Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spollie

Quote from: alexander2 on October  9, 2012, 12:48:53
Nu word ik nieuwsgierig omdat ik altijd heb gedacht dat er maar 2 serieuze bronnen zijn.
Engelse subs http://www.addic7ed.com/index.php
NL subs http://www.bierdopje.com/

Tv series UK

http://uksubtitles.ru/
http://subtitles.toh.info/bbc_hd.html

Even nog een vraag aan de High tech connaisseur. ;)

Dexter.S07E01.720p.HDTV.x264-EVOLVE Frame rate : 23.976 fps
Dexter.S07E01.Are.You.1080i.HDTV.DD5.1.MPEG2-EbP Frame rate : 29.970 fps

Hoe kan het dat de Evolve Srt. wel synchroon loopt met de EbP?

Omdat SRT-subtitles werken op basis van timestamps en niet op basis van framenummers. Het veschil in FPS heeft dus geen invloed op het wel of niet gelijk lopen van de subtitle.

Ontopic: gisteren de nieuwe afleveringen van Dexter en Homeland gekeken, allebei weer topafleveringen! Zeker Homeland is echt weer goed op dreef, geweldig acteerwerk en een zeer spannend verhaal.

Verder ook nog de eerste 2 afleveringen van Elementary gekeken. Dit moet een soort moderne Sherlock Holmes voorstellen (alleen Dr. Watson is een vrouw!!!), maar ik vond het allemaal wat te geforceerd overkomen. Dat deed de BBC toch beter met de serie 'Sherlock'.

Xstream

Quote from: jowi on October  9, 2012, 12:34:54
In geval er geen NL sub is, plemp ik het verzoek daarvoor in een database, en er gaat dan een week lang elke nacht een script draaien die dan dat hele verhaal hierboven nóg een keer doorloopt :) net zolang tot er wel een goede NL sub is. Na 1 week zal hij gewoon de beste pakken die er is op dat moment, en geeft ie de zoektocht op. Is er na 1 maand nog geen NL sub gevonden, dan haal ik het verzoek weg uit de database.
Ik zou er een stukje software van maken en online aanbieden. Als 't goed werkt heb ik hier best een paar knaken voor over :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jowi

Te moeilijk. Het zijn python (linux) postprocessing scripts voor sabnzbd en cron jobs specifiek voor mijn situatie, dat ga je niet zomaar in een 'pakketje' steken... en dan apart iets voor windows maken, etc etc... nee.... sorrie. In het 'grote' sabnzd & sickbeard topic kun je de basis van deze scripts wel terugvinden.

Xstream

Quote from: jowi on October  9, 2012, 13:46:28
Te moeilijk. Het zijn python (linux) postprocessing scripts voor sabnzbd en cron jobs specifiek voor mijn situatie, dat ga je niet zomaar in een 'pakketje' steken... en dan apart iets voor windows maken, etc etc... nee.... sorrie.
Ja, daar heb je een punt ...
Tenzij je 't misschien compileert met sabNZB als package, waar je paden in settings kunt bepalen e.d.
Maja, moet je dan wel zin in hebben idd.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Quote from: jowi on October  9, 2012, 13:46:28
en dan apart iets voor windows maken, etc etc... nee.... sorrie.

Ik wor gediskriemineert hiero...  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jowi

Quote from: Xstream on October  9, 2012, 13:47:27
Ja, daar heb je een punt ...
Tenzij je 't misschien compileert met sabNZB als package, waar je paden in settings kunt bepalen e.d.
Maja, moet je dan wel zin in hebben idd.
Er gaat nu al erg veel tijd inzitten... ik zeg wel dat het automatisch is, en dat is in principe ook zo, maar gezien de wildgroei in benamingen en zooi op usenet, blijf je tweaken en tunen... al wordt het wel steeds beter.

alexander2


Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

riwi

Quote from: gsuk on October  9, 2012, 10:13:09
@Jowi en Riwi
dank-je wel

maar welk subs Engels of nederlands plak je daar bij Frutselizer of elders?

groetjes Emile

ik gebruik helemaal geen ondertitels. Ik heb een hekel aan vervelende letters in beeld. het beinvloed het beeld behoorlijk nadelig op een projector doek.
M'n engels en duits is goed genoeg gelukkig.


On topic: Homeland is echt geweldig weer. Wat acteert die Clare Danes ook super. Echt een super serie   O0

alexander2

Quote from: riwi on October  9, 2012, 23:20:30
ik gebruik helemaal geen ondertitels. Ik heb een hekel aan vervelende letters in beeld. het beinvloed het beeld behoorlijk nadelig op een projector doek.
M'n engels en duits is goed genoeg gelukkig.


On topic: Homeland is echt geweldig weer. Wat acteert die Clare Danes ook super. Echt een super serie   O0

Ben zelf erg blij met goede Engelse subs anders moet het geluid extreem hard niet echt prettig kijken.
In plain sight was niet echt mijn ding ben maar verder gegaan met Sons of Anarchy S4 bijna klaar. :D

jerrytoet

homeland leek me eigenlijk een verschrikkelijke serie... zie hier ook veel goede reacties van, misschien toch maar aan beginnen :D maar pfff... volg teveel series op dit moment haha, en wil er nog zoveel volgen :(

alexander2

Het lijken veel series maar als je 3 - 4 afleveringen per avond doet dan ben je er zo doorheen.

Robert T

Hebben jullie ook de tussendoor-kijk-series? Ben nu even met Hawaii 5 O bezig terwijl Dexter en Homeland seizoenen binnenkomen zodat ik het geheel in 1 keer kan kijken, of in een paar dagen.. Telkens een week wachten schiet niet op.

Homeland overigens ERG goed ook.. goed acteerwerk, vond het altijd jammer dat Mandel Patinkin uit criminal minds verdween, leuk dat ie bij Homeland weer meedoet!

Inmiddels wel weer gewend aan "David Rossi"... zo te zien gaat CM ook op de oude voet verder, weer een nieuw personage maar wel "ok"... weet nog niet of ik dit blijf volgen, heb het idee dat het voor CM nooit meer lang kan duren voordat ze echt alleen maar scenarios kunnen herhalen..  is nu eigenlijk ook al zo maar goed, nog steeds redelijk vermakelijk.

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Xstream

CM ben was ik na 3 seizoenen ofzo wel klaar mee.
Mandel Patinkin eruit was zeker een reden dat 't ook minder boeiend werd. Die nieuwe piemel, ben naam even kwijt, vond ik niks.
Herhaling werd 't al snel, op de wat langere verhaallijnen na dan. Maar de "fillers" waren redelijk saai.

Ik heb zat tussendoor-kijk-series. Maar ik kijk ook inmiddels zoveel series dat er bijna altijd wel iets is om 't op te vullen totdat een ander seizoen klaar is :)
En dan ben ik nog niet eens op 't niveau van Hawaii 5 O wat ik toch wel beschouw als een matige serie :) Maarja, kan ook smaak zijn.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

apogeefreak

Wow 14 oktober the walking dead seizoen 3.

Met een vriend nog een nabespreking van seizoen twee gedaan. Zou je die tijd in die boerderij niet beter gebruiken om een scenario analyse te doen zodat je alvast afspraken kunt maken over wat je dan gaat doen. Zij zitten maar te wachten en worden volkomen verrast en verdeeld  :D Maar dat maakt het wel spannend  ;)

Ook Merlin is weer begonnen. Lekker domme serie  :D
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

jowi

Walking Dead :headbanging: als je de comics mag geloven wordt het alleen maar meer duister en post-apocalyptischer... mad max taferelen, zou je niet zeggen als je seizoen 2 op de farm net hebt gezien, maar goed, dat eindigde ook nogal rauw 8)

Xstream

Als het weer zo'n opvul seizoen wordt bij Walking Dead, dan haak ik af. Wat een gezeik zeg ... apocalyptische "As the World turns" ofzo?
Tot afl. 7 zo'n beetje was 't echt   :nopompom:
Daarna werd 't weer iets beter ...

Al ben ik eerlijk gezegd al zo afgeknapt op de meeste hoofdrolspelers dat de kans dat deze serie me weer echt gaat boeien niet zo groot is. Tenzij er meteen een paar hoofdrolspelers dood gaan ofzo, dan hebben ze m'n aandacht meteen weer te pakken :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

apogeefreak

Het duurde wel lang op die boerderij maar toen dat dochtertje uit die schuur kwam begreep ik wel een beetje dat het een functie had.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Xstream

Quote from: apogeefreak on October 10, 2012, 21:52:58
Het duurde wel lang op die boerderij maar toen dat dochtertje uit die schuur kwam begreep ik wel een beetje dat het een functie had.
Had van mij ook in afl 3 gemogen. Er gebeurde werkelijk waar niks boeiends van afl 2 t/m 7 (meisje uit de schuur).
Ik was eigenlijk al afgehaakt, maar hoorde van anderen later dat 't einde weer beter werd, dus naja ...
Valt of staat misschien ook met 't acteer werk en hoe 't opgevuld wordt. Er gebeurt gewoon teveel wat me echt geen snars doet/interesseert :) Bovendien kan ik sommige emoties ook gewoon niet begrijpen waardoor er irritatie ontstaan.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

Quote from: Xstream on October 10, 2012, 22:16:16
Had van mij ook in afl 3 gemogen. Er gebeurde werkelijk waar niks boeiends van afl 2 t/m 7 (meisje uit de schuur).
Ik was eigenlijk al afgehaakt, maar hoorde van anderen later dat 't einde weer beter werd, dus naja ...
Valt of staat misschien ook met 't acteer werk en hoe 't opgevuld wordt. Er gebeurt gewoon teveel wat me echt geen snars doet/interesseert :) Bovendien kan ik sommige emoties ook gewoon niet begrijpen waardoor er irritatie ontstaan.

Klopt deze serie wordt volledig uitgemolken ben al geen fan van zombie maar mijn vrouw vindt het een topserie dus..........half meekijken op de bank en lekker indommelen. :D

jowi

Quote from: alexander2 on October 10, 2012, 23:14:24
Klopt deze serie wordt volledig uitgemolken
Nou dat valt mee hoor... ze houden zich aardig aan de comics. Ik snap de kritieken dan ook niet. Ze nemen echt goed de tijd om de karakters neer te zetten en de manier waarop ze de gespannen apocalyptische sfeer neerzetten vind ik echt subliem. Ook al zijn ze een heel seizoen op een farm, je proeft constant dat er ellende in de lucht hangt, en dat het leven ERG betrekkelijk is. Alles lijkt TE idyllisch, maar aan de ander kant van het hek is De Dood en die slaat zonder genade toe als ie de kans krijgt. Mooi gedaan. Ja, mensen die de gemiddelde zombie-slasher film verwachten komen bedrogen uit. Maar het is dan ook een serie, en geen film...

Ook is dit seizoen een opmaat voor de ontwikkeling van rick, de leider. Je ziet aan het einde van S2 dat ie al wat door gaat draaien, het naieve, begripvolle, 'zombies zijn ook maar mensen, ook al willen ze JOU dood hebben, weg met ons!' knuffel gevoel ( hee! de maatschappij van NU) gaat er vanaf (daar ging s2 over) en reality kicks in... leven = hard, everybody dies. Deal with it. Hij zal een ander soort leider moeten worden wil de groep overleven.

apogeefreak

Het idee is ook leuk omdat het gaat over het leven na het einde der tijden  :D Dat is veel interessanter dan het spektakel er vlak voor  ;)

Trouwens een aantal apocalyptische films gezien waarbij de hoofdpersonen niet aan het plunderen slaan. Het kan dus toch! 'Perfect sense' was er zo een.

Revolution wordt ook een klein beetje interessanter nu er weer wat tech terug keert.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Robbo

Quote from: Xstream on October 10, 2012, 21:24:39
Als het weer zo'n opvul seizoen wordt bij Walking Dead, dan haak ik af. Wat een gezeik zeg ... apocalyptische "As the World turns" ofzo?
Tot afl. 7 zo'n beetje was 't echt   :nopompom:
Daarna werd 't weer iets beter ...

Eens.  Na een schitterend 1e seizoen, was ik ook zeer teleurgesteld over S2.  Daarom ben ik afgehaakt bij aflevering 6. 

Maar OK, ik begrijp dat je daar 'doorheen' moet.   Misschien begin ik er nog eens aan. Thx.

Xstream

Quote from: jowi on October 11, 2012, 08:41:28
Nou dat valt mee hoor... ze houden zich aardig aan de comics. Ik snap de kritieken dan ook niet.
Snap je de kritieken niet, of ben je 't er gewoon niet mee eens?
Zelf snap de kritiek heel goed, al ken ik de comics dan niet. Misschien is dat 't ...

Ik kan heeeeeel goed tegen traagheid, opbouw van karakters etc ... Graag zelfs. Maar dat kun je nog wel goed of slecht doen.
De karakters zo'n zo enorm voorspelbaar. Ik had ze na S1 al helemaal door. Maar nee, dan krijg je in S2 nog 6x herhaling van de strijd tussen Rick en Shane om Lori. 3 karakters die me sowieso al geen reet doen (acteurs/acteerwerk/schrijfwerk).

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

eddy135

Vooral die Shane dan, die de hele tijd zo'n " ik-zit-te-poepen-gezicht" trekt; verschrikkelijk slechte manier om emoties over te brengen; kan best wel subtieler...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN