ervaringen Grundig? (en frustraties afschrijven)

Started by robcarmax, February 14, 2003, 16:30:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robcarmax

(eerst even uithuilen..)
Zoals velen voor mij ben ik al geruime tijd bezig om een, voor mij, perfecte 32-er breedbeeld te vinden. Helaas is dit me niet gelukt en ik betwijfel ondertussen of de perfekte wel bestaat. Alle merken en modellen hebben hun voor's en tegens en ondertussen heb ik zowat alle merken en modellen wel eens op mijn lijstje gehad. Ik was bijna voor een pixel plus gegaan (ook naar aanleiding van mededelingen dat deze na ISF vaak goed zijn) maar toen ik in de winkel naar een film keek (via dvd rechtstreeks op de TV) schrok ik erg van de omrandingen in het beeld. Eventueel kan dit dus wel beter na ISF maar eigenlijk ben ik van mening dat een TV zonder deze calibratie al goed genoeg moet zijn om zonder frustraties naar te kunnen kijken (of zonder alle digitale opties waar je voor betaald hebt uit te zetten). Al met al een moeizame tocht :-[.

Voor zover mijn pijn bij het zoeken naar een TV (bedankt voor het luisteren, het lucht echt op :-*). Nu mijn vraag:
Toen ik wat verder ging kijken dan de gebruikelijke merken viel mij op dat Grundig vaak erg goede kritieken kreeg. Als ik de Xentia MFW 82-430/8 Dolby bekijk wordt ik hier eigenlijk wel weer wat vrolijker van. Eigenlijk maar weinig opties maar over het algemeen een heel leuk beeld. Ook de test in het Duitse Video van deze maand was erg positief (testwinnaar), vooral over het beeld en de 'natural motion' (heet anders bij Grundig).
Maar hier (en op andere forums) lees ik erg weinig over Grundig als merk dat HT-liefhebbers aanschaffen. Zijn hier redenen voor of is het meer de uitstraling? Eventueel kan Frank wat vertellen over zijn ervaringen met Grundig en de importeur/fabrikant in het kader van zijn werk.

Hopelijk heb ik de goede weg gevonden, maar wie kan hier meer over kwijt?

Groeten,

Rob

Grindtegel

Toevallig heeft een vriend van me een Grundig breedbeeld gekocht.

Weet even niet welk type maar wat ik wel weet is dat dit model geen stereo uitgang heeft aan de achterzijde van de tv (alleen aan de voorkant), dus da's ontzettend vrouwelijk geslachtsdeel als je hem op je receiver wilt aansluiten.

Volgens mij hebben alleen de duurdere modellen een stereo uir aan de achterzijde, wat ik persoonlijk belachelijk vind. Zelfs mijn flut sony tv'tje die op mijn slaapkamer staat heeft nog wel zo'n uitgang aan de achterkant
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MrPink

Ook ik heb geen ervaring met Grundig. Tegenwoordig schijnt het zo te zijn dat de enige televisies die goed afgesteld van de fabriek komen, plasmaschermen zijn.

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Ik heb met Grundig nog geen ervaring, maar wat niet is kan nog komen.

Als je zeker wilt zijn van perfectie gaan dan voor Loewe.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik heb in een ver verleden een Grundig tv gehad 4:3/63 cm en gewone videorecorder. Die gaven allemaal vage problemen, ik dacht soms dat ik een beta tester was. Grundig komt er dus bij mij niet meer in, maar het kan natuurlijk best dat ik pech had of dat de kwaliteit ondertussen flink verbetert is. Kijken wat de rest zegt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

B. Kuiper

Heb zelf een Grundig MW82/150 Elegance, ISF gecalibreerd.

Prima beeld, rustig en mooi. Zeker na de calibratie(die overigens binnen 20 minuten klaar was, zegt wat over de televisie fabrieks af en de eigenaar die al het nodige had gedaan, ikke dus). Maar Frank had aan mijn TV een eitje om te calibreren.

Nu ben ik wel voorzichtig met advies over tv's, ze kunnen per toestel verschillen. Maar ik durf over dit toestel wel te zeggen dat ie top is voor het geld. Zelf kijken, zelf vragen aan de handelaar of het contrast en brightness wat omlaag mag indien nodig. Laat hem iets van Discovery of National Geographic opzetten, deze zender hebben over het algemeen een goede uitzendingskwaliteit en laten prima zien over de dealer kleuren, constrast en brightness aan het overdrijven is om klanten te lokken naar het toestel.

Succes

Bas
"Always a little further"

Scarp

Quote from: MadMedic on February 16, 2003, 13:26:58
Heb zelf een Grundig MW82/150 Elegance, ISF gecalibreerd.

Prima beeld, rustig en mooi. Zeker na de calibratie(die overigens binnen 20 minuten klaar was, zegt wat over de televisie fabrieks af en de eigenaar die al het nodige had gedaan, ikke dus). Maar Frank had aan mijn TV een eitje om te calibreren.

Nu ben ik wel voorzichtig met advies over tv's, ze kunnen per toestel verschillen. Maar ik durf over dit toestel wel te zeggen dat ie top is voor het geld. Zelf kijken, zelf vragen aan de handelaar of het contrast en brightness wat omlaag mag indien nodig. Laat hem iets van Discovery of National Geographic opzetten, deze zender hebben over het algemeen een goede uitzendingskwaliteit en laten prima zien over de dealer kleuren, constrast en brightness aan het overdrijven is om klanten te lokken naar het toestel.

Succes

Bas
eh? discovery en NGC die goede beeldkwaliteit hebben? Dit zijn juist twee zenders die lage bandbreedte inkopen op de satellieten zodat ze goedkoper uitzijn. Vaak veel blokartifacten enzow.
Als je een tv koopt moet je gewoon een dvd speler erop laten aansluiten, voor het bedrag dat zo'n tv kost mogen ze wel wat moeite doen vindt ik.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Via de schotel zien discovery en NGC er hier toch behoorlijk goed uit.
Mischien niet de hoogste bitrate maar de overall look is fantastisch, beter als de kleurenkraam van RTL4-5 SBS-6  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ben je dan ook eindelijk van die vierkante golfjes water af? Als je begrijpt wat ik bedoel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

robcarmax

Quote from: MadMedic on February 16, 2003, 13:26:58
Maar Frank had aan mijn TV een eitje om te calibreren
Bas

Bas, ik dacht dat Frank nog geen ervaring had met Grundig (althans dat maak ik op uit zijn reactie enkele berichten boven die van jou)?

Je had zelf al wat aan afstelling gedaan, wil dat zeggen dat je in het servicemenu komt middels een code? Kan je de methode uitleggen om dit voor elkaar te krijgen bij deze modellen?

Bedankt nog voor de reactie (net als de anderen hier).

Rob

B. Kuiper

Ik kan niet in Frank zijn schoenen gaan staan als hij het heeft over de definitie van ervaring. Hij heeft toen wel mijn Grundig gecalibreerd, wat ik zelf al had gedaan was kleine dingetjes als scherpte, ruisonderdrukking en brightness/contrast.

servicemenu code op mijn toestel is 8500, maar daar ben ik heel bewust verder uitgebleven. Behalve speciale apparatuur voor een goede greyscale brengt Frank een expertise mee voortkomend uit een ISF training. Die heb ik niet en dus schoenmaker blijf bij je leest.

Maar de dingen die ik boven noemde had ik al via dit forum en op het oog redelijk afgesteld. Maar ik zou absoluut uit het servicemenu blijven, je doet meer slecht dan goed daar als je niet weet wat je doet.

Gr.

Bas
"Always a little further"

Sullivan

Rob,

Heb je al een keer naar de Loewe Aventos gekeken. Valt in dezelfde prijs klasse als PP (1749 euro). Dit nieuwe model heeft mij overtuigd in de winkel en heb hem ook besteld. Uiteindelijk heb ik geen PP genomen op precies dezelfde reden als jij noemde. Bijkomend voordeel, wij wilde graag een zwarte!

mvg,
Frank

PS. Moet hem alleen nog binnen krijgen  :( :( :( . Als ik hem heb zal ik mijn bevindingen posten.

robcarmax

Quote from: Rooz on February 17, 2003, 12:23:42
Rob,

Heb je al een keer naar de Loewe Aventos gekeken. Valt in dezelfde prijs klasse als PP (1749 euro).

Toevallig net vanmiddag! Alleen nog maar snel bekeken maar ga me eens verder orienteren op Loewe. Ik hoor hier inderdaad goede berichten over. De zwarte kleur vind ik echter een nadeel, maar het gaat vooralsnog om het beeld en de mogelijkheden.

Ik hoor graag hoe deze bevalt  :)

Veel plezier met het testen!

Groeten,

Rob

Sullivan

Quote from: robcarmax on February 18, 2003, 13:37:26

De zwarte kleur vind ik echter een nadeel, maar het gaat vooralsnog om het beeld en de mogelijkheden.

Hij is er ook in het platina (grijs/zilver)!

mvg,
Frank

robcarmax

#14
Ik heb de Aventos vandaag eens bij de dealer laten demonstreren en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben, in ieder geval van de mogelijkheden. De volgende keer ga ik het beeld bekijken met een dvd om de beeldkwaliteit op zijn best te zien, hoewel deze er zo heel aardig uitzag (met een slecht antennesignaal).

Opties zoals PIP (met twee tuners! schaam je Sony), dual screen teletekst (met flink geheugen, ook voor subpagina's en een soort link-systeem zoals we dat van internet kennen om naar pagina's te springen!), diverse zoom-modes (gewoon compleet, dus ook 16:9), 2 jaar fabrieksgarantie (toe maar) en een doordachte menustructuur zorgen voor een complete machine. En hallo, wat zien we daar, 3 scarts (2xRGB) met
:o :o :o :o
COMPONENT INGANG (mogelijkheid) en Digital Progressive Scan ?
(kijk maar eens hier voor een mooie opsomming: http://www.kabierske.de/Aventus.PDF)

Is dit iemand eerder opgevallen, nog niemand gehoord hierover! Eventueel moet je hiervoor een extra kaart kopen (ook weer een voordeel van deze TV, uitbreidingsmogelijkheden en toekomstgericht)?

Voor deze prijs lijkt me dit moeilijk te weerstaan, daar zetten ze Philips en Sony toch mooi in de hoek (en ik ben normaal een vaste Philips klant). Volgens horen zeggen zit er dan wel een Philips beeldbuis in de Loewe, maar daar zetten ze dan bij Loewe wel een beter concept omheen dan Philips heeft gedaan (natuurlijk mijn mening).

Ook de zwarte kast is mij erg meegevallen. Vooral als je TV kijkt leidt dit minder af dan zo'n zilver reflecterend sierlijstje. Overigens is in het Nederlandse blad Video van deze maand een (overigens vrij oppervlakkige) test te lezen van deze TV in vergelijk met de (duurdere) Sony en Panasonic. De Loewe komt er goed vanaf, geen echte nadelen gevonden.

Het lijkt er dus op dat ik de keus voor dit model bijna gemaakt heb. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van gebruikers, want daar worden de toestellen pas echt getest.

Rob