Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Xstream on May 19, 2020, 11:46:23
Vond je S2 van Westworld ook goed? Want dat was me een draak van een seizoen, zeker na zo'n geweldig 1e seizoen. Ik twijfel daarom of ik nog wel aan S3 moet beginnen.
Staat op de watchlist, erg benieuwd naar, nu nog meer :-D
We hebben de 1e 2 afl gekeken, maar het voelde voor ons erg aan als een herhaling van zetten en waren er eigenlijk een beetje klaar mee. Het wordt ook wel erg ongeloofwaardig nu dat zij nog een functionerende agent kan zijn. Maar misschien pikken we 'm nog een keer op.

Wat wij de afgelopen tijd gekeken hebben:
- Get Shorty - 8 (beetje gebaseerd op de gelijknamige films): Een maffia organisatie die z'n vuile geld gebruikt voor film producties. Het wordt een warboel van proberen echt goede films te maken en maffia-achtige praktijken. Erg komisch en vermakelijk.
- The Boys - 8.5: Gewoon een heerlijke, goed geproduceerde, wacky en komische actie serie.
- Shameless S11 - 8: Nog steeds vermakelijk. 11 seizoenen alweer.
- The Expanse S4 - 7: S4 was weer wat beter dan S3. Dus dat geeft hoop voor S5 :-) Beetje ups en downs met deze serie, maar het sfeertje blijft lekker.
- The Witcher - 8: Brakke vertelling, soms echt van huh, hoe zit 't nou, om later dan te zeggen, ow, zo zit 't. Maar los daarvan erg lekkere wegkijker en goed geproduceerd.
- Silicon Valley S6 - 10: Pijnlijk dat het nu voorbij is :-(. Toch wel m'n favo comedy serie van de afgelopen 10 jaar. Echt geweldig.
- Tom Clancy Jack Ryan S2 - 8: Voor ons een beetje de Homeland vervanger, maar dan met wat meer actie, iets luchtiger. Top serie. S1 was wel iets beter, maar S2 smaakt nog steess naar meer.
- Killing Eve S2 - 8: S3 moeten we nog aan beginnen. Vraag me af hoe ze verder gaan na de finale van S2. Is tot op heden een gave en originele serie.
- Kidding - 7.5: Zwart gallige humor. Een beetje in de style van Charlie Kaufman. Werd gedurende het 1e seizoen steeds beter. Dus kijk uit naar S2.
- Future Man - 8: S1 is echt ge-wel-dig! Helaas weten ze dat geen gevolg te geven, maar S2 en S3 zijn wel vermakelijk genoeg om er zo doorheen te jassen.
- Rake - 7.5: Wat oudere serie die ik tegen kwam Australische serie. Lekkere wegkijker.
- Barry - 7: Eigenlijk een wat minder geslaagde variant van Get Shorty, maar wel ok. Weet niet of we nog aan S2 beginnen.
- The Kominsky Method - 8.5: Geweldige character comedy met 2 oude mannetjes met oude mannen problemen. Gewoon heerlijke feel good.
- After Life - 7.5: Ricky Gervais zoals we 'm kennen. Iets melodramatisch, wat vaak aankomt en soms ook niet. Feel good met een tikkie drama. Mooie en leuke serie.
- Chernobyl - 9.5: Top serie, kan niks anders zeggen. Alles is gewoon top. Must see.
- The end of the f*cking world S1 - 7: Lekkere feel good. Beetje arty en quirky, maar vermakelijk.
- The Umbrella Academy - 7.5: leuke superhelden serie. Neemt het ook niet zo serieus, maar iets minder grappig en geslaagd als The Boys. Maar zeker onderhoudend.
- Castle Rock - 7 S1: Typische Stephen King style. Beetje Haven sfeertje, maar dan wel wat beter geproduceerd. Goed, onderhoudend, maar ik weet niet of we verder gaan met S2.
- Narcos Mexico - 6.5: We waren al een beetje Narcos moe, maar na 1 seizoen van de Mexico variant geloven we het wel. Prima geproduceerd, maar gewoon een beetje maffia moe.
- Ozark - 7.5: We vonden het in S1 wat stroef op gang komen, maar zo richting 't einde en met S2 en S3 zitten we er lekker in. Prima serie die na S3 wel een andere route moet gaan kiezen om 't een beetje op te frissen, anders gaat het teveel herhalen.
- Vikings - 8.5: Ik hoor al een paar jaar dat deze gaat stoppen, maar er komt blijkbaar ook nog een 7e seizoen aan. We vonden S6 wel iets minder worden, maar gezien de Viking historie, weten we dat er nog wat verhaaltjes zijn die best interessant kunnen zijn en we naar uitkijken. Ze rekken 't alleen iets teveel uit nu. Blijft verder top.
- The Crown S3 - 7.5: Vinden we nu wel wat minder dan de 1e 2 seizoenen. Vooral omdat de vertelling wat meer individuele verhaaltjes zijn (ook moeilijk om dat anders te doen aangezien ze over een langere tijdslijn itereren), waar het in de 1e 2 seizoenen wat meer aan elkaar gelijmd was.
- Poldark S5 - 7.5: Goede serie, maar met 5 seizoenen is het een prima afsluiting zo. Lekkere feel good kostuum drama. Beetje Downton Abbey feel, maar dan iets meer open wereld en wat meer actie vs een iets lager productie niveau, maar zeer onderhoudend.

En Justified nu voor de 2e keer aan het kijken met m'n vrouw die 'm nog niet gezien had, ghe, blijft goed :-)
Super man!

Wat staat er op Netflix? Zie ook Chernobyl en die moet ik nog steeds zien via Ziggo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xstream

Quote from: Bas Akkerman on May 19, 2020, 14:34:26
Super man!

Wat staat er op Netflix? Zie ook Chernobyl en die moet ik nog steeds zien via Ziggo.
Dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Maar dat kun je allemaal hier vinden: https://www.streamwijzer.nl/aanbod/
Future Man zag ik laatste voorbij komen op Videoland.

Chernobyl was een HBO serie dacht ik.

Ik vergeet er nog 1 trouwens (misschien nog wel een paar):
- The Mandalorian - 8.5: gave Star wars universe serie die IMHO beter is dan de laatste films :-)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

katwax

Quote from: Xstream on May 19, 2020, 15:25:50
Dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Maar dat kun je allemaal hier vinden: https://www.streamwijzer.nl/aanbod/
Future Man zag ik laatste voorbij komen op Videoland.

Chernobyl was een HBO serie dacht ik.

Ik vergeet er nog 1 trouwens (misschien nog wel een paar):
- The Mandalorian - 8.5: gave Star wars universe serie die IMHO beter is dan de laatste films :-)
Volgens mij is 95% van de lijst Netflix + HBO als ik zo snel ff door de lijst ga :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

ppeter

Quote from: SV..S on May 19, 2020, 21:35:59
was chernobyl laatst niet op canvas?
Yep, met nog eerst een documentaire over de materie voor de serie begon!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xstream

Quote from: katwax on May 19, 2020, 16:26:51
Volgens mij is 95% van de lijst Netflix + HBO als ik zo snel ff door de lijst ga :)
Ook wel een aantal van Prime, zoals The Boys, Get Shorty en Jack Ryan o.a.
Overigens heb ik de laatste 2 seizoenen van The Man in the High Castle nog niet gezien, ook Prime, vond ik ook een goeie serie. Fleabag S1 vond ik ook goed, maar S2 nog niet van gekomen. Bosch is ook wel vermakelijk, maar is niet veel meer van gekomen. En je hebt Goliath nog, vond S1 best leuk, maar heeft jaren geduurd voor het vervolg, dus dat maakt 't er niet makkelijker op om weer in te komen. En dan heb je The Grand Tour nog, de boys van Top Gear. Niet meer zo goed als weleer, maar vond het laatste seizoen met al die specials wel weer leuk.

Al met al heeft Prime toch ook een mooi aanbod inmiddels.

Kun je van Apple TV+ nog niet zeggen ... gratis jaar abbo, maar nog geen serie die me weet te overtuigen om te gaan kijken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

katwax

Quote from: Jumping Jack on May 19, 2020, 22:13:44
Gomorra aan het kijken, valt me niet tegen.
Zeker een aanrader als je van dat genre houdt. Lekkere Italiaanse maffia :)
Dacht dat het na S4 afgelopen zou zijn, maar blijkbaar komt er nog een S5.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: Xstream on May 20, 2020, 00:24:08
Ook wel een aantal van Prime, zoals The Boys, Get Shorty en Jack Ryan o.a.
Overigens heb ik de laatste 2 seizoenen van The Man in the High Castle nog niet gezien, ook Prime, vond ik ook een goeie serie. Fleabag S1 vond ik ook goed, maar S2 nog niet van gekomen. Bosch is ook wel vermakelijk, maar is niet veel meer van gekomen. En je hebt Goliath nog, vond S1 best leuk, maar heeft jaren geduurd voor het vervolg, dus dat maakt 't er niet makkelijker op om weer in te komen. En dan heb je The Grand Tour nog, de boys van Top Gear. Niet meer zo goed als weleer, maar vond het laatste seizoen met al die specials wel weer leuk.

Al met al heeft Prime toch ook een mooi aanbod inmiddels.

Kun je van Apple TV+ nog niet zeggen ... gratis jaar abbo, maar nog geen serie die me weet te overtuigen om te gaan kijken.
Ok dacht dat The Boys and Jack Ryan ook op Netflix waren.
Op prime American Gods vond ik ook een topper.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

reza

Quote from: Xstream on May 20, 2020, 00:24:08


Kun je van Apple TV+ nog niet zeggen ... gratis jaar abbo, maar nog geen serie die me weet te overtuigen om te gaan kijken.


Nou..
Ik vond See, the morning Show, the Servant, en nu defending Jacob toch wel erg goed hoor!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

katwax

Quote from: TopGun2010 on May 20, 2020, 07:36:00
Netflix, Fauda (taal wel op origineel zetten)
Eerste aflevering gezien en werd er niet wild van eigenlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xstream

Quote from: reza on May 20, 2020, 07:34:24
Nou..
Ik vond See, the morning Show, the Servant, en nu defending Jacob toch wel erg goed hoor!!!
Misschien eens een kans geven. Alleen The Morning Show staat momenteel op de watchlist :-) Maar See en in mindere mate Defending Jacob krijgen misschien ook een kans. Servant is niks voor mij.
En ach, Apple heeft ook nog wel wat tijd om wat op te bouwen. Prime en Netflix doen dat al langer.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

SV..S

We zijn nu aan het volgende seizoen van bordertown bezig op netflix, wel een aardige serie.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SpeedyAndré

Quote from: Malignant on March 11, 2020, 07:21:42
Bijna klaar met seizoen 3 van Mr.Robot, en dan gelijk door naar 4.
Echt een juweeltje hoe dit geregiseerd & geacteerd word, en dan met een actueel verhaal in mijn optiek.

Die heb ik bij Amazon Prime gezien, ik hou wel van dat donkere en gelaagde met idd goede regie en een realistische verhaallijn.
Hoewel dat in S4 een beetje te veel ging lijken op Fringe met een parallell universe suggestie  :hehe:
De Threadstone serie (gebaseerd op Bourne) is best goed, ondanks dat het losse flodders lijken te zijn.
Laatst meldde de Prime app dat er een update was om 4K te kunnen zien, nog bar weinig 4K daar.

Bij Disney+ wacht ik op de rest van Shield, wel vermakelijk met leuke plotwendingen en prima geluid.
Ook de diverse Star Wars smaken bekeken, sommige anime series zijn ook wel aardig maar de personen zouden ze wat gedetailleerder mogen tekenen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

TopGun2010

Quote from: katwax on May 20, 2020, 10:09:27
Eerste aflevering gezien en werd er niet wild van eigenlijk.
Je moet er wel even inkomen, maar goed, ieder zijn ding! Mr Robot vond ik ook erg goed
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

katwax

Quote from: TopGun2010 on May 22, 2020, 22:39:18
Je moet er wel even inkomen, maar goed, ieder zijn ding! Mr Robot vond ik ook erg goed
Was inderdaad goed, maar ergens S2 heeft mijn vrouw afgehaakt omdat het te vreemd werd/ingewikkeld :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

SV..S

Waarom worden series relatief veel beter beoordeeld dan films op imdb?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tabcam

Quote from: SV..S on May 23, 2020, 12:41:41
Waarom worden series relatief veel beter beoordeeld dan films op imdb?
Omdat er na een tijd alleen nog maar fans van de serie kijken en beoordelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xstream

Laatste begonnen aan Tales from the Loop. Eigenlijk een serie gebaseerd op (geweldige) artwork en daar een verhaal omheen gedraaid.
Qua productie en sfeer zit het zeker goed. Je krijgt wel dat aparte gevoel die de artwork ook geeft.
De verhalen zijn op zich ook wel interessant. Het is vrij arty en ietwat langzaam, daar moet je tegen kunnen. En het zijn steeds aparte verhalen ipv een doorlopend verhaal (wel met dezelfde acteurs/karakters). En dat is voor mij een beetje de deal breaker, want daarvoor kijk ik geen serie. Maar voor wie dit niet erg vind, net zoals bij Black Mirror e.d., wellicht de moeite waard om eens te gaan bekijken. (Amazon Prime)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

raindog

Quote from: SV..S on May 23, 2020, 12:41:41
Waarom worden series relatief veel beter beoordeeld dan films op imdb?

Interessante vraag. Daar zullen meerdere redenen voor de vinden of te bedenken zijn.
Zelf merk ik dat een goede serie op mij veel meer impact heeft dan een goede film. Een gemiddelde film voelt tegenwoordig gehaast, je gaat als een sneltrein door het verhaal heen en karakters worden amper uitgediept. Een topfilm die je echt pakt van begin tot einde, ze zijn er niet veel meer. Door het genot van topseries wordt ik in ieder geval kritischer naar films toe, ik kan er minder 'makkelijk' van genieten zoals eerst.
   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kjelt


Shadowfox

Quote from: SV..S on May 23, 2020, 12:41:41
Waarom worden series relatief veel beter beoordeeld dan films op imdb?

En soms word er zelfs beter geacteerd omdat ze zich beter in de rollen kunnen verplaatsen...denk ik

Shadowfox

gister 6 aflever seizoen 3 van killing eve gezien. Op zich leuke serie. Kijkt lekker weg en de acteurs doen het ook leuk

Xstream

The Morning Show gekeken. Eerste helft was echt super goed. Tweede helft een stuk minder. Toch wel een 8 uiteindelijk.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub