, gaat heel even het display aan en dan meteen weer uit. Hij werkt verder prima. Waarschijnlijk zijn er een paar onderdelen in de stroomvoorziening van het display kapot. Schijnt wel vaker te gebeuren met deze tuner. Nu heb ik er dus drie. De twee met gebreken laat ik repareren en dan hou ik de mooiste. De andere twee worden dan verkocht.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Oh, en hier via het forum nog een mooi audio meubel op de kop getikt. Dus nu kan de nis op zolder geschilderd worden, Pioneer Plasma ophangen en de Kenwood set mooi in het meubel plaatsen. Lekkere afleiding van alles.  :yinyang:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bert de melker

Sterkte met jullie kleine man.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Richi

Met dank aan THX-ultraII staat het meubel op zijn plek. Voor een zolder, vind ik het erg netjes, al zeg ik het zelf.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a