Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Richi on February  7, 2018, 11:07:40
Nou, de akoestiek is nog steeds ruk, dus jullie zijn van harte welkom!

Ik heb mijzelf beloofd alleen nog andere sets te beluisteren als de akoestiek een beetje op orde is...

Anders gewoon maar koffie drinken en de hobby bespreken?

Richi

Quote from: Baardmannetje on February  7, 2018, 12:48:31
Ik heb mijzelf beloofd alleen nog andere sets te beluisteren als de akoestiek een beetje op orde is...

Anders gewoon maar koffie drinken en de hobby bespreken?
Ach, zoooo slecht klinkt het nu ook weer niet. Maar een bakkie doen en over audio kletsen is altijd leuk. En als daar nog wat akoestische tips uit komen, dan is dat mooi meegenomen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Quote from: Richi on February  7, 2018, 11:08:36
En naar tevredenheid? Ook de 5000 geprobeerd? Mijn buurman speelt daar mee en die is helemaal top. Ik vraag me af hoeveel beter die nog is vergeleken met de 1000.

Nee dat wilde ik wel maar ik woon in Indonesia, hoe krijg je hier zo'n apparaat door de douane? Mijn zoon heeft de 1000 meegenomen in zijn koffer... als toerist wordt je nauwelijks gecontroleerd.
Een 5000 zal wel beter zijn maar ook een ander prijskaartje.

Ik ben heel blij met mijn 1000, het klinkt hier (slechte stroom) met de 1000 veel rustiger, betere laagdefinitie en meer open!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

#1204
Quote from: Pjotr27 on February  7, 2018, 13:30:12
Ik ben heel blij met mijn 1000, het klinkt hier (slechte stroom) met de 1000 veel rustiger, betere laagdefinitie en meer open!
Dat herken ik van de 5000. De eerste keer dat die er bij mijn buurman tussen hing, viel ik van mijn stoel van de verbetering op zijn (toch al) top set.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

H&C Hifi

Quote from: Richi on February  7, 2018, 09:59:49
Nee! Eerst een Audioquest Niagara 1000! :hehe:

Ga maar eerst je nieuwe kabeltje testen  ;)
Niagara komt later wel  :)

Richi

Quote from: HcHifi.nl on February  7, 2018, 14:26:26
Ga maar eerst je nieuwe kabeltje testen  ;)
Niagara komt later wel  :)
Het nieuwe kabeltje is een blijver! Klinkt heerlijk vloeiend en dynamisch. Nu al.  :tounge:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Richi on February  7, 2018, 13:17:48
Ach, zoooo slecht klinkt het nu ook weer niet. Maar een bakkie doen en over audio kletsen is altijd leuk. En als daar nog wat akoestische tips uit komen, dan is dat mooi meegenomen.

Dat lijkt me een mooi uitgangspunt!

Kom ik een keertje met anaHans een keer jou kant op, jullie hadden al contact gehad begreep ik.

:smile:

Richi

Quote from: Baardmannetje on February  7, 2018, 17:02:59
Dat lijkt me een mooi uitgangspunt!

Kom ik een keertje met anaHans een keer jou kant op, jullie hadden al contact gehad begreep ik.

:smile:
Ja, lijkt me leuk!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Morgen gaan we nog iets nieuws uitproberen: een Esoteric D-07 DAC / voorversterker. Ik ben benieuwd wat beter matcht bij de Hypex versterkers en de Dynaudio luidsprekers. Morgenavond meer...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden


Richi

Quote from: Leeuwarden on February  8, 2018, 08:11:22
Welke Hypexen heb je?
De nCore 400 met SMPS600 voeding ingebouwd in een Ghent Audio behuizing. Hoezo?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.


Leeuwarden

Quote from: Richi on February  8, 2018, 08:47:32
De nCore 400 met SMPS600 voeding ingebouwd in een Ghent Audio behuizing. Hoezo?

NC400 werd de hemel in geprezen, net als de voorganger (UCD) maar is inmiddels achterhaald door in ieder geval de nieuwe versie Ncore's (OEM only).
Met andere woorden, een andere versterker zou best nog wel eens een interessante stap kunnen zijn.

Richi

Quote from: Leeuwarden on February  8, 2018, 13:20:39
NC400 werd de hemel in geprezen, net als de voorganger (UCD) maar is inmiddels achterhaald door in ieder geval de nieuwe versie Ncore's (OEM only).
Met andere woorden, een andere versterker zou best nog wel eens een interessante stap kunnen zijn.
Doel je dan op de NC500 of nog een ander type?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sirius666

Quote from: Leeuwarden on February  8, 2018, 13:20:39
NC400 werd de hemel in geprezen, net als de voorganger (UCD) maar is inmiddels achterhaald door in ieder geval de nieuwe versie Ncore's (OEM only).
Met andere woorden, een andere versterker zou best nog wel eens een interessante stap kunnen zijn.

Heb je praktijkervaring of heb je er enkel wat over gelezen? Het zou nl best vreemd zijn als een fabrikant een vernieuwd product uitbrengt en vervolgens zegt dat het vorige type beter is.... ;) Iets met marketing....

Leeuwarden

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Nog een keer en dan van goed naar beter:

UCD > Ncore > nieuwe versies Ncore. Zo duidelijk? ;D


Leeuwarden

Oh ja, heb ervaring. Stuk of 10 UCD's gehad, zowel gemodificeerd als niet, NC400 wel eens gehoord, dus met die iets minder ervaring en met zo'n nieuwe Ncore heb ik dan weer wat meer tijd mogen doorbrengen. (mazzeltje, mocht even een lenen)

Sirius666

#1218
Quote from: Leeuwarden on February  8, 2018, 14:00:41
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Nog een keer en dan van goed naar beter:

UCD > Ncore > nieuwe versies Ncore. Zo duidelijk? ;D

Nee, was duidelijk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoorbaar evt verschillen zijn bij een dergelijk doorontwikkeld product.

Sjezus wat zijn die rode like dingen nou weer?!

Leeuwarden

Tja, dat is altijd de vraag natuurlijk. Het verschil tussen UCD en de nieuwste Ncore's zal beduidend groter zijn dan het verschil tussen NC400 en nieuwste Ncore's. Voor mijzelf heb ik altijd het gevoel gehad dat het de moeite niet waard was om van een gemoed UCD400 over te stappen naar een NC400. De nieuwe NC...MP serie is duidelijk beter.

op eigen verzoek verwijderd.


Leeuwarden

Ik ben geen audio recensent die alle termen daarvoor paraat heeft. Ze klinken gewoon erg goed... Detail, laag, geen scherpe randjes, etc...

op eigen verzoek verwijderd.

Maar je bent toch ervaringsdeskundige?

Met andere woorden, het hebt de verschillen toch zelf ervaren?

Richi

Quote from: Sirius666 on February  8, 2018, 22:02:27
Sjezus wat zijn die rode like dingen nou weer?!
Rood? Bij mij zijn ze blauw!  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sk

Quote from: Richi on February  9, 2018, 10:18:03
Rood? Bij mij zijn ze blauw!  :P

Ze waren in eerste instantie rood van kleur. Later is dit gewijzigd naar de huidige kleur. Een mooi nieuwe feature op het forum!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9