dvd keuze

Started by Happymountain, February 15, 2003, 20:37:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Happymountain

Ik heb pas een nieuwe tv gekocht , de philips 36PW9767
en ben nu aan het kijken voor een dvd-speler.

Volgens div. verkopers zou ik moeten kiezen tussen de volgende spelers:

Philips DVD-963sa
Sony DVP-905
Pioneer DV-757a

Kan iemand mij advies geven bij mijn keuze ?

mvg.

Happymountain

J.A.F._Doorhof

Ligt heel erg aan je budget.

Persoonlijk vindt ik de Marantz DV-8300 zeer goed (voorkeur ver boven de Pioneer), daarnaast kun je denken aan de Denon 2800MKII welke ook een ZEER goede speler is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sanderd_

hi,

heb sinds een week een 963sa (dvd/cd/sacd/mp3 speler. geen klachten, regiovrijmaken geen probleem. tevens kan mijn oude cd speler bij grofvuil, want ook dat doettie erg goed. sacd en mp3 en overige zaken heb ik nog niet geprobeerd.
getest in oog&oor jan/feb.2003

gr.
Sander


jozef

ik heb de onkyo dv-sp800 en ben hier meer dan zeer tevreden mee ;D
lees anders het febuarie nummer van de hvt daar staat een dvd test in

DrBoom

Persoonlijk vind ik de 963SA van Philips een heel mooi toestel, zeker voor dat geld.
Kost €150 minder dan de Sony DVP-NS905, en hij is veel mooier/zwaarder afgewerkt.
Je krijgt er dan ook nog eens upsampling naar 192 KHz en progressive scan output bij ook.

Ik zal nu niet zeggen dat je de 963SA moet gaan vergelijken met een Marantz DV8300 of een Denon 2800 MkII maar da's wel een heel andere prijsklasse uiteraard.
Spelen ook geen SACD weliswaar, misschien was dat net de reden voor je keuzes ?

En anders moet je wachten op de Denon 2900 (opvolger van de 2800), die zal ook SACD spelen (naast DVD-A en DVD-video), maar natuurlijk wel 4x duurder dan de Philips 963SA.

MrPink

Eh, de Marantz DV-8300 speelt wel SACD (en DVD-A). Maar goed, daar gaat het niet om.

Groetjes,
Oscar

wbvreeuwijk

Hoi Happymountain,

Ik heb nu een maand of twee de DVD 963sa en ben hier uitermate tevreden over. Het geluid is uitstekend CD, SACD en MP3. Ook regio-vrij maken en PAL-progressive geen enkel probleem. Dit in combinatie met een goede prijs hebben voor mij de doorslag gegeven.

Gegroet,
Bas.