Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Quote from: modde239 on February  2, 2012, 23:20:53
Ik gebruik een iphone app genaamd TV Forecast die waarschuwt mij wanneer een serie begint en wanneer de volgende afl wordt uitgezonden..... ;)

http://www.ipadclub.nl/23569/je-favoriete-tv-series-bijhouden-met-tv-forecast-hd/

Nice one! Ga ik ook proberen, thanks :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Loki999

ben nu bijna klaar met de serie Corleone. Erg goed.
Ik heb redelijk wat boeken over het dorp gelezen en ik denk dat deze serie het dichts in de buurt komt van alle verfilmingen.
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

Aeron

Van de week begotten met Chuck.
Ik ben aangenaam verrast. Wist niet goed wat ik ervan moest denken maar na de eerste aflevering was ik hooked.
Aanrader!

jowi

Heb de laatste tijd de volgende series aan mijn assortiment toegevoegd:

- Episodes, een comedy over een Brits ietwat conservatief en naief writer/director echtpaar wat de aanbieding krijgt om hun winnende UK TV serie in de USA te gaan maken... het contrast tussen de bleke britten en de lege, schreeuwerige poenerige tv wereld in LA is hilarisch :) en Matt Leblanc (Joey uit Friends!) die zichzelf speelt, trouwens ook... af en toe zelfs Californication achtige toestanden...

- Sherlock, wel bekend denk ik, 2 seizoenen van 3 afleveringen, wel 1,5 uur dus eigenlijk mini-speelfilms, Sherlock Holmes en Dr. Watson maar dan in het heden. Erg leuk gedaan. Vooral de laatste aflevering van S2... wauw :)

- Justified, net aan begonnen, politieman-met-cowboy hoed in Kentucky, lekker simpel en rauw, erg catchy... heb er nu 2 afleveringen van gezien, blijvertje :)

- Mad Dogs. 4 jeugdvrienden uit de UK gaan in Mallorca op bezoek bij het 5e maatje van vroeger. Die lijkt op eerste gezicht het helemaal gemaakt te hebben, veel geld, grote villa... maar dan gaat alles 'tits up'. Mooi verhaal over 5 vrienden in een midlife crisis, die op hun eigen manier eigenlijk allemaal niet geslaagd zijn in het leven... zwarte komedie met flink wat geweld. Tot nu toe 2 seizoenen van ieder 4 afleveringen a 3 kwartier.

- nog niet gezien maar goede verhalen over gehoord, Stephen King's Bag Of Bones. 2 afleveringen van 1,5 uur ofzo. Niet alles van SK is altijd even top verfilmd, maar dit schijnt wel goed te zijn.

(alles in HD uiteraard)

modde239

Las net dat de serie Terra Nova gestopt is wegens tegenvallende kijkcijfers....vind het wel jammer....

Starred

@Jowi: tot nu toe vond ik Sopranos en Game of Thrones echte topseries. Heel veel andere series heb ik nog niet gezien. Welke kan je aanraden die enigszins dit niveau benaderen?

mradem

Quote from: Starred on March  6, 2012, 22:18:55
@Jowi: tot nu toe vond ik Sopranos en Game of Thrones echte topseries. Heel veel andere series heb ik nog niet gezien. Welke kan je aanraden die enigszins dit niveau benaderen?

Breaking Bad en Dexter. Zijn misschien nog wel beter

jowi

Quote from: Starred on March  6, 2012, 22:18:55
@Jowi: tot nu toe vond ik Sopranos en Game of Thrones echte topseries. Heel veel andere series heb ik nog niet gezien. Welke kan je aanraden die enigszins dit niveau benaderen?
Sopranos heb ik maar een paar van gezien, wel mijn ding maar ik wil zoiets dan vanaf het begin volgen, en dat was onmogelijk (in HD)... mischien als het ooit nog als bluray in zijn totaal op de markt komt ofzo. Game of thrones vind ik dus echt helemaal niks :D maar dan ook echt totaal niet, zo zie je maar weer hoe goed advies kan zijn ;D

mradem

Quote from: jowi on March  6, 2012, 23:18:09
Sopranos heb ik maar een paar van gezien, wel mijn ding maar ik wil zoiets dan vanaf het begin volgen, en dat was onmogelijk (in HD)... mischien als het ooit nog als bluray in zijn totaal op de markt komt ofzo. Game of thrones vind ik dus echt helemaal niks :D maar dan ook echt totaal niet, zo zie je maar weer hoe goed advies kan zijn ;D

Alle 6 de seizoenen zijn wel in 720p beschikbaar. Weet niet of dat voldoende voor je is.

jowi


jowi

Ik zie dat Sopranos S1 er als bluray is :) Kan ik het mooi eens helemaal vanaf het begin gaan kijken :)

mradem

Ja klopt die heb ik thuis liggen. Maar voor de rest moet je het met die 720P mkv's doen. Zijn overigens wel goed te doen hoor. En ook met NL subs mocht dat gewenst zijn ;)


katwax

Quote from: mansm on March  7, 2012, 14:52:30
geen terra nova meer :(

http://insidetv.ew.com/2012/03/05/terra-nova-cancelled/
En ook Alcatraz zal geen vervolg kennen.
Tja ik was niet wild van terra nova en alcatraz moet ik nog aan beginnen, maar misschien dat ik dan beter niet begin.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jowi

Dat Alcatraz zou stoppen kon je van mijlen ver zien aankomen... het is ook niet zo best. Ik kijk dan ook eigenlijk alleen voor dat leuke politievrouwtje :wub: maar ik hoop wel dat ze het verhaal een beetje afronden... hoe mager ook.

Wat ik echt waardeloos vind is dat de BBC de serie 'Mongrels' heeft gecanned... dat is echt schandalig... maar goed, wees eerlijk, wie kent het hier? Ik denk niemand...

mansm

Quote from: katwax on March  7, 2012, 15:32:18
En ook Alcatraz zal geen vervolg kennen.
Tja ik was niet wild van terra nova en alcatraz moet ik nog aan beginnen, maar misschien dat ik dan beter niet begin.

ik vond terra nova wel aardig. Alcatraz is een beetje een plaat die stuk is.... steeds hetzelfde

katwax

Quote from: mansm on March  7, 2012, 15:45:55
ik vond terra nova wel aardig. Alcatraz is een beetje een plaat die stuk is.... steeds hetzelfde

Ik ga niet zeggen dat het slecht was, maar ik zou best halverwege hebben kunnen stoppen zonder benieuwd te zijn naar het vervolg.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

alexander2

Het probleem is dat er teveel in een keer wordt uitgebracht met heel veel tam tam en na een paar afleveringen wordt het zo voorspelbaar.
Ook dat eeuwige geneuzel over die heilige kijkcijfers doet een serie geen goed je moet direct scoren en blijven scoren zoniet................exit. :devil:
Diepgang personages uitwerken lijkt wel ten strengste verboden, ik zie helaas steeds meer eerste klas zeikseries komen of doorgaan  tot in de eeuwigheid.
Kan mij echt niet voorstellen dat er bijvoorbeeld nog mensen zijn die CSI Miami nog interessant vinden en toch scoort het nog steeds 10 miljoen plus in Amerika. :devil:
Hieronder een link daar kan je heel snel zien of een serie (die net is gestart in Amerika) nog doorgaat.

http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/03/06/sunday-final-ratings-the-good-wife-csi-miami-adjusted-up-cleveland-adjusted-down/123070/

Eddye

 :withstupid:

Helaas maar al te waar. Er zijn een paar uitzonderingen, maar too few and too far between....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Kjelt

Alcatraz cancelled? Shit....  :devil: Ik ben het eens dat het herhaling is alleen ik heb LOST helemaal gezien en verwachtte eigenlijk een zelfde opbouw en wending, het heeft wat tijd nodig maar goed die krijgen ze dus niet (meer).

mansm

Quote from: katwax on March  7, 2012, 15:54:27
Ik ga niet zeggen dat het slecht was, maar ik zou best halverwege hebben kunnen stoppen zonder benieuwd te zijn naar het vervolg.

eind aflevering was wel een behoorlijke cliffhanger, dus jammer als daar geen antwoord op komt.

Maar wie weet vergaat het hetzelfde lot als bv JAG, dat na 1 seizoen van zender wisselde en nog vervolgens nog een boel seizoenen door ging

Kjelt

Quote from: katwax on March  7, 2012, 15:32:18
En ook Alcatraz zal geen vervolg kennen.
Heb je een link voor mij trouwens want ik kan geen harde statement van Fox vinden alleen rumours gebaseerd op een vage cancelation index.

alexander2


Shorkan

Quote from: alexander2 on March  7, 2012, 17:07:10
Is White collar wat?

Ben ergens bij aflevering 5 blijven, niet omdat het slecht is maar omdat er te veel andere betere series bezig waren. Er zit mij iets te veel humor in. Mocht je het wel wat vinden dan vind je Suits wellicht ook leuk.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

alexander2

Quote from: Shorkan on March  7, 2012, 17:13:02
Ben ergens bij aflevering 5 blijven, niet omdat het slecht is maar omdat er te veel andere betere series bezig waren. Er zit mij iets te veel humor in. Mocht je het wel wat vinden dan vind je Suits wellicht ook leuk.

Suits vind ik niet slecht ben net S1 t/m 3 van White collar aan het binnenharken is het niets jammer dan.