Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Quote from: SillentWolf on April 12, 2011, 10:06:04
S3 vind ik best wel leuk. Kan niet wachten totdat S4 eraan komt (volgend jaar Mei).

Begint seizoen 4 pas in mei dan? Las dat het wel weer een vol seizoen (22 afleveringen) zou gaan worden.

Ronin79


Tube-freak

Nu bezig alle seisoenen van "The wonder years"   weer eens te kijken.
Had ik gedownload.  (IMDB rating 8.8 echt de moeite waard om te kijken).

Nostalgische melanchlische serie over opgroeien in de jaren 60 met vleugjes humor tussendoor.
Mooie muziek ook.  (Daarom is het niet op dvd verkrijgbaar want de kosten voor muziekrechten zouden dan te hoog zijn).




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Xstream

Vanavond begonnen met Shameless: http://www.imdb.com/title/tt1586680/
Gruwelijke serie :D Met momenten echt in een deuk gelegen.

Ben nog niet zover, maar kan 'm tot nu toe zeker aanraden :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

svmnb

Quote from: Xstream on April 19, 2011, 02:01:21
Vanavond begonnen met Shameless: http://www.imdb.com/title/tt1586680/
Gruwelijke serie :D Met momenten echt in een deuk gelegen.

Ben nog niet zover, maar kan 'm tot nu toe zeker aanraden :D

Het is een 1:1 kopie van het Engelse origineel.De complete verhaallijnen zijn overgenomen. Zoals gebruikelijk, is het origineel eindeloos veel beter dan de kopie.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Xstream

Quote from: svmnb on April 19, 2011, 08:29:29
Het is een 1:1 kopie van het Engelse origineel.De complete verhaallijnen zijn overgenomen. Zoals gebruikelijk, is het origineel eindeloos veel beter dan de kopie.

Ja, wist ik. Dacht alleen dat het een veel oudere serie was. Maar valt mee zie ik, sterker nog, hij draait nog.
Overigens vind ik wel veel vaker dat de US versie lang niet altijd meer minder is. 't is vaak anders. The Office US was bijvoorbeeld ook gewoon "leuker" dan de UK versie, alleen verder wel minder goed.
Heb je ze beide ook gekeken, of vind je dit bij voorbaat al?

Ik zal de UK versie ook 's checken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

svmnb

Quote from: Xstream on April 19, 2011, 08:53:49
Heb je ze beide ook gekeken, of vind je dit bij voorbaat al?
Ik zal de UK versie ook 's checken.

Ik heb twee afleveringen van de US versie gekeken en gelezen dat de bedenker, Paul Abbott, nu de US versie maakt en vasthoudt aan de verhaallijnen uit de UK versie.

Dan hoef ik verder niet naar een politiek correct aftreksel te kijken, waarin Frank Gallagher een 'gehandicaptenvergoeding' ontvangt i.p.v. de bijstandskoning uit het origineel. De bijtende maatschappijkritiek maakt Shameless juist zo uniek, daar moet m.i. geen afgezwakt policor network sausje overheen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Xstream

Quote from: svmnb on April 19, 2011, 11:44:32
Ik heb twee afleveringen van de US versie gekeken en gelezen dat de bedenker, Paul Abbott, nu de US versie maakt en vasthoudt aan de verhaallijnen uit de UK versie.

Dan hoef ik verder niet naar een politiek correct aftreksel te kijken, waarin Frank Gallagher een 'gehandicaptenvergoeding' ontvangt i.p.v. de bijstandskoning uit het origineel. De bijtende maatschappijkritiek maakt Shameless juist zo uniek, daar moet m.i. geen afgezwakt policor network sausje overheen.

Eens, al heb ik erg moeten lachen om de 'gehandicaptenvergoeding' met z'n tante (afl. 3 dacht ik).
Sowieso lach ik me kapot om die William H. Macy waar ik sowieso altijd al fan van was. Was ook de rede hoe ik uberhaupt op deze serie uit kwam.

Maar zal de UK versie 's checken en bepalen welke ik leuker vind. Ben het normaal wel met je eens m.b.t. remakes, al merk ik wel dat de remakes steeds beter uit de verf komen. Misschien juist omdat ze 't minder nauw nemen met de invulling, waar ik 't idee heb dat ze vroeger teveel een exacte kopie probeerde te maken mbt karakters e.d. (verhaallijn vaak wel min of meer hetzelfde) ipv 't gewoon in te vullen waar de US wel goed in is (meestal meer onzinnig, en daardoor "soms" vermakelijker). 
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jowi

Vanavond de pilot van 'Game Of Thrones' gekeken, vond het niet verkeerd. Niet helemaal mijn genre, dit soort mid-eval fantasy, maar ik denk dat HBO er wel weer een goede draai aan kan geven. Er zaten fraaie blote dames in dus dat maakt een hoop goed :laugh: Verder binnenkort ook maar eens The Borgias gaan proberen. Dat moet haast wel een smerige decadente bende zijn geweest toen, anders werd je geen paus natuurlijk in die tijden ;)

svmnb

Quote from: jowi on April 19, 2011, 22:36:13
Verder binnenkort ook maar eens The Borgias gaan proberen. Dat moet haast wel een smerige decadente bende zijn geweest toen, anders werd je geen paus natuurlijk in die tijden ;)

Borgias is wel vermakelijk. Het blijft echter tobben met historisch accurate weergave van feiten en gebeurtenissen in Amerikaanse series. Onder het mom van artistieke vrijheid wordt flink wat verzonnen om het verhaal wat schwung te geven.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jowi

Ik zit nu naar de britse serie 'Sherlock' te kijken, een 3 delige serie, over een eigentijdse (eigenwijze) Sherlock Holmes, in het Londen van nu. Ben aangenaam verrast :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sherlock_(TV_series)

oh ja en in HD te vinden natuurlijk. Anders kijk ik het niet ;)

Tube-freak

Sherlock is goed inderdaad.  Jammer dat er niet meer afleveringen zijn,
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

dijle

Quote from: Tube-freak on April 27, 2011, 21:46:11
Sherlock is goed inderdaad.  Jammer dat er niet meer afleveringen zijn,

Het tweede seizoen is intussen aangekondigd door de BBC.

Lees in dezelfde link dat Luther ook een vervolg krijgt.  :clapping:

Jumping Jack

Quote from: dijle on April 28, 2011, 11:43:13
Het tweede seizoen is intussen aangekondigd door de BBC.

Lees in dezelfde link dat Luther ook een vervolg krijgt.  :clapping:

Sherlock is inderdaad heel aangenaam. Luther, heb ik eens een stukje van gezien maar ik heb het nogal moeilijk om Idris Elba los te koppelen van zijn personage in The Wire (Stringer Bell), hem in een andere rol zien doet voor mij wat afbreuk aan het epische The Wire (god, wat was dat een geniale reeks :worship:).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dijle

Quote from: Jumping Jack on April 28, 2011, 12:22:24
Sherlock is inderdaad heel aangenaam. Luther, heb ik eens een stukje van gezien maar ik heb het nogal moeilijk om Idris Elba los te koppelen van zijn personage in The Wire (Stringer Bell), hem in een andere rol zien doet voor mij wat afbreuk aan het epische The Wire (god, wat was dat een geniale reeks :worship:).

Ik heb de The Wire nooit gezien, dus heb ik zonder voorgeschiedenis naar Luther kunnen kijken.  Toch wel de moeite waard, wat mij betreft.

eddy135

The Wire is fantastisch, vooral het eerste seizoen; alhoewel, alleen het tweede vond ik tegenvallen, maar daarna ging het weer de goede kant op. Aanrader.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

apogeefreak

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

MaxxMark

Quote from: apogeefreak on May  7, 2011, 14:06:27
The Event is ook steengoed vind ik!

Nou nou, "steengoed" zou ik niet direct willen zeggen :) Het is een prima vermakelijke serie die leuk in elkaar zit en waar het genre me ook erg aan spreekt. Maar het mist een beetje diepgang. Er is vrij weinig chemie tussen de characters.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Raphie

Ok, allemaal leuk en aardig. Maar wat als je niet van gezapige humor series houdt met min of meer lostaande episodes maar gewoon weer een echte series wil waar je iedere week op het puntje van je stoel zit en niet kan wachten hoe het verhaal verder gaat. a'la Dexter, LOST, Walking dead etc.

Het lijkt erop dat alle goede series op zijn? zaken als CSI en andere lostaande episode series boeien me niet, wil gewoon weer lekker een of meerdere seizoenen met laten vastzuigen in een grote plot... tips?!?
JBL PRX Power!

Jumping Jack

Quote from: Raphie on May  8, 2011, 06:26:08
Ok, allemaal leuk en aardig. Maar wat als je niet van gezapige humor series houdt met min of meer lostaande episodes maar gewoon weer een echte series wil waar je iedere week op het puntje van je stoel zit en niet kan wachten hoe het verhaal verder gaat. a'la Dexter, LOST, Walking dead etc.

Het lijkt erop dat alle goede series op zijn? zaken als CSI en andere lostaande episode series boeien me niet, wil gewoon weer lekker een of meerdere seizoenen met laten vastzuigen in een grote plot... tips?!?

Mocht je The Wire nog niet gezien hebben: Doen! 5 seizoenen van het beste wat ooit voor tv is gemaakt (en ik ben wss niet de enige die er zo over denkt).
Nog 2 aanraders: The Shield (een rollercoaster van een 7 seizoenen) en Deadwood (Shakespeare in een western-setting, geniale dialogen)...
Damages krijgt ook hele goeie kritieken, maar moet ik zelf ook nog aan beginnen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerard1

Beter eerst the wire kijken en daarna de shield.
Anders valt the wire toch wat tegen ( wel een geweldige serie, maar traag)
Maar bij de shield zit er 100 keer meer spanning in. (Veel meer vaart)

Jumping Jack

Het is verleidelijk om de twee reeksen met elkaar te vergelijken, maar eigenlijk staan ze ver van elkaar af.
The wire moet je in het begin wat tijd gunnen maar eens je bij het verhaal betrokken raakt  :o. Je moet er vaak het hoofd goed bijhouden om te volgen.
The shield is wat minder diepgravend en meer in your face, met een aantal afleveringen die je gewoon omver blazen...

Soit, ik heb van beide reeksen heel hard genoten!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

apogeefreak

Quote from: MaxxMark on May  8, 2011, 00:47:46
Nou nou, "steengoed" zou ik niet direct willen zeggen :) Het is een prima vermakelijke serie die leuk in elkaar zit en waar het genre me ook erg aan spreekt. Maar het mist een beetje diepgang. Er is vrij weinig chemie tussen de characters.

Ja dat klopt wel maar ik zat op het puntje van mijn stoel bij de afleveringen waar Sean en Vicky aan het speuren zijn. Dat was spannend gedaan, en tussen hen zit ook wel wat chemie toch? Dacht toen ook even zou dit weer een goede oude "24" achtige serie worden? Ook Blake en president Elias spreken mij aan.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

MaxxMark

Quote from: apogeefreak on May  8, 2011, 09:51:18
Ja dat klopt wel maar ik zat op het puntje van mijn stoel bij de afleveringen waar Sean en Vicky aan het speuren zijn. Dat was spannend gedaan, en tussen hen zit ook wel wat chemie toch? Dacht toen ook even zou dit weer een goede oude "24" achtige serie worden?

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Beter even de spoiler tags gebruiken voor mensen die de serie nog niet kennen!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

evilniek

Quote from: Raphie on May  8, 2011, 06:26:08
Ok, allemaal leuk en aardig. Maar wat als je niet van gezapige humor series houdt met min of meer lostaande episodes maar gewoon weer een echte series wil waar je iedere week op het puntje van je stoel zit en niet kan wachten hoe het verhaal verder gaat. a'la Dexter, LOST, Walking dead etc.

Het lijkt erop dat alle goede series op zijn? zaken als CSI en andere lostaande episode series boeien me niet, wil gewoon weer lekker een of meerdere seizoenen met laten vastzuigen in een grote plot... tips?!?

Ik zou Game of Thrones ook zeker is checken als ik jou was. Fringe is ook geweldig, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo