Vernieuwde MacBook en prijsverlagingen

Started by Audiofiel, May 15, 2007, 22:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Apple heeft - in aantocht van OS 10.5 Leopard - de modellijn van de MacBook een update gegeven.

Alle 3 de modellen hebben nu standaard 1 Gb RAM, een Core 2 Duo processor met 4 Mb shared L2 cache en een 'n' supersnelle draadloze netwerkkaart.

Het witte instapmodel ging van 1.83 naar 2.0 GHz en de harddisk van 60 naar 80 Gb.
Het witte tussenmodel ging van 2.0 naar 2.16 GHz en de harddisk van 80 naar 120 Gb.
Het zwarte topmodel ging van 2.0 naar 2.16 GHz en de harddisk van 120 naar 160 Gb.

Het instapmodel heeft een DVD-lezer/CD-schrijver, de andere modellen hebben een Dual Layer 8x DVD-brander aan boord.

En dan, als klap op de vuurpijl, zijn de modellen ook nog eens 50 euro in prijs gezakt!.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

spotmatic

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:36:44
En dan, als klap op de vuurpijl, zijn de modellen ook nog eens 50 euro in prijs gezakt!.

Wauw, deze week geen water en brood, maar schnitzel en patat!  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Davey

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:36:44
Apple heeft - in aantocht van OS 10.5 Leopard - de modellijn van de MacBook een update gegeven.

Alle 3 de modellen hebben nu standaard 1 Gb RAM, een Core 2 Duo processor met 4 Mb shared L2 cache en een 'n' supersnelle draadloze netwerkkaart.

Het witte instapmodel ging van 1.83 naar 2.0 GHz en de harddisk van 60 naar 80 Gb.
Het witte tussenmodel ging van 2.0 naar 2.16 GHz en de harddisk van 80 naar 120 Gb.
Het zwarte topmodel ging van 2.0 naar 2.16 GHz en de harddisk van 120 naar 160 Gb.

Het instapmodel heeft een DVD-lezer/CD-schrijver, de andere modellen hebben een Dual Layer 8x DVD-brander aan boord.

En dan, als klap op de vuurpijl, zijn de modellen ook nog eens 50 euro in prijs gezakt!.



Pffffft  ;)

Audiofiel

Quote from: spotmatic on May 15, 2007, 22:37:19
Wauw, deze week geen water en brood, maar schnitzel en patat!  ;D

Maak er maar een grapje van. De gemiddelde dealer mag blij zijn als hij op de hele laptop überhaupt 50 euro verdient... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:41:35
Maak er maar een grapje van. De gemiddelde dealer mag blij zijn als hij op de hele laptop überhaupt 50 euro verdient... :-\
Daarom. Dat pik je toch niet als dealer.
Ik geef je meer marge  >:D

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Audiofiel

Quote from: Davey on May 15, 2007, 22:44:26
Daarom. Dat pik je toch niet als dealer.

Ik doe daar ook niet aan mee. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:46:04
Ik doe daar ook niet aan mee. ;)

Mijn aanbieding blijft voor jou zeker staan  ;)

Audiofiel

Quote from: Davey on May 15, 2007, 22:47:09
Mijn aanbieding blijft voor jou zeker staan  ;)

Dacht je dat ik voor meer marge Toshiba's zou gaan verkopen? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LexiconLogan

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:48:59
Dacht je dat ik voor meer marge Toshiba's zou gaan verkopen? >:D

kwaliteit heeft een prijs..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Davey

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:48:59
Dacht je dat ik voor meer marge Toshiba's zou gaan verkopen? >:D
Toshiba?  :-X

Quote from: Kef-mania on May 15, 2007, 22:50:37
kwaliteit heeft een prijs..

Money makes the world go round and round and.......... ;D

pch

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:36:44
Apple heeft - in aantocht van OS 10.5 Leopard - de modellijn van de MacBook een update gegeven.

Alle 3 de modellen hebben nu standaard 1 Gb RAM, een Core 2 Duo processor met 4 Mb shared L2 cache en een 'n' supersnelle draadloze netwerkkaart.

Het witte instapmodel ging van 1.83 naar 2.0 GHz en de harddisk van 60 naar 80 Gb.
Het witte tussenmodel ging van 2.0 naar 2.16 GHz en de harddisk van 80 naar 120 Gb.
Het zwarte topmodel ging van 2.0 naar 2.16 GHz en de harddisk van 120 naar 160 Gb.

Het instapmodel heeft een DVD-lezer/CD-schrijver, de andere modellen hebben een Dual Layer 8x DVD-brander aan boord.

En dan, als klap op de vuurpijl, zijn de modellen ook nog eens 50 euro in prijs gezakt!.


Audiofiel, eigenlijk is de oude MacBook van 1299,- (de vorige "middelste" dus) wat betreft specs bijna hetzelfde als de nieuwste instap van 1049,-! Alleen geen DVD-brander, maar snelheid, geheugen en HDD zijn op hetzelfde level toch? En eigenlijk is die middelste van 1299,- dus bijna 250,- gezakt in prijs en niet 50,-!!!  ;D
Cool zeg, ik ben al een tijdje aan het dubben over die middelste, een vriend van mij had die gekocht en was er lyrisch over....

Gr. Paul.

Joep

Het wordt steeds aantrekkelijker om een Mac te kopen.

Ben met mijne nog bovengemiddeld tevreden. Zat gister weer tevergeefs moeilijk te doen om de HP laptop van m'n vriendin op mijn draadloze netwerk aan te sluiten: "Er zijn geen beschikbare netwerken gevonden"... Yeah right, hoe internet ik dan zonder draad? ;D

Audiofiel

Quote from: pch on May 16, 2007, 08:05:02
Audiofiel, eigenlijk is de oude MacBook van 1299,- (de vorige "middelste" dus) wat betreft specs bijna hetzelfde als de nieuwste instap van 1049,-! Alleen geen DVD-brander, maar snelheid, geheugen en HDD zijn op hetzelfde level toch? En eigenlijk is die middelste van 1299,- dus bijna 250,- gezakt in prijs en niet 50,-!!!  ;D

Zo kun je het ook bekijken inderdaad. En als je dan 100 euro rekent voor een mooie externe DVD-brander van La Cie, dan heb je een prijsverschil van 150 euro over. ;)

Het zou extra interessant worden als Apple door de magische 1000 euro grens zou breken door er nog 50 euro af te doen en op 999 euro uit te komen.

QuoteCool zeg, ik ben al een tijdje aan het dubben over die middelste, een vriend van mij had die gekocht en was er lyrisch over....

De instapper heeft momenteel de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Bij de vorige serie was dat het middelste model (en bij de eerste ook de instapper). 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Quote from: Audiofiel on May 15, 2007, 22:36:44
En dan, als klap op de vuurpijl.
Waarom zou je in godsnaam een klap op een vuurpijl willen geven ??? Zie er niet echt de logica van in.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Erik on May 16, 2007, 13:47:40
Waarom zou je in godsnaam een klap op een vuurpijl willen geven ??? Zie er niet echt de logica van in.

Daarom. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

donaldk

Quote from: Proprius on May 16, 2007, 08:12:50
Het wordt steeds aantrekkelijker om een Mac te kopen.

Ben met mijne nog bovengemiddeld tevreden. Zat gister weer tevergeefs moeilijk te doen om de HP laptop van m'n vriendin op mijn draadloze netwerk aan te sluiten: "Er zijn geen beschikbare netwerken gevonden"... Yeah right, hoe internet ik dan zonder draad? ;D

Een vriend van me heeft toch zo zitten knoeien met wifi op zijn macs, nieuwe merkrouter kreeg ie maar niet werkend met de macs, dus toen moest ie weer een andere router kopen. Dus het is geen exclusief Wintel probleem.

Audiofiel

Quote from: donaldk on May 16, 2007, 18:00:24
Een vriend van me heeft toch zo zitten knoeien met wifi op zijn macs, nieuwe merkrouter kreeg ie maar niet werkend met de macs, dus toen moest ie weer een andere router kopen. Dus het is geen exclusief Wintel probleem.

Inderdaad een typisch probleem van routers. En dan meestal van verkeerde instellingen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Erik on May 16, 2007, 19:19:52
He he ben benieuwd waar dat spreekwoord van is afgeleid. ;D

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de crux dat je na het zien van een (prachtig uiteenspattende sier-) vuurpijl ook nog eens een luide knal (de 'klap) als afsluiting gaat horen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

W

Yes! ik zat er op te wachten, toch nog lekker snel gebeurd dit! Gaat niet lang meer duren totdat ik ook 'n mac gebruiker ben!

Wybrand

Joep

Quote from: donaldk on May 16, 2007, 18:00:24
Een vriend van me heeft toch zo zitten knoeien met wifi op zijn macs, nieuwe merkrouter kreeg ie maar niet werkend met de macs, dus toen moest ie weer een andere router kopen. Dus het is geen exclusief Wintel probleem.

Misschien ben ik dan langzamerhand toch meer een Mac-gebruiker geworden dan een Windows-gerbruiker.. ;D

Moony

Als je op (internationale) Mac fora leest dan is men helemaal niet zo tevreden met de geringe upgrades.
Zeker het feit dat er in de instapper standaard nog steeds geen Superdrive geleverd wordt (ook niet te kiezen als optie, vreemd!) vinden veel mensen erg zwak.

Voor mij geldt dat ik erg baal dat Apple niet komt met 15" MacBook. Ik neem 'm praktisch nooit ergens mee naar toe en 13,3" lijkt mij net iets te klein om iedere dag op te moeten "werken" voor op het balkon/bank/bed/eettafel. Of valt dat formaat toch erg mee?
Een 15" MacBook Pro (wanneer worden die geupdate?) lijkt een prima oplossing voor me maar die vind ik veel te duur als ik zie waarvoor ik 'm ga gebruiken (niets grafisch).
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Joep

#23
Of een 13" scherm meevalt?

Ik vind van wel! Ik kijk zelden op een ander computerscherm, dus ik ben eraan gewend. Ook de kleinere letters van het forum kan ik gewoon lezen.

Met een resolutie van 1280x800 kan je er best nog wel wat op kwijt ook!

Het is gewoon gewenning. Ook aan 24" raak je zo gewend. Voor mij was het belangrijk niet zoveel computer op mijn bureau te hebben, niet zo "aanwezig".

edit: als ik er èlke dag op zou WERKEN, bijvoorbeeld met foto's, zou ik voor een groter scherm kiezen. Maar dan kies ik ook gelijk voor een iMac

Moony

Quote from: Proprius on May 17, 2007, 14:55:38
Of een 13" scherm meevalt?

Ik vind van wel! Ik kijk zelden op een ander computerscherm, dus ik ben eraan gewend. Ook de kleinere letters van het forum kan ik gewoon lezen.

Met een resolutie van 1280x800 kan je er best nog wel wat op kwijt ook!

Het is gewoon gewenning. Ook aan 24" raak je zo gewend. Voor mij was het belangrijk niet zoveel computer op mijn bureau te hebben, niet zo "aanwezig".

edit: als ik er èlke dag op zou WERKEN, bijvoorbeeld met foto's, zou ik voor een groter scherm kiezen. Maar dan kies ik ook gelijk voor een iMac

Hmm, het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort toch ook maar een 13,3" MacBook ga kopen. :P
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW