Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

m9

5 seizoenen inmiddels bekeken van it`s always sunny in philadelphia en ik moet zeggen dat ik het nog lang niet beu ben.

afl 10 van seizoen 5 is mijn favoriete aflevering tot nog toe, vond `m net zo leuk als de afl small potatoes van de x-files en dat zegt een hoop.

jowi

Ik kan er niet tegen... ze zitten altijd een half uur lang met verheven stem onwijs druk tegen elkaar te schreeuwen, ik wordt er helemaal onrustig van. Ik zap dan ook altijd weg als dat stelletje schreeuwerige stresskippen voorbij komen ;)

Nooff

Quote from: modde239 on July 22, 2012, 23:47:36
Yep Alcatraz seizoen 2 zeker gecancelled....

http://www.scifinow.co.uk/news/alcatraz-season-2-cancelled-in-favour-of-touch-season-2/
Ze zijn als het goed is wel op zoek naar een zender die er wel mee verder wil...maar of dat allemaal van de grond komt. Het werd juist spannender, beetje jammer dat ze Touch boven Alcatraz verkozen hebben.

m9

Quote from: jowi on August  8, 2012, 19:44:17
Ik kan er niet tegen... ze zitten altijd een half uur lang met verheven stem onwijs druk tegen elkaar te schreeuwen, ik wordt er helemaal onrustig van. Ik zap dan ook altijd weg als dat stelletje schreeuwerige stresskippen voorbij komen ;)

tis inderdaad een kwestie van leuk vinden of er een hekel aan hebben.
als ervaren kroeggaander kan ik de meligheid en "dronken humor" er wel van inzien.

jerrytoet

ben nou begonnen met true blood... pas 4 afleveringen van gezien, maar zit er al lekker in hoor! heerlijke serie :)

Multimediaknaller

Ze herhalen de afleveringen van Derrick  ;D

http://www.omroepmax.nl/televisie/derrick/afleveringen-2012-augustus

13 augustus - 31 augustus 2012, 17.35 uur, Ned 2

"Harry, hol schon mal den Wagen"  ;D

jowi

Vorige week is Hell On Wheels weer begonnen. Breaking Bad is al weer een tijdje bezig... binnenkort barst de rest van het USA tv seizoen weer los, geeft ons weer heerlijk HD materiaal in het verschiet :)

Kjelt

Quote from: Bierbraker on August 20, 2012, 15:26:47
Ze herhalen de afleveringen van Derrick  ;D
Dan zijn ze nog wel even bezig, 25 seizoenen  :blink:  Ik vraag me af of het nog om aan te zien is, het acteer en verhaal vertel tempo is toch wel wat toegenomen. Ik krijg dan altijd de Jiskefet- Tampert deja vu'.  :D

Teejoo

Wie weet er een overzicht van de startdata van het nieuwe serieseizoen in de VS.?

Multimediaknaller

Quote from: Kjelt on August 20, 2012, 15:47:05
Dan zijn ze nog wel even bezig, 25 seizoenen  :blink:  Ik vraag me af of het nog om aan te zien is, het acteer en verhaal vertel tempo is toch wel wat toegenomen. Ik krijg dan altijd de Jiskefet- Tampert deja vu'.  :D
Vanmiddag gekeken.... Niet meer de Derrick van vroeger  :lookaround:

Kjelt


riwi

Quote from: jerrytoet on August 20, 2012, 15:04:39
ben nou begonnen met true blood... pas 4 afleveringen van gezien, maar zit er al lekker in hoor! heerlijke serie :)

Lekker veel   en zo :) Ik vind true blood ook goed te genieten.
Het wordt met verloop van de serie wel steeds maffer en maffer, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben redelijk bij met S5 nu aflevering 10, 11 moet ik nog kijken (vanavond :) )

Multimediaknaller


Xstream

Quote from: riwi on August 21, 2012, 17:28:33
Lekker veel   en zo :) Ik vind true blood ook goed te genieten.
Het wordt met verloop van de serie wel steeds maffer en maffer, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben redelijk bij met S5 nu aflevering 10, 11 moet ik nog kijken (vanavond :) )
Vind 't wel steeds minder worden. S3 was al minder, maar nog steeds vermakelijk genoeg. Maar ik neig nu bij S5 wel wat verzadigt te raken. Enige wat ze doen is 't maffer maken omdat ze eigenlijk geen idee meer lijken te hebben wat ze moeten doen met 't verhaal.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

BvdH


m9

Quote from: Xstream on August 21, 2012, 21:28:54
Vind 't wel steeds minder worden. S3 was al minder, maar nog steeds vermakelijk genoeg. Maar ik neig nu bij S5 wel wat verzadigt te raken. Enige wat ze doen is 't maffer maken omdat ze eigenlijk geen idee meer lijken te hebben wat ze moeten doen met 't verhaal.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


volledig met je eens.

beetje hetzelfde als met zoveel series die na hun hoogtepunt door blijven gaan.

het laatste seizoen van de sopranos was werkelijk niet om aan te zien net zoals het laatste seizoen van de x-files.

Lightspeed

Tja, dat komt vaak doordat 1 vande hoofrolspelers er de brui aan geeft of een schrijvers-team opgedoekt wordt.
Je zag 't ook gebeuren bij Criminal Minds en Criminal Intent, verandering van personages kan goede of slechte uitwerking hebben en dan houd 't gewoon op.
Verder is een verhaal tot een goed einde brengen ook een kunst, zoals helaas helemaal niet het geval was bij de allerlaatste aflevering van Lost.  :eh:  :unhappy:
Ach, er is altijd weer een nieuwe serie te volgen toch.  :wacko:  ;D
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

jerrytoet

Quote from: riwi on August 21, 2012, 17:28:33
Lekker veel   en zo :) Ik vind true blood ook goed te genieten.
Het wordt met verloop van de serie wel steeds maffer en maffer, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben redelijk bij met S5 nu aflevering 10, 11 moet ik nog kijken (vanavond :) )
haha dat vooral ja :P maar vooral voor vriendinnetje lief is het wel leuk, lekker veel drama... en laat het maar maf worden, hou ik wel van :)

Xstream

Tja, het gaat volgens mij toch meestal zo:
Sterk verhaal en concept. Is eigenlijk geschikt voor 2 seizoenen.
Dat wordt in productie gebracht. Seizoen 1 is vaak sterk en slaat dan ook vaak aan. Dan wordt de boel meteen omgegooid en van alles aan opvulling bijgeschreven om 't een paar seizoenen op te rekken. (Lost is daar een goed voorbeeld van, maar ook BSG en nog een zooitje - of wat te denken van Heroes).

Tegenwoordig is het vaak nog erger. Zeker bij bekende productie / schrijf teams die al naam en faam hebben.
Dan beginnen ze bij voorbaat een concept al zo lang mogelijk uit te schrijven om uiteindelijk na Seizoen X met de punch line te kunnen komen.
Dit zijn ook vaak de series die dus helemaal niet aanslaan, te horen krijgen dat 't gecancelled wordt en proppen ze in S1 alsnog de punch-line, waardoor 't eind vaak nog wel goed is. Of je snapt er geen snars van omdat ze dan weer tijdsgebrek hadden.

De Engelsen doen dat toch gewoon beter. Die kijken toch meer naar kwaliteit. Liever 3 goede afl. dan 10 mindere.
En ergens vind ik 't echt niet erg als iets wat leuk genoeg is wat op te rekken, want die engelse series vind ik vaak ook wel weer wat kort. Maar de Amerikanen schieten weer de andere kant op.
Ergens er tussenin is toch 't beste denk ik. Al heb ik ook liever de Engelse methode dan de Amerikaanse.
Dan kijk ik liever 10 verschillende series die allemaal sterk en kort zijn, dan 1 serie die eindeloos opgerekt wordt tot je 't zat bent en niet eens meer te weten komt wat de punch-line nou was.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kjelt

Quote from: Xstream on August 22, 2012, 17:31:59
Tja, het gaat volgens mij toch meestal zo:
Sterk verhaal en concept. Is eigenlijk geschikt voor 2 seizoenen.
Dat wordt in productie gebracht. Seizoen 1 is vaak sterk en slaat dan ook vaak aan. Dan wordt de boel meteen omgegooid en van alles aan opvulling bijgeschreven om 't een paar seizoenen op te rekken. (Lost is daar een goed voorbeeld van, maar ook BSG en nog een zooitje - of wat te denken van Heroes). 
Fout voorbeeld, Lost is compleet alle seizoenen eerst geschreven en daarna pas is er een serie van gemaakt. Dit kun je ook zien omdat er in alle seizoen door elkaar heen dingen gebeuren die pas later duidelijker worden, dat is erg lastig om achteraf te doen (iets wat in S4 duidelijk is nog even in S1 stoppen  :D )
Dit is eigenlijk zoals het zou moeten.

Wat er volgens mij vaak gebeurt is een leuk idee in een pilot aflevering stoppen en kijken wat de kijkcijfers zijn en dan besluiten om er wel of niet een seizoen van te maken. Daarna als de kijkcijfers tegenvallen wordt een show gecancelled. Als de kijkcijfers goed zijn wordt het budget soms verhoogd en ik ben het er mee eens dat een serie valt of staat met de schrijvers.

Xstream

Quote from: Kjelt on August 23, 2012, 09:10:35
Fout voorbeeld, Lost is compleet alle seizoenen eerst geschreven en daarna pas is er een serie van gemaakt. Dit kun je ook zien omdat er in alle seizoen door elkaar heen dingen gebeuren die pas later duidelijker worden, dat is erg lastig om achteraf te doen (iets wat in S4 duidelijk is nog even in S1 stoppen  :D )
Dit is eigenlijk zoals het zou moeten.

Wat er volgens mij vaak gebeurt is een leuk idee in een pilot aflevering stoppen en kijken wat de kijkcijfers zijn en dan besluiten om er wel of niet een seizoen van te maken. Daarna als de kijkcijfers tegenvallen wordt een show gecancelled. Als de kijkcijfers goed zijn wordt het budget soms verhoogd en ik ben het er mee eens dat een serie valt of staat met de schrijvers.
Nee hoor. Het was wel van te voren uitgeschreven, maar vanaf seizoen 3 zijn ze dingen erbij gaan verzinnen die er eerst niet in zaten.
Lost was uitgeschreven en bedoelt als een serie van max 2 a 3 seizoenen. Na / halverwege S1 zijn ze al begonnen met aanpassen en uitmelken gezien 't succes.
Alleen S3 was al een complete opvulling met nonsense wat geen reet met het einde te maken heeft. Welke overigens ook allang niet meer overkwam omdat ze 't zo lang opgerekt hadden. Er zitten zoveel dingen in die niet kloppen dat ik hier wel een paar A4'tjes kan tikken, maar uiteraard geen zin in heb ;) Wetend wat het einde is maakt het niet eens meer uit wat je ertussen gooit, alles kan in wezen.

QuoteWat er volgens mij vaak gebeurt is een leuk idee in een pilot aflevering stoppen en kijken wat de kijkcijfers zijn en dan besluiten om er wel of niet een seizoen van te maken. Daarna als de kijkcijfers tegenvallen wordt een show gecancelled.
Doh!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gsuk

Quote from: Xstream on August 23, 2012, 00:49:50
+1

S2 kwam wat trager op gang, maar is nu wel weer mooi kijkvoer :)

+2

ik vind eigenlijk dat het sneller op gang komt dan S1.
ook worden de personages wat meer uitgediept

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Kjelt

Quote from: Xstream on August 23, 2012, 09:21:20
Nee hoor. Het was wel van te voren uitgeschreven, maar vanaf seizoen 3 zijn ze dingen erbij gaan verzinnen die er eerst niet in zaten.
Lost was uitgeschreven en bedoelt als een serie van max 2 a 3 seizoenen.
Zo heb ik het nooit begrepen ik dacht dat ze S1 t/m S6 klaar hadden liggen voor ze begonnen, wellicht niet tot op het bot in de diepte van de personages zoals het uiteindelijk is geworden maar wel de storyline en plot. Lost had dan ook weinig last van de writers strike die er een paar jaar geleden was en wat erg populaire series behoorlijk wat episodes of delay heeft bezorgd. Maar goed dat is hoe ik het heb begrepen wellicht dat jij meer info hebt van andere bronnen.

Verder ben ik blij dat ik tegenwoordig niet meer de ramp afleveringen zie die vroeger (voornamelijk bij life stage series) vaak voorkwamen, waarbij de acteurs 5 minuten nieuw materiaal opnemen en vervolgens terugdenken of dromen of wat dan ook over vroeger en je 40 minuten oud materiaal van het seizoen(en) herhaald krijgt. Denk daarbij aan series uit de 80's zoals de Cosby show, Family Ties etc. etc. Dat was pas disaster  :D

m9

bij lost had ik toch zeer sterk de indruk dat de schrijvers zelf niet meer wisten hoe zich uit de puinhopen te pennen die ze gecreƫerd hadden.

het laatste seizoen sloeg werkelijk nergens op en het eind was een dooddoener van jewelste.