Harman kardon/tannoy

Started by blackball147, February 14, 2003, 22:42:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

vandaag ben ik gaan luisteren naar een hifizaak in de buurt naar de combinatie HC/Tannoy. het ging om HC avr 3550+dvd25, tannoy S8LR fronts, S8C center, S6LR surrounds (Saturn reeks) + sub KODA SW10.

al bij al vond ik dat het vrij aardig klonk. in stereo klonk de muziek goed geplaatst, met de stemmen mooi in het midden, voldoende bas ( zonder sub), alleen het midden klonk iets verder weg.
als HT ( saving private ryan, jurassic park, LOTR) klonk het voldoende om uiteindelijk niet zo'n enorm vermogen te hebben ( 60 w/8Ohm).
de sub kende ik eigenlijk totaal niet, zelfs niet van naam, maar verraste toch wel een beetje ( niet dat de funderingen daverden, maar toch...).
HC ken ik enkel van naam, en het is de eerste keer dat ik er iets van aan het werk heb gehoord. eerste impressie is dat het vrij neutraal klinkt, zelfs een beetje naar het brave toe. het spatte er niet echt uit, maar kwam toch redelijk gefundeerd naar boven.
totale setprijs zou rond 3250 euro komen ( zonder bekabeling of luidsprekersstands, uiteindelijk toch ook 4).

wie heeft nog ervaring met HC en/of tannoy?

http://www.tannoy.com/frame.cfm?ID=1&D=1 , klikken op products/saturn reeks





TomW

Ik heb sinds kort (1 week) de HK 3550 plus Tannoy R3 (4 keer) en R center. (Een sub moet ik nog kopen).

Het klint ok, maar ik heb geen referentie. Dit is mijn eerste fatsoenljke (?) systeem. Daarbij heb ik alleen een (te) oude en (te) goedkope CD speler. Ik kan namaleijk geen verschil horen tussen CD en tuner.
Als ik een betere Cd of DVD speler aangeschaft heb kan ik meer vertellen.

Mijn indruk van audio weergave (cd + tuner): gewone stereo weergave klinkt het best. De logic 7 weergave (van HK zelf) is ok, de rest van de surround lijkt allemaal op elkaar en is niet bijzonder.