Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Quote from: riwi on October  7, 2012, 15:49:15
Ik merk pas met mijn laatste projector dat ik pas nu echt duidelijk meer resolutie zie met 1080p dan met 720p. De weergever van de beoordeelaar telt dus ook wel mee.

Als je breaking bad ziet op WebDL 720p is dat best OK, maar de bluray 1080p's gaan toch nog wel een stuk verder. Zeker op het punt van rust dat je eerder aanhaalde, maar ook het DTSHD geluid 'leeft' meer dat de DD5.1 geluid van de WebDL
Over de x264 720p 'scene' 1.1GB releases die vind ik vaak wel een stuk minder en kijk ik dus in principe niet. Zeker kwa geluid zijn ze vaak te beroerd om af te luisteren.

Helemaal mee eens.  De meeste 1080i MPEG2 releases zet ik nog boven de Web-DLs, maar het ontbreken van logo en andere shit pleit ook weer voor de Web-DLs.

Xstream

Quote from: Robbo on October  7, 2012, 16:04:04
Helemaal mee eens.  De meeste 1080i MPEG2 releases zet ik nog boven de Web-DLs, maar het ontbreken van logo en andere shit pleit ook weer voor de Web-DLs.
Die zien er hier dus echt niet mooi uit. Maarja, zal ook wel aan de mediaspeler liggen wellicht (Dune). Ik kijk dan liever de 720p's. En als 't even kan de WEB DL's idd.

Ik pak gewoon de beste versie die ik kan vinden eigenlijk, maar vaak (gelukkig wel steeds minder) zijn dat nog 720 releases.
Of je moet wat langer willen wachten op de BR uitgaves. Gelukkig wordt 1080 al meer en meer standaard.


HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jowi


MaxxMark

Quote from: riwi on October  7, 2012, 15:26:54
Rekentechnisch klopt het misschien wat je zegt. maar in de YCrCb 4:2:0 codering is de kleur resolutie toch maar de helft van de resolutie. (per 4 pixel heb je maar 1 kleur)

Codering is VEEL belangrijker dan de output resolutie van 720p of 1080i
In Plain Sight heb ik al een paar jaar staan maar nog steeds niet gekeken. Wel gedownload dus toen trok het me wel.

En vandaar de melding dat het in "jip-en-janneke" taal is en de verwijzijng naar "eerder genoemde way, daargelaten of ie correct is of niet" :)

Als de basis kennis niet (of nauwelijks) beheerst wordt heeft het uitleggen van de details en/of uitzonderingen ook geen zin.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Quote from: Hanky Panky on October  7, 2012, 17:37:45
Jep... en het lukt zo te zien ook nog  :D :D

Al had het zomaar waar kunnen zijn geweest (al had ik sowieso niet verwacht dat jij het serieus zou menen)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

alexander2


jowi


alexander2

Quote from: jowi on October  7, 2012, 18:25:08
Moet toegeven dat daar tegenwoordig niet veel voor nodig is :nopompom:

Aard vh beestje Jowi maar ik zal het proberen.......maak je niet zo druk het is maar een forum. ;)

jowi

Ja ik weet het... maar ik krijg steeds meer het idee dat het kennisniveau op dit HT forum, lager en lager wordt, en dat het soms niet meer is dan borrelpraat en halve waarheden, klokken en klepels... zo jammer... en daar kan ik dan echt pissig om worden. En 'het forum' lijkt dit zelfs te willen; het idee dat het belangrijker is om 'leuk en gezellig met elkaar om te gaan' dan het feit dat er serieus kennis gedeeld en op peil gehouden moet worden, vind ik echt heel slecht. Ook dat men de manier waarop iets gezegd wordt, belangrijker vind dan de inhoud is mij een doorn in het oog... maar goed ik ben dan ook wel iets té expliciet meestal... en samen met de tendens dat elke vorm van kritiek of op- of aanmerkingen, die niet 100% positief is, wordt gezien als aanval en negatief en gezeik... dan wordt het hier toch echt een hele sneue bedoening. Het wordt een soort van hersenloos en doodgemodereerd EO forum vol tere zieltjes die nergens meer tegenkunnen, en waar alleen maar Een Positieve Blije Boodschap verkondigd mag worden. Bah.

Maar goed, 1080i en 720p. Daar hadden we het over. Iets wat nog niet voorbij kwam geloof ik is dat het niet helemaal eerlijk is om de bitrate van een 1080i MPEG2 direct te vergelijken met de meestal lagere bitrate van een H264/720p, aangezien H264 een veel efficientere codec is. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat een 15Mbps MPEG2 5x beter is dan een 720p H264 op 3Mbps. Wat de daadwerkelijke factor is weet ik eerlijk gezegd niet.

modde239

Volgens mij gaat deze topic over welke series je volgt en niet hoe deze technisch het beste bekeken kunnen worden.... :D

alexander2

Quote from: modde239 on October  7, 2012, 18:49:02
Volgens mij gaat deze topic over welke series je volgt en niet hoe deze technisch het beste bekeken kunnen worden.... :D

Tijd voor een nw topic dan. ;)

Xstream

Jowi je overdrijft. Er is maar 1 iemand uit z'n slof geschoten, dus als er iemand niet tegen een stootje kan ...

Ik ben alleen maar blij met meer kennis of correctie als iemand, incl. ik, onzin praat. Alleen dat kan ook op "niveau" zonder direct verwijten te maken. Nu blijf je maar doen alsof iedereen om je heen heel dom is, maar ik heb jou ook al vaker op opmerkingen betrapt die kant noch wal raakt en ook toen ging je ook uit je stekker. Als iedereen zo denigrerend tekeer gaat, pas dan gaat 't niveau naar aan absoluut 0 punt. Want dan gaat 't niet meer om kennis delen, maar gewoon om iedereen aan te pakken die met iets doms komt. Dan hou je mensen dus dom.
En dan nog calimero gedrag vertonen ook. Zo van, ik ben zo slim en de rest zo dom.  :blink:

Excuses als ik ergens fouten heb gemaakt in jouw ogen. Toch betwijfel ik ten zeerste of je ook zo tegen mensen praat, of tekeer gaat, als je face to face tegenover elkaar staat.
Ik zou 't niet pikken in ieder geval ...  :nowink:

Maargoed, dat was ook mijn laatste zegje. Back on topic :-)

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Flavio

Weer even on topic, Supernatural S08 is begonnen en ook beschikbaar in 1080p!
Ook Merlin S05 en Homeland S02 zijn begonnen en volgende week begint The Vampire Diaries weer.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Hanky Panky

Quote from: jowi on October  5, 2012, 18:37:01
En dankzij iTunes verschijnen nu ook de eerste 1080p WEB-DL's van diverse series :pompom:

Ik zie idd bij Supernatural de 1080p versies verschijnen maar kan in sickbeard alleen de optie 1080p blu ray aangeven, niet 1080 web-dl. Verschilt dit per serie of mis ik iets in sickbeard?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jowi

Sickbeard snapt dit (nog) niet... ik heb sickbeard zelf aangepast zodat ie het wel op kan zoeken... inclusief 1080i MPEG2 ;) (dat screenshot een paar paginas terug stond er niet voor niets ;) ) Vervang de common.py in de sickbeard folder maar eens met deze (maak wel een copy van de oude eerst, je weet maar nooit)

jowi

Quote from: Xstream on October  7, 2012, 21:06:32
Jowi je overdrijft [...]
Maargoed, dat was ook mijn laatste zegje. Back on topic :-)
Ja je hebt wel een punt hoor, absoluut. Maar het frustreert me zo enorm dat ik na 8 jaar HD nog steeds dezelfde vragen en onduidelijkheden voorbij zie komen. Op een HT forum notabene. En ik heb geen zin meer om het steeds maar weer uit te moeten leggen, tegen te spreken, wéér 'bewijs' moet leveren etc etc. Vooral dat 'progressive is beter' wat elke keer weer terugkomt is erg hardnekkig. Het houd een keer op... ik moet ook nooit les gaan geven denk ik, dat komt niet goed :dry:

Xstream

Ik denk dat ik gewoon de mist in ging met m'n absolute statement. Iets wat ik normaal ook niet doe, tenzij ik even moe ben om te toe te lichten waarom - dan heb je minder kans op misverstanden.
Net als dat jij ook de mist in ging met je ietwat stellige counter. En voor je 't weet heb je oorlog ... :)

Anyway, on topic:
Ik zie dat 't nieuwe seizoen van Big Bang Theory ook in 1080p H264 WEB DL uitgaven heeft :) Dus dat is wel lekker. Laat maar komen die hap. Want met 1080p hebben we sowieso geen discussie meer lijkt me :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jowi

Nou... daar begon het juist mee; men vond het verschil tussen de 720p en 1080p tot nu toe tegenvallen :) maar dat kan dus legio oorzaken hebben.

gsuk

Hoi Jowi
hoe zie ik in frutselizer welk afleveringen web-dl zijn?
(bijvoorbeeld Dexter)

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Quote from: jowi on October  8, 2012, 06:59:16
Nou... daar begon het juist mee; men vond het verschil tussen de 720p en 1080p tot nu toe tegenvallen :) maar dat kan dus legio oorzaken hebben.

Bekijk even de bigbang in web-dl 1080p en laat weten wat je ervan vind.
Ik vind hem echt super scherp en goed namelijk deze.

Bij SG Universe en Continuum zie ik weinig verschil tussen de 720p en de 1080p web-dl

@gsuk : volgens mij komt Dexter niet in de iTunes dus is er geen web-dl van.
Je ziet het aan het feit dat de filenaam Web-DL bevat en _GEEN_ x264

Xstream

Quote from: riwi on October  8, 2012, 15:18:02
Bekijk even de bigbang in web-dl 1080p en laat weten wat je ervan vind.
Ik vind hem echt super scherp en goed namelijk deze.
Vond deze er ook erg goed uit zien :-) Jammer dat je er dan zo weer doorheen bent, 2 van die afl. :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jowi

Quote from: gsuk on October  8, 2012, 14:33:41
hoe zie ik in frutselizer welk afleveringen web-dl zijn?
Ik heb van Dexter nog geen web-dl's gezien. Wel MPEG2 in 1080i, zoek dan naar de "c-dexs7e1" of de troll versie.  In frutselizer herken je web-dlgewoon aan de filenaam, daar staat dan 'web-dl' in...

jowi

Quote from: riwi on October  8, 2012, 15:18:02
Bekijk even de bigbang in web-dl 1080p en laat weten wat je ervan vind.
Ik vind hem echt super scherp en goed namelijk deze.
Ik had de 720p al binnen, ik haal nu ook de 1080p versie op. Ben benieuwd!

Teejoo

Ik merk wel dat het steeds moeilijker wordt de correcte subs te vinden door de verschillende varianten .