Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tinus_

Quote from: Raphie on October 19, 2011, 17:17:44
nu halverwege FRINGE S02
sta op het punt om af te haken

- voorval
- vader zoon en agent naar plaats delict
- terug naar lab > vader vindt oplossing
- parallel verhaal met episode round-up
- obscure link naar Massive Dynamics
- glimp van alle zaken die we nog niet uitgelegd hebben gekregen

word een beetje voorspelbaar
tussendoor wat teasers met andere dimensie, aliens, observers

kijk seizoen 2 nog uit blijft het een kunstje dan gaan we met het nieuwe Dexter seizoen beginnen.
Heel af en toe heb ik dat ook. Ik ben nu bezig met seizoen 3 maar die vind ik momenteel toch weer erg sterk.
Rebuilding my HT

jowi

Elke SERIE heeft dit. Dat is inherent aan het principe. Een serie. Een terugkerend thema. Anders is het geen serie maar een verzameling losse filmpjes. Het zou raar zijn als Dexter in aflevering 1 een serie (!) moordenaar is, en in aflevering 2 een accountant en in 3 een bijrol heeft, in 4 niet meedoet en in 5 een superheld is die aliens naar god schiet. Alhoewel... lijkt me een briljante serie nu ik er over nadenk ;)

Roger Black

Quote from: Raphie on October 19, 2011, 17:17:44
nu halverwege FRINGE S02
sta op het punt om af te haken

- voorval
- vader zoon en agent naar plaats delict
- terug naar lab > vader vindt oplossing
- parallel verhaal met episode round-up
- obscure link naar Massive Dynamics
- glimp van alle zaken die we nog niet uitgelegd hebben gekregen

word een beetje voorspelbaar
tussendoor wat teasers met andere dimensie, aliens, observers

kijk seizoen 2 nog uit blijft het een kunstje dan gaan we met het nieuwe Dexter seizoen beginnen.

Had ik ook, maar vond het daarna toch wel weer leuk worden...

Raphie

ok er zit een serieuze fout in FRINGE S02

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
anybody cares to explain?



JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: jowi on October 20, 2011, 11:10:49
Elke SERIE heeft dit. Dat is inherent aan het principe. Een serie. Een terugkerend thema. Anders is het geen serie maar een verzameling losse filmpjes. Het zou raar zijn als Dexter in aflevering 1 een serie (!) moordenaar is, en in aflevering 2 een accountant en in 3 een bijrol heeft, in 4 niet meedoet en in 5 een superheld is die aliens naar god schiet. Alhoewel... lijkt me een briljante serie nu ik er over nadenk ;)
Ja, de setting is het probleem niet, maar bij dexter ontvouwt het verhaal zich, bij FRINGE gaat dat ERG langzaam en heb je wel erg veel X-files achtige episodes, zonder toegevoegde waarde anders dan dat Walter er natuurlijk bij betrokken was in een ver verleden.... voor zijn blik der herkenning iedere week, op het moment dat het muntje bij Walter valt, gebeurt ook altijd samen met z'n "spontane" trek in ijs of custart of pancakes...
JBL PRX Power!

jowi

Ja dat klopt, niet elke aflevering draait echt om het Grote Verhaal, die hebben dan inderdaad een soort x files achtig iets over zich. Maar vergis je niet, veel van wat nu los zand lijkt, krijgt later wel een plek...

Dat met charlie is bekend, dat was een foutje geloof ik, die aflevering had gewoon in seizoen 1 gemoeten, is ook nooit in seizoen 2 echt uitgezonden meen ik.

JCL

Quote from: Raphie on October 20, 2011, 11:15:53
ok er zit een serieuze fout in FRINGE S02

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
anybody cares to explain?

Die aflevering had in seizoen 1 moeten zitten maar die hebben ze om wat voor rede dan ook in seizoen 2 gestopt. Geen idee waarom, zat ook geen uitleg bij.

Xstream

Ik ben het eens met Raphie hoor. Ik vind Fringe eigenlijk ook maar prut. Het is meer de potentie waarvoor je (blijft) kijken in de hoop dat 't wat wordt dan dat 't wat is.
Ik heb me in S2 ook kapot geergerd aan allerlei zaken. Van acteer werk, verhaal en karakters te linear, geen mooie uitleg bij bevinding, maar pure acceptatie van feiten die geen feiten zijn. Het wordt dan zo makkelijk. Natuurlijk, het kan niet echt (voor zover wij weten althans), maar dat wil nog niet zeggen dat je 't niet geloofwaardig hoeft te maken - dat maakt een Sci-Fi juist spannend / leuk om naar te kijken. Einde S2 vond ik een drama. S3 heb ik nog geprobeerd, maar na paar eps afgehaakt, werd steeds rommeliger.

Als je geen verschil ziet in kwaliteit tussen Dexter, op vrijwel elk vlak, dan zijn we in ieder geval snel klaar met de discussie :)
Maargoed, zoiets blijft ook persoonlijk natuurlijk. Er zijn ook zat series die ook niet helemaal goed zijn, maar die ik dan toch net wel trek. Ik erger me sowieso al kapot aan 't acteerwerk van Olivia ...
De enige die er nog wat swoong in weet te brengen is IMO Walter en ook Peter kan ik prima hebben. Philip, de baas, kan alleen maar 1 look opzetten volgens mij. Vond 'm leuk in The Wire, maar zijn rol in Fringe is zo 1-dimensionaal - een groot contrast met 't thema dus :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kjelt

Groot verschil tussen series die van te voren compleet geschreven zijn al dn niet als boek, neem bv Lost en Game of Thrones. Die springener qua verhaal en synergie en coherentie vd afleveringen en seizoenen gewoon echt uit.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

m9

Quote from: Kjelt on October 20, 2011, 22:13:29
Groot verschil tussen series die van te voren compleet geschreven zijn al dn niet als boek, neem bv Lost en Game of Thrones. Die springener qua verhaal en synergie en coherentie vd afleveringen en seizoenen gewoon echt uit.

mmh, ik had bij lost toch echt het gevoel dat de schrijvers zich op een gegeven moment hadden vastgeschreven (zo`n beetje halverwege seizoen 5), seizoen 6 vond ik eigenlijk dramatisch slecht en dit is toch wel erg jammer omdat ik van de voorgaande seizoenen erg genoten had.
soms heb ik het idee dat een serie net iets te ver wordt uitgeknepen.
dit was mi het geval bij het laatste seizoen van the sopranos en de x-files, van de x-files misschien wel de laatste 2 seizoenen.
waar ik nu weer erg naar uitkijk is seizoen 5 van breaking bad en seizoen 5 van true blood.
burn notice en leverage zijn ook erg vermakelijk.
heb nu weer haven gedownload maar vind het tot op heden na 4 afleveringen een beetje tegenvallen.

mradem

Ik kijk momenteel

Sons of Anarchy
Dexter
Breaking Bad (helaas net weer afgelopen)
Homeland
Fringe
Two and a half men
Big bang theory

Xstream

Quote from: m9 on October 22, 2011, 21:30:53
mmh, ik had bij lost toch echt het gevoel dat de schrijvers zich op een gegeven moment hadden vastgeschreven (zo`n beetje halverwege seizoen 5), seizoen 6 vond ik eigenlijk dramatisch slecht en dit is toch wel erg jammer omdat ik van de voorgaande seizoenen erg genoten had.
soms heb ik het idee dat een serie net iets te ver wordt uitgeknepen.
dit was mi het geval bij het laatste seizoen van the sopranos en de x-files, van de x-files misschien wel de laatste 2 seizoenen.
waar ik nu weer erg naar uitkijk is seizoen 5 van breaking bad en seizoen 5 van true blood.
burn notice en leverage zijn ook erg vermakelijk.
heb nu weer haven gedownload maar vind het tot op heden na 4 afleveringen een beetje tegenvallen.

Lost was inderdaad vooraf grotendeels geschreven / bekend qua verhaallijn. Maar vanwege succes hebben ze een paar seizoenen gevuld met bijzaken die invloed hadden op 't uiteindelijke doel van 't verhaal. Daardoor liep 't eigenlijk helemaal de mist in.
Er zijn echter zat goede series die gaandeweg geschreven worden (neem bijv. 24) en ook zat series van boeken of vooraf geschreven die enorm tegenvielen (Legend of the Seeker e.d.). Dus die regel gaat niet echt op. Al is het natuurlijk belangrijk dat je een doel / thema / verhaallijn hebt alvorens te beginnen.

Ik kijk uit naar 't nieuwe seizoen van Justified.
Verder kijk ik nu:
- House
- Merlin
- Homeland
- Terra Nova (misschien, want boeit me nog maar weinig)
- Person of interest
- It's always sunny in Philidelphia
- The Big Bang Theory
- Curb your entusiasm
- 2 and a half men (ga ik ook op afhaken, niks meer aan zonder Charlie)
- Louie
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Sombonk


Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raphie

gisteren S4E7 Fringe, sta op het punt de handdoek in de ring te gooien, niet voorruit te branden die serie op het moment, lijkt wel CSI Scifi, al wekenlang wordt de hele storyline geparkeert met allerlei kleine op zichzelf staande avontuurtjes in het parallel universum....
JBL PRX Power!

dvd-fan

gewoon even blijven volgen. fringe is aan het laatste seizoen bezig.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Martijn76

Ben nu halverwege Season 2 van Breaking Bad, bevalt erg goed moet ik zeggen :)

paaj

nog geen hekel aan Walter?  :P
wel erg goede serie trouwens, AMC heeft echt een paar hele mooie series met Breaking Bad, Walking Dead, Mad Men (slechts een paar gezien nog) en The Killing.

Net in twee avonden het eerste seizoen van 'The Killing' gekeken, wat een heerlijk uitgesponnen detective. Lekkere twists, mooie sfeer. Erg goed. Erg benieuwd wat een volgend seizoen gaat brengen.

Dexter is lekker bezig met zichzelf te vinden (mooi hoe elk seizoen naast een spanning ook een eigen thema heeft).
Burn Notice gaat z'n gangetje, maar is wel z'n spanning verloren (de charme volgt snel denk ik?)

Verder pas geleden begonnen Sons of Anarchy in te halen, wat redelijk in chaos lijkt te eindigen nu (huidig seizoen).
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

katwax

Walking dead mag ook wel tandje bijsteken. S1 was goed, slechts 6 eps, maar net s2e5 gezien en het begint mij wat lang te duren.

Voor diegene die is iets anders willen lijkt "american horror story" wel iets te zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kjelt

Quote from: paaj on November 24, 2011, 23:11:04
Net in twee avonden het eerste seizoen van 'The Killing' gekeken, wat een heerlijk uitgesponnen detective. Lekkere twists, mooie sfeer. Erg goed. Erg benieuwd wat een volgend seizoen gaat brengen.
Heb je het deense origineel gezien? Heet:Forbrydelsen   Ik ben net aan seizoen 2 begonnen, 2 afl gekeken en weer heerlijk er midden in  :D

Martijn76

Quote from: paaj on November 24, 2011, 23:11:04
nog geen hekel aan Walter?  :P

Haha, nee hoor... kan 'm nog wel hebben, mooi om de ontwikkeling te zien.. dat hebben de schrijvers goed gedaan (vind ik)

Xstream

Halverwege S2 vond ik 't zwakst van BB. Dus als je dat al trekt dan ga je de rest nog leuker vinden vermoed ik.
Begon me te ergeren aan de rol van z'n familie, met name z'n vrouw. Ook Pinkman heeft zo z'n momenten dat z'n "fuckup" lifestyle en hersenloze gedrag een beetje tegen gaat staan. Walter vind ik soms net iets te paniekerig waar je hoopt op iets meer ballen. En gek genoeg kan hij dan ineens weer (vanuit niets) keihard en resoluut zijn. Die balans vind ik soms een beetje scheef en niet in verhouding. Maar los daarvan een hele sterke serie.

Walking Dead S2 valt me ook nog een beetje tegen. Begon nog goed, maar lijkt te vervallen in een soort neverending drama, bijna soap achtig met zombies. Er zit vrijwel geen vaart of actie in. Lijkt wel of ze alleen maar bezig zijn om het budget schappelijk te houden, want er gebeurt maar bar weinig en bijna alles op dezelfde locatie zo'n beetje. Hopelijk is het een dipje en gaan ze hier wat aan doen.

Homeland vind ik de beste nieuwe serie van dit seizoen die ik tot nu toe heb gezien.

Sons of Anarchy ook maar weer een keer oppikken, al vond ik S3 bijzonder matig, tot 't einde dan. Dus wie weet pakt S4 het weer op.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Martijn76

Even voor de nog-niet-BB-kijkers een spoilertje gemaakt:

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Tinus_

Quote from: Xstream on November 25, 2011, 14:42:38
Halverwege S2 vond ik 't zwakst van BB. Dus als je dat al trekt dan ga je de rest nog leuker vinden vermoed ik.
Begon me te ergeren aan de rol van z'n familie, met name z'n vrouw. Ook Pinkman heeft zo z'n momenten dat z'n "fuckup" lifestyle en hersenloze gedrag een beetje tegen gaat staan. Walter vind ik soms net iets te paniekerig waar je hoopt op iets meer ballen. En gek genoeg kan hij dan ineens weer (vanuit niets) keihard en resoluut zijn. Die balans vind ik soms een beetje scheef en niet in verhouding. Maar los daarvan een hele sterke serie.
Ik ben nu wel erg benieuwd waar S5 over zou moeten gaan.
Rebuilding my HT