Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J0ell

Quote from: Raymen on July 16, 2019, 22:17:27
Geweldige serie
Deze week eindelijk seizoen3
Yeeaaahhhhh

Gisteren de laatste aflevering van seizoen 2 gezien. Wij zijn ook zeeeer benieuwd naar het 3e seizoen  :coffee:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Maximus_Aurelius

Van Helsing S2. Maar ik vind het een beetje van de hak op de tak springen. Oftewel chaotisch. Zit je net in het verhaal dan springt het weer ergens anders heen en uit het niets komt weer iemand opdagen waarbij je voorheen nog niets van vernomen hebt.
S1 vond ik beter. Nog drie afleveringen en is het voorbij dan op naar S3, hopelijk is dit wat beter.

Lucifer S4 ben ik ook aan het kijken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

katwax

Quote from: Maximus_Aurelius on July 19, 2019, 12:48:27

Lucifer S4 ben ik ook aan het kijken.
Zijn we ook aan het kijken, nu zitten we aan de laatste afleveringen van S3 (e23 gezien). Gewoon iets dat lekker kijkt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

pameijer

Ben vanavond begonnen met The Boys, serie op Amazon's Primevideo. Ontzettend vermakelijk en erg origineel! IMDb 9.1

https://www.youtube.com/v/-iOi1f2CEcQ
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kjelt


xlr8

Nee, wordt alleen maar slechter  :nopompom:

Maar beeld en geluidskwaliteit hield me overeind om te serie uit te kijken  :pompom:

Kjelt


Robbo

Hebben ze nou niks geleerd van Stargate Universe?   Dat werd (door het weglaten van de drama) pas wat in S3.   Tegen die tijd was het al te laat.

Kjelt

Wat ik nu ga schrijven zal misschien sommige lezers schokken, alvast mijn excuses hier voor maar dit is hoe ik er persoonlijk over denk.

SF was altijd een mannenbolwerk, vanaf de Jaren 60 werdt het geschreven door mannen en gelezen en gekeken door mannen.
Het was hardcore SF met goede verhalen en wat minder interpersoonlijk drama behalve dan de interactie met de psyche zelf (Twilight Zone).
De laatste 20 jaar zie je dat met name de tv series die alleen voor een beperkte doelgroep geschikt zijn niet de grote kijkcijfers genereren die de reclama sponsoren willen.
Bv Star Trek was gecancelled door de tegenvallende kijkcijfers.
Het resultaat (naar mijn mening) is dat tv series meer het hele gezin en dus voornamelijk ook de vrouwelijke en kinder-doelgroepen moeten aanspreken.

Mijn idee is het dat daardoor meer scripts geschreven worden door vrouwen en die houden nou eenmaal toch meer van drama, romantiek, gezinnetje, kinderen dan mannen.

Het resultaat in deze serie is dat er 20% van het script over een vrouw gaat die haar gezin en voornamelijk haar dochtertje enorm mist en het dochtertje dat mama mist.
Dus of de serie is geschreven voor de vrouwelijke doelgroep maar ik haak hier persoonlijk behoorlijk op af, dat naast de karakters van de andere spelers die continu lopen te vloeken (hoe professioneel als prof astronaut) en oppervlakkig met elkaar flirten etc. Daarnaast gaat er in 1 aflevering meer mis dan in een seizoen Start Trek wat de korte aandachtspanne van de jeugd waarschijnlijk moet trekken.

norman

Quote from: Kjelt on August  1, 2019, 09:35:05
Wat ik nu ga schrijven zal misschien sommige lezers schokken, alvast mijn excuses hier voor maar dit is hoe ik er persoonlijk over denk.

SF was altijd een mannenbolwerk, vanaf de Jaren 60 werdt het geschreven door mannen en gelezen en gekeken door mannen.
Het was hardcore SF met goede verhalen en wat minder interpersoonlijk drama behalve dan de interactie met de psyche zelf (Twilight Zone).
De laatste 20 jaar zie je dat met name de tv series die alleen voor een beperkte doelgroep geschikt zijn niet de grote kijkcijfers genereren die de reclama sponsoren willen.
Bv Star Trek was gecancelled door de tegenvallende kijkcijfers.
Het resultaat (naar mijn mening) is dat tv series meer het hele gezin en dus voornamelijk ook de vrouwelijke en kinder-doelgroepen moeten aanspreken.

Mijn idee is het dat daardoor meer scripts geschreven worden door vrouwen en die houden nou eenmaal toch meer van drama, romantiek, gezinnetje, kinderen dan mannen.

Het resultaat in deze serie is dat er 20% van het script over een vrouw gaat die haar gezin en voornamelijk haar dochtertje enorm mist en het dochtertje dat mama mist.
Dus of de serie is geschreven voor de vrouwelijke doelgroep maar ik haak hier persoonlijk behoorlijk op af, dat naast de karakters van de andere spelers die continu lopen te vloeken (hoe professioneel als prof astronaut) en oppervlakkig met elkaar flirten etc. Daarnaast gaat er in 1 aflevering meer mis dan in een seizoen Start Trek wat de korte aandachtspanne van de jeugd waarschijnlijk moet trekken.


Ben ik met je ééns, had toevallig dezelfde discussie over Stranger Things S3.
Het was iets te kinderlijk geworden, ging meer over wie er wel of niet op iemand ze feestje kwam.
En de vader die boos werd op verliefde tieners.
De spanning van seizoen 1 was wel een beetje weg.
(neemt niet weg dat ik het nog wel vermakelijk vond)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Robbo

Mee eens Kjelt.
Maar ja je hebt een genre wat een bepaalde doelgroep aanspreekt.  Door alles maar 'hetzelfde' te maken, wat is er dan nog over van het genre.
Het kan zeker werken, zie The Expanse.

Helaas werkt dit gebeuren in heel de film industrie door.   Zie nog maar eens een film te vinden waar een groep van 4 hoofdpersonen er niet minimaal 1 een Aziaat of Afrikaan is.  Zelfs de remake van Lost in Space moesten ze doorvoor 'updaten'.   
Mary Queen of Scots: een zwarte regent en een aziastische hofdame ??   Die shit heb ik meteen maar afgezet.

mancaver

Quote from: Robbo on August  1, 2019, 11:07:18
Mee eens Kjelt.
Maar ja je hebt een genre wat een bepaalde doelgroep aanspreekt.  Door alles maar 'hetzelfde' te maken, wat is er dan nog over van het genre.
Het kan zeker werken, zie The Expanse.

Helaas werkt dit gebeuren in heel de film industrie door.   Zie nog maar eens een film te vinden waar een groep van 4 hoofdpersonen er niet minimaal 1 een Aziaat of Afrikaan is.  Zelfs de remake van Lost in Space moesten ze doorvoor 'updaten'.   
Mary Queen of Scots: een zwarte regent en een aziastische hofdame ??   Die shit heb ik meteen maar afgezet.
Het is zelfs zo erg geworden dat Disney volledige geschiedenissen herschrijft om aan deze gekte te voldoen.... Walgelijk IMO.
What's next? Gaan we het nog omdraaien om geheel door te slaan?

  • een gekleurde Hitler?
  • een blanke oom Tom?
zeg t maar.... :tounge2:

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Malignant

Quote from: pameijer on August  6, 2019, 00:07:03
Vanavond begonnen met The Expanse op Prime Video. Lijkt goed!  ;D



De serie staat nog op de verlanglijst.
Ik ben een binge watcher als de serie pas is afgelopen, anders gaat er te veel door elkaar lopen.

Echter als de serie van het zelfde niveau is als de boeken komt het wel goed.
De boeken heb ik tot op heden echt verslonden, kan niet wachten op het laatste deel van de reeks.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

riwi

Quote from: Kjelt on July 31, 2019, 22:27:48
GTST in space  :nopompom:

Ik heb Another Life vorige week gekeken, helemaal. Voornamelijk vanwege Katee Sackhof die we nog kennen als Starbuck in Battlestar Galactica 2005. Maar het was wel even uitzitten inderdaad. Sommige afleveringen dramatisch slecht. Maar sommige waren ook wel OK. Acteer prestaties matig. Het verhaal vraagt wel om een seizoen 2, want veel antwoorden komen er niet. Ik had ze in 1080p HDR beeldkwaliteit gekeken, wat met MadVR op de HTPC en de projector het beeld wel lekker te genieten maakte.

The boys nu aan begonnen. Erg goed (3 gezien). Wel superhelden dus daar moet je van houden.

Tabcam

Quote from: Malignant on August  6, 2019, 07:31:02
De serie staat nog op de verlanglijst.
Ik ben een binge watcher als de serie pas is afgelopen, anders gaat er te veel door elkaar lopen.

Echter als de serie van het zelfde niveau is als de boeken komt het wel goed.
De boeken heb ik tot op heden echt verslonden, kan niet wachten op het laatste deel van de reeks.
Ik ben begonnen met seizoen één en er zit wel flink verschil in het gevoel wat ik bij het boek had en wat er in de serie qua sfeer en inleven in karakters wordt neergezet. Ook worden sommige zaken uit boek 2 al veel eerder geïntroduceerd.

Desalnietemin heb ik me met beide erg goed vermaakt. Ik wil de andere seizoenen in korte tijd gaan bingen, liefst in een maand :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jack_D

Laat ik eens mijn persoonlijke en behoorlijke negatieve mening over de series van vandaag de dag ventileren(sorry hiervoor). Ik heb overigens niet heel dit topic doorgelezen dus misschien val ik in herhaling.


Helaas is er nagenoeg geen serie meer vol te houden voor mij. Het zijn voor het grootste deel alleen maar verkoop concepten. Iemand met een goed creatief idee, zoals vroeger soms nog wel eens het geval was, zijn helaas zeldzaam. De meeste series zijn volgens de zelfde technisch uitvoerende concepten opgebouwd.

Je gooit een flinke bak geld over de balk voor aflevering 1 van het seizoen, daarna geef je de kijker net genoeg actie, drama, blote borsten en special effects om de gemiddelde kijker aan de buis/mobiel/iPad te houden. Een kennis van mij noemt dit het de "tieten, schieten, helikopters factor"  :D . Lukt dit, dan doe je de zelfde truc voor het volgende seizoen, lukt dit niet dan stop je met de serie en probeer je weer wat anders conform het zelfde technische uitvoerende concept.

Een gedetailleerd en goed kloppend verhaal lijkt tegenwoordig ook totaal niet meer nodig. Er wordt met de snel opeenvolgende emotionele scenes direct getapt in het "primitieve deel" van onze hersenen. Net zoals het met de reclame en de sociale media het geval is. Met deze aanpak is er voor mij niet meer te kijken naar de meeste series, die qua beschrijving overigens vaak best leuk lijken.

Als ik weer eens wat nieuws voorbij zie komen zit ik mijzelf constant af te vragen, hoe het tot bepaalde gebeurtenissen in de betreffende serie komt.... er gebeurd van alles opeens en ik denk dan hoe zit dat, hoe komt dat, waarom?.... door het gebrek aan een gedetailleerde storyline hou je dan alleen maar snel opeenvolgende heftige emotionele scenes over, die mij dan erg onrealistisch overkomen omdat ze niet goed door het verhaal worden onderbouwd. Dan ben ik opeens "uit" de serie. Net zoals je met een goed kloppende en interessante storyline je juist echt in de serie word getrokken. Nu lijkt de emotie altijd de overhand te hebben.

Helaas is het dus voor mij niet echt genieten van series de laatste jaren en zeker niet op Netflix, Videoland etc... Heb wel een abo maar de kids zijn hier de grootgebruiker van.

Maar nogmaals, dit is maar mijn mening, ben zelf een beetje jaloers als je wel van de "Netflix-achtige" series houd, want dan heb je flink wat te kijken. Dit zelfde geld trouwers voor veel films... om te beginnen word ik al niet goed van al die vervolg films... een film met gewoon een eind is tegenwoordig een zeldzaamheid, altijd weer een op open einde zodat ze weer lekker commercieel een volgend deel in elkaar kunnen draaien.

Ik in mijn hoedanigheid heb het maar moeilijk in het huidige serie/film klimaat, ik krijg nog bijna medelijden met mijzelf......... :D :tounge:

Dus om terug on-topic te komen: op dit moment kijk ik geen actuele series. Is er weer wat nieuws dan kom ik meestal helaas niet verder dan 2 a 3 afleveringen voordat ik afhaak. :wacko:

Bas Akkerman

Ik snap je punt wel Jack. Andersom, welke series vond/vind je goed?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MechanicalAnimal

Quote from: Bas Akkerman on August  7, 2019, 12:26:53
Ik snap je punt wel Jack. Andersom, welke series vond/vind je goed?

precies de vraag die ik wilde stellen, ik ben wel benieuwd bij welke series Jack_D wel kan volhouden.

Ik ben niet zo heel kritisch maar maak wel verschil tussen series waar ik volkomen in verdwijn en series die ik gewoon lekker wegkijk.

Die eerste zijn er niet veel, die tweede zijn er heel veel van.

Bij slechts enkele serie houd ik echt niet vol.

Het mooiste voorbeeld vind ik Zombie Nation, dat kon ik echt niet aanzien.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Sjaak_Banaan

Quote from: Jack_D on August  7, 2019, 12:16:23
Je gooit een flinke bak geld over de balk voor aflevering 1 van het seizoen, daarna geef je de kijker net genoeg actie, drama, blote borsten en special effects om de gemiddelde kijker aan de buis/mobiel/iPad te houden. Een kennis van mij noemt dit het de "tieten, schieten, helikopters factor" 

Over welke series hebben we het nou? Klinkt niet verkeerd. :happy:

Maar je hebt wel gelijkt inderdaad, er zijn weinig series die mij echt kunnen boeien, het wordt allemaal zo uitgemolken tegenwoordig.
Zelfde geldt trouwens voor computer games.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

reza

The Boys. Erg goede serie tot nu toe!
Krijgt van mij een 8.6.
Helaas nog geen blote tieten  :D
Voor de echte liefhebber wel blote piemels :blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

gerard1

Vanavond de laatste aflevering kijken van Sense8
Vind ik toch een hele aparte serie en zeker de moeite waard, eerst even doorbijten ;)


https://nl.wikipedia.org/wiki/Sense8

Jack_D


Om eerlijk te zijn is BattleStar Galactica(the remakes) de laatste serie waarbij ik echt niet kon wachten op een nieuwe aflevering. Maar daar moest natuurlijk weer een spin-off van komen die vervolgens niet te pruimen was. En iets wat ik qua sfeer nog steeds fantastisch vind is de originele StarTrek serie, ondanks de outdated special effects. Of een leuke oude krimi zoals Derick. De relatief nieuwe serie van Father Brown lijkt hier wel wat op en kan ik nog wel een beetje naar kijken, al is ie al helemaal dood herhaald op tv. Eerste paar seizoenen van the Big Bang Theorie was ook nog best aardig.


Paar verschillende voorbeelden van wat ik leuk vond of nog wel beetje oke vind, al word ik nu natuurlijk gelijk door veel mensen uitgelachen. Zou een heellllll lange tekst moeten type,en per serie, om nu exact aan te geven wat ik waarom toen wel leuk vond en waarom de nieuwe generatie series mij niet zo kunnen boeien. Maar het is gewoon een feit dat IK en de "moderne serie" niet helaas goed samengaan.



Quote from: Bas Akkerman on August  7, 2019, 12:26:53
Ik snap je punt wel Jack. Andersom, welke series vond/vind je goed?

katwax

Quote from: gerard1 on August  7, 2019, 17:16:19
Vanavond de laatste aflevering kijken van Sense8
Vind ik toch een hele aparte serie en zeker de moeite waard, eerst even doorbijten ;)


https://nl.wikipedia.org/wiki/Sense8
Was inderdaad even doorbijten, maar werd best leuk. Spijtig genoeg gecancelled
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543