2.1 (2.0?) PC-speaker systeem

Started by daxie, May 13, 2007, 18:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daxie

Hello,

wil aan mijn eerste zelfbouwprojectje beginnen, en ik dacht aan een 2.1 systeempje voor bij de pc of voor de draagbare speler. Voor de versterking een zelfbouwampje van pakweg 10-15W, en daarop 2 kleine speakers van pakweg 3-4 liter inhoud. Dit zou ik willen aanvullen met een woofer van pakweg 15l. Is de uitgang van de geluidskaart verschillend van de koptelefoonuitgang?

Nu al wat vraagjes...

- hoe kan ik de filtering tussen de speakers en de woofer verzorgen? aangezien er tussen de speakers en de woofer nog een extra versterking dient te komen? Dit zie ik zelf nog niet volledig hoe ik dit kan doen? Ingangssignaal splitsen en beide apart affilteren? Of 1x signaal splitsen door filtering en dan voor de sub opnieuw versterken? Bestaan er compacte subampjes die geschikt zijn voor deze situatie? Welke woofer presteert goed in dergelijke compacte behuizing? (40-100Hz is voldoende, ik hoef niks lager voor mijn pc)
- heeft iemand ervaring hiermee, welk type drivers zou passen? Aangezien ik de breedte wil beperken, dacht ik bijvoorbeeld aan de peerless HDS-106 PPB. Deze lijkt me ondanks het kleine volume toch met dit vermogen wel tot 100Hz te kunnen gaan gepoort, waarna de sub het overneemt. Wel met een hoogdoorlaat om alles daaronder te filteren. Welke tweeter zou hierbij passen? Of zien jullie andere alternatieven?

Oh ja, totaal budget is vrij beperkt, gezien ik verwacht van mezelf van alles te verknoeien :-p

Bedankt voor de info...